Doporučené příspěvky

    Vloženo (upraveno )

    Tohle asi bude na internetu tisící návod na instalaci lampičky W8 s difůzními LEDkami do koncernového auta. V našem případě je to RAPID.

    Já jsem zvolil trochu jiný způsob připojení redukce, než se v návodech obvykle vyskytuje. Navíc u RAPIDa je ještě jedna odlišnost, kterou nikdo nejspíš neřešil a to připojení zadní stropní lampičky tak, aby šla vypnout/zapnout společně s přední lampičkou spínačem na přední lampičce.

     

    Můj zdroj lampičky byl alliexpress.com za slušných 55 USD : https://www.aliexpress.com/item/CHESHUNZAI-For-Passat-Lingyu-1-8-T-2009-2011-PASSAT-B5-Top-light-Interior-Dome-Light/32827365531.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.zR9sgF

    Je třeba ještě dokoupit zásuvku VW číslo 893 971 993 pro připojení původní 3 pinové svorkovnici. U mě opět zdroj alík https://www.aliexpress.com/item/5-30-100sets-3pin-2-8mm-auto-wire-harness-connector-893-971-993-893971993-for-VW/32800075130.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7eYv22 (kdo by chtěl realizovat úpravu, mám ještě 4 ks, za poštovné rád pošlu). Výhodou je, že součástí jsou i piny.

     

    První prací je ořezání lůžka pro 6 pinovou svorkovnici, jinak se lampička do stropu nevejde kvůli kaslíku na brýle. Doporučuji nejprve si označit, kde jsou piny 1 až 6.

    NIK_0868.thumb.JPG.b42bd200817d623ee5fa5be72b6e3eaa.JPGNIK_0869.thumb.JPG.2b14d88e6b0aafe56166fd5cbca7437f.JPGNIK_0870.thumb.JPG.6fefa8c996b606fd000043efa5ce8cea.JPGNIK_0871.thumb.JPG.62433777f36e6dee28906f946738c8e4.JPG

     

    Protože jsem nechtěl použít redukci z prostorových důvodů (mám ve stropu kabelů už až až), využil jsem místa pro druhý mikrofon. Ve svorkovnici jsem vytvořil tři drážky pro vodiče, aby mohly jít směrem nahoru.

    NIK_0867.thumb.JPG.915c6e89319ede967ba1778bb946cef7.JPGNIK_0873.thumb.JPG.e6972ffab976525cd2fef81000c6e694.JPG

     

    Vodiče jsem zapojil klasicky jako ostatní (pořadí svorkovice -> piny na lampičce): 1->3; 2->5; 3->4. Vodiče jsem napájel na packy a zaizoloval smršťovací bužírkou.

    Na fotce je vidět i umístění 3 pinové svorkovnce v lůžku mikrofonu. Mechovou vložku, která je v lůžku, jsem ořízl na tloušťku asi 2 mm, aby svorkovnice zapadla co nejvíce dolů. A aby svorkovnice mezi zobáčky dobře držela, omotal jsem tělo svorkovnice 2x PVC elektrikářskou páskou.

    NIK_0874.thumb.JPG.cdf481a899ecf8891878f6c5fd888feb.JPGNIK_0885.thumb.JPG.ae661528635b091e2e1994898c30bd11.JPG

     

    Žlutý vodič vpravo na fotce na pinu 1 lampičky je napájení osvětlení tlačítek. Vede do 2 pinového konektoru, který je společný pro tento žlutý vodič osvětlení tlačítek, vedoucí A sloupkem, a pro šecivý vodič připojení propojení se zadní lampičkou. Šedý vodič je připájen ke prostřednímu pinu pravého tlačítka čtecí lampičky.

    NIK_0886.thumb.JPG.5464f6cb46e069df90aeee6b1eb6e012.JPGIMG_20180515_201214.thumb.jpg.194dcbf0323d36acc0c7a62c99342b37.jpg

     

    Mikrofon je zacvaknut v pravém lůžku, vodiče jsou vyvedeny směrem doleva.

    NIK_0884.thumb.JPG.4f1d25b102edcf65aff421334c281c95.JPGNIK_0883.thumb.JPG.ffa6f8825b231e162ec96a0fd9e87bcd.JPG

     

    Finální podoba lampičky před instalací do stropu....

     

    IMG_20180515_201158.thumb.jpg.edf8c8b2c16badd8311c9523c71a12ec.jpgIMG_20180515_201136.thumb.jpg.4f0c73f0fc4e1a724d3a0f44ecebd99a.jpg

    ....a po usazení do něj.

    NIK_0888.thumb.JPG.f6a4f3364d01206e1458e12b8fafd5a4.JPGNIK_0889.thumb.JPG.a4cec98ffed9fcb0ee0d9a71c1ea8f38.JPGNIK_0890.thumb.JPG.c47e8063a6f4ddfee8fec6e7da08a6da.JPGNIK_0891.thumb.JPG.c40b118929282a05bfae815f39275a8a.JPGNIK_0892.thumb.JPG.5c3a9e7b23158545c175684f73147cfa.JPG

     

    Zbývá mi už jen doladit barvy LEDek vpředu (4xT10) a vzadu (sufitky) a hlavně předělat osvětlení tlačítek na zelené a připojit jejich napájení k ovladači světel. 

    Editováno na miklisek
    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    pekná práca :) samozrejme že návodov a riešení je veľa. F3 napríklad zadné svetlá zapína automaticky pri otvorení dverí, ak ich nevypnem ručne. čiže u mňa táto nutnosť odpadá. F2 sa zase nedalo tlačidlom vypnúť myslím, iba zapnúť

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    RAPID měl v roce 2012-2014 debilní zapojení, že se světlo rozsvítilo po otevření pouze zadních dveří, my průkopníci jsme pak dodělávali propojení dopředu, aby se rozsvítilo i s předními dveřmi. Což pak ŠA udělala standardem v roce 2014. Pak se to předělávalo na variantu zapojení, že jde zadní světlo vypnout/zapnout společně s předním přepínačem předního světla. Jelikož má zadní světlo jen vypínač a ne přepínač, nejde jím vypnout, jde jen zapnout nezávisle na předním. V RAPIDí elektrice je o tom celé téma.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Me jde vypnout predni se zadnim, ale ve sluzebaku f2 2014 jde vypniut pouze predni a zadni reaguje vzdycky na jakykoliv dvere a vypnou samozrejme nejde

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    áno, tak nejak to bolo v bývalej F2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ach jo, mám vadu v zapojení! Zadní světlo se rozsvítí po zapnutí pravé čtecí lampičky. Odtud je totiž vedena tlačítkem vypínaná kostra dozadu a odnikud jinde nešla vzít. A naopak, při rozvíceni zadní lampičku žmurkají přední diody. Nutno říci, že čínské LED panely tohle nedělaly.....

    Nějaké rady? Co dioda? Jenže v jakém směru dát neprůchozí stranu?

     

     

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Opraveno. Šedý vodič je veden na prostřední pin pravého vypínače čtecího světla. Fotky a popisek editovány. Teď to už vzadu svítí jak má - vypnutí společně s předním, zapnutí samostatně. Jen je tam malá vada na kráse, LEDky vpředu začnou žmurkat, když je vypnuté zapalování a vzadu se lampička samostatně rozsvítí. Dioda nepomohla. Asi by pomohl opět paralelně zapojený odpor vpředu, ale řešit to zatím nebudu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak předělány LEDky osvětlení tlačítek. Nakonec použity tyto LEDky: https://www.gme.cz/led-3mm-green-60-50-l-934gt

    ledka.thumb.jpg.6d8cf0834491bb264041ef9e92191fd4.jpg

    Svítí hodně podobným světlem, jako originální zelená barva Škodovky. Dokonce zelené LEDky ze spínače světel. které jsem tam zkušebně dal, svítí sytěji než ostatní tlačítka.

     

    Ještě budu muset ale vyřešit rozbité spínače čtecích lampiček, protože jsem si je blbec zničil, někam mi asi vyskákaly nějaké aretační prvky (přitom si toho nejsem vědom, že by něco vyskočilo), protože z vypínačů jsou bohužel teď tlačítka.... 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj Miklisku. Před lety jsem si pořídil tuto lampičku a byl jsem mile překvapen nerušícím, a přitom dostatečným osvětlením kabiny vozu difuzními diodami ve tmě. Mé nadšení vyprchalo ve chvíli, kdy mi postupně odešly aretace tlačítek čtecích lampiček. Na rozdíl od tebe jsem s lampičkou nijak neexperimentoval, jen jsem ji namontoval a myslel si, že přežije na věky. Proto předpokládám, že nejsi na vině, jen jde prostě o nekvalitní výrobek. Jen mě překvapuje, že ŠA montuje do svého luxusního modelu takový brak.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No ten brak mám z Alíku, takže tam by mě ani nekvalita fejkových plastů a komponentů nepřekvapila. Na rozdíl od origo lampičky jsou alíkovské plasty měkké a šly krásně řezat zalamovacím nožem. Asi si moc četl :D, že ti tlačítka na originálu odešla tak brzo.... 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zapojeno napájení osvětlení tlačítek a cat vision diod, vodič levým A sloupkem k pozici 17 na spínači světel. f01f1e64fc4e5df63b0dc2dd782bc714.jpg&key=a65a52ba6a96f67bfb27c3a6ce0723b1d3d419534a1f65faefad95032675f5c941f157ec2a2e68a8973dd1fdf2b6df13.jpg&key=973815cce916c168c322e4b89fd50c8baf0e1ec556e61ad5a9984d29f4950006

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jedna noční.
    Zelené LEDky svítí tak akorát, možná by to chtělo o malinko víc, tak 100lm, teď je tam 60lm. V GM electronic maji další vyšší svítivost 156lm, to už bude asi hodně.
    Měl jsem trochu obavy o tu červenou cat vision, ale je to překvapivě dobré, i když to svítí v Rapidu hodně mezi sedačky, originál v Superb asi svítí víc k palubce. 903352c5cad913ee57a232fc3b25c1a6.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se


    • Podobný obsah

      • Od Wiking
        Prodám vůz Škoda Superb L&K 1,8 TSI manuál, cappuccino metalíza, béžový interiér
        1. majitel, do provozu 6/2017, najeto 21 tis. km.
        Auto je v perfektním stavu, lak ošetřován karnaubským voskem, interiér nanokosmetikou Pikatec. Pouze ruční mytí.
         
         
        Kromě standardní výbavy L&K (Bi-xenony, kožený interiér, navigace, elektrická sedadla, adaptivní tempomat, adaptivní podvozek, KESSY, Soundsystem Canton atd)
         
         
        je navíc příplatková výbava:
        Ventilace předních sedadel
        3 zónová klimatizace
        Tažné zařízení
        Boční airbagy vzadu
        Zadní stěrač
        Vyhřívaný volant
        Zásuvka 230 V
        Sada orig. zimních kol 17“, najeto cca 5 tis. km
        3. RZ pro nosič na jízdní kola
        Gumové koberečky a vložka v kufru
        Prodloužená záruka na 5 let/100 tis. km
         
         
        Poškození po drobné čelní nehodě (viz foto) bylo řešeno výměnou nárazníku a masky.
        Olej vyměněn v cca 15 tis. km.
         
         
        Cena 720 tis. vč. DPH
        (možnost odpočtu DPH)
        V případě zájmu prosím volejte na č. 606 484 935
        V. Nejedlý
        Praha 12






      • Od Dafaq
        Ahojte,
         
        Dnes som si kupil skodu superb combi 2, 2015 a uzatvaram havarijnu a chcu odomna ci to ma imobilizer a alamr.
        Viete prosím poradit ci ma alebo nie? Vin: TMBJE93T1F9054184
         
        Dakujem
      • Od masterboy
        Zdravim vas, mam nove koupeneho rapida liftbacka rv 2016. Jak poznam ze do tohoto rapida bude mozne namontovat predni parkovaci senzory? Mate s tim nekdo zkusenost?
      • Od Tarantulas
        Ahoj všcihni,
         
        dávám na vědomí informaci o sraze Superb clubu CZ&SK.
         
        ŠKODA SUPERB CLUB CZ&SK
        JARNÍ SRAZ 2018 – BĚŠINY U KLATOV
        31. 5. 2018 – 3. 6. 2018

        Klub Škoda Superb CZ&SK pořádá jarní sraz těchto vozů. Jak je již dobře známo, jedná se o sraz modelů řády SI, SII, SIII. Provedení karoserie, motorizace, barva, technický stav (auto musí mít STK) je úplně jedno.
        Termín konání je stanoven na 31. 5. 2018 - 3. 6. 2018. Místo konání je v kempu Běšiny u Klatov. Toto místo se v loňském roce velice dobře osvědčilo na druh této akce a proto doufám, že se zde opět v hojném počtu potkáme. Podrobné informace o místě konání na web: http://eurocamp.besiny.cz/
        Ubytování si každý zajistí sám. Spát lze v chatkách, ve stanu případně lze spát v autě nebo pod širým nebem. Kontakt na kemp: tel.: +420 376 375 011,e-mail: eurocamp@besiny.cz.
        Rezervace lze provádět od 8. 1. 2018. Záloha za ubytování není potřeba, vše se hradí až na místě při příjezdu. Ubytování lze hradit kartou. Platby v restauraci jen za hotové.
        Co se týká programu. Zde budou průběžně vkládány aktualizace, co přesně se bude dít. Již nyní mohu s jistotou slíbit společnou vyjížďku všech vozů, dovednostní soutěže o ceny, tipovací soutěže a hlavně páteční večerní PARTY.

        Program:
        31. 5. 2018
        • nájezd účastníků srazu – volný program

        1. 6. 2018
        • celodenní volný program – TIP na výlet - Velký Javor, Klatovské katakomby, rozhledna Špičák, restaurace u Štěpána (3* z pořadu Ano Šéfe), bazén Klatovy, Horská Kvilda
        • 18.00 hod. oficiální zahájení srazu
        • 20.30 hod. zahájení večerní PARTY
        • 00.00 hod. Půlnoční společný přípitek

        2. 6. 2018
        • 8.30 hod. zahájení řazení vozu pro společné foto v kempu
        • 10.00 hod. zahájení dovednostních soutěží – výměna kola na čas, slalom mezi kužely s rezervou od auta a další překvapení.
        -10.30 hod. Prezentace správné údržby při ručním mytí vozů.
        • 11.00 hod. Prezentace aplikace ochranné fólie a polepy aut.
        • 13.00 hod. odjezd na společnou projížďku – trasa bude určena na místě
        • 16.00 hod. návrat do kempu

        Během celého dne možnost zakoupení ručního nářadí na opravu vozidel, možnost opravy čelního skla a nebo zakoupení klubových nálepek.

        • Volný program

        3. 6. 2018
        Do 11.30 hod. ukončení a odjezd.

        Informace k programu a organizaci srazu na telefonu +420 775 153 419, nebo e mail t.baran@nypack.cz
         
        okud někoho zajímá, jak to vypadalo na minulých srazech, může kouknout sem:
        https://photos.google.com/share/AF1QipMxgrAOekzmzVy0SzBnipjDu1pHAV-Yja-Dst7DzGVLtF_WGyN0uPZ_PnaerlVXWg?key=ZEpzQV9ONHM1aTU0d0RpRTgyUEdFTjFCR0JocS1R
        https://photos.google.com/share/AF1QipOIR2HxJC03RVur9WdHZ5vAVFCG0eV1FgDrIevadEipZKeFj06EboZ01RUQ6Fdw5Q?key=UjVMUWlFNVV1bWZxaWVnZldpT0ZndTZBU0JtbDJ3
        https://photos.google.com/share/AF1QipMW_Pqc1FeERqcqpmEuB8WeZDMyr5RZnhMUC2-yx07BRHQlAZhNo68XUN5QKu_Ipw?key=VVJfVl9WTGswYlIyVjdWY2ZQakUySlpNUVBKQnJB
        https://photos.google.com/share/AF1QipPYP-xYz61aio2B0wXLDK0tiDNk-pnwBTRkEiaHq1HvfSxEa9CsVEGbZg7ExCTLhQ?key=UXE0eDktS1FwT3F2aDJpYzh6a0pCTnoyZXFwZXF3
        https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1961319110780463&type=3
        https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1887855728126802&type=3

        Vážené dámy a pánové na společné setkání se budu moc těšit a brzy na viděnou. 
        Tomáš Baran – organizátor srazu.
         
         
      • Od janza
        Prodám Škodu Superb rv 2005. Motor 1,9 TDI PD 96 KW. Auto jsem si dovezl z Německa od prvního majitele, najel jsem na něm cca 140000 na dlouhých trasách, dojížděl jsem do práce 150 km denně.
        Auto je téměř v maximální výbavě, celé v kůži, elektrické stahování oken všude, paměťové přední sedačky, vyhřívání sedaček i zadních, abs + esp, tempomat...
        Je na letních 17" kolech a dám k tomu 16" zimní kola i s disky.
        Je tam namontovaný HF Parrot ve verzi, která umí už i přehrávat hudbu přes BT, takže přes telefon to pěkně hraje.
        Auto je maximálně udržované, drobné škrábance jsem neřešil, ale vše co bylo třeba je v pořádku. Nápravy jsou ok, brzdy nové, motor přede jako nový, nebere olej, není třeba dolévat, servisní interval je 15tis. - nepoužívaný longlife.
        Jediná závada - nefungují parkovací senzory, pravděpodobně jeden vzadu odešel do věčných lovišť - slevím na dořešení.
        Jinak auto zcela bez potřeby investovat, vše funkční, pěkné...
        Auto bych neprodával, ale teď pracuju 5 km a jen bych ho zničil na krátkých trasách...
         
        Auto k vidění u Veselí nad Moravou, tel 608754425