Přejít na obsah

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE


Medino1

Doporučené příspěvky

Vidno ze si len pisalek co z desiatich kontrolnych ukonov vytvori 60 otazok samozrejme zo ziadnym vysledkom.Keby ze si dal dole kryt motora a hned by si videl co som pisal.Treba vyskusat tesnost dalsich troch vyvodov okrem EGR-ktore ti zlepsilo pomer vzduchu a paliva po odpojeni-Su to aktivne uhlie posilovac brzd a podtlak klapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, mpatrikm napsal:

Vidno ze si len pisalek co z desiatich kontrolnych ukonov vytvori 60 otazok samozrejme zo ziadnym vysledkom.Keby ze si dal dole kryt motora a hned by si videl co som pisal.Treba vyskusat tesnost dalsich troch vyvodov okrem EGR-ktore ti zlepsilo pomer vzduchu a paliva po odpojeni-Su to aktivne uhlie posilovac brzd a podtlak klapky.

podtlak klapky je ok,cenená hadica,podtlak posilňovača ok,vymenená hadica,podtlak EVAP mi včera poradil známi,dneska skúsim. Menil som len ventil,hadici skontrolujeme,nevedel som ani na čo a ako funguje,už viem tak skúsim.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám podobný problém. Klapka úhel otevření pouze 0,4-0,8 - asi NEOK, rozvody OK, test stárnutí lambdy OK, veškeré parametry ok. Sání dobré, map senzor čistý. Zkoušena zánovní orig. klapka, nové svíčky, kabely, cívka. Jediný poznatek je ten, že se do sání dostává luft od malé hadičky - podtlak vedoucí k trubce vzduchu ke klapce. Lze profouknout na obě strany  - tlak i podtlak. Usuzuji, že to tak nemá být, můžete mi to potvrdit, prosím? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Test starnutia ti nepomoze.Ak sa na motore nic elektronicke nemenilo vsetko bude skreslovat hodmnoty.Ta mala hadicka ma za ulohu pri beziacom motore zabezpecit aby sa odvetravanie kluky otvorilo.Takze ak myslis tu malu gumennu zaliatu klapku tak hadicka ma byt prechodna v oboch smeroch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Problém vyriešený,banalita za cca 2000czk,tipujem že u väčšiny z vás to bude rovnaké,nikoho to ani nenapadlo,všetci radíte elektroniku egry a neviem čo ešte ale boli sme úplne mimo ? každopádne pomohlo to tu. Zdar všetkým.

PS: ak vám niekto bude tvrdiť že kolísanie otáčok alebo klepanie či vibrovanie motora že normálne,tak mu kopnite do hlavy nech sa preberie ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: HansHouse

 

Na 99% bude este ziadat o pomoc .v motore sa s niecim pohlo tak sa moznu ustalil chod no docasne.Od zaciatku vidno ze len krcmove recicky a omacky okolo.Ano BSE motor ked je novy ma dokonaly chod no kedze si stale nasava cast spalin je najviac zavisly na tesnosti motora.Ta casom klesa a volnobeh sa zhorsuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
před 9 hodinami, noxik600 napsal:

 

Tak.. tu to je..

 https://youtu.be/Pmm5UkPQ2kk

 

 

Standardní chod motoru BSE - velmi jemně nepravidelný volnoběh (kolísání o cca 10-40 otáček). Ve škodovce tomu řikají - adaptivní plnění na volnoběh (kvůli emsiní normě). Je jedno jestli je to ohřatý nebo ne. BSE ma jinou vačku a tudiž nepotřebuje EGR ventil, protože se dovírají výfukové ventily o kratičko později. Permanentně se tedy míchají spaliny s čistou směsí. Řízení volnoběhu potom řeší ECU na základě lambda sond, teplot a dalších parametrů. Takže tak.

 

Pokud to všichni chcete minimalizovat - tankujte natural bez etanolu=biosložky (a přidávejte aditivum). Olej minimálně norma 504.00 - např tento Castrol EDGE Titanium FST LL 5W-30 a měnit ho nejpozději za 15 tis - podle způsobu jízdy. Kdo nechá olej v motoru déle jak rok a půl a nebo více jak 20 tisíc km, tak je magor, a zadělává si právě na tyto problémy - zasírání lambda sond, zasírání ventilů, zasíraní sání, žraní oleje, atd. atd. - haugh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak - sleduji už toto tema pouze po tichu, protože když si myslí, že má řešení, tak by měl taky poradit, čim to bylo. Už v nějakém předchozím příspěvku jsem mu odepisoval, aby si založil nové tema na kolísání BGU - poněvadž to je stejný odlitek motoru ale prostě "jiný" motor. Velká část jiných dílů.

Ale pozor to video je na youtubu nadepsano chod motru BSE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 6. 2020 na 9:00, endru81 napsal:

Přesně tak - sleduji už toto tema pouze po tichu, protože když si myslí, že má řešení, tak by měl taky poradit, čim to bylo. Už v nějakém předchozím příspěvku jsem mu odepisoval, aby si založil nové tema na kolísání BGU - poněvadž to je stejný odlitek motoru ale prostě "jiný" motor. Velká část jiných dílů.

Ale pozor to video je na youtubu nadepsano chod motru BSE.

Napíš mi sem prosím tu veľkú časť inich dielov medzi BGU a BSE.

Nech sa trošku priučim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alebo ťa poučím ja,rozdiely sú 2.

1.je ten že BGU ma EGR a BSE má miesto toho vačku upravenú tak aby výfukové ventili zostali otvorené pri sacim cyklu malíčku chvíľku.

A 2 je ten že BSE má inak vedenie hadíc chladiaceho systému ale iba v prípade že má nezávislé kúrenie,inak sú to rovnaké motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

 nějakou chvilku tohle téma sleduju. Mám O2 2008 BSE aktuálně najeto cca 170tkm a taky na volnoběh škube. Nikdy jsem to neřešil, protože jinak se motor chová normálně. :-) Zajímalo by mě, jaké mám hodnoty rozvodů a škrtící klapky.

 

Najde se tady někdo z Vysočiny, kdo by mi vyčetl hodnoty ve vagu?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co to znamená škube. Jsou to škuby, že ti malém chcípne motor a potom to vyjede hned třeba na 1000 - 1500 otáček. Nebo ti to jenom jemně kolísá ? Je tisíc druhů záškubu. Pokud cejtíš jenom velmi jemné drby do volantu, jakoby se velmi málo zachvěje auto a otáčkoměr se ti ani nehne, tak to je naprosto v pořádku. Protože se jedná o adaptivní řízení volnoběhu kvůli emisním normám. Když už ti to bude někdo měřit, tak by bylo vhodné změřit i lambda sondy. Lambda sondy vydrží od 140 - do 200 tisíc podle toho jaké používaš palivo a jak to auto používáš. Signály z lamda sond se aktivně podílejí na řízení směsi ve všech režimech a na volnoběh je jejich řízení nejvíce znát. Všichni to podceňují a mění je až když začnou projevy, to je ale většinou pozdě, protože potom se kurví další věci jako katalyzátor, více se všechno karbonuje, víc to žere, atd. Když budeš měnit lambda sondy tak obě naráz a pořádnou prvovýrobu, žádný čínský jebky. Dále je nutné zkontrolovat velmi důkladně sání, jestli to někde malinko nepodfukuje. Jestli ti dělal rozvody nějakej jouda, tak si to změř taky, ale kdyby to bylo o zub, nedej bože o 2 vedle, tak bys to poznal i při zatížní, mělo by to mnohem menší výkon a poznal bys to. Řídící jednotka si s tím dokáže docela dobře poradit. Postup jak a co kontrolvat je někde tady v tom vlákně, musíš to projít. Začíná se správně mechanikou (nastavení rozvodů), sáním - nejdřív si musí bejt mekánik jistej, že je to správně mechanicky a potom se postupně řešej čidla, elektrika, lambdy, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na otáčkoměru kolísání nepoznám, když zastavim na křižovatce, tak cítím, že motor poškubává. Když otevřu kapotu, tak je vidět, že ten chod neni uplně ideální (odpoledne zkusim natočit a hodil bych sem link). Poslední zhruba rok taknuju na OMV MaxxMotion 95 (snad to má pro ten motor nějakej přínos), ale oproti jiným palivům žádná změna v chodu. Auto jsem kupoval to po nějakým hovadu z Německa a něco málo jsem už dělal. Rozvody jsem dělal před 30tkm. Svíčky NGK před 20tkm. Pak jsem měnil špatnej kat, dával jsem kat z jinýho auta a s tim sondy (emise v pohodě, hodnoty na lamdách taky). Kat odešel kvůli chlastání oleje. Jsem po výměně kroužků, gufer, hydroštelů. Brousila se i hlava. Olej to nechlastá a tlaky jsou ok.  Po výměně rozvodů to pocukávalo taky, když to pak rozebíral jinej mechanik a dělal ty kroužky, tak nastavoval rozvody znova, ale rozdíl žádnej. Takže počítám, že dát 2x špatně rozvody je dost malá šance, proto by mě zajímala ta hodnota.

Dneska ještě projdu sání, zkontroluju kabely a cívku.

Diagnostika dlouhodobě nehlásí žádnou závadu :-)

Editováno: , autor: Gratschow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...