Přejít na obsah

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE


Medino1

Doporučené příspěvky

Tolerance je (26-30) - (86-90). ECU si s tím poradí. 28-87 je z výroby.  Rozvodový řemen musí být na ryskách. Já sem rozvody nikdy nenastavoval vlastnoručně - do mechaniky se nehrabu a ani nepotřebuju, prostě to dám borcovi, kterej obden udělá rozvody a má na to všechny udělátka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mino22 - perfktní pátrání. Tohle mi přesně řikali přímo u výrobce. BSE motor je nejvymazlenejsi VW/Skoda MPI motor. Skoda ze se jim vice neuchitila ta LPG mutace, par jich jezdi ale neni jich moc. Kdyz se o BSE staras a permanentne ho nepretezujes, tak ti tech 500 tisic az milion vydrzi. Samozrejme tam pocitam 1 až 2 překrouzkování. Osobne jsem byl svedkem BSE motoru, ktery prijel na prekrouzkovani az ve 450 tiscich. Proste pecliva pece...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj mam podobný problém ,ale trochu jinačí příznaky , tak jestli někdo pomůže. Klasika škoda Octavia 2 1.6 75kw BSE ročník 2007 najeto 228 000 km. Mám problém s kolísáním otáček na volnoběh jak za tepla tak za studena cca 200 otáček. Další problém, když nastartuju a rozjedu se tak na 3 a 4 převodový stupeň auto škube v rozmezí 1800 - 2300 otáček jak se už dostanu nad 2500 otáček už je to v pohodě, nejvíc citelný to je když je venku chladno, pokud je teplota kolem 25°C tak je to jen malé cuknutí a auto jede bez problému . Už se vyměnily svíčky všechny filtry i palivový kontrolovalo se jestli to někde nepřisává vzduch a na nic se nepřišlo dokonce i vyčištěna škrtící klapka. Napadá někoho něco? nerad bych měnil něco dál když muže být problém jinde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG nic nehlásí a nastavení to snad udělali když ji čistili , čerpadlo vyloučili že by to ve vysokých otáčkách netahlo, zkoušel jsem i vervu 100 dokonce i vif a žádná změna, napadá mě může na to mít vliv i to že trochu žere olej ? Tak cca necelý litr na 10 000 ? Palivový filtr měněny to sem psal.

Editováno: , autor: RendyCz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečti si postup ve vláknu 4 - u každého bodu si musíš být jistý že je 100 procentně platný. Začíná se u sání. To že byla čištěná škrtící klapka vůbec nic neznamená, musí fungovat i regulátor otáček (ve škrtící klapce) a ten má už ve 228 tisících většinou dost. To že si nic neviděl u sání - seš si jistý, motory BSE jsou velmi citlivé na jakékoliv přisávání. Je tam mraky věcí. Už si měnil lambda sondy. Už si měnil zapalovavcí kabely ? Už si měnil zapalovací trafo ? Už si měnil čislo podtlaku ? Čidlo teploty chladící kapaliny ? - To jsou asi věci, které se týkají řízení bohatosti směsi a které asi dokážeš vyměnit sám, ale musíš vědět co děláš a proč to děláš. Při nejhorším tam dáš nový díl (pořádný díl a ne nějakou mrtku s číny) a víš, že funguje a můžeš pokročit dál. Jakmile nezabere první část lehčích závad přistupuje se k samotným játrům motoru. Měří se komprese, mění kroužky, těsnění pod hlavou, nové ventily, apod. Pokud ti zatím nehlásí chybu řídící jednotka, tak to snad nebude v játrech, ale něco s čim se pokouší ta jednotka vyrovnat.

 

To bych chtěl vidět ty umělce co ti vrátili cukající auto. Vlastně nechtěl.

 

Prostě to dej borcům (a tím třeba vůbec nemyslím autorizák), který vědí co dělají a ne že budeš šetřit - sorry - na kokotinách. Dneska si dá kdejakej kokot na garáž napis autoservis a myslí si že bude druhej den uspokojovat zákazníky, ach jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, bohužel je to pravda.

Dnes se auta neopravují. Dnes se dle postupů mění díly a auto se bere stejně, jako třeba pračka, mobil...

V okolí znám jen jednoho starého automechanika, pro kterého jsou auta celoživotní láska a tak se k nim i chová.

Je to byznys.

 

Jak vypadají svíčky?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnil jsem je zhruba před 2 000 km a byly čisté dával jsem tam NGK místo Bosch co tam byly. Zkoušel jsem i čistič na ERG ventil stříkat kolem sání a klapky a auto se ani nedusilo ani se otáčky nepřidávali, takže to beru tak, že to nepřisává. Bylo to v servisu Auto-Kelly , Auto hobby i v servisu , kde se specializují na Škodovku. Jenže jejich opravy jsou typu vyměním tohle projedu se s tím nic to nedělá je to dobry. Já auto vezmu řeknou kdyby něco znovu přijeďte a ujedu 20 km a je to na novo. Pak to tam dám a vymýšlí další věci a prachy jenom lítají. Už mě serou tyhle rádoby servisy, kde se řídí příručkou a když to v ní není napsané tak si neví rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměňuj díly podle postupu ve vlákně 4. Začal bych mechanicko elektrickými díly. Nic jiného s tím dělat nemůžeš. Jeď od nejlevnějšího k nejdražšímu. V nejhorším případě budeš mít náhradní díl.

 

Já bych jel takto :

Kontola nastavení rozvodů VAGem (28-87) - nesmí to kolísat jinak nové čidlo klikové hřídele a vačky.

Nové lambda sondy (obě naráz). Jestli to hodně žere olej (1l na 10t není málo, mě žere 0) tak budou už určitě na hranici své životnosti.

Novou škrtící klapku - novou (prvovýroba nemusí být originál ale ne žádná čínská sračka nebo něco)

Nové zapalovací trafo včetně kabelů a opětovně nové svíčky (všechno vyměnit dohormady).

Kontrola vstřikovačů (případně čištění, či rovnou koupit nové).

Určitě bych si nechal vyměnit gufera na ventilech - to může být ten unik oleje.

 

Jestli na to neáš peníze ani chuť tak to prodej a kup si novější auto.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

2hanshouse : Toto vlákno původně řešilo úplně něco jiného - a to je kolísání otáček na volnoběhu. Pokud máš závadu jinou, založ nové téma a pokud chceš dostat od lidí nějakou rozumnou odpověď, tak tam napiš všechno možné. Pokud ti kolísají otáčky na volnoběhu, tak napiš projev tvé chyby a to důkladně se všemi potřebnými záležitostmi (studený motor, za jízdy, jen občas, prostě všechno možné). 

 

2suri : Nevím jak si to myslel (spíše to vypadá jako sarkasmus) ale ano - pokud se objeví problém s nepravidleností na volnoběh, tak se opravdu jede podle toho postupu a jedou tak dobří servisáci. Nikdo v tom postupu netvrdí, že máš vyměnit půl auta - ale jedeš postupně, to snad chápeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže môj problém sa týka trhania motora na voľnobeh,vaše kolísanie otáčok,ja tomu vravím trhanie lebo otáčky pravidelne kolisu na hodnotách 640 až 608 a to spôsobuje to trhnutie,na diagnostike ukazuje výpadok zapaľovania na 4 valci,pri kontrole nastavenia rozvodov boli hodnoty 28-86,to sa mi nezdalo tak som vymenil to čidlo. Väčšina ľudí má ten istý problém a niekto tu aj dával obrázok kde je jasne vidieť že má rovnaký prepad otáčok takže za mňa je to spôsobené tým istým,zatiaľ neviem čím. Doplním studené štarty sú problematické z dôvodu akoby únavy starteru,možno t o s tým nesúvisí... 

Editováno: , autor: HansHouse
klíma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

doplním znovu že pri studenom motore sa otáčky držia vyššie takže to není tak poznať,keď klesnú na svoju "normálnu" hodnotu po zahriatí tak to trhá z celým autom,keď zapnem klímu tak sa to ukľudní.

Auto som kupoval tak málo volnobezne otáčky 750 cca po 2 rokoch už tam sú 640 takže normálne to není,nejaká súčiastka sa opotrebovala a to spôsobilo tento problém 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já přidám toto: stále volnoběh s nepravidelnými záškuby. i při zvýšení volnoběžných otáček .
Rozvody též 28-86.
Výpadky zapalování hlásí převážně na třetím válci.
Jediné na co jsem přišel, že na zapalovací modulu byl zoxidovaný kontakt jednoho zapalovacího kabelu. Obroušen, nastříkán kontaktolem - beze změny.

Ještě doplním, že záškuby ve volnoběhu nejsou vždy. Jednou jedu 40 km a po zastavení záškuby jsou. Za týden jedu stejnou trasu 40 km a necítím nic, o volnoběh krásný, žádné škubání.

Jediné, co mi asi měsíc dělá je to, že se nespouští sekundární vzduchové čerpadlo. Předtím to fungovalo téměř při každém startu, otáčky vyletěly na chvíli na 1500. Teď nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale chlapi to už jsme vyřešili. Jemné záškuby jsou normální věc. I mě to dělá v podstatě na "novym" autě (2011, 118tkm, vždy jen poctivý servis, garážované, nikdy nepřetíženo). Jedná se o adaptivní řízení otáček na volnoběh. Všechno je to kvůli emisní normě EU5. Všechno to řeší ECU. Takže i přesto že máš nějaké výpadky (které pozoruješ na VAGu), tak je to v pořádku, protože ti ECU nic nenahlasí. ECU ví že seš na volnoběhu a začne adaptivně snižovat otážky až do výpadku a protože ta ECU ví, že může nastat výpadek, tak to vyhodnotí jako spravnou věc, protože to očekává. Pomocí VAGu jdou nastavit vyšší volnoběžné otáčky, ale to ty jemné záškuby jenom o málo sníží a zbytečně si zvýšíš spotřebu.

 

2Hanshouse : Problém se studenými starty s tím vůbec nesouvissí. Šel bych postupem kontrola baterie (při startování nesmí poklesnout pod 9.6V, pokud ano je buď vybitá, nebo má dost), potom bych se zaměřil na samotný starter, potom na sání, potom na svíčky, dále na zapalovací kabely a trafo, potom bych se podíval na vstřikovače, pokud máš nalítáno víc jak 200tkm a auto nemáš od začátku, je možné že už některý z nich propouští. Pokud se ti špatný start porjevuje tak, že když necháš auto v klidu třeba přes noc a pak to jde špatně, tak je velká pravděpodobnost že to je právě propouštějícíma vstřikovačema.

 

2noxik : Sekundrní vzduch plus větší dávka paliva tam je pouze pro rychlé vyhřátí lambda sondy, aby se systém mohl přepnout do řízení pomocí lambda sond co nejdříve. Opět je to kvůli emisní normě. Spouštění tohoto sekundárního vzduchu je pouze při startu a to ještě jenom někdy. Potvrzuji, že mi to taky někdy dělá a někdy ne. ECU ho spouští podle více parametrů. Takže je to úplně v pořádku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...