Přejít na obsah

Volant nakrivo / geometria


mato-2301

Doporučené příspěvky

1mm na dlzke tycky aby som bol presny, 2x5mm na otocke tyce

 

ked pojdem teraz na geometriu, neposeru mi zasa volant???

 

oni to robia vzdy asi len na jednej strane tyce a hodnoty su potom v poriadku ale volant nahovno.

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem u měření geo na mých autech několikrát v posledních měsících a mechanik s každým utažením kontramatky sbíhavost "rozhodil" a zase ji musel citlivě doladit a dělal to vždy na obou koncích řídící tyče jak v AS tak v běžném pneuservise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vozy koncernu VW mají docela velkou toleranci,ale 5mm je dost a osobně bych to nechal proměřit,i když jste to přesně značili.Pokud máš volant rovně a sbíhavost bude po zaměření OK,nebude ti muset do toho hrabat a tudíž ti nic nerozhodí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy nechat proměřit jen sbíhavost bez toho, aby rovnali volant do vodováhy? Jde toto vůbec takto udělat? Protože jak nastaví volant do vodováhy, může se ukázat, že kola budou pootočena na nějakou stranu a pak se budou snažit to vyrovnat a budeme tam kde jsme byli..... Je mi jasné, že pak musí být v nápravě/vách něco v neopořádku a jen se řeší následky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě, co je na autě špatně, když na geošce dají volant do roviny, seřídí sbíhavost, geo celého auta je v normě (vč.třeba jízdní osy) a přesto auto jede s volantem rovně na stranu? Je pravda, že jsem nikdy neviděl, že by auto přes měřením proměřovali nebo dovažovali kvůli poloorázdné nádrži, jak požaduje DP.

Auto má nové puky, nové horní uložení. Že by měly vliv tlumiče a zatížení auta na stranu vlivem buď jen řidiče vlevo nebo naopak dvou lidí vpravo?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na geo vzdy plna nadrz, tlak v pneu mi kontrolovali vzdy len v skodovke - autorizaku

takisto som si vsimol, ze len v skodovke sa meral rejd, kolko sa vytoci volant dolava a kolko doprava stupne...

ked som bol v neautorizovanom servise na geometriu technik mi povedal, ze si mozem dat volant ako ja chcem na stred - nie podla vodovahy

kazdopadne sme ho dali podla vodovahy a ked je rovno volant auto taha do strany, gumy su uplne nove, aj sme vymenili na diskoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, ben06 napsal:

Nevidím kontrolu tlaku pneu a její hodnoty DP nezmiňuje?

Na geo logicky nikdy s práznou nádrží nejedu.

No jenže laik tohle vůbec netuší a přijede s autem na geo tak jak má nádrž plnou/prázdnou aktuálně a pokud mechanik tohle nekontroluje, je měření zkreslené. Stejně tak tlak v pneumatikách. Dost často na tohle oboje kašlou - vlastní zkušenost z AS kam jezdím a pak jsem tam za prudiče.

před 24 minutami, cayc napsal:

..... gumy su uplne nove, aj sme vymenili na diskoch

S těma pneumatikama mě to taky napadlo, ale povolený rozdíl vzorku mezi stranami je 2 mm a to jsem nikdy neměl. 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spoustu aut má nějaké požadavky před měřením geometrie,vidím to u nás narovinu,když to řekneme zákazníkovi,že třeba-ford má 3,4 nádrže,50 kg na levém sedadle a nevím co ještě,tak řekne,že jezdí s max.polovinou nádrže a vedle na sedačce nikoho nevozí a ?????Takže podle předpisů výrobců by každé druhé auto mělo mít geometrii nahov... jen proto,že člověk nejezdí stabilně s pasažérem,obsahem nádrže jaký je předepsaný??Chce to zdravý rozum pánové.

Hodněkrát se nám stane,že auto táhne jak před tak po geometrii nebo jen po geometrii a tak z 60-80% pokud je geometrie opravdu OK stačí přehodit pneumatiky z leva do prava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V můj AS tlak kontroluje a proto zjistili že jsem ho měl na max (povolených) hodnotách měsíc po prodeji Rapida a snížili mi ho na 3/4 zatížení. V pneuservisu tlak taky sami kontrolovali a automaticky kontrolují stav náprav. Zátěž nikdo neřešil, vím że nemám jezdit s prázdnou nádrží, logicky by mělo cca být ve stavu v jakém je provozováno.

V pneuservisu chtěli abych si auto po geo sám projel a případně se vrátil.

 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu provázkovýmu systému se musím dnes zasmát. Už před cca 40 lety, kdy se závodilo ještě s š130 RS měl otec kamaráda na dílně pěkný a jednoduchý přípravek na jehož konci byla šuplera a zasunulo se to pod auto a nastavila se jednoduše sbíhavost a jistě přesněji.

cayc> sklon cesty neřeš, přece není všude a stejný. Mám v okolí novou rovnou silnici cca 3 km se silným příčným sklonem k jedné straně a jinou, která má "bombírunk" jen ve středu a na každou stranu stejně. Důležité je základní seřízení s čímž mají u vás evidentně problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...