Kick077

Demontáž alternátoru

    Doporučené příspěvky

    Škoda Fabia II FL, 09/2010, CBZA, 125000 km

     

    Ahoj, včera na mě ráno začala blikat kontrolka dobíjení, blikala jenom chvilku. Tak jsem dojel ještě dojel. Večer jsem zas vyrazil na noční, blikla jednou. A dneska ráno když sem jel domu tak po pár km vypadnul posilovač, rozsvítilo se ABS a pípala nějaká kontrolka na selhání brzd. Samozřejmě jel sem jenom s dennim svícenim, bez stěračů, větráku i rádia a hodně defensivně s velkym rozestupem. Nakonec zhasnul i tachometr. No za občasnýho nesvícení kontrolky, se mi podařilo nějak dojet domu. Když sem změřil baterku, bylo na ní 11,9 V. Zkusil sem nastartovat a napětí dost kolísalo, občas se dostalo na normální hodnotu kolem 14 V, ale bylo to značně proměnlivý a většinou tam bylo necelejch 12 při volnoběhu i zvýšenejch otáčkách (do 3000) ..po zkontrolování kabelů jsem se jal demontovat alternátor podle postupu v DP. Všechno šlo v pohodě sundat, než došlo na poslední dva šrouby v postupu, který držej alternátor. Vyndat šly v pohodě, ovšem alternátor pořád drží jak přikovanej. 

    Když na to koukam, ono je to spojený dohromady s držákem olejovýho filtru, vypadá to podle oka i hmatu úplně jako jeden odlitek. Vidět je to na první fotce. Druhá je z větší vzdálenosti, aby bylo zřejmý, v jakym místě je to spojený. 

    Poslední fotka je náhradní alternátor, co by se dal koupit a zcela evidentně by měl jít v pohodě odendat. Stejně tak je to i nakreslený v DP, ale realita je prostě taková, že jeden z těch výstupků, kudy prochází šroub je pevně spojenej s jinym dílem, kterej se ale demontovat nedá (viz fotka, ten šroub prostě nejde vyndat, překáží tam alternátor, kterej je ale pevně spojenej s tim dílem) ..když za to vemu, tak se hejbe celý auto a alternátor se ani nehne. Je mi to fakt divný, nedokážu pochopit jak se to má vyndat, už sem strávil 2 hodiny přemejšlenim a zkoušenim a fakt už nevim co s tim. Pokud někdo víte, budu rád za radu. 

    IMG_5195.JPG

    IMG_5196.JPG

    IMG_5197.PNG

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mám pocit, že přestě tohle tedy už někdo řešil - zkus hledat.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No, strávil sem hledánim pár hodin, každopádně pomocí různejch klíčovejch slov o vyndavání alternátoru se nic nenašlo, tak sem to vzal jenom podle alternátoru a toho bylo tuny všeho možnýho. Každopádně na to bohužel nemam čas to celej den pročítat. Zase sem složil dohromady karkulku a vyrazil do nejbližšího autorizovanýho servisu. 

    Tam mi potvrdili, že to je lišácky udělaný od škodovky z výroby a jen tak dolu to nejde. Jak se to dělá mi ale neřekli. A udělat to teď nemaj čas. Ptal sem se i v jinejch v okolí a všude maj plno min. na tejden dopředu. V pondělí zkusim vyměnit s alternátorem na autě regulátor a uvidim. Neni to drahý a měl bych to aspoň hned, kdyby to pomohlo. 

    Pokud to nepomůže a budu muset do servisu, tak sem pak dam vědět, co s tim udělaj a jak to sundaj. Jestli to třeba nějak odříznou ať to je dohledatelný nějak jednodušejš. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na těch obrázcích to vypadá že se musí při demontáži alternátoru vymontovat ten dlouhý vodorovný čep na kterém se ten alternátor naklápí.Podle těch obrázků by tam z obou stran mohlo být něco,co vypadá jako pouzdro s osazením.To by potom bránilo,pokud se nevysune,té demontáži alternátoru z držáku...Není tam něco takového?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Alternátor jde demontovat po demontáži těch dvou delších šroubů. Pak se musí altík trochu násilně, třeba delší montpákou odpáčit od motoru.

    Důvod je ten, že ty dvě ocelový pouzdra jak jsem označil na obrázku jsou v držících sice s přesahem, ale posuvný. A jak se dotáhnou ty dva šrouby, tak se ty pouzdra pevně přitisknou na držáky. Před zpětnou montáží je trochu překlepni tak, aby se mezera v držáku trochu rozšířila. Pozor ať při tom neurazíš hliníkový držák, vhodný s ním být opřenej třeba o svěrák.

    IMG_5196.JPG.2c8d24fccaea8806ee253f9aa2f031b9.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuji za info, můžu potvrdit, včera se podařilo s použitim mírnýho násilí dostat alternátor ven, přesně jak píše @Jarda-k 

     

    @DAVID7001 - pokud píšeš, to co myslim, tak já mam verzi s klimatizací, a tam dochází k napínání řemenu napínací kladkou, alternátor je přidělanej napevno pomocí dvou šroubů, jeden je tam, jak má šipku na obrázku jarda-k a druhej je nahoře. Myslim, že jsem někde čet, že u verzí bez klimakompresoru se řemen napíná pomocí naklápění alternátoru. 

     

    Po vyndání alternátoru a lehkym zatřepání vypadlo trochu prášku, tak sem si řikal, ty jo, to je bordelu. To jsem ovšem ještě netušil, co na mě vykoukne, po sundání regulátoru. Připadalo mi to jak pohled do miniaturního uhelnýho dolu, s tim jak příšerně to vypadalo se docela divim, že alternátor ještě fungoval, muselo se to tam sbírat hrozně dlouho, protože přes celou tu zabordelenou oblast byla docela přiléhavě daná krytka přes uhlíky připevněná na regulátor a přes to všechno ještě další krytka. No každopádně sem si řikal, že to je v pohodě, vyčistí se to, koupim novej regulátor s uhlíkama, protože vyměnit samotný uhlíky nevim jak by se dalo udělat (jsou v tom regulátoru dost napevno) a bude to zas jezdit. Po očištění ale bylo další překvapení (možná vzhledem ke stavu zadělání asi ne zas tak velký překvapení), na rotoru v části stykovejch ploch s uhlíkama to je místama vydřený, že už chybí měděnej povrch a na jednom místě je dokonce tak mm hluboká díra, která je vidět na fotce. Jo a v tom bordelu byl i v takovym nánosu schovanej jeden ulomenej uhlík, zbytek sice ještě nějak tak došáhnul na rotor, ale jak se píše v DP, že rozdíl má bejt maximálně snad 1 mm, tak tady byl rozdíl tak 5 mm. 

     

    A to všechno předpokládam je proto, že v servisu při výměně olejovýho filtru zřejmě natekl olej do alternátoru. Poslední výměnu jsem dělal sám a to se mi tam nic nalejt nepodařilo (měl jsem to pořádně ochráněný). 

     

    Fotky dodám z mobilu, tak bude příspěvek upravenej.

    IMG_5240.JPG

    IMG_5243.JPG

    IMG_5246.JPG

    IMG_5248.JPG

    IMG_5252.JPG

    IMG_5255.JPG

     

    Jo a ještě dodatek co dál

    Objednal jsem nějakej neoriginál, co mi doporučili v obchodě (nebyl to ani ten nejdražší) s tim, že se ta značka u nich prodává dost a měl by vydržet. Značka Rollco, nevim, neznam, ale ptal jsem se a maj na to kdyžtak i všechny náhradní díly. Bohužel auto potřebuju pojízdný co nejrychlejc a nemam moc náladu dávat 13000 za originál, co si řekli ve škodovce. Tam teda navíc ani neměli čas, chtěl sem to tam původně nechat vyměnit, ale autorizovaný servisy v okolí maj plno min. na tejden dopředu..ovšem to jsem zkoušel jenom kvůli tomu, že mi původně ten alternátor nešel vyndat. Ten originální původní si po státnicích zkusim aspoň rozebrat, zjistit, jaký škody se napáchaly ještě uvnitř a případně ho nějak dam dohromady a schovam jako náhradní. 

     

    Editováno na Kick077
    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když se mění řemen, nebo alternátor, tak se mění i napínací kladka?

    Jinak, pěkně ti ho dodrbali, tím olejem. Mě zase utopili při výměně oleje komplet hlavu, cívky, svíčky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Není důvod měnit napínací kladku když jí nic není. 

     

    Ty sběrací kroužky jdou koupit jako náhradní díl a pak jsou po demontáži ložiska a odpojení přívodů jdou vyměnit.

    Jinak si myslím, že jsi měl nechat spravit ten originál. Slušná autoelektro opravna ti ho opraví do druhýho dne, 

    navíc se u tebe zdá, že by to spravila výměna uhlíků, sběracích kroužků a ložisek.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @ales-r : pro výměnu napínací kladky nevidim důvod, ale musí se dát pozor, aby se nasadil řemen zpátky stejnym stejnym směrem, jako tam byl předtim. Jinak je to občas hrůza co se mechanikovi zadaří no..

     

    @Jarda-k : asi to možná ještě přijde na řadu..nemáš případně tip na nějakou osvědčenou opravnu v praze? 

     

    Bohužel jsem blbej a jak jsem to chtěl mít vyřešený rychle, objednal jsem jinej alternátor, radil sem se v obchodě a hledali to podle nějakýho kódu na tom mym alternátoru, aby to bylo stejný, jenomže já to číslo zjistil z někaký fotky toho alternátoru na internetu protože sem měl auto 15 km od sebe a kamarád u něj taky nebyl, no nenapadlo mě, že se dělá víc typů se stejnejma ampérama od valea pro škodovky a po nasazení do auta sem zjistil, že je jiná řemenice, nebo teda stejná, ale neni v ose s ostatníma..takže aspoň z toho mam poučení pro příště. Hold teď budu jezdit to nejnutnější na kole, za tejden mam státnice a už bych se měl radši věnovat těm, než autu. A když nebudu mít auto, tak nebudu ani moct nikam jezdit, což mi sice způsobí dost komplikace, ale zase budu mít o dost času víc na učení.  Kdybych neudělal státnice, asi by to ve výsledku byly větší komplikace než tejden bez auta :D 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Alternátor zpravidla vydrží hodně přes 200 tis. A při tomto nájezdu má smysl rovnou vyměnit i kladku, než nějak ulítne.

     

    Stále zůstává otázka, proč alternátor tak rychle odešel. Nevěřím tomu, že to má na svědomí olej.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Olej + prach = dokonalá brusná pasta. Krásně lepí a brousí.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    teoreticky ano, ale olej se za chvíli vypálí, prach "odstředí" - kdyby tomu tak nebylo, tak se alternátor standardně mění každé dva roky. On opravdu snese hodně. Na tomhle muselo být hned od začátku něco špatně, nebo nemá najeto 130 tis.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No podle toho, co sem viděl se prach rozhodně neodstředil a mírný zbytky oleje byly patrný na regulároru..každopádně hmota co tam byla, byla prostě taková mastná kaše. Dostat to pak z rukou bylo dost náročný. Druhá možnost by teda byla, že tam při výrobě dali vazelínu i na místa, kde bejt neměla..docela překvapivě jí bylo hodně kolem závitů od šroubů upevňujících regulátor, což je i vidět na fotkách

    Vzhledem k tomu, že tam ty uhlíky byly fakt dost osekaný, rozhodně neměli stykovou celou plochu jak by měly mít a sběracím kroužkům chybí skoro na polovině povrchu vodivá vrstva, nedivim se, že přestal fungovat. Logicky když se na to podívam tak to ten bordel vydřel. Jestli tam bylo něco špatně od začátku nedokážu posoudit. Odborník nejsem a moc jinejch alternátoru jsem v ruce neměl. Každopádně nájezd sedí, auto mam pod kontrolou od začátku. Jedině, že by ten alternátor nějak tajně prohodili v servisu. Ale to mi přijde dost nepravděpodobný.. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    takže mohlo z výroby dodaný třeba špatný ložisko s nějakou vůlí, nebo postupem času získanou vůlí způsobit kmitání rotoru a tim opotřebení uhlíků i sběrnejch kroužků, který ještě umocnil bordel, co se tam nasbíral.?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se