Přejít na obsah

Volant nakrivo / geometria


mato-2301

Doporučené příspěvky

Tak tady se nejedná o seřizování geometrie jako takové, ale jen na vyrovnání volantu. A to pokud se řídící tyč na jedné straně o kousek zatočí do rejdovýho čepu a na druhý straně se o ten samý kousek vytočí, tak geometrie zůstane nezměněná, jen se upraví poloha volantu.

 

Dělám auta a je to tak jak popisuje DiKey.

 

Sklon silnice má svůj vliv a stav podvozku taky. Když udělám GO podvozku tzn. nový tlumiče, jejich uložení, pružiny, čepy a silentbloky, tak volant zafixuju rovně, a geošku udělám přesně souměrně, tak auto jede jak má a volant je rovně.

 

Když ale u staršího auta měním jen jeden vymlácený čep a geošku udělám tak jak jsem popsal výše, tak volant bude při jízdě rovně na 99% mírně doleva. Takže si zapamatuju výchylku při jízdě rovně, tu samou výchylku nastavím doprava, volant zafixuju a geošku upravím. Je mi jasný, že v žádné DP se tohle nepopisuje, ale zákazník chce mít po opravě volant rovně, tak mu to prostě splním.

 

Opraváři na to ale na jízdní zkoušku prostě kašlou, goošku udělají podle DP a tím to pro ně hasne a nespokojený zákazníky vyhánějí s tím, že geo je tak jak má být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přitom v DP je napsáno, že pokud po jízdní zkoušce není volant rovně, má se vyrovnat právě tím způsobem posunutím tyčí a pak znovu zkontrolovat sbíhavost. Problém prostě bude v času, který na danou operaci mají, resp. když se na to vykašlou můžou vzít dalšího zákazníka. Přitom určitě na to v tom celkovém čase operace geometrie myšleno je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menil som vpredu tlmiče, dorazy, prachovky, pružiny, horné uloženia s ložiskami, ložiska kolies, tyčky stabilizátora, cely stabilizátor s gumami, predné silentbloky s ramenami 4ks, kotúče a platnicky majú 5000km. Všetky kĺby a manžety majú 5000km. 

Vzadu sú nové tlmiče, dorazy, prachovky, tyčky stabilizátora, ramená,, silentbloky, pružiny, ložiská kolies, brzdy tiež 5000km. 

Auto ma 200tis km a servis stal 4000eur.

Takže neexistuje, že je niekde vola, všetko originál Škoda diely, akurát ramena sú lemforder. 

Prikladám foto po geo. 

IMG_20200120_064159.jpg

 

Gumy Continental ts860 majú 1500km, neverím, že sú zlé zjazdene. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš Rapida? Na protokolu je Octavia..... Ale hodnoty kupodivu sedí. Jinak chybí mi na protokolu měření záklonu kola. Jestli si vše měnil, je otázka, jestli není třeba u jednoho kola rozhozený záklon. A jak to, že máš u zadní nápravy seřízení sbíhavosti, to je dost velký rozdíl (-0,19´ před seřízením a +0,05´ po seřízení) na to, aby to byla chyba měření. U zadní sbíhavosti na RAPIDu se nic nedá seřídit a obvykle tam bývají hodnoty po seřízení jen o pár minutek víc nebo míň, podle toho, jak si stolice sedne po spuštění do koncové polohy.   

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě takový detail, já bych to počítal na šestiny, podle šestihranu matice, otočit o 3/6. A jde to blbě povolit - utáhnout, největší "úspěch" jsem dosáhl se dvěma plochými klíči do dlaní, prsty rukou propléct mezi sebou a dlaně přitáhnout k sobě. ;-) To dáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 mm na délce tyče je cca jedna otočka závitu, na srovnání volantu do roviny mě většinou (u RAPIDa) stačilo cca 4-5mm, měřeno jako vzdálenost mezi ryskami, které jsem si udělal na tyči a hlavici řídící tyče před povolením, jako je to na fotkách v osmém příspěvku. 3/6 je strašně moc, to si rozhodíš polohu volantu úplně. Měřit o kolik se ti posune kolo je nezměřitelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, asi jsme každý uvažovali jiný způsob měření. Zaskočili mně výše uvedené 2 mm. Každopádně stačí maličko. Postupovat pomalu, s rozmyslem, nejlépe si poznamenávat kde a o kolik jsem točil, na jedné straně spojovačku "prodlužovat", na druhé "zkracovat".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně nesplést si ty strany a točit vždy stejným směrem, jinak si rozhodíš sbíhavost. Ideálně vždy se potom projet pokud možno na příčně rovné silnici za bezvětrnného dne. Já to obvykle dělám tak, že vyjedu na okresku s malým provozem a s novým asfaltem a jedu po dělící čáře, čímž eliminuju vyspádování silnice směrem k obou krajnicím.

685789057_zen.thumb.jpg.38eac910606451fa5cf083a177123e91.jpg

 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec se to nezměnilo??? Točil s tím na správnou stranu? Netočil na každé straně na jinou stranu, což by jen změnilo sbíhavost?? Udělal sis čárky na označení polohy tyče a kloubu?

 

Ona je to stupidní, jednoduchá operace, ale stejně jednoduše se to splete. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...