Jump to content

Vymena oleja / spotreba oleja / interval vymeny


Recommended Posts

Tak po několika telefonátech do různých servisů, tak objednán tento olej: https://olejeobchod.cz/castrol-edge-titanium-fst-professional-ll-iv-0w-20-5l?utm_source=eshop_order_email&utm_medium=email&utm_campaign=eshop_order_email&utm_content=order_item 

 

Každý servis mi řekl několik možností, ale většina se shodla na 0W-20 a hlavně norma VW 508.00. Mám 1.5 TSI s filtrem, MR 2020, výměna v 15.000 Km.

Edited by Roman.dj1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Auto necelých devět měsíců, najeto 12300km, hláška "zkontrolujte hladinu oleje". Měrka na spodní hraně. Doufal jsem že to dotáhnu na 15000 k výměně bez dolití, ale evidentně to pije víc než bych si přál. Doliju i následně vyměním Castrol Titanium Edge LL 508 00 (0W20). Holt daň za turbomotor a mazání vodičkou.

Link to post
Share on other sites

Tak vzhledem k tomu, že si auto v záběhu pápne více, než by normálně mělo, tak mi přijde úsměvné, že se někdo diví, že se mu tam při 12300km rozsvítí, že má zkontrolovat hladinu oleje. Osobně se divím, že ti to nebliklo dříve. Já sice ze staré školy ještě nejsem, ale plánuju olej vyměnit už po prvních 5000 km, bez vynulování výměny oleje - nový motor, je nový motor.

Link to post
Share on other sites

Tak já jsem taky ze staré školy :-) , ale moje stará škola jezdila neoturbenými motory, kde mi nic nikde neubejvalo. Teď jsem kontroloval před tejdnem při necelých 10000km, bylo tam čtvrtina nad spodní hranou. Tak to tak vychází že po 2,5tis. km dlouhé cestě je to dole. Nepíšu to sem proto, že se tomu divím nebo jsem nespokojen, jen sdílím zkušenost s ostatními ;-) Peace...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Auto je provozované většinou na krátkých trasách okolo 20km, město a příměsto. Ale subjektivně bych řekl, že nejrychlejší úbytek oleje byl těch posledních cca 2,5 tisíce km, nalítaných za týden po dálnicích při 130-140kmh. Styl jízdy mám šetrný - za studena nevytáčet, po zahřátí (teploměr oleje je báječná věc, na kterou jsem nebyl zvyklý) se nebát užít si zátah.

Link to post
Share on other sites

Měl jsem v plánu výměnu v 10 000 km, ale teď jsem to měl na záruční opravě, tak jsem to nechal hned i vyměnit 8700 Km, sám servisní technik to kvitoval. Výměna stála 5000,-Kč, ale měl jsem v tom i přezutí pneu.

Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, kitrab napsal:

5000 to vypadá, že tam dávají olej do F1 !!!! :)

Technik kvitoval tržbu a nebo technickou stránku věci ? Asi oboje co.

to je jeste zadarmo. ve znackovem servisu jsem obeslal autosalony pro 2.0l motor a servis v Praze i 8000kc. Tak jsem vzal nabidku, za jeste "prijatelnych" 5000t.

To je znama vec, ze olej 5l stoji pro kohokoliv max 700kc a je mnohem lepsi co oni tam lejou ze sudu, kdy nakupku maji tak za 400kc/ 5l.

Ukaz fakturu od nekoho, kdo to bude mit za mene nez 5t ve znackovem servisu, kde musis jezdit kvulu zaruce. Strelce co mezi intervaly meni samy za 2t i s praci samy nebo u garaznika nepocitam.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Výše kolega uváděl výměnu po 8500 km, případ, kdy není nutné jezdit do značky a můžeš v běžném servise mít výměnu za reálnou cenu olej a běžnou hodinovou práci.

700 kč olej + filtr 179 + práce a jsi na 1100 kč.

Až pojedu na garančku, nechám se překvapit, jakou raketu budou chtít.

U konkurence byly 4l oleje za cca 1500 kč :), jen 2x dráž.

 

Rrád poslouchám mechaniky, když se jich člověk zeptá, jestli náhodou nemají olej pro F1:).

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 6 minutami, kitrab napsal:

Výše kolega uváděl výměnu po 8500 km, případ, kdy není nutné jezdit do značky a můžeš v běžném servise mít výměnu za reálnou cenu olej a běžnou hodinovou práci.

700 kč olej + filtr 179 + práce a jsi na 1100 kč.

Až pojedu na garančku, nechám se překvapit, jakou raketu budou chtít.

U konkurence byly 4l oleje za cca 1500 kč :), jen 2x dráž.

 

Rrád poslouchám mechaniky, když se jich člověk zeptá, jestli náhodou nemají olej pro F1:).

......také jsem zvažoval výměnu udělat u mechanika v běžném servisu, ale jak jsem psal byl jsem tam na záruční opravu a spláchl to rovnou s tím....

Link to post
Share on other sites

jj  ja taky myslim vymeni ve 14t (a ne az ve 30t).  Jde o to, ze muze nastat situace, kdy se znackovy servis muze kvuli zaruce branit jejimu uznani, pokud zjisti, ze se olej nemenil ve znackovem servisu. Napr. proto, že hrozi nebezpeci, ze tam nekdo realne neda to co ma apod. tj. u me to bylo spise o tom, ze se, s tim smireny, ze minimalne dva roky po dobu zakonne zaruky to tak budu delat. Je to spis tak pro jistotu, nez ze bych to mel overene. Kazdy se může rozhodnout. Mně  ty ušetřené peníze  při první výměně za to asi nestaly. Zaruka dalsi 3 roky je mobilita a tam uvidim, zda mezi intervaly budu resit jinde.

Jinak u druheho starsiho auta samozrejme menim olej za 1500-2000  normalnim servisu. Momentalne tu vetsi cenu beru i tak, že servisy to maji tezke  a v tomto obdobi se musi podporit :-)

Link to post
Share on other sites

Asi by to nezjistili, myslím že by se ani nepídili zda byl vyměněn jinde a ne u nich.....já jsem se rozhodl pro první výměnu po 10000 tis, je trošku dřív ale to nevadí, další udělám ve 20000 tis a pak nasleduje garancní a pak budu měnit po 15 tis.....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...