Přejít na obsah

Asistent rozpoznania únavy


gabbi

Doporučené příspěvky

Zaujímalo by ma, či ten asistent rozpoznania únavy naozaj u niekoho niekedy detekoval únavu a odporúčil vodičovi zastaviť. Nie že by som to považoval za nejakú mega super funkciu, ale ešte nikdy u mňa ten asistent únavu nedetekoval a to ani keď som to skúšal a keď som sa tváril že som zaspal.

 

tile2-l.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2. Asistent rozpoznání únavy
Zvýšená únava řidiče může vést k ohrožení bezpečnosti jízdy, proto je ve voze ŠKODA Octavia III instalována funkce Asistentu rozpoznání únavy. Funkce je zpracovávána řídící jednotkou Gateway.
Rozpoznání únavy řidiče je analyzováno z jeho reakcí při řízení - konkrétně z ovládání volantu. Unavený řidič koriguje jízdu nechtěnými zásahy do řízení. Volant drží strnule a řízení koriguje rychlými zásahy s velkou amplitudou. Hromadění tohoto chování ukazuje na nastupující únavu, v takovém případě je řidič touto funkcí varován.
Prvních patnáct minut jízdy Asistent rozpoznání únavy vyhodnocuje způsob ovládání volantu řidičem. Tento záznam pak porovnává s aktuálním způsobem ovládání volantu.
V případě, že asistent rozpozná změny ve způsobu ovládání volantu, které by mohly být způsobeny únavou řidiče, doporučí přestávku v řízení.
Funkce resetuje vyhodnocení únavy řidiče v případě splnění jedné z následujících podmínek:
– řidič zastaví a vypne zapalování
– řidič zastaví, odepne bezpečnostní pás a otevře dveře
– řidič zastaví na dobu delší než 15 minut
Jestliže není splněna alespoň jedna z těchto podmínek, funkce varuje řidiče ještě jednou.

Řidič je při rozpoznané únavě informován optickým zobrazením na displeji Maxi DOT,optické varování je opět doplněno zvukovou signalizací.
V některých jízdních situacích může systém vyhodnotit způsob řízení chybně, a tak nesprávně doporučit přestávku (při sportovním stylu jízdy, za nepříznivých povětrnostních podmínek, při špatném stavu vozovky).
Vypnutí / zapnutí funkce je možné nastavit v infotainmentu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jelikož mi to stále vrtá v hlavě, proč se mi nikdy za 1,5 neaktivoval, ptal jsem se u výrobce...

 

asistent rozpoznání únavy je naprogramován tak, že kontroluje úhel natočení volantu, příčné zrychlení, či četnost
sešlapávání pedálů.Když dojde k odchylce od způsobu řízení registrovaného na začátku jízdy, systém po dobu pěti 
vteřin akusticky a vizuálně upozorní, že by si šofér měl dát pauzu. Jestliže řidič během následujících 15 minut
nezastaví, upozornění se opakuje. Detekční funkci lze v případě potřeby deaktivovat.
Obvykle systém funguje pouze v rychlostech nad 60 km/h a vypínat by se měl i na zatáčkovitých silnicích.

Nevíte někdo, zda-li existuje nějaký způsob, jak otestovat funkčnost přes diagnostiku ?

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento proevropský asistent je pitomost! Tak jakou funkčnost chceš ověřovat? 

Jediné, co této pitomosti chybí k dokonalosti, aby Ti po jeho "zafungováí" nešlo auto 3 hodiny nastartovat, aby sis rádně před pokračováním jízdy odpočinul a bylo to bezpečné. Aby se matky na silnici nemusely bát o kočárky a důchodci o hole. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nehovoří o "spoléhání se", to by snad mohl jen jak říkáš cvičený šimpanz, možná nějakého takového znáš ze svého blízkého okolí.

 

Jde o funkci, která je součástí výbavy a navíc placené. Jelikož zde absolutně nebyl zatím schopen předložit vyloženě nějaké fakta k ověření či diagnostický postup, začínám pochybovat o smysluplnosti či funkčnosti této výbavy a to nejsem sám. Nicméně bychom mohli jít ještě dále, také je zde dost velká možnost klamání spotřebitele.

 

Takže pokud nemáte nic přímo k tématu, tak prosím zbytečně netrolit.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme to ve firemní OIII, už to párkrát křičelo, ale spíš při dlouhé jízdě (měl by tam být i nějaký čas, kdy to vyhodnotí že řidič dlouho neodpočíval, tak ho to upozorní). Ale jinak mi to přinde celkem jako zbytečnost, prvních 15-20min to sleduje jak řídím, tedy když sednu do auta již "unavený", tak to nemá šanci nic poznat a na krátkých trasách nepoužitelné. Použitelné to je spíš na delších trasách. Ale jak padlo, funkčnost je všelijaká, kolega dostal mikrospánek tak že spolujezdec musel chytit volant a systém mlčel (po cca 1,5h jízdy). Takže asi tak, když je to v nějakém paketu, proč ne, ale samostatný význam v tom nevidím. Když už tak v kombinaci s LA a ACC, Emergency Assistan, tam to už nějaký význam mít může, kdy auto i samo zastaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem sice moderátor, ale jedno vím jistě - řeší se zde funkčnost asistenta, nikoliv smysluplnost výbavy a EU - doporučuji si založit jiné téma.

 

Co se týče EU, tak někteří zde myslí zřejmě :

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/tyto-bezpecnostni-prvky-chce-eu-povinne-zavest-v-autech-20180518.html

Citovat

Prozatím jde každopádně o pouhý návrh, který se může v následujících letech ještě změnit. Seznam nové povinné výbavy tedy nelze brát jako hotovou věc.

 

A znovu zpět k tématu pls.

 

Víte někdo, jak tohoto asistenta otestovat popř. diagnostikovat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
V 2. 7. 2018 na 20:41, Shaarky napsal:

Nejsem sice moderátor, ale jedno vím jistě - řeší se zde funkčnost asistenta, nikoliv smysluplnost výbavy a EU - doporučuji si založit jiné téma.

 

Co se týče EU, tak někteří zde myslí zřejmě :

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/tyto-bezpecnostni-prvky-chce-eu-povinne-zavest-v-autech-20180518.html

 

A znovu zpět k tématu pls.

 

Víte někdo, jak tohoto asistenta otestovat popř. diagnostikovat ?

 

Odpovím si sám, "test" je Output test v 19 : Pause recommendation, jinak je na to specifický postup, jak to vyvolat bez diagnostiky... nicméně, dokážete mi někdo prosím říci, zda-li je tohleto normální? Je to v jednotce 19 .. není to náhodou důvod, proč se mi nikdy rozpoznání únavy nezobrazilo? @ferda25 nevíš prosím?

 

Popř. nemohli byste někdo prosím, komu se tato "otravná" :-) hláška zobrazila, tak v jednotce 19 ve výstupních testech poslat stav asistenta ? Zajímá mne, zda-li to hlášení "Initializing" je v pořádku nebo je to ten důvod, proč mi to nefunguje.

 

 

SmartSelect_20190217-084814_OBDeleven.jpg

SmartSelect_20190217-085024_OBDeleven.jpg

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

 

S diagnostikou neporadím, ale otestovat to můžeš následovně: Dej auto řídit někomu jinému, jeďte dálnicemi třeba směr na Brusel, a až to pípne tak otočte na dalším sjezdu zpátky domů.

Třeba nejsi kompatibilní s tím algoritmem a nebo stále plně koncentrovaný ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Stále hledám někoho, kdo by mi ze svého auta s "otravným=funkčním" asistentem vyčetl hodnoty výše. Najde se někdo ? Najeto okolo 80 tisíc a stále bez známku funkčnosti / samozřejmě mikrospánky byly. V servisu tak nějak vyjma vyvolání hlášky o pauze, nejsou schopni pomoci...

 

https://forum.skodahome.cz/topic/143458-asistent-rozpoznania-%C3%BAnavy/?do=findComment&comment=2375950

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...