Jump to content
Medino1

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE

Recommended Posts

abych měl hodnotu nastavení rozvodů 28-87 místo 28-86, musím vačkou otočit ke kufru, nebo ke světlu?

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolerance je (26-30) - (86-90). ECU si s tím poradí. 28-87 je z výroby.  Rozvodový řemen musí být na ryskách. Já sem rozvody nikdy nenastavoval vlastnoručně - do mechaniky se nehrabu a ani nepotřebuju, prostě to dám borcovi, kterej obden udělá rozvody a má na to všechny udělátka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_20190606-180145.thumb.jpg.81262c107bdc2e578f71eb462d04fa4f.jpg

20190819_153629.thumb.jpg.a011ca3ee0e87f977c04aee932874021.jpg

Praskliny na mojom zapalovacom module ktore vznikli po silnejsom dotiahnuti skrutiek v minulosti. 

IMG_20190605_112534.thumb.jpg.7974b88d0f072cdda758ba6f06e4f580.jpg

IMG_20190605_112559.thumb.jpg.b7bc60f27a41c18fcf7e89609f877f2f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mino22 - perfktní pátrání. Tohle mi přesně řikali přímo u výrobce. BSE motor je nejvymazlenejsi VW/Skoda MPI motor. Skoda ze se jim vice neuchitila ta LPG mutace, par jich jezdi ale neni jich moc. Kdyz se o BSE staras a permanentne ho nepretezujes, tak ti tech 500 tisic az milion vydrzi. Samozrejme tam pocitam 1 až 2 překrouzkování. Osobne jsem byl svedkem BSE motoru, ktery prijel na prekrouzkovani az ve 450 tiscich. Proste pecliva pece...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mam podobný problém ,ale trochu jinačí příznaky , tak jestli někdo pomůže. Klasika škoda Octavia 2 1.6 75kw BSE ročník 2007 najeto 228 000 km. Mám problém s kolísáním otáček na volnoběh jak za tepla tak za studena cca 200 otáček. Další problém, když nastartuju a rozjedu se tak na 3 a 4 převodový stupeň auto škube v rozmezí 1800 - 2300 otáček jak se už dostanu nad 2500 otáček už je to v pohodě, nejvíc citelný to je když je venku chladno, pokud je teplota kolem 25°C tak je to jen malé cuknutí a auto jede bez problému . Už se vyměnily svíčky všechny filtry i palivový kontrolovalo se jestli to někde nepřisává vzduch a na nic se nepřišlo dokonce i vyčištěna škrtící klapka. Napadá někoho něco? nerad bych měnil něco dál když muže být problém jinde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Základní nastavení+ reset proveden?
VAG nic nehlásí?
Tlak paliva/paliv. filtr?
Zkoušel jsi nějakou přísadu do paliva na vyčištění?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAG nic nehlásí a nastavení to snad udělali když ji čistili , čerpadlo vyloučili že by to ve vysokých otáčkách netahlo, zkoušel jsem i vervu 100 dokonce i vif a žádná změna, napadá mě může na to mít vliv i to že trochu žere olej ? Tak cca necelý litr na 10 000 ? Palivový filtr měněny to sem psal.

Edited by RendyCz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přečti si postup ve vláknu 4 - u každého bodu si musíš být jistý že je 100 procentně platný. Začíná se u sání. To že byla čištěná škrtící klapka vůbec nic neznamená, musí fungovat i regulátor otáček (ve škrtící klapce) a ten má už ve 228 tisících většinou dost. To že si nic neviděl u sání - seš si jistý, motory BSE jsou velmi citlivé na jakékoliv přisávání. Je tam mraky věcí. Už si měnil lambda sondy. Už si měnil zapalovavcí kabely ? Už si měnil zapalovací trafo ? Už si měnil čislo podtlaku ? Čidlo teploty chladící kapaliny ? - To jsou asi věci, které se týkají řízení bohatosti směsi a které asi dokážeš vyměnit sám, ale musíš vědět co děláš a proč to děláš. Při nejhorším tam dáš nový díl (pořádný díl a ne nějakou mrtku s číny) a víš, že funguje a můžeš pokročit dál. Jakmile nezabere první část lehčích závad přistupuje se k samotným játrům motoru. Měří se komprese, mění kroužky, těsnění pod hlavou, nové ventily, apod. Pokud ti zatím nehlásí chybu řídící jednotka, tak to snad nebude v játrech, ale něco s čim se pokouší ta jednotka vyrovnat.

 

To bych chtěl vidět ty umělce co ti vrátili cukající auto. Vlastně nechtěl.

 

Prostě to dej borcům (a tím třeba vůbec nemyslím autorizák), který vědí co dělají a ne že budeš šetřit - sorry - na kokotinách. Dneska si dá kdejakej kokot na garáž napis autoservis a myslí si že bude druhej den uspokojovat zákazníky, ach jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak, bohužel je to pravda.

Dnes se auta neopravují. Dnes se dle postupů mění díly a auto se bere stejně, jako třeba pračka, mobil...

V okolí znám jen jednoho starého automechanika, pro kterého jsou auta celoživotní láska a tak se k nim i chová.

Je to byznys.

 

Jak vypadají svíčky?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měnil jsem je zhruba před 2 000 km a byly čisté dával jsem tam NGK místo Bosch co tam byly. Zkoušel jsem i čistič na ERG ventil stříkat kolem sání a klapky a auto se ani nedusilo ani se otáčky nepřidávali, takže to beru tak, že to nepřisává. Bylo to v servisu Auto-Kelly , Auto hobby i v servisu , kde se specializují na Škodovku. Jenže jejich opravy jsou typu vyměním tohle projedu se s tím nic to nedělá je to dobry. Já auto vezmu řeknou kdyby něco znovu přijeďte a ujedu 20 km a je to na novo. Pak to tam dám a vymýšlí další věci a prachy jenom lítají. Už mě serou tyhle rádoby servisy, kde se řídí příručkou a když to v ní není napsané tak si neví rady. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměňuj díly podle postupu ve vlákně 4. Začal bych mechanicko elektrickými díly. Nic jiného s tím dělat nemůžeš. Jeď od nejlevnějšího k nejdražšímu. V nejhorším případě budeš mít náhradní díl.

 

Já bych jel takto :

Kontola nastavení rozvodů VAGem (28-87) - nesmí to kolísat jinak nové čidlo klikové hřídele a vačky.

Nové lambda sondy (obě naráz). Jestli to hodně žere olej (1l na 10t není málo, mě žere 0) tak budou už určitě na hranici své životnosti.

Novou škrtící klapku - novou (prvovýroba nemusí být originál ale ne žádná čínská sračka nebo něco)

Nové zapalovací trafo včetně kabelů a opětovně nové svíčky (všechno vyměnit dohormady).

Kontrola vstřikovačů (případně čištění, či rovnou koupit nové).

Určitě bych si nechal vyměnit gufera na ventilech - to může být ten unik oleje.

 

Jestli na to neáš peníze ani chuť tak to prodej a kup si novější auto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sic Roomster 1,6 ale keď sa podobné príznaky objavili u mňa, nakoniec to vždy skončilo výmenou odpáleného modulu zapaľovania - celkovo už 3-krát, čakám kedy prdne posledný a bude na dlhšie pokoj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...