Přejít na obsah

Nestejnoměrně opetřebené kotouče Fab. I - střmeny FS III


milanosor

Doporučené příspěvky

Ahojte, poslední dobou bojuji s předními brzdami na FabI I. Čeká mě STK tak to zase budu muset začít řešit. Jezdím teď opravdu minimálně ( 100km měsíčně ), ale problém mě trápil už dřív. V cca 110tis km se mi ohly kotouče a začalo to kopat ( ještě origoš ). Preventivně jsem trochu rozchodil prasátka, koupil nové kotouče ( co bylo v mototechně ) + nové desky Bosch. To vydrželo tak 15tis km a mrchy začaly zase kopat. Koupil jsem nové kotouče a zánovní jsem vyhodil. Nevím teď značku a dal jsem na zdejší rady, byla to zlatá střední cesta. No a teď po dalších cca 5tis km zase kopu. Ne tak moc, ale pedál pumpuje. A hlavně desky  neojíždí celý kotouč. Je tam slabý pásek na středu, kraje jen oleštěný. A brzdy tím pádem horší. Co s tím ? Zase nové kotouče + desky? Nechat kotouče přerovnat, desky srovnat a použít? Jsou špatné třmeny, že to neobrzdí celou plochu ? Už jsem z toho jelen. Jak teď moc nejezdím a na auto prší, tak samože rezavím, ale dělat co 2 roky brzdy mě fakt nebaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdíš,že už tam máš třetí kotouče...Co když to vibrování nemají na svědomí kotouče,ale ložiska kol?Ty kotouče se přece otáčí spolu s náboji.Neprojevuje se to ještě jinak?Třeba na řízení? Zvuky?U třmenu můžeš zkontrolovat,jak se bez destiček posouvá po vodících čepech a pohyb pístů.Pochybuji,že by se někomu podařilo ohnout uchycení třmenu a navíc na obou stranách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehučí nic, citelná vůle na kolech pozorovatelná není. Jediné co pozoruji je pumpování do pedálu,vibrace do volantu a zhoršený účinek brzd. Pouze při brždění. Než jsem sundal ty extrémě prohnuté, jsem se koukal jestli hážou při sundaném kole na náboji. A bylo to i okem na deskách viditelné. Můžu to přeměřit úchylkoměrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně je divné,že by se ti podařilo za tak krátkou dobu pouhým brzděním zkřivit troje kotouče.Jedině,kdyby ty kotouče byly všechny čínské a tys s nimi jezdil rallye.Pak zbývá ještě jedna věc...Pokud se ty destičky správně nevrací,za jízdy stále drhnou o kotouč a zahřívají ho,musel bys za jízdy slyšet šustění a po jízdě i s minimem použití brzd,by ty kotouče musely být horké,že bys na nich ztěží udržel ruku.I na autě zvednutém na heveru by muselo být při otáčení kolem znatelné,že brzda drhne.Pak by byl problém ve třmenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se do kotoučů pustila hloubková koroze tak, že nabobtnaly na obvodu, nezbývá než je zahodit a pořídit nové.

Pokud jsou destičky ještě s rozumnou tloušťkou materiálu, můžeš je ofrézovat/obrousit do roviny a použít s novými kotouči.

Problém s házením může být samozřejmě způsobený ložiskem nebo nábojem kola, ale obvykle je to spíš tím, když se kotouč na náboj namontuje,

aniž by se mezi mezi nimi použila vazelína.

Po čase mezi nimi vznikne koroze, ta někde nabobtná míň a jinde víc a vlasně odtlačí kotouč od náboje.

A tak i rovný kotouč - jen tím, že nesedí rovnoběžně na náboji - způsobí pulzování pedálu nebo kmitání volantu při brzdění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...