Jump to content
Patolok

Fabia 1.4 50kw cuka nemá výkon

    Recommended Posts

    Dobrý den, 

    Asi před měsícem jsem koupil fabii 1.4 50 kW najeto 170xxx mám to jako na dojíždění do práce, ale má chybu v tom že auto za studena má slabý výkon že musí mít otáčky aby při rozjezdu skoro nechciplo :) po zahřátí je tento problém pohodě ale při jízdě cítím hlavně do kopce malé škubani ale fakt malé. Máte nejaky nápad?? Na autě jsem měnil svíčky. Zapalovací listů, palivovi filtr jsem chtěl bohužel koupil jsem špatný ale. Je. Vyměněn tepelné čídlo a wag nic neukazuje,  škrtici klapka je čistá napadá mě lamba sonda ale neznám příznaky,  ale říkám si jestli není moc bohatá směs,  a nebo vstřikovaci ventyl , děkuji za každou radu 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím., mám ten sami problém už si nevím rady, vyměnil jsem zapalovací listu, skrticka klapka čistá a nastavena, svíčky, filtr paliva a už nevím co dál. Na vag nic ukazuje a to jsem tam byl nejmíň 3x, napadá mě že by bylo ještě něco z palivovim čerpadlem co myslíte? Jinak už fakt nevím.. vstřiky jsou vyčištění... Díky za radu 1.4 mpi 50kw 2001.... No prostě mpi... Motor prd..... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Chci zkusit momentálně dávat novou škrticí klapku , protože auto co jsem tak vytipoval tak jak kdyby měl problém se sytičem, a tyto auta už felicia 1,3 novější typy měli problém se škrtící klapkou , v letě když auto je na slunku tyto problémy nemám 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud se neobjeví žádná chyba v paměti závad,tak jsou takovéhle opravy na slepo vždy sázka do loterie.Jak už to bývá,člověk vymění po součástkách celé auto a problém bude v té poslední součástce.Já provozuji to,že se studeným autem nevyjíždím rovnou z parkoviště,ale vydám se na opačnou stranu,než je výjezd a napřed pomalu na jedničku to parkoviště dokola objedu.Pak už je po problému.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taky jsem se naučil že auto chvilku nechám klofat a pak do toho sednu přesto ze začátku plyn je dost ostrý prostě něčím to musí být,  ale věřím že to bude tou škrtící klapkou ale  vyčistit to nestačí , hold na Felicii byla na lanko byl pokoj elektronický co je stojí za prd ale to je můj názor problém škrtící klapkou má přítelkyně  a to má modernější 1.4 16v 55kw život je dost kratka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja mám podobný ak nie rovnaký problém 1,4 Mpi po naštartovaní nie vždy je to 50:50 auto škube až ide skapať ked sa chcecm rozbehnúť .Moje riešenie je tiež podobné počkám 1,2 minúty a potom už ide v pohode.Otáčky po naštartovaní v normále nelietajú nekolíšu.Zatial tiež hladám riešenie a možnú príčinu.

    PS robilo mi to aj na felicii po facelifte 98 po štarte pri studenom motore.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taky jsem měl problémy se starty. Po startu jsem vyklofal z garáže, pak chcipnuti. Znova start a pak už jsem jezdil jak z praku. Výměna filtru paliva nepomohla, měl jsem podezření na, nizký tlak paliva. Nakonec jsem koupil tlakoměr a proměřil jsem tlak a měl jsem pouze 2.5 baru místo 3. A ráno při startu jen 1 bar. Přitom motor jel dobře. Výměna čerpadla mi ranní starty vyřešila. Koupil jsem Magneti marelli za 800. Když jsem sundal zpětnou hadici od filtru, tak s vadným čerpadlem do nádrže nešla zpět ani kapka. Prostě to neprotlačilo. Jinak auto jezdilo v poho. Pár krát do roka mi v kopci rozsvitila kontrolku motoru. Nyní zatím nic.

    Odesláno z mého MI 8 Lite pomocí Tapatalk

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím všechny, nechci zbytečně zakládat nové téma, tak si troufnu toto umístit ještě zde. Mám fabiu 1.4MPI 50kW motor AQW 2001, najeto 171 000, řeším údajně klasiku u těchto motorů-škubání motoru za studena, je to fakt dosti sylnéškubání(trhání), už to vymlátilo i silentbloky motoru. Dělal jsem teď svíčky, filtry, vzduch, olej a i palivový, nové čidlo teploty vše jsem dal origo škoda, čistil jsem klapku a nastavení, odpojením baterky na jeden den. Kontrola vlnovce a celého výfuku (výměna spojky za katem a prostředním dílem). auto pořád škube, jak blbý. Takže jsem chtěl zkontrolovat vstřiky(gumičky) a zkontrolovat dávkování vstřikovačů. ovšem nevím jak vytáhnout vstřikovače, můžu vás tedy požádat jak na to, a jestli můžu při vytažených vstřicích umístěných nad měrnýma válečkama, zastartovat, abych věděl jak dávkují, nebo takhle ne. Díky všem.

    Jo a na VAGu bez závad :-(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Já tě zdravím, musíš odendat horní kryt motoru drží na 10 klíč myslím na třech mystech, potom si vsimni vstřikovací lišta za ní tě taková kovová hadička a na každé straně šroub na 10 klíček vypadá jak kontra matka, vysroubujes obě matky a pak ten zbytek a voala lista je volná. Dotaz na tebe skube to tím stylem že jedeš plnny plyn a auto nic a najednou vystřelí jak raketa?  Pokud ano tak to vstřiky nebudou ale bude problém stou klapkou či lambda sondou nebo někde naky zoxidovany kontakt. Každopádně od kud jsi? Já se pohybují celi den v Praze a mám v autě notas a kabel by jsme to mohly zapojit a nastavit klapku.... A podívat se zdá ti nejde moc bohatá směs to by znamenalo buď že máš lambdu ko nebo někde naky kablik pohltila vlhkost a zoxidoval. Mám tentiz problém musel jsem kopit lambdu a tet ji jdu montovat protože spotřeba pánové a dámy.. 12 na sto je masakr.... Když tak jsem na fb jako Jan dubik pospisil klidně napiš a poradím poněvadž jsem automechaniker... 

    Edited by Jan Pospik
    Chyba v textu

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Rovněž zdravím a díky za reakci, Super díky, já ty vstřiky udělám, jelikož jsem již koupil těsnící kroužky, to je sranda po 12ti korunách, takže jsem si řekl, že to prostě udělám, akorát teda vzal jsem 8 ks, jelikož tuším je tam těsnící kroužek na styk vstřik-sání a vstřik-vstřikovací lišta (doufám že jsou stejný) , akorát prosím info ještě jak rozdělat vstřik od lišty, mám pocit že jsou tam nějaký zajišťovací plíšky, ale nevím jak je vytáhnout. Nevo se na to vykašlat a vytáhnout jen celou vstřikovací lištu se vstřikama a poměnit jen ty těsnící kroužky vstřik-sání? A rozumím tomu dobře, že když vyšroubuju ty dva 10ky šrouby co drží tu vstřikovací lištu, tak pak už jen vytáhnu celou lištu i ze vstřikama? přiznám se, že z toho mám trochu obavy, jelikož je to plast a ještě k tomu starej plast.

    Odpověď na tvou otázku: tak jak píšeš to nedělá, projevuje se to tak, že když je motor studený a chceš se rozjet, tak je to hra se spojkou a plynem, mezi zdechnutím a řvaním motoru, pak jak se rozjedeš, tak musíš úplně lehounce lechtat plyn (vyjet z kruháče nebo z křižovatky, tak aby jsi nikoho neomezil je nereálné) prostě buď pomalinku zvolna, nebo tomu přidat, no ale to si pak zaskáčeš a rány jak prse) a není to o tom, že bych byl hovado a dupal na studenej motor. Prostě stručně, než já projedu kruháč, křižovatku, tak kolař kterej se rozjíždí ze stejného místa vedle mě je dávno za kruháčem. Jako mohl bych přišlápnout a se škubáním jet, ale to dostává na prdel všechno motor, převodovka, přítlačný talíř, silentbloky motoru, převodovky, vlnovec, atd. Teda alespoň dle mého názoru, když tak mě oprav. Každopádně jak píšeš, to nastavení klapky by nebylo špatné, jelikož jsem to dělal opravdu jen přes odpojení baterky a vybití náboje, aby se smazaly hodnoty v paměti a pak si to nastavovala sama při zapnutém zapalování(slyšel jsem ji asi 2-3cvaknout) a pak jsem ji nechal na volnoběh než se zahřála na provozní teplotu,ale přiznám se že této variante zas až tolik nevěřím.pře VAG je to asi přece jen jistota. Jinak já jsem trošku z ruky z Olomouce. Dýky za nabídku, zastavil bych se, ale 320km bych nedal, jelikož jak píšeš ty, tak tě ještě trumfnu jelikož mě žere 13,5l na 100, což na 1.4MPI je opravdu krása.

    Noo ty dráty...chystám se na ně, to bude srandička.... A lambda se na Vagu před cca 14 dny neukázala, resp neukázalo se nic-bez závad.

     

    Sorry za tu slohovku, nějak jsem se rozepsal

    Edited by Pawouk
    Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Úplně v pořádku je čas od času si trošku něco přečíst. Panečku máš to hodne daleko... Každopádně vyndas tu listů a když se podíváš mezi lištou a vtrikem je plísek neboli pojistka.. Ta se dá vytáhnout jen jedním směrem vytáhnes a vstrik je venku... Kdyztak fb.. Jan dubik Pospíšil. ... Zatím se měj a dej vědět. PS když jedeš necítís nespaleny benzín? To by znamenalo že lambda pracuje špatně a ty máš moc bohatou směs... Proto taková spotřeba... 

     

    Edited by Pawouk
    Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Super díky za radu, mrknu na to, zkusím, to jen mám teď auto na výměně spojky a borec nestíhá a auto bude až v sobotu, což mě trošku štve, jelikož jsem na tom chtěl začít makat, když je teď volno, no nevadí na přísloví neděle se nedělá si nehraju, takže v nedělu se do toho vyvrhnu :D

    jinak za jízdy to necítím, ale když stojím a jdu okolo auta tak benzín zacítím, odvětrávací ventil jsem měl venku a pracuje správně, tak jedině nádobka s aktivním uhlím(do plna netankuju, vždy tak půl,třičtvrtě),ale to by snad nemělo vadit ne, že je ta nádobka resp. to uhlí v ní už KO, je to jen k tomu aby to odfiltrovalo ten zápach benzínu ne (aby to nepřipomínalo 120ku) nebo se pletu? Díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Přesně Teda taky si to myslím. Ale hlásila by to kontrolka motoru. No d se n vědět a držím palce... Spojku bych měl za 3h hotovou.... No jo no asi toho má moc... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím, tak škubání téměř vyřešeno, o dost se to zlepšilo, téměř zmizelo, ještě si to sem-tam někdy škubne a trochu přidusí při rozjezdu.

    Vyřešeno výměnou snímače polohy vačkové hřídele a výměnou rozvodů. Ještě chci udělat ty gumičky pod vstřikama a vyměnit celej díl vlnovec-kat a doufám, že to zmizne úplně.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak vstřiky vytaženy, překontrolovány, vyměnil jsem gumičky, až na jednu, která byla trošku steřelá (měla na sebe mnoho malých prasklinek), ostatní se tvářily dobře, ale vyměnil jsem samozřejmě všechny. Kontrola dávek vstřikovačů taky OK, ani jeden nekape. Celkem mě překvapilo, že byly čistý, ale tak očistil jsem je, malým čistým štětečkem a lihovým čističem. Avšak auto stále při studeném motoru škube a při rozjezdech na 1čku se třepe jak prase, musím dávat fakt hodně plynu. Už nevím co s tím. Už mě to auto začíná s..t. Nevíte někdo na co se ještě zaměřit, co ještě prověřit? VAG čistej, bez jediné chybky. Díky všem za rady.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No to jsem chtěl taky zjistit, tuším že by tam mělo být mezi 3až4 bary? jestli to říkám dobře, ale zatím nemám měřák tlaku, tak nemám jak změřit, každopádně je mi dost často cítit benzín u nádrže, i když auto stojí, tak nevím jestli to nemůže dělat bordel i nádobka na aktivní uhlí, ještě mrknu na těsnění na nádrži, a když už do toho polezu tak asi zkusím vytáhnout čerpadlo a podívat se na sítko-tedy předpokládám, že tam sítko je, když tak mě opravte. Jinak poznatek-teď jsem byl s druhým autem na dovolená , tato Fabia 1.4.MPI 50kw AQW stála týden před barákem a ani se nehla, ze tříčtvrteční nádrže, najednou poloviční, hadice v motoru i na filtru suché, mám podezření na nějakou netěsnost v pal.systému (někde dochází k odpařování)Možná tím je ovlivněn i ten tlak paliva? možná melu kraviny- jsou to jen mé domněnky, když tak mě opravte.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj chci se zeptat zda došlo v řešení tohoto problému k nějakému posunu. Řeším to samé... Chystám se vyměnit snímáč vačky a zkontrolovat vstřiky ale nemám zatím nové gumičky. Místní prodejce ND je nemá a nedokázal mi ani říct jaké to jsou. Může mi tedy někdo napovědět velikost těch O kroužků...

    Děkuji

     

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj díky za info, nevím jak to v tom obchodě řeší. Krom tady toho mi zatím jinak sehnal všechno...

     

    Můžu se ještě zeptat co to máš za program a kde bych k němu moh popřípadě příjd i já... ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nezapomeň ještě i na to, aby ty kroužky měly správný materiál. Řešil jsem to taky 3 roky zpátky. Kroužky musí být z nitrilové gumy tvrdosti 70ShA (NBR70ShA dle DIN 3771). Cena byla přiznivá 3.6Kč/ks.
    Pokud použiješ jiný materiál hrozí jejich degradace botnáním (zvětšování objemu vlivem nasákání palivem a oleji) nebo ztráty pružnosti.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    To je sice pravda kdysi to tak stalo, ale tet nevim jaka je cena. K tomu programu pokud umis stahovat treba na ulozto atd. Staci hledat na google bud si stahnes etka skoda nebo etka - etos. Najdu link a dam sem.. Tady ulozto

    Edited by Jan Pospik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kroužky jsem kupoval u nás ve specializovaném obchodě na ložiska, těsnění, kde jsou schopni sehnat spoustu různých dílů. Cena je přibližně stejná jaká byla před 10lety, kdy jsem to řešil na jiném autě.

    Pokud to bude origo díl, tak cena je úplně jinde. Jinak prodejní cena od výrobce je zcela jinde (desítky haléřů/ks).

     

    Update: Koukám, že kelly to má jako sadu starline za přijatelnou cenu 63kč/8ks. (DP ND-5705S)

    Pak ten originál 43-61kč/ks....ceny jak z Marsu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ok díky pánové za info, kroužky poptám tady v obchodě kde právě prodávají kde jaké kroužky a těsnění. Ta cena za originál je fakt masakr to se mi za to dávát nechce... A na kelly se na díly nedívám, ani nevím proč...

     

    Stahovat umím a najít na netu dovedu taky kde co, akorát musím vědět co mám hledat. Nevěděl co je to za program...

     

    Ještě jednou díky...

     

    Jinak k autu:

    Vyměnil jsem snímač vačky a škubání téměř ustalo, žena dokonce tvrdí že už to nedělá vůbec... 

    Nějaké náznaky tam ovšem ještě jsou a ještě to nechce moc dobře za plynem. Jak se na to šlápne tak se tomu prostě nechce, někdy to ale pustí a pěkně tahá...

    To si myslím že už bude těma vstřikama, nebo tlakem paliva...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasny no, cena je fakt masakr. No chtelo by nejakym zpusobem zmerit tlak. Me osobne to dela nestale. Dokonce mi to pise chybu -  netesnost saciho potruby vizualne jsem nic nesel ale asi si nyslim ze mi to prisava falesni vtduch nekde u klapky ci primo na potruby.  Ten tlak nejsem si jisty ale mel by to umet Vag.. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By Crafty
        Mám problém s Felicií, normálně startuje a jede, ale občas při jízdě (hlavně po dlažebních kostkách, nebo při jízdě z kopce) se chová jako kdybych vypnul klíček - má tendenci chcípnout, a přestane táhnout. Pak zase naskočí. Mohl by to dělat třeba palivový filtr nebo zasekávající se palivové čerpadlo?
      • By Roxyn
        Zdarvím, rád bych se zeptal v čem může být problém, když během jízdy jsem přejížděl retarder (z 3 na 2 stupeň) tak se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Když jsem chtěl přidat plyn, tak auto zpomalovalo. Tak jsem to nechal na neutrál a zastavil. Vypl jsem motor a znovu nastartoval a vše bylo zase v pořádku, naštěstí jsem byl 30 metrů od domu. Měl někdo někdy stím taky problém nebo víte v čem to může být? Jedná se o Fabia 1, 1.2, 40kw, 2005

        Před pár dny když jsem ve 2 ráno při 2 stupních chtěl nastartovat a jet domů z práce tak mi to jen jednou škrtlo a dál nic, tak jsem to zkusil znovu obět to jen jednou škrtlo chvílí ticho a už se to nastartovalo. Ikdyž to nebylo klasícké několika škrtaní. (tento problém jsem měl i minulou zimu). A když jsem dojel domů (10km) dal jsem baterii na nabíječku tak ukazovala 3 ze 4 čárek nabití. (baterie minimálně stará 3 roky) Tak jsem to nechal uplně nabít a problém zatím nebyl (od té doby nebylo pod 2 stupně.) A dnes se mi rozsvítíla ta kontrolka.

        Baterie



        Baterii jsem začal nabíjet několik hodin, poté co se rozsvítila kontrolka. (Vozidlo stálo)


        Teď jsem šel zkusit domačknout tento kabel co vede k alternatoru, ale dal to nejde.

        A multimetr bohužel nemam tak nemůžu odzkoušet.

        Baterku jsem teda měl na nabíječce cca 2 hodiny (když jsem napojil bylo 3 ze 4 čárek a 13.1V to psalo na nabijecce. Teď to je doplna a píše 12.8V


      • By Eflik
        Zdravim,
        nedavno se mi vyskytla takova drobnustka. Po nastartovani motoru mi sam od sebe chcipl, delal to same i pri prijezdu na krizovatku a vyrazeni. V sevrvise nasli VAGem 16490 Tlak v sacim potr./tlak vzduchu - nesmyslny signal. Technik tvrdi ze muze byt neco s nejakym retezem nebo neco, ze mohl poskocit. Ja jsem vycistil vzduchovou klapku a prestalo to chcipat. Ale porad motor kolisa a nema vykon. Pri seslapnuti plynu prudce to pod autem jakoby bruci, skoro az prdi v rytmu valcu, zeby nekde netesnilo vyfukove potrubi? Ale ze by tohle delalo takovy pokles vykonu a zhasinani motoru na volnobehu? Stekal se s tim nekdo. Jinak 1,2 12V r.03
        Pls. jestli nekoho cokoli napadne napiste to hned sem, zitra s tim du zase do servisu na vetsi analyzu a nerad bych se nechal napalit.
      • By Michal Čech
        Zdravím,
        Moje RS začala zlobit,když je studený motor tak nastartuji třeba až na 7mý pokus,a když chytne tak se volnoběh drží na 1200 a postupně behem 2 minut klesne na 800,když se chci při tech 1200 otáčkách rozjet tak mi motor začne kuckat,cukat a nebo uplně  zdechne,musím to vytočit aspon na 2200 abych se rozjel bez zdechnutí.Když mám motor zahřátý tak sednu nastartuji a hned bez problému  jedu.komplet vedení hadic na odvetrávání klikovky vyměněny,cívky + svíčky vyměněny.VAG nic nehlásí.Je to AUQ.

        Prosím už si nevím rady,vím že na foru se toho hodne píše o špatných startech 1.8ček,ale jde mi o to zda někdo neměl styjný problém jako já s těma otáčkama.Za každou odpověd bych byl velice rád.
    ×