Přejít na obsah

Fabia 1.2 HTP 44 kw po studenem startu kolisaji otacky a strili do sani


Kamil07

Doporučené příspěvky

Ahoj, pred par dny jsem poridil od znameho Fabii II 1.2 HTP 44 kw, rok 2008, kod motoru BBM, najeto 78000 km (nestoceno).

Nechal mi pul nadrze Vervy (jezdil jen na ni), ale po vyjeti a dotankovani jineho benzinu (Globus) zacaly po studenem startu kolisat otacky a strilet do sani.

Myslel jsem, ze je to benzinem, tak jsem nabral jinde, ale problem se opakuje.

Dela to nepravidelne, zhruba kazdy treti start a po cca 5-10 vterinach se vse da do normalu a auto jede v pohode.

Teply start je bez problemu.

Od nakupu jsem ujel uz cca 2000 km po dalnici (vetsinou 120-130 km/h), olej nezere a spotreba je dle dotankovani 6,1l/100 km.

Byvaly majitel bohuzel netusi, s Vervou mu to nedelalo, ale alespon poslal 5 000,- Kc na opravu.

Muj dvorni mechanik si mysli, ze je vadne bud palivove cerpadlo, nebo vstriky, ale bohuzel ma na dalsi tri tydny plno a ja bych to potreboval vyresit driv.

Netusi nekdo o co by se mohlo jednat? At jsem trosku pripraveny na jiny servis, kde ze me budou chtit tahat penize a menit vse co jim prijde pod ruku :-)

 

Diky za jakekoli rady.

 

Video meho startu na YT: https://youtu.be/sNvHMocy0E4

Editováno: , autor: Kamil07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravim je to cca mesic zpet a shledavam se u jednoho auta se stejnym problememe. Auto ma najeto cca 160t km. 

Stejny motor a KW tudiz. 

Za prvniho studeneho startu auto jde jak na 3 valce, je bez vykonu a kucka. 

Jakmile se zahreje jede normalne a startuje take. 

V zimnich startech to nedelalo - ze by dusledek toho, ze auto jede na sytic?

 

Vymeni jsem svicky. Maji najeto cca 2t km. 

Projel jsem test vsech moznych veci, co by to mohlo delat. 

Nejsou absolutne zadne vypadky horeni - jedna civka davana nova. 

 

Lambda sondy reguluji jak maji. Provedeno cisteni skrtici klapky a jeji zakladni nastaveni. 

Senzory klelani jsou vsechny OK. 

 

Vytvoren readliness kod a ten je bez chyb. 

 

Moc uz me nenapada co to muze byt, ze by se to zmenilo pri ohrati motoru - ale opravdu to trva par km jenom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak muj problem je bohuzel zpet, po vymene cerpadla auto startovalo 14 dni bez zavahani a dnes rano opet zacalo kuckat jako na videu vyse :-(

Pri prvnim zakuckani jsem ihned vypnul motor a opetovne nastartoval, kdy naskocil bez problemu.

Kdyz jsem z auta vylezl, tak v okoli smrdel nespaleny benzin.

 

Editováno: , autor: Kamil07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Knightey- napsal:

Zdravim je to cca mesic zpet a shledavam se u jednoho auta se stejnym problememe. Auto ma najeto cca 160t km. 

Stejny motor a KW tudiz. 

Za prvniho studeneho startu auto jde jak na 3 valce, je bez vykonu a kucka. 

Jakmile se zahreje jede normalne a startuje take. 

V zimnich startech to nedelalo - ze by dusledek toho, ze auto jede na sytic?

 

Vymeni jsem svicky. Maji najeto cca 2t km. 

Projel jsem test vsech moznych veci, co by to mohlo delat. 

Nejsou absolutne zadne vypadky horeni - jedna civka davana nova. 

 

Lambda sondy reguluji jak maji. Provedeno cisteni skrtici klapky a jeji zakladni nastaveni. 

Senzory klelani jsou vsechny OK. 

 

Vytvoren readliness kod a ten je bez chyb. 

 

Moc uz me nenapada co to muze byt, ze by se to zmenilo pri ohrati motoru - ale opravdu to trva par km jenom.

Jestli se ti to podari vyresit, tak dej prosim vedet cim to bylo. Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Knightey- napsal:

Kdyby byl, tak to dela porad ne? 

A proc by to delalo jen za studena? 

Navic je pry obcas i situace, kdy studene po nastartovani to jde v pohode.

No kolega měl podobné příznaky za studena a byl to řetěz...  Je fakt že to po nějaké době přestalo jet a nemělo tah... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska budu mit zmerene tlaky na valcich. 
Pokud budou OK, az budu mit auto u sebe (asi o vikendu) tak zjistim presny SW RJ motoru a podivam se, jestl je novejsi k dispozici. 

Mezitim jsem volal do Skoda Servisu a rekli mi, ze neni problem ten SW taky updatovat ale musi tam mit auto a nereknou mi nic do predu. Cena udajne 0,5-1h prace s diagnostikou tak to je cca 1000,-kc.

Nejprve zjistim info jestli je vydana nova a pak mam clovek, co to dovede prehrat kdyztak. Tak uvidim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tlaky zmereny. Jen napisu sem, co to ma mit aby byla predstava:

  • Novy motor ma 15 baru
  • Spodni limit je 11 baru.
  • Rozdil mezi valcema nesmi byt vetsi jak 3 bary

Kdyz je tohle splneno, neni potreba delat repas motoru a motor se povazuje porad za OK.

 

Ja mam namereno na tomto motoru: 14 - 14,5 baru na vsech valcich. Na to, ze ten motor ma 160t km, tak je to slusna hodnota.

 

Cili motor je teda opravdu v poradu co se tyce veskere mechaniky. Vstriky, vstrikovaci cerpadlo a palivovy filtr muzu vyradit, jelikoz v aute je LPG system. 

Dela to jak na benzin, tak i LPG. 

LPG vstriky jsou davane nove pred cca 3 mesici,

 

Takze uz me se opravdu potvrzuje pouze ten SW v RJ motoru. Jen me zajima to, ze auto je stare cca 10 let, ze se to neprojevilo drive a nebo to predchozi majitele neresili?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netusi nekdo kolik maji davat vstriky? Budu mit diagnostiku, abych je proveril, ale neznam presne hodnoty.

Zda se mi, ze je auto na volnobeh takove neklidne, vzdy co par vterin se mirne zatrepe, jako kdyby byl KO vstrik, ale prisuzoval jsem to tomu, ze ma jen 3 valce.

 

Kazdopadne dnes jsem vypozoroval, ze kdyz mam v nadrzi nality nejaky cistic vstriku z Tesca, tak auto nastartuje v pohode.

 

Editováno: , autor: Kamil07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jeste jeden poznatek, vzdy par metru i po dobrem startu auto za jizdy mirne pocukava.

Nikdy jsem si toho nevsiml, protoze vzdy vyjizdim po totalne rozbite silnici a tam to nejde citit, ale vcera i dnes jsem parkoval jinde a vypozoroval jsem mirne cukani, ktere po par metrech zmizi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze dalsich dal poznatku a to, jak jsem vyresil zahadu. 

Jen pro upresneni, auto ma najeto 180t km a ne 160t km jak jsem uvadel a o par komentu vyse. 

Nicmene to nemeni nic na dalsich poznatcich nize. 

 

1. chtel jsem auto odvest do Skoda servisu v Liberci.

 - volal jsem do autoarizovaneho servisu Skoda a vysvetlil jim problem s tim, ze jsem chtejim jim poslat VIN a cislo RJ a verzi SW aby mi rekli, jestli je novejsi ci neni. 

 - za prve se divili jak tohle vsechno vim a jestli jsem to uz mel v Servise nekde - rikam jim, ze jsem to zjistoval vsechno sam

 - vubec nevedi o nejakym updatu SW pro tento motor

 - udajne nezjisti jestli je vydany nejaky novy SW dokud tam auto nebudou mit pripojene na siti

 - pak kdyby byl, neni jistota, ze to pujde prehrat a nekdy se musi dotazovat primo Skodovky pro pristupove klice - coz musi emailem a trva to par dni

 - neni to zadarmo a vse se uctuje hodinovou sasbou za diagnostiku coz je 1000,-kc/h 

 - prvotni diagnostika je minimalne pry na 30-60min - potom se uvidi co a jak dal

 

2.  jit za nekym, kdo se vrta v RJ a chipuje auta a ten by mohl dokazat - nastesti mam jednoho borce, co umi vsechny auta snad (ne jen po kabelech a primo BGA cipy napinuje atp..)

 - poslal jsem mu nasledujici udaje o RJ:

 

Objednací císlo rídící jednoky: 03D 906 023 
     Systém a/nebo verze: SIMOS91 1.2l 2V     5413 = 5413 je verze FW teto RJ motoru
Rozšířená identifikace
     Seriové císlo: SKZ7Z0G4426830
     Identifikace: SJ8-FST
     Revize: --H04---
     Datum: 28.10.07
     Císlo zkušebny: R405
     Císlo výrobce: 0011


 - behem 10ti minut mi napsal, ze je novejsi FW a to 5415, hned jsem se ho ptal, co ma upravovat

 - odpoved: Motor nefunguje plynule a Nerovnomerne otacky - objednal jsem se z na nedeli na prehrani FW

 - za cca 30 minut bylo prehrano (a to cca 15min zjistoval jak se do tohot stareho motoru pripojit - jeste jede po K-Line)

 

Motor i po nastartovani za tepla se chova mnohem klidneji a kultivovaneji. Clovek ani nepozna, ze sedi v 3 valci HTP. Neni to porad tak jako 3 valce MPi ale zmena je znat.

Zmizelo takove ty prapodivne vibrace. 

Prvni studeny start probehl za 5h a byl v pohode. 

Dalsi studeny start druhy den cca za 6,5h po odstavenem aute pres noc a v pohode. 

Potom studeny start pres den po 4h a opet v pohode. 

 

Myslim si, ze je zavada vyresena! 

Preji mnoho uspechu s resenim problemu. Chce to hlavne poradnou diagnostiku a vyeleminovat vse mozne okolo, nez se poustet do prehrati SW. 

Tyhle jednotky udajne dost radi padaji pri prehrati softku. Pak musi ven, rozlepit a pajet a nebo sehnat rovnou jinou.

 

Snad tohle nekomu dal pomuze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z Ostravy.

 

EDIT: Tak autorizak bohuzel propadak, nikdo nic nevi, o novem softu nikdo neslysel, v pocitaci nic neni.

Jak jsem zminil, ze s Vervou to startuje v pohode, tak jsem se dockal informace, ze kdyz bych mel RS, tak tam taky musim lit lepsi benzin, aby to jelo dobre :-D

Editováno: , autor: Kamil07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...