Jump to content
velkepeni

Vymena oleja / spotreba oleja / interval vymeny

Recommended Posts

Nehodi sem niekto,kto si sam menil olej cislo ORIGINAL olejoveho filtra?Chcem to do Superba a predpokladam,ze bude kvoli motorizacii identicke.Vdaka.

Edited by Patrik1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro kod motoru DADA jsem pro Superb dohledal 04E115561H. Je shodny s Karokem.

 

image.thumb.png.f1cd9f7b0bf566028dd67a9bebf800bb.png

 

Jinak u Karoka je to jak pro motor DADA, tak i DPCA

Edited by bojler
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je docela běžné, nějaká malá spotřeba je OK, většinou to hlásí když chybí cca 1l, tedy u tebe 0,05l/1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14.000 km najeto a už jdu dolívat, vyběhla kontrolka oleje (oktávka 1,5 Tsi). 👌😁 To začíná být docela k smíchu ten motor. Volala jsem do servisu a ptala se, zda jim to připadá u funglovky normální. Prý ano, to si ještě sedne. A povídám, že jim dám můj motor k reklamaci, protože škube. Škube? Tak to jste první, to jsme ještě nikdy takový problém neměli. 🤣🤣

Edited by velryb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusila sis kapkový test? Stačí klasický kancelářský papír, uvidíš, jak se rozpije a jaký to bude dělat "sazový" mapy po okrajích, jistě bude jak bota ...

Vím, je to firemní, ale já bych motoru dopřál v těhle km výměnu oleje, však víš jak mu dáváš B)

 

Kolik ukazuje měrka, když vyběhla kontrolka hladiny oleje? To je další faktor, náplně dnes nejsou nic moc, rozsah mezi Max a Min na měrce bývá cca 1 litr a to už je pak rozdíl, jestli je v motoru o cca 0,5-0,75 litru více nebo ne B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musím kouknout, čekám, až trošku vychladne. ;-) A nedávám mu, jezdím s autem slušně, žádné závodění. Využívání celého spektra otáček neznamená, že bych autu "dávala". Jezdím s ním dynamičtěji, ale netočím ho do bezvědomí a k omezovači jen výjimečně. Dynamika je už ok, s tím jsem spokojená, takže není potřeba, stačí udržovat a občas to více protáhnout. Je to přímovstřik, takže podtáčet by se neměl, ba naopak, jinak máme karbon až na půdě.

A ne, nebudu do firemního za vlastní peníze platit výměnu oleje. Chtěla jsem nechat vyměnit po 15 tis. a ne, bylo to smeteno ze stolu. 😏

Edited by velryb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vím, že to nedrtíš, ale podle rádce jistě nejezdíš, tak kdyby sis nechala vytáhnout z budíků diagnostikou hodnotu termálního zatížení oleje v km (sice jen počítaný údaj z uložených map a Tvého jízdního stylu) a porovnala to se skutečnými km, asi by to vypadalo jinak. Kolik teď ukazuje palubák km do konce intervalu?

OIII.thumb.jpg.f7924c93200d34008dbedf1050a69787.jpg

 

Až tu hladinu omrkneš, bude mě zajímat kde na měrce bude B) Přitom můžeš zkusit ten test s kapkou z měrky, papír nech někde den ležet a uvidíš B)

A že fleet nebude utrácet za "předčasnou" výměnu oleje se vůbec nedivím ... :D

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na měrce byl olej pod min. Hodila jsem tam litr a je to cca ve 2/3 rysky. Kapkový test jsem neudělala, ale čistý olej vypadá jinak, no (můžu příležitostně udělat, ale teď je tam litr nového, tak to asi nebude úplně validně vypovídající). Hele, to je docela zajímavé - nemá někdo kolem Ostravy diagnostiku, že by mi takový zajímavý údaj (to termální zatížení) vytáhnul? 🤔

Na palubák a interval se podívám. Díky. ;-)

Jo, podle řadícího rádce nejezdím, celkem nechápu, jak to tak může být u přímovstřiku nastaveno. 🙈

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabel mám jsem z Bohumína tak to můžeme zkusit....  Kouknout jestli to najdeme :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dneska máš čas? Že bych se stavila, jak pojedu z práce (Karviná)? Písni když tak soukromou zprávu, ať to neplevelíme. Díky. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z toho zatížení se právě počítá, kdy tě budíky pošlou na výměnu, když občas mrkneš na ten aktuální výhled do konce, budeš moci porovnat se skutečným nájezdem.

 

Hledejte pod budíkama, měl by to být kanál něco kolem ESI/WIV a thermal load B)

 

No, jestli seš po dolití 1 litru cca na 2/3 měrky, tak to jen potvrzuje, že to hlídání hladiny je u VAGu nastavený jen jako pojistka poslední instance před rozsvícením kontrolky nízkého tlaku mazání, minimálně u těhle motorů, co jsou ještě vybavený měrkou. Takže jezdit až do rozsvícení nízký hladiny oleje je tady špatně pro uživatele, dobře pro výrobce ...

Ty co už měrku nemaj a hlídaj to jen přes čidlo, tam snad musí mít posunutý treshold, jinak by to dopadlo jak s Citroeny pro Wehrmacht :D

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já samozřejmě olej hlídám, cca co 2 týdny. Ale bylo to stále mezi ryskami, cca ve středu poslední dva měsíce. Takový náhlý sešup mne opravdu překvapil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koliks najela za ty poslední dva týdny od poslední kontroly? To je zajímavé, že to takto rychle zbaštilo cca ten 1 litr ...

Že by se olej nyní někde v motoru schovával, nebo naopak starší měření zkresloval tím, že by do vany pustil i to co mělo zůstat v motoru jinde mi nepřijde pravděpodobný B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, teď cca 10 dnů zase jezdím, ale jinak auto více než 2 týdny stálo. Asi mu to neudělalo dobře. Kontrolovalal jsem někdy začátkem měsíce (a to bylo cca uprostřed mezi ryskama), pak stálo cca 2,5 týdne, od 22.7. zase jezdí každý den a teď po týdnu taková radost. Já si to nebudu brát osobně a budu s tím holt počítat. 🙄 1,6 Mpi, s kterým jsem najezdil 160 tis. km taky žralo olej jako divé, jen tedy to začalo tak kolem 120.000 km, rozhodně ne takto brzo! Jinak nájezd je 13.700 km, ani ne 14.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moc dekuji keckovi za ochotu kouknout pres diagnostiku na udaje. Nájezd tedy 13.700 a nize servisni interval a tepelne zatizeni. Koukam, ze na fotce zase prachu, ty jo. 🙈😁

IMG_20190731_161133.jpg

IMG_20190731_161447.jpg

Edited by velryb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukal jsem i na svoje a mám na oleji mám najeto reálně 4357km  a tepelné zatížení je 5100km ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to je procentualne podobny rozdil jako u meho. Asi zde nebudeme mit srovnani s nekym, kdo treba jezdi vice defenzivne. 🤔

Edited by velryb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ten rozdíl není tak výrazný, po zkušenosti s 1.8 TSI bych čekal výrazně větší rozdíl mezi reálným nájezdem a počítaným tepelným zatížením, který (ten rozdíl) se nájezdem v intervalu stále zvyšoval ...

No, tak tady ten až 30 000km interval na výměnu oleje budíky bezproblému vyberou celý bez zkracování ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, Martab napsal:

Kde se to dá v VCDS najít?

V budikach 17.     měřené hodnoty....

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

Cekam na Octavii s 1.5 motorem a cetl jsem toto tema ohledne oleju. Fakt brutus,kdy servis nevi co do toho lejt.

Po precteni VW stranky o urceni viskozity https://www.volkswagen.cz/servis-a-prislusenstvi/originalni-dily-volkswagen/motorovy-olej-a-provozni-kapaliny/urceni-viskozity

Je v nasich podminkach blbost sem davat olej 0w-20 kdy ten posledni udaj udava venkovni teplotu.

Aby splnovalo jednu ze specifikaci, tak by se sem hodil olej 0W-30. Nasel jsem shellhttps://www.eshop-car.cz/cz-detail-496002-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-5l.html

Sorry za odkazy, nedelam reklamu, jen jsem to v rychlosti vyhledal. 

Ta 0W udava jak ridky je olej v zime a tedy pokud by to byl olej 5W,tak by byl hustsi a to dle me v turbomotoru neni chtene. U atmosfery jsem mel a mam 5w-30- ford a i Opel.

Co myslite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Anebo standard VW 504.00 /507.00 a tedy 5w-30 s prodlouzenym intervalem 30 000km /2 roky - norma 504 je pro benzin a 507 je pro naftu. Ale jako u forda se stejny olej leje do benzinu,tak nafty. Takze kdyz servis rikal 5w-30, tak nekecal a ten co rikal 0W-20, tak vlastne take nekecal- pokud se da spolehnout na tabulku viz vyse ohledne oleju.

Edited by Mahlpo
Spatne info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...