Přejít na obsah

Problém s EGR Octavia 2/facelift/1.6TDI/77kw/r.v.2010/CAYC


Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých.Mám problém s mojím autom,síce je to Octavia 2/facelift/1.6TDI/77kw/r.v.2010/CAYC ale tieto motory sú aj v Tourane.Pri 189000km začala svietiť kontrolka CHECK ENGINE,bol problém s EGR.V servise vymenili komplet EGR aj s chladičom za originál nový diel (nie náhradu) ,nakodovali a spravili základné nastavenie.Po zhruba 50 km sa kontrolka CHECK ENGINE rozsvietila znova.Napichol som to na VAG a vyhodilo chybu P0401 00 (237) Systém recirkulácie výfukových plynov (EGR): Zistil sa nedostatočný prietok.Odhadovali sme to ešte na diferenciálny snímač tlaku výfukových plynov G450, tak sa pre istotu vymenil a spravila sa regenerácia DPF, adaptácia a základné nastavenie snímača G450 a aj EGR. No po zhruba ďalších 40 km zase kontrolka CHECK ENGINE a tá istá chyba.Už neviem, kde hladať,ďakujem za každú radu.Prikladám výpis VAG.

Wednesday,04,April,2018,16:36:56:00006
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8.1 x64
VCDS Version: 18.2.0.3 (x64)
Data version: 20180212 DS287.0
www.Ross-Tech.com


VIN: TMBHT61Z6B2014471 License Plate: PU...BT
Mileage: 190250km-118215mi Repair Order: Octavia 2



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 1Z-SK35 (7N0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 55 56 69 77

VIN: TMBHT61Z6B2014471 Mileage: 190250km-118215miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels:. 03L-906-023-CAY.clb
Part No SW: 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG
Component: 1,6l R4 CR td H23 6930 
Revision: -------- Serial number: 
Coding: 00114016032400080000
Shop #: WSC 73430 031 00999
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023AG 003003
ROD: EV_ECM16TDI02103L997557M.rod
VCID: 6BD571AE8285F61CDD-803E

1 Fault Found:
7337 - EGR System 
P0401 00 [237] - Insufficient Flow
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 12
Mileage: 190008 km
Date: 2018.03.30
Time: 11:47:55

Engine speed: 1751.50 /min
Normed load value: 9.8 %
Vehicle speed: 47 km/h
Coolant temperature: 49 °C
Intake air temperature: 14 °C
Ambient air pressure: 970 mbar
Voltage terminal 30: 14.456 V
Unlearning counter according OBD: 40
Charge air pressure specified value-MAP_SP_MMV: 1070.88 hPa
Charge air pressure: actual value-MAP_MMV: 1064.33 hPa
Air mass: actual value (mg/stroke)-MAF_MES: 466.094 mg/stroke
Air mass: specified value-MAF_SP_MMV: 330.87 mg/stroke
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation-ANG_SP_EGRV[0]: 84.253 %
Throttle_actuator_commanded_value-ANG_SP_THR[0]: 96.001 %
Charge Pressure Actuator: activation-ANG_SP_BPA[0]: 67.868 %

Readiness: 0000 0000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Z toho vypisu vidim, ze mas stary SW motora 6930.

Neviem aky EGR (index) ti dam davali, ale asi si to nerobil v autorizovanom servise.

Autorizovany servis dava EGR s indexom DQ a SW 9978/9979.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autorizovaném servise ti nahrají už jen dieselgate verzi. Ale jelikož jsi asi měnil mimo autorizovanou síť tak se budou dost cukat. Jedině snad že by jsi to spojil se servisním opatřením 23R6, ale pak ti neuznaj záruku kdyby se opravdu něco vys...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s EGR by měl zmizet, ale přibudou další problémy. Stačí si přečíst o tom topic zde. Jediná tvoje možnost je kdyby ti někdo nahrál poslední sw před dieselgate. Ale nevím zda by to pomohlo problému s EGR. Někdo to tu ale třeba vědět bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakladne nastavenia a adaptaciu EGR,aj snímača G450 som robil az po vypaleni DPF aby som vylucil ovplyvnovanie zanesenym DPF,kedze EGR je nove a aj snimac G450. Otazka je ci sa pustat do aktualizacie software riadiacej jednotky,tiez to stoji dost penazi v autorizovanom servise a nikde nie je zaruka,ze problem sa odstrani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Zdarma to ano, ale len najnovsi 9978/9979 co je dieselgate SW.

Radsej tam daj 9972 co je posledny pred upravou emisii, ale s tym ti pomoze len niekto kto napr. chipuje auta.

 

Mne isiel ten novy EGR DQ aj s SW 8890, ale mal som to len 500km a bal som sa, ze odide, tak som isiel do Skodovky na update.

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este by ma zaujimalo, na zaklade coho riadiaca jednotka vyhodnoti chybu P0401 (237)? Ved EGR je nove,konstrukcne sa nelisi od povodneho,podtlakova banka otvara na zaklade rovnakeho podtlaku ako u stareho,elektroventil-solenoid otvara na zaklade zmeny napätia napajania a potenciomer udava hodnotu riadiacej jednotke o polohe otvorenia.A pokial sa spravi adaptacia a zakladne nastavenie EGR a snimaca G450,riadiaca jednotka by mala riadit a vyhodnocovat chyby na zaklade novych hodnot,tak preto sa pytam, na zaklade coho vyhodi chybu P0401 (237) ked hodnoty su v normale?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ja ti neviem, ja som mal stary EGR asi BL index?

Dal sa DQ spravilo zakladne nastavenie, vymazali chyby a 500km jazdilo auto super (SW 8890).

Podla mna je chyba niekde inde ako SW, ale prehrat na 9972 by som si dal tak ci tak na tvojom mieste...

Dieselgate SW ma vyhody ale aj nevyhody, vyhody napr. auto ide lepsie, myslim vykon, no nevyhody napr. mne dosral vstrekovace a teraz im to musim dokazat...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Z nicoho nic pri 100km/h nudzovy rezim, ziadne varovanie nebolo.

Chyba na diag bola nieco s EGR, hned sme vedeli.

Po rozobrati bola rohatka zapecena, neslo s nou pohnut a EGR bol aj fajne zasvineny.

Vymazala sa chyba, dal sa novy EGR, spravilo zakladne nastavenie a vsetko islo na 100%, len ja idiot som pocuval miestnych expertov, ze musi byt novy SW pre nove EGR...

S 8890 to islo super /sice len 500km/.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak jedna vec mi je divna,ked pozries LOG a pozries merane hodnoty,kedy tu chybu vyhodilo,v merani vahy vzduchu je pozadovana hodnota 330 mg/str a aktualne namerana 466 mg/str.Preto vaham,ci nahodou nevyhodnoti RJ prilis bohatu zmes na vzduch a podla toho RJ vypocita mnozstvo vstrekovaneho paliva a polohu elektromagnetickeho ventilu EGR - cize ho priskrti a nasledne porovna hodnotu z diferencialneho snimaca tlaku G450 a vygeneruje tuto chybu.Neviem ale ci som to spravne intrpretoval.Kazdopadne ta vaha vzduchu mi tam nesedi,vsetko ostatne je v norme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takový problém by mohl nastat pokud máš dieselgate SW bez ucpávky.

Primární úprava dieselgate SW spočívá v tom že do motoru jde cca o 1/4 méně nového vzduchu a podstatně víc se nasává přes EGR z výfuku. Původní SW pouštěl spaliny v průměru do 20 % max. kapacity při rychlostech do 120 nad 120 km/h to jelo prakticky pouze na čistý vzduch. Sw úprava zařídí že se používá při běžném provozu kolem 60% kapacity zpětného vedení spalin a při vysoké rychlosti dochází dokonce k absolutnému otevření egru pohybuje se kolem 80-90% využité kapacity, je pak jasné že pokud není ucpávka na sání vzduchu, egr se přisekne nebo nefunguje jak má, tak saje vzduchu výrazně víc než by měl, ta ucpávka na sání totiž zvyšuje i podtlak ve vzduchové soustavě a donutí za stejný čas nasát ještě větší množství spalin přes EGR než původně.

 

Mimo jiné to i vysvětluje proč motory s úpravou můžou víc žrát, výfukové plyny dusí provoz motoru, proto motory víc "duní" a roste spotřeba v nižších rychlostech, na druhou stranu když máš pedál na podlaze tak takový rozdíl ve spotřebě není, protože i nový SW uzavře ventil pokud překročíš 80 % požadovaného výkonu po motoru, proto se dost lidem zdá že motoru se nechce do otáček ale když dají plný plyn tak motor jako by skokově ožije je to totiž ten moment když se do motoru přestanou dávat spaliny, které motor jako by umrtvují, dalo by se říct že motor po úpravě SW ztěžkne, protože pocitově není tak živý, dokud mu nešlápneš na krk, pak ožije. 

 

Nicméně řeší to problém s NOx při městském provozu na úkor spotřeby, protože se filtruje velké množství výfukových plynů zpět přes egr, vedlejší efekt je že ve městěch to výrazně víc žere... ale noxu to pouští opravdu mnohonásobně méně ovšem na dálnici to už opět moc nefunguje. Z toho plyne že pokud nemáš problém s tím že zabiješ pár lidí na víc a jezdíš po městě, tak si tam nový SW neinstaluj.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě můžeš zkusit dát jinou váhu vzduchu. Když už řešení nebude, tak bych tam nechal udělat úpravu na NOx a pak jim to házel na hlavu at to vyřeší jako RMA do té doby od nich auto zpět nebrat.

 

Ale pořád nevidím že by jsi nahrál nový SW. Dej tam SW 9972 a pak to můžeš řešit, sice by to mělo fungovat se starým SW, ale uvědom si mezi revizí DQ egru a tvým SW je 6 let rozdíl. Nevim proč řešíš HW když může být klidně problém v SW. 9972 je pořád bez úprav a DQ verze egru na něm funguje bez problému, ověřeno uživateli fora.

 

On taky ten egr může být vadný, není to zas tak vzácné aby to nebyl tvůj případ. Máš dobře přetěsněný zpětné vedení z chladiče ? Dávali nové těsnění ? Nebrání tomu někde něco ? Zkus vyndat celou trubku od vedení chladiče až do sání a zkusit jí prolít benzínem co z toho vyteče.

 

Ale jak řikám dokud bych tam neměl 9972 SW tak bych další chyby nehledal a potom co bych vyreklamoval EGR a zkontroloval zpětné vedení spalin až k sání, tak bych to zkusil hrát na servisní akci a její reklamaci.

 

Já tedy nechápu proč tu někteří na vlastní náklady mění egr, když ho můžou mít v rámci akce zcela zdarma a dost možná i sadu nových vstřiků, přece jen jste přišli o hodnotu vozu, tak je fér když si od VW group vezmete aspon nejvíc namáhané díly, co vám prodlouží životnost auta, však SW se nechá přehrát zpět...

 

Mimochodem už více zdrojů mi tvrdí že DQ verze nebo s verzí SW nižší než 9970 fungovat NEBUDE, je tam jiné řízení než u verze AF/AT/BJ a starší verze SW si s DQ prostě správně většinou neporadí a nastavení nepomůže. Pokud máš starší SW je třeba sehnat verzi CF, která se zatím navíc jeví jako nejméně problémová DQ má nějaký nový výrobce a není to snad prý moc úspěšná výměna výrobce...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takze, ozyvam sa s vyriesenym problemom.Po absolvovani merani v roznych servisoch, vratane autorizovaneho servisu Škoda, bolo zistené ze EGR pracuje spravne ,no kontrolka motora sa po cca 20 km jazdy rozsvietila a diagnostika hlasila stale tu istu chybu P0401 (237). Rozhodol som sa pred prehratim softwaru RJ (chvalabohu som nedal prehrat) ešte vycistit trubky EGR a skrtiacu klapku.V trubke vedenej z bloku motora pre privod recirkulacie spalin ku skrtiacej klapke do sania bola vnutry schovana plechova zaslepka vyrezana z konzervy,tak ze by ju tam nikto nenasiel. Takze zhrnutie: ak vymenite EGR za index DQ absolutne nemusite riesit prehravanie softwaru RJ,,je to kravina,ked niekto povie ze to treba.Fungovat to bude rovnako aj na najstarsej verzii softwaru.Zaklad je spravit po vymene adaptaciuEGR.Cez diagnostiku zistit ci otvara elektricky aj podtlakovo v plnom rozsahu,adaptovat snimac G450 na rozdiel tlaku recirkulacie spalin a vycistit od sadzi a karbonu vsetky trubky.Dufam,ze to niekomu pomoze.Dakujem za vsetky rady.

Bez názvu.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...