Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
prvni6

Ochranný plech kotoučové brzdy

    Doporučené příspěvky

    Zdravim místní. Stalo se mi, že v jednom kouzelném dni mi definitivně upadly oba kryci plechy brzd na zadní nápravě. Samozřejmě o den dřív než jsem to chtěl rozebrat a opravit. Problem nastal krapet s tím plechem ochranným samotným. Po jejich sundání jsem zjistil, že materiál je hliník/dural. Vzhledem k tlouštce materiálu nepřipadá v úvahu ani zavaření těch vyklepaných děr. Navíc nechápu výrobce?, když kryt je hliníkový a je přišroubován na ocelový odlitek železným šroubem, čímž vzniká galvanický článek a hliník o to více koroduje. V kombinacemi s vibracemi vznikajícími při ježdění po českých silnicích na 2. rychlostní stupeň a vyšší nesmyslná kombinace. Hledal jsem tedy na internetu náhradní díl, kupodivu údaj o materiálu pro kotouče 282mm jsem snad nikde nenalezl. Plechy pro kotouče 260 a 272 mm jsem nalezl obvykle s údajem pozink plech.

     

    Shodou náhod říkal kolega, že se mu to stalo v březnu také a tvrdil mi, že aby se s tím těsně před dovolenou nemusel prdět, po odstrojení kola a brzdového třemenu to někde se známým v servise přivařil, čili plech má železný (nebo alespoň měl by mít). Paradoxní je, že na mém autě jsou tyto kryty předních kol železné.

     

    Řešil nekdo podobný problém a případně jak? Nejjednodušší varianta by měla být výměna hliníkových plechů za železné, otázka je kolik vydrží.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    čo chceš na tom riešiť ? je to bežná závada,  objednáš nové a máš zase na kopec rokov pokoj ... treba si uvedomiť koľko má to auto km , koľko zím a rokov

     

    a stojí to pár korún v originále 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já to vyřešil nouzově tak, že jsem vzal velké podložky a šroubem přitáhl, bylo to nouzové řešení, které tam mám už rok, protože se to zatím zase neozvalo, ale řešil jsem to taky den před dovolenou a nic jiného mi nezbylo (bylo to v zimě, tak jsem bez těch plechů jet nechtěl), a mám to tak už rok a 20.000km, ale vím, že až to budu zase muset řešit koupím po 7-8 kilech nové a nebudu to řešit, neřešit to narychlo koupil bych je hned ... 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahojte. Vedel by mi niekto poradit, ako dat dolu plechovy kryt za brzdovym kotucom? Zrazu mi lave zadne koleso zacalo vydavat divny plechovy zvuk a zistil som ze ten plech je dost uvolneny, mozno prehrdzaveny. Je to komplikovane to vymenit? Dakujem

     

    edit: tak kedze sa nikto neozval ako ho dat dolu, tak som postupne kliestami vylamoval kusky toho hlinikoveho plechu az kym som ho cely nedal dolu. trvalo to sice pol hodinu, ale co uz...

    Editováno na matelkoxxl

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No a ako tam namontujes novy? Nechcem ti dat mylne info, ale ak si dobre spominam, treba dat dole kotuc a teda aj brzdu, aby si sa dostal k tym skrutkam, ktore su aj tak mega zahrdzavene, takze vela stasti.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mne islo o to, aby mi to teraz nesuchalo o kotuc a nechodil som jak idiot po meste. Novy si objednam a dam urobit niekde v servise, sam sa do demontaze brzdy pustat nebudem ;)

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No ked mi vies poradit, ako to dat cele dolu, mozno by som to skusil, ale bez nejakeho navodu sa sam do toho pustat nebudem ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ja som minuly tyzden menil na ZP. Kolese (145 000km, prva vymena krytu). Pokial ide o predne kolesa, plech sa nemusi "upravovat", nakolko ma ozajstny tvar C.

     

    Kryt stal 15 Euro ( 30 stoji original ). Lenze ked to designovali, tak to podelali v tom, ze kryt aj ked je tvaru C, tak ma take akoby zosilnenie.

    Z coho vypliva ze ak by si chcel tie kryty vymenit, musis demontovat aj lozisko kolesa.

     

    Ja som to vyriesil tak, ze sa odstrihla ta "spevnujuca" cast kliestami na plech, naniesol sa ochranny lak proti korozii a uz sa dal kryt namontovat.

     

    Postup je asi cca nasledovny: (Skus na googly hladat "Skoda superb 2 rear break disc removal" ... na takomto videu budes mat vsetko ukazane co treba robit.

    Alebo zajdi do servisu (kludge neorigo). Je to banalna vec.

     

    1. Koleso dole

    2. Odstranit brzdu

    3. Odstranit brzdny kotuc

    4. Odstrihnut zo stareho krytu to cast co brani vybratiu

    5. Odmontovat

     

    Instalacia v obratenom processe. Celkom lacna oprava (10 eur robota v servise), cize dokopy ± 26 euro. Robi to strasny ramus. Pripadal som si akokeby som jazdil na smetnom kosi.

     

    Editováno na Zdens123

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vieš dať link, kde si ich kupoval. Niekomu sa určite zíde. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Myslim ze diely sa daju zobrat z kazdeho normalneho koncernoveho portalu.

     

    Ja preferuje tento portal:

     

    Po zadani VIN dokonca automaticky zvyraznuje diely co pasuju na dane VINko.

     

    P.S. Link zdielam nie za ucelom reklamy ale ako referenciu pre clenou Dufam ze tymto som neporusil vseobecne podmienky fora.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak chlapi, v juli 2018 som riesil odpadnuty kryt zadnej lavej brzdy a teraz vo februari 2019 riesim pravu stranu :-D

    Uz som aj objednal a prisli mi oba z tej vyssie spomenutej stranky, kedze v skodovke mi nukali iba ich original za cca. 35 eur jeden a este ba som musel prejst z jednej strany Kosic na druhu, objednat to so zlozenim zalohy a o den-dva si opat po to ist...

    Cez vikend davam auto do servisu na vymenu tych plechov, no neviem teraz, ci mam tu uzku cast vystrihnut aby sa lepsie montovali, alebo to nechat tak nech to daju cele. Zhodit aj lozisko je komplikovane velmi pre technika v servise? Ja len zeby mi kvoli takej hluposti potom neuctoval nejaku horibilnu ciastku, lebo musel davat dolu aj loziska... To radsej urobim upravu na tom plechu...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Mňa v servise varovali, že je šanca že sa zničí ložisko.

     

    Každopádne prácu z loziskom si zaplatíš.

     

    Neviem čo je na tomto pravdy.

     

    Koniec koncov kedze ten kryt stojí pár korún, tak ten zásah mi vôbec netrhal nervy a pre mňa osobne je úplne v pohode. 

     

    Od výmeny viac než pol roka a všetko v poriadku.

     

    Pri presúvaní na letné pozriem aj stav, či ochrana korozna funguje.

    Editováno na Zdens123

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No presne to mi hovoril mechanik, ked mi to menil teraz cez vikend, ze sa moze znicit lozisko a naboj kolesa a treba ho potom vymenit cely. No podarilo sa mu to aj bez vymeny. No povedal mi, ze kedze mi aj tak dochadzaju zadne kotuce, tak by sme to spojili do jedneho vymenu kotucov aj loziska a naboja kolesa. Uz som presiahol 100 000 a on hovoril, ze na skodovkach meni loziska vacsinou po 80 tis. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)
    před 19 hodinami, matelkoxxl napsal:

    Uz som presiahol 100 000 a on hovoril, ze na skodovkach meni loziska vacsinou po 80 tis. 

    Zřejmě dobrej oddíl. Za 340tkm, sem na škodovce měnil jedno ložisko, pravý zadní, a to kvůli tomu, že se vydrolil kroužek na snímání otáček pro ABS. To starý a samozřejmě pořád dobrý ložisko mělo za sebou 200tkm a nový, ne prvovýroba, má 140tkm a pořád dobrý. Ani od x mechaniků, sem tuhle pitomost neslyšel. A taky mi neni jasný, proč by se mělo poškodit ložisko při výměně krycího plechu?

    Editováno na šulda
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Súhlasím so šuldom. Ja mam 200t originál ložiská a zatiaľ kľud. 

    Tvrdiť, že pri 80t odchádzajú ložiská, je asi taká predpoveď ako keby zajtra mali padať v Košiciach krúpy. 

    Aké Škodovky myslel? Favorit, Felíciu? :) 

    Editováno na r_e_n_e

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No třeba OII a OIII? U mě tedy běžná závada, přední ložisko na OIII po 12 000 km, na OII FL první přední po 55 tkm , druhé po 90 tkm. Tož tak. Dle servisu u škodovek nic neobvyklého.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 2 hodinami, r_e_n_e napsal:

    Aké Škodovky myslel? Favorit, Felíciu? :) 

     

    jen nech být, u nich ty ložiska ještě celkem držela. Naopak u novějších aut je mrtvé ložisko před 100 tis. běžný jev.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Pawouk>> Tak to docela čumím, ani v okolí nikdo tímhle netrpí. Neživím se tím, ale v dílně u mechanika sem bejval ještě nedávno dost často.

    Editováno na šulda

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Taky jsem u OII měl při 200tkm obě zadní ložiska KO. Najednou ze dne na den odešly obě dvě ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak se hlásím do klubu uklepaného hlučného ochranneho plechu zadní brzdy. Na kočičích hlavách rachot jako když se táhne výfuk po zemi. Sundal jsem jen kolo a plech vystřihl nůžkami na plech (na dvou místech) . Teď tedy jezdím bez plechu a mám klid. V týdnů se objednám na servis a nechám pak vyměnit obě zadní strany. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze cca do stvrt roka od laveho odisiel aj pravy plech.

     

    Menit obe naraz urcite usetri starosti.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Filip V
        Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o radu,
        nedávno jsem pod autem zpozoroval mastný flek. Po otevření kapoty jsem zjistil, že je celý hlavní brzdový válec špinavý od brzdové kapaliny.
         
        Došlo k následujícímu:
        1. Kontrola nádobky zda neteče - neteče
        2. Výměna hlavního brzdového válce
        3. Výměna gumiček mezi nádobkou a hlavním brzdovým válcem
         
        Po určitě době se problém začal znovu opakovat. Podezření bylo na to, že starý válec propouštěl dovnitř, je plný posilovač brzd a spojem při vybracích na nerovných silnicích kapalina uniká (stačí i málo a vyšší rychlost to rozprská po celém motoru).
         
        Došlo k následujcímu:
        1. Kontrola vnitřku posilovače (bohužel absolutně suchý a čistý
        2. Opět kontrola nádobky
        3. Kontrola hadičky ke spojce (zda třeba špatně netěsní)
        4. Kontrola šroubení pro okruhy na brzdový válec
        5. Přidání kovové sponky na hadičku ke spojce + stažení "paciček" na nádobce na kapalinu elektrikářskou páskou
         
        Dnes po delší jízdě jsem kontroloval stav (zda uniká nebo neuniká) a k mému zděšení opět vše špinavé od brzdové kapaliny. Bohužel, hadička od spojky + šroubení pro brzdové okruhy absolutně čisté a suché, to stejné i nádobka na brzdovou kapalinu. Brzdová kapalina se nejčastěji nachází na spodku hlavního brzdového válce a poté pod spojením resp. v místě kde brzdový válec vstupuje do posilovače brz a odtud stéká dolů.
         
        Poznatky:
        1. Jedná se o 1.4 TSI r.v. 2012
        2. Brzdová kapalina na spoední straně válce je celá špinavá. Jako by byla plná šmíru
        3. Nádobka je suchá, čistá (občas se na ní objeví šmírové kapičky brzdové kapaliny jak to někde prosakuje)
        4. Šroubení z válce (rozvod brzdovky do brzd) se zdá také suchý
        5. Hadička do spojky je také suchá včetně spojů
        6. Zkoušel jsem omotat vše hadrou a koukat, kde se prosakování objeví - neúspěšně
        7. BRZDOVKA NIKDE NEMIZÍ! Je jí tam furt stejně (a ani jiné kapaliny)
         
        Dokázal by prosím někdo poradit co s tím? Neměl někdo třeba stejný problém? Prosím. Zkoušel jsem volat do servisu, ale servisní technik nevěděl. Řekl, že jediné co tak dojde k výměně válce (ten je měněný) případně posilovače (ten je v pořádku) a uvidí se. Cena výměny válce je kolem 14 000 a posilovače prý 15-17 000 + práce (zjišťováno v Brně).
         
        Děkuji moc za všechny odpovědi, Filip.
      • Od e1.
        Brzdy na mojom aute po 140 tisíc km občasným jemným pískaním už dávajú o sebe vedieť, takže čoskoro ma čaká výmena platničiek. Nakoľko ale brzdy (a tiež aj pneumatiky a dobré stierače/čisté čelné sklo) považujem za základ bezpečnej jazdy, rozhodol som sa aj pre výmenu kotúčov. A keď už mením aj kotúče, tak prečo nedať väčšie, že?  Celý rok jazdím na 16" kolesách, takže môžem aktuálne 288x25 kotúče vpredu vymeniť za 312x25 mm a zadné 232x9 (alebo 239x9, všade píšu inak) by som rád nahradil kotúčmi 256x22 mm.
        Musím dodať, že som zvažoval aj možnosť, že by som dal iba nejaké lepšie platničky, ako napr. Ferodo DS2500, alebo EBC Yellow Stuff, ale nakoniec som sa rozhodol, že uprednostním platničky "keramické" ktoré nešpinia tak, ako klasické, alebo tie športové, a asi dám ATE Ceramic, s tým, že použijem klasické kotúče bez dierok, alebo ryhovania.

        Takže výmena za väčšie. Zistil som si, že predný strmeň je určený aj pre 312x25 mm kotúče, takže ten meniť nemusím a mení sa iba držiak strmeňa, krycie plechy (1J0 615 311 B, 1J0 615 312 B) a samozrejme kotúče a platničky a to je všetko. Tam by mal pasovať ten z O1 RS, ktorá mala identické brzdy ako plánujem. Menším problémom je, že tie držiaky strmeňov (1U0 615 125) sú pre O1 RS v zelenej farbe a sú aj pomerne drahé (105 € za kus). Preto ma zaujíma, či nepoznáte niekto číslo rovnakého dielu napr. pre nejaký VW, Seat, alebo Audi z tej doby.

        Čo sa týka výmeny zadných bŕzd, tam úplne tápem. Síce som našiel kopu informácií o výmene na Golfoch IV, ale či tie čísla dielov pasujú aj na Fabiu, vôbec neviem. Máte s tým niekto skúsenosti, prípadne viete niekto pomôcť s číslami dielov?
      • Od milanosor
        Ahojte, poslední dobou bojuji s předními brzdami na FabI I. Čeká mě STK tak to zase budu muset začít řešit. Jezdím teď opravdu minimálně ( 100km měsíčně ), ale problém mě trápil už dřív. V cca 110tis km se mi ohly kotouče a začalo to kopat ( ještě origoš ). Preventivně jsem trochu rozchodil prasátka, koupil nové kotouče ( co bylo v mototechně ) + nové desky Bosch. To vydrželo tak 15tis km a mrchy začaly zase kopat. Koupil jsem nové kotouče a zánovní jsem vyhodil. Nevím teď značku a dal jsem na zdejší rady, byla to zlatá střední cesta. No a teď po dalších cca 5tis km zase kopu. Ne tak moc, ale pedál pumpuje. A hlavně desky  neojíždí celý kotouč. Je tam slabý pásek na středu, kraje jen oleštěný. A brzdy tím pádem horší. Co s tím ? Zase nové kotouče + desky? Nechat kotouče přerovnat, desky srovnat a použít? Jsou špatné třmeny, že to neobrzdí celou plochu ? Už jsem z toho jelen. Jak teď moc nejezdím a na auto prší, tak samože rezavím, ale dělat co 2 roky brzdy mě fakt nebaví.
      • Od Petr Rašplička
        Zdravím, chystam se měnit brzdové kotouce a desky na předek u RS TSI (340mm)
        otazka je jaké zvolit kotouce a destičky jako náhradu za original. Byli mi doporučené Zimmerman ale našel sem na ne par negativních recenzi, naopak ATE powerdisc si lidé pochvalují, ale nenasel sem je v provedení 340mm. Takže se obracím na vás, co dat. Nebráním se jakékoliv značce, nejlépe bych si chtěl polepšit oproti originalum, se kterými sem byl ovšem spokojen... Big brake kit je momentálně mimo cenovou hladinu.
        nevim jak je s trmenem jestli je možné osadit i větší kotouč než 340mm.. nebráním se jakkekoliv alternative, zkušenosti.. díky Petr
      • Od SRowars
        Dobrý den,
         
        mám problém... - z ničeho nic mi najednou na Škodě Octavii II, 2.0 TDI 16V (BKD), 103 kW, r. v. 2004, Elegance, přestala těsnit brzd. soustava (zřejmě opotřebením). Je sníženej brzdnej účinek + se propadá brzd. pedál (možná je k tomu navíc už zavzdušněná). Na zadní pravý straně, kde je normálně kotoučová brzda s brzd. destičkami, trochu teče brzd. kapalina, pravděpodobně na protilehlý straně brzdovýho pístu (viz fotky pro přesnější specifikaci). Je to, prosím, možné? Není tam prasklé nějaké těsnění? Dá se to vyřešit např. opravnou sadou, nebo je zapotřebí novej brzd. třmen? Na co to tam když tak vůbec je, příp. ten šroub s hvězdičkovým otvorem? Zkoušel jsem všechno utáhnout, ale je to dotažený. Z brzd. trubek a hadiček sem nic vytejkat neviděl. Děkuju Vám za rady a odpovědi.
         
         



    ×