Jump to content
fukec

Otřesy motoru při volnoběhu projevující se pokašláváním výfuku

    Recommended Posts

    Chci se zeptat, zda nemáte někdo zkušenost s následujícím problémem/projevem motoru 1.4 16v 63kw na Fabii 2.

     

    Po delší jízdě po dálnici jsem na semaforu ucítil lehké vibrace přenášející se do kabiny. Druhý den se to opakovalo, a proto jsem se po dojezdu podíval pod kapotu a sledoval, odkud to vychází. Všiml jsem si, že se motor občas zachvěje v uložení, což se přenáší i do výfuku, kde se to projevuje pobrukováním (vyfukuje více zplodin nebo snad dokonce nasává vzduch - neumím určit ani po přiložení dlaně). 

     

    Chvění nemá žádnou pozorovatelnou odezvu na otáčkoměru. Nejlépe se to projevuje na volnoběh (cca 800 otáček). Pokud přišlápnu plyn, pak problém přetrvává do 1200 otáček. Při vyšších otáčkách už problém nepozoruji. Vyšlápnutí spojky na jev nemá vliv (stejně tak zapnutí klimy). Zajímavé je, že pokud jsem jen nastartoval a nešlápl na plyn (u zahřátého motoru), k vibracím vůbec nedošlo (zkoušel jsem cca 5x). Výfuk nekouří, chladící kapalina neubývá, olejové víčko i olej je vizuálně OK. Motor táhne plynule, neztrácí výkon, spotřeba je v pořádku. Nemám dojem, že by se motor přidušoval a zvuk motoru je podle mě ok. Na rampě jsem dnes vlezl i pod auto a žádné netěsnosti jsem nenašel. Celkově se zatím nejedná o problém, který by provoz omezoval, ale na tyto věci jsem háklivý a chci vyloučit nějaký závažnější problém. Nájezd 123 000km, rozvody+pumpa, svíčky, náplně vyměněny ve 109 000km. Varianta špatného tankování už je taky méně pravděpodobná, protože nádrž byla vyjetá ze 3/4, pak dotankováno na prověřené pumpě a video jsem točil po najetí dalších 150 km.

     

    Do servisu na diagnostiku se samozřejmě chystám, ale rád bych získal i názor lidí, kteří tuší, o co by se mohlo jednat po shlédnutí videa. Chvění v uložení jde vidět v cca 0:12, 0:15, 0:23.

     

    Děkuji za případné tipy.

     

     

     

    20180402_184357.mp4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No já nevím, ale mě to připadá normální, u mě se na volnoběh klepe taky.

    Už se to tady někde řešilo s tím že je to normání, výpadky zapalování na volnoběh, myslím že jsem to řešil s Ekkarem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    aha, mně to právě dosud vůbec nedělalo a mám podezření, že by to mohl dělat některý ze vstřiků. Na tohle bych si zvykat nechtěl...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nedávno jsem řešil to samé a dělal to přidřený vstřik na prvním válci.

    Na volnoběh vibrace v kabině a divný zvuk, nejhorší to bylo okolo 1000 otáček a nad 1200 to zmizelo, jako u tebe. Při studených startech jsem měl pocit, že mi tam přes noc snad někdo namontoval starý TDIčko. S ohřátým motorem to bylo výrazně lepší. Kontrolky na palubce ani chybové kódy nic nehlásily. Při jízdě to bylo v pohodě a ztrátu výkonu jsem nepozoroval, najeto 80 000 a svíčky starý dva roky.
    Chvíli jsem s tím jezdil, než jsem dostal geniální nápad to opravit provětráním ve vyšších otáčkách...do servisu jsem pak doskákal na tři válce.

    Edited by pvk

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Včera jsem byl na diagnostice a pusto prázdno - žádná relevantní chyba. Teprve jak si motor škytl, objevila se nespecifická chyba na 1. válci. Mechanik si myslí, že je to cívka, takže asi půjdeme cestou kontrola svíček, výměna cívky a když to nepomůže, tak výměna vstřiku. To je můj hlavní podezřelý, protože už loni měl motor 2 epizody, kdy po startu běžel na 3 válce a nebyl schopen běžet ani pod plynem. Po restartu vždy běžel jak hodinky. Tehdy ani diagnostika nic neukázala a pak už se problém nezopakoval. 

    Mechanická záležitost (přidřený ventil) to snad nebude.

     

    @pvk Díky. Na kolik tě prosím výměna vstřiku přišla?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    + výměna vstřikovacích ventilů. Musíš to téma číst pořádně. Za 600 kaček bys toho moc nepořídil. ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Díky notifikaci na předchozí příspěvek jsem si uvědomil, že jsem nenapsal, jak to u mě dopadlo. 

     

    Takže můj mechanik měl pravdu - byla to zapalovací cívka na 1. válci. Výměna stála pár stovek a od té doby vše v pořádku.

    Edited by fukec

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Žádám o pomoc!

    Dojelo mi na dílnu vozidlo rv. 2006 s motorem BUD 1.4 16v 63kw dovoz z Itálie předěláné na plyn.

     

    Popis zavady:

    Motor na volnoběh se po zahřátí třese. A z výfuku probubláva. Párkrát se stalo že to po prudkém přidání plynu zdechlo a nebo se motor zblaznil zvýšili se otáčky a začal tarokovat. Dále se stava po prudkém přidání plynu jakoby to nechtělo jít za plynem, jako by byl ucpany palivovy filtr.

     

    V paměti závad není ani jedna chyba!

     

    Dělá to jak na benzín tak na plyn.

     

    Na zkoušku jsme vyměnili:

    Nova klapka + základní nastaveni

    Nové zapalování - 4x zapalovaci moduly + svíčky jak na LPG tak klasika

    Nový snimac otáček kliky a vačky

    Nové čidlo teploty

    Nový snimac tlaku a teploty saciho potrubí

    Nový pedál plynu

    Nový snimac klepání

    Nové lambdy před a za katalyzátor

     

    Byla provedena:

    Výměna rozvodů

    Výměna oleje včetně olejoveho filtru + vzduchový

    Test komprese - OK

    Test tesnosti natlakovanim válce - OK

    Kontrola tesnosti sani a hadicek - OK

    Test vstrikovacich trysek dle DP do odmerneho válce - OK

     

    Už nás napadá špatný soft ŘJ ,nebo kabeláž, ale jelikož je to zaskladany plynem tak se nam uz  moc bádat nechce, budeme rádi za jakýkoliv typ, popřípadne zkušenost s obdobnou závadu.

     

    Přikládám videa motoru běžícího na volnoběh...

    https://youtu.be/IvIm0siB5wM

    https://youtu.be/jNJ_D-6OXbQ

     

     

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Skusil by som opojiť RJ LPG (napr. vybrať poisku napajania LPG) zmazať adaptačne hodnoty a pojazdiť v rôznych režimoch mesto+mimo.

    Ma som podobny problem 1,4 16V okrem karoserie už všetko vymenene a robilo to RJ LPG.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Rorumiem ja som len napisal svoju skusenosť.

    Asi bude treba skusiť tam dať druhu RJ motora ked ste už všetko vyskušali.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím, mám ten stejná problém, Po nastartování na volnoběh stejné symptomy jako píšete nahoře, taky fábia II 1.6 63kw předělaná na LPG, najeto cca 150 000. Stejné rozmezí otáček, stejné bublání ve výfuku. Zatím byl udělán repas vstřiku, výměna snímače vačky, výměna palivového filtru, výměna svíček a cívek, nic nepomáhá, jak se auto zahřeje, přestane to. Jediné co pozoruji je, že když je auto zahřáté a na volnoběh, klepání a škytání se uklidní tak na volnoběh na benzín se auto sem tam zaklepe a na LPG nic, jede jak hodinky.

     

    Chyby na diagnostice:

    
                    Addresa 01: Motor       Labely: nevybrány
    Objednací číslo řídící jednoky: 03C 906 057 F    HW: 03C 906 057 M
               Systém a/nebo verze: BOSCH ME7.5.20      9813
                          Kódování: 0000071
                       Číslo dílny: WSC 23294 401 999999
                          VCID: 275CC30095ED157988-515A
    5 závad nalezeno.
    
    000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne 
                   P0300 - 001 -  - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
                 info o závadě:
                        Stav závad: 10100001
                        Priorita závad: 0
                        Frekvence závad: 5
                        Počítadlo resetů: 255
                        Kilometry: 162124 km
                        Indikace času: 0
    
                 info o závadě:
                        Otáčky: 967 /min
                        Výkon/klapka: 46.3 %
                        Rychlost: 0.0 km/h
                        Teplota: 6.0*C
                        Teplota: 3.0*C
                        Tlak: 0.0 mbar
                        Napětí: 0.000 V
    
    000769 - valec 1 zjisteno vynechavani zazehu 
                   P0301 - 001 -  - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
                 info o závadě:
                        Stav závad: 10100001
                        Priorita závad: 0
                        Frekvence závad: 5
                        Počítadlo resetů: 255
                        Kilometry: 162124 km
                        Indikace času: 0
    
    
    
    005416 - rada valcu 1 
                   P1528 - 004 - serizeni vack./klik. hridele - preruseni el. obvodu (N205) - Sporadická
                 info o závadě:
                        Stav závad: 10100001
                        Priorita závad: 0
                        Frekvence závad: 5
                        Počítadlo resetů: 255
                        Kilometry: 162124 km
                        Indikace času: 0
    
    000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu 
                   P0303 - 001 -  - Sporadická - Kontrolka závad ZAP
                 info o závadě:
                        Stav závad: 10100001
                        Priorita závad: 0
                        Frekvence závad: 5
                        Počítadlo resetů: 255
                        Kilometry: 162124 km
                        Indikace času: 0

     

    Dnes po repasi vstřiků se objevilo ještě toto:

     

    000513 - vstrikovaci ventil valec 1 (N30) 
                   P0201 - 004 - chyba v el. obvodu - Sporadická
                 info o závadě:
                        Stav závad: 10100001
                        Priorita závad: 0
                        Frekvence závad: 5
                        Počítadlo resetů: 255
                        Kilometry: 162124 km
                        Indikace času: 0

     

    Už nevím co s tím, napadá mě jedině kabeláž k vstřikům nebo cívce, popřípadě řídící jednotka motoru

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By Jarda66
        Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
        video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
      • By janstochl
        Zdravím,
        chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
         
        Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
         
        Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
         
        Honza
        20190527_103547.mp4
      • By MRoom
        Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka", já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
         
        Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






      • By chipik
        Prodám náhradní díly z motoru BXE z Octavie, r.v. 04/2009. Ve 2013 při 212000km praskla ojnice - klasika. Vozidlo ale jezdilo převážnou většinu cest z Prahy do Bratislavy, takže motor byl i přes velký nájezd km naprosto v pořádku.
        Na prodej: vstřikovače, lišta, turbodmychadlo, pokud by někdo sháněl písty, vačka, hadice okolo motoru, el. instalace, tandemové čerpadlo, váha vzduchu, všechny ostatní čidla a snímače, setrvačník, alternátor, dále mám k dispozici velký setrvačník, spojkovou lamelu a přítlačný talíř..
        Pokud si ještě na něco vzpomenu, ještě dopíšu. Leží mi to doma v garáži od 2013 a zatím jsem neměl čas to rozebrat, nafotit a nacenit. V případě zájmu o některý díl napište dotaz spolu s cenovou nabídkou a po dohodě daný díl demontuji.
        Kontakt prosím do SZ.
        Děkuji.
         
        Je na tom ještě chladič spalin, EGR ventil, škrtící klapka sání, atd...
      • By Bricciolo
        Mám Superb 2 2,0TDI, 103Kw. Najeto 270t. 
        Dneska se mi stalo, že jsem přidal plyn a najednou se ozval zvvuk, jako když odpojíte hadici od kompresoru. Navíc se poté přidalo rachtání z přední části. Jakoby od motoru. Chci se zeptat, co to může být? Mám se připravit na turbo? Nebo je to jen něco z výfuku? 

        Díky
    ×