Přejít na obsah

Fabia 1.4 50kw cuka nemá výkon


Patolok

Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

Asi před měsícem jsem koupil fabii 1.4 50 kW najeto 170xxx mám to jako na dojíždění do práce, ale má chybu v tom že auto za studena má slabý výkon že musí mít otáčky aby při rozjezdu skoro nechciplo :) po zahřátí je tento problém pohodě ale při jízdě cítím hlavně do kopce malé škubani ale fakt malé. Máte nejaky nápad?? Na autě jsem měnil svíčky. Zapalovací listů, palivovi filtr jsem chtěl bohužel koupil jsem špatný ale. Je. Vyměněn tepelné čídlo a wag nic neukazuje,  škrtici klapka je čistá napadá mě lamba sonda ale neznám příznaky,  ale říkám si jestli není moc bohatá směs,  a nebo vstřikovaci ventyl , děkuji za každou radu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím., mám ten sami problém už si nevím rady, vyměnil jsem zapalovací listu, skrticka klapka čistá a nastavena, svíčky, filtr paliva a už nevím co dál. Na vag nic ukazuje a to jsem tam byl nejmíň 3x, napadá mě že by bylo ještě něco z palivovim čerpadlem co myslíte? Jinak už fakt nevím.. vstřiky jsou vyčištění... Díky za radu 1.4 mpi 50kw 2001.... No prostě mpi... Motor prd..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se neobjeví žádná chyba v paměti závad,tak jsou takovéhle opravy na slepo vždy sázka do loterie.Jak už to bývá,člověk vymění po součástkách celé auto a problém bude v té poslední součástce.Já provozuji to,že se studeným autem nevyjíždím rovnou z parkoviště,ale vydám se na opačnou stranu,než je výjezd a napřed pomalu na jedničku to parkoviště dokola objedu.Pak už je po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem se naučil že auto chvilku nechám klofat a pak do toho sednu přesto ze začátku plyn je dost ostrý prostě něčím to musí být,  ale věřím že to bude tou škrtící klapkou ale  vyčistit to nestačí , hold na Felicii byla na lanko byl pokoj elektronický co je stojí za prd ale to je můj názor problém škrtící klapkou má přítelkyně  a to má modernější 1.4 16v 55kw život je dost kratka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ja mám podobný ak nie rovnaký problém 1,4 Mpi po naštartovaní nie vždy je to 50:50 auto škube až ide skapať ked sa chcecm rozbehnúť .Moje riešenie je tiež podobné počkám 1,2 minúty a potom už ide v pohode.Otáčky po naštartovaní v normále nelietajú nekolíšu.Zatial tiež hladám riešenie a možnú príčinu.

PS robilo mi to aj na felicii po facelifte 98 po štarte pri studenom motore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky jsem měl problémy se starty. Po startu jsem vyklofal z garáže, pak chcipnuti. Znova start a pak už jsem jezdil jak z praku. Výměna filtru paliva nepomohla, měl jsem podezření na, nizký tlak paliva. Nakonec jsem koupil tlakoměr a proměřil jsem tlak a měl jsem pouze 2.5 baru místo 3. A ráno při startu jen 1 bar. Přitom motor jel dobře. Výměna čerpadla mi ranní starty vyřešila. Koupil jsem Magneti marelli za 800. Když jsem sundal zpětnou hadici od filtru, tak s vadným čerpadlem do nádrže nešla zpět ani kapka. Prostě to neprotlačilo. Jinak auto jezdilo v poho. Pár krát do roka mi v kopci rozsvitila kontrolku motoru. Nyní zatím nic.

Odesláno z mého MI 8 Lite pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny, nechci zbytečně zakládat nové téma, tak si troufnu toto umístit ještě zde. Mám fabiu 1.4MPI 50kW motor AQW 2001, najeto 171 000, řeším údajně klasiku u těchto motorů-škubání motoru za studena, je to fakt dosti sylnéškubání(trhání), už to vymlátilo i silentbloky motoru. Dělal jsem teď svíčky, filtry, vzduch, olej a i palivový, nové čidlo teploty vše jsem dal origo škoda, čistil jsem klapku a nastavení, odpojením baterky na jeden den. Kontrola vlnovce a celého výfuku (výměna spojky za katem a prostředním dílem). auto pořád škube, jak blbý. Takže jsem chtěl zkontrolovat vstřiky(gumičky) a zkontrolovat dávkování vstřikovačů. ovšem nevím jak vytáhnout vstřikovače, můžu vás tedy požádat jak na to, a jestli můžu při vytažených vstřicích umístěných nad měrnýma válečkama, zastartovat, abych věděl jak dávkují, nebo takhle ne. Díky všem.

Jo a na VAGu bez závad :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tě zdravím, musíš odendat horní kryt motoru drží na 10 klíč myslím na třech mystech, potom si vsimni vstřikovací lišta za ní tě taková kovová hadička a na každé straně šroub na 10 klíček vypadá jak kontra matka, vysroubujes obě matky a pak ten zbytek a voala lista je volná. Dotaz na tebe skube to tím stylem že jedeš plnny plyn a auto nic a najednou vystřelí jak raketa?  Pokud ano tak to vstřiky nebudou ale bude problém stou klapkou či lambda sondou nebo někde naky zoxidovany kontakt. Každopádně od kud jsi? Já se pohybují celi den v Praze a mám v autě notas a kabel by jsme to mohly zapojit a nastavit klapku.... A podívat se zdá ti nejde moc bohatá směs to by znamenalo buď že máš lambdu ko nebo někde naky kablik pohltila vlhkost a zoxidoval. Mám tentiz problém musel jsem kopit lambdu a tet ji jdu montovat protože spotřeba pánové a dámy.. 12 na sto je masakr.... Když tak jsem na fb jako Jan dubik pospisil klidně napiš a poradím poněvadž jsem automechaniker... 

Editováno: , autor: Jan Pospik
Chyba v textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rovněž zdravím a díky za reakci, Super díky, já ty vstřiky udělám, jelikož jsem již koupil těsnící kroužky, to je sranda po 12ti korunách, takže jsem si řekl, že to prostě udělám, akorát teda vzal jsem 8 ks, jelikož tuším je tam těsnící kroužek na styk vstřik-sání a vstřik-vstřikovací lišta (doufám že jsou stejný) , akorát prosím info ještě jak rozdělat vstřik od lišty, mám pocit že jsou tam nějaký zajišťovací plíšky, ale nevím jak je vytáhnout. Nevo se na to vykašlat a vytáhnout jen celou vstřikovací lištu se vstřikama a poměnit jen ty těsnící kroužky vstřik-sání? A rozumím tomu dobře, že když vyšroubuju ty dva 10ky šrouby co drží tu vstřikovací lištu, tak pak už jen vytáhnu celou lištu i ze vstřikama? přiznám se, že z toho mám trochu obavy, jelikož je to plast a ještě k tomu starej plast.

Odpověď na tvou otázku: tak jak píšeš to nedělá, projevuje se to tak, že když je motor studený a chceš se rozjet, tak je to hra se spojkou a plynem, mezi zdechnutím a řvaním motoru, pak jak se rozjedeš, tak musíš úplně lehounce lechtat plyn (vyjet z kruháče nebo z křižovatky, tak aby jsi nikoho neomezil je nereálné) prostě buď pomalinku zvolna, nebo tomu přidat, no ale to si pak zaskáčeš a rány jak prse) a není to o tom, že bych byl hovado a dupal na studenej motor. Prostě stručně, než já projedu kruháč, křižovatku, tak kolař kterej se rozjíždí ze stejného místa vedle mě je dávno za kruháčem. Jako mohl bych přišlápnout a se škubáním jet, ale to dostává na prdel všechno motor, převodovka, přítlačný talíř, silentbloky motoru, převodovky, vlnovec, atd. Teda alespoň dle mého názoru, když tak mě oprav. Každopádně jak píšeš, to nastavení klapky by nebylo špatné, jelikož jsem to dělal opravdu jen přes odpojení baterky a vybití náboje, aby se smazaly hodnoty v paměti a pak si to nastavovala sama při zapnutém zapalování(slyšel jsem ji asi 2-3cvaknout) a pak jsem ji nechal na volnoběh než se zahřála na provozní teplotu,ale přiznám se že této variante zas až tolik nevěřím.pře VAG je to asi přece jen jistota. Jinak já jsem trošku z ruky z Olomouce. Dýky za nabídku, zastavil bych se, ale 320km bych nedal, jelikož jak píšeš ty, tak tě ještě trumfnu jelikož mě žere 13,5l na 100, což na 1.4MPI je opravdu krása.

Noo ty dráty...chystám se na ně, to bude srandička.... A lambda se na Vagu před cca 14 dny neukázala, resp neukázalo se nic-bez závad.

 

Sorry za tu slohovku, nějak jsem se rozepsal

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně v pořádku je čas od času si trošku něco přečíst. Panečku máš to hodne daleko... Každopádně vyndas tu listů a když se podíváš mezi lištou a vtrikem je plísek neboli pojistka.. Ta se dá vytáhnout jen jedním směrem vytáhnes a vstrik je venku... Kdyztak fb.. Jan dubik Pospíšil. ... Zatím se měj a dej vědět. PS když jedeš necítís nespaleny benzín? To by znamenalo že lambda pracuje špatně a ty máš moc bohatou směs... Proto taková spotřeba... 

 

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super díky za radu, mrknu na to, zkusím, to jen mám teď auto na výměně spojky a borec nestíhá a auto bude až v sobotu, což mě trošku štve, jelikož jsem na tom chtěl začít makat, když je teď volno, no nevadí na přísloví neděle se nedělá si nehraju, takže v nedělu se do toho vyvrhnu :D

jinak za jízdy to necítím, ale když stojím a jdu okolo auta tak benzín zacítím, odvětrávací ventil jsem měl venku a pracuje správně, tak jedině nádobka s aktivním uhlím(do plna netankuju, vždy tak půl,třičtvrtě),ale to by snad nemělo vadit ne, že je ta nádobka resp. to uhlí v ní už KO, je to jen k tomu aby to odfiltrovalo ten zápach benzínu ne (aby to nepřipomínalo 120ku) nebo se pletu? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tak škubání téměř vyřešeno, o dost se to zlepšilo, téměř zmizelo, ještě si to sem-tam někdy škubne a trochu přidusí při rozjezdu.

Vyřešeno výměnou snímače polohy vačkové hřídele a výměnou rozvodů. Ještě chci udělat ty gumičky pod vstřikama a vyměnit celej díl vlnovec-kat a doufám, že to zmizne úplně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vstřiky vytaženy, překontrolovány, vyměnil jsem gumičky, až na jednu, která byla trošku steřelá (měla na sebe mnoho malých prasklinek), ostatní se tvářily dobře, ale vyměnil jsem samozřejmě všechny. Kontrola dávek vstřikovačů taky OK, ani jeden nekape. Celkem mě překvapilo, že byly čistý, ale tak očistil jsem je, malým čistým štětečkem a lihovým čističem. Avšak auto stále při studeném motoru škube a při rozjezdech na 1čku se třepe jak prase, musím dávat fakt hodně plynu. Už nevím co s tím. Už mě to auto začíná s..t. Nevíte někdo na co se ještě zaměřit, co ještě prověřit? VAG čistej, bez jediné chybky. Díky všem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No to jsem chtěl taky zjistit, tuším že by tam mělo být mezi 3až4 bary? jestli to říkám dobře, ale zatím nemám měřák tlaku, tak nemám jak změřit, každopádně je mi dost často cítit benzín u nádrže, i když auto stojí, tak nevím jestli to nemůže dělat bordel i nádobka na aktivní uhlí, ještě mrknu na těsnění na nádrži, a když už do toho polezu tak asi zkusím vytáhnout čerpadlo a podívat se na sítko-tedy předpokládám, že tam sítko je, když tak mě opravte. Jinak poznatek-teď jsem byl s druhým autem na dovolená , tato Fabia 1.4.MPI 50kw AQW stála týden před barákem a ani se nehla, ze tříčtvrteční nádrže, najednou poloviční, hadice v motoru i na filtru suché, mám podezření na nějakou netěsnost v pal.systému (někde dochází k odpařování)Možná tím je ovlivněn i ten tlak paliva? možná melu kraviny- jsou to jen mé domněnky, když tak mě opravte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chci se zeptat zda došlo v řešení tohoto problému k nějakému posunu. Řeším to samé... Chystám se vyměnit snímáč vačky a zkontrolovat vstřiky ale nemám zatím nové gumičky. Místní prodejce ND je nemá a nedokázal mi ani říct jaké to jsou. Může mi tedy někdo napovědět velikost těch O kroužků...

Děkuji

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nezapomeň ještě i na to, aby ty kroužky měly správný materiál. Řešil jsem to taky 3 roky zpátky. Kroužky musí být z nitrilové gumy tvrdosti 70ShA (NBR70ShA dle DIN 3771). Cena byla přiznivá 3.6Kč/ks.
Pokud použiješ jiný materiál hrozí jejich degradace botnáním (zvětšování objemu vlivem nasákání palivem a oleji) nebo ztráty pružnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kroužky jsem kupoval u nás ve specializovaném obchodě na ložiska, těsnění, kde jsou schopni sehnat spoustu různých dílů. Cena je přibližně stejná jaká byla před 10lety, kdy jsem to řešil na jiném autě.

Pokud to bude origo díl, tak cena je úplně jinde. Jinak prodejní cena od výrobce je zcela jinde (desítky haléřů/ks).

 

Update: Koukám, že kelly to má jako sadu starline za přijatelnou cenu 63kč/8ks. (DP ND-5705S)

Pak ten originál 43-61kč/ks....ceny jak z Marsu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok díky pánové za info, kroužky poptám tady v obchodě kde právě prodávají kde jaké kroužky a těsnění. Ta cena za originál je fakt masakr to se mi za to dávát nechce... A na kelly se na díly nedívám, ani nevím proč...

 

Stahovat umím a najít na netu dovedu taky kde co, akorát musím vědět co mám hledat. Nevěděl co je to za program...

 

Ještě jednou díky...

 

Jinak k autu:

Vyměnil jsem snímač vačky a škubání téměř ustalo, žena dokonce tvrdí že už to nedělá vůbec... 

Nějaké náznaky tam ovšem ještě jsou a ještě to nechce moc dobře za plynem. Jak se na to šlápne tak se tomu prostě nechce, někdy to ale pustí a pěkně tahá...

To si myslím že už bude těma vstřikama, nebo tlakem paliva...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasny no, cena je fakt masakr. No chtelo by nejakym zpusobem zmerit tlak. Me osobne to dela nestale. Dokonce mi to pise chybu -  netesnost saciho potruby vizualne jsem nic nesel ale asi si nyslim ze mi to prisava falesni vtduch nekde u klapky ci primo na potruby.  Ten tlak nejsem si jisty ale mel by to umet Vag.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...