Jump to content
Medino1

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE

Recommended Posts

ale prečo pred tým to malo 750 a teraz to má 640 a klepe sa to,tie zaskuby sú silné a určite nie normálne,výpadok ja mám na 4 valci ale nenapíše to ako chybu,tie štarty môžu byť spätným štartérom lebo vstreky neprekapavaju tie som čistil a keď som ich rozobral tak nebol nikde benzín neviem už čo s tým,vymenil som už všetko čo by s tým mohlo súvisieť až na lambdu a Klapku,na vagu skontrolovane a žiadne výkyvy tam niesu tak není dôvod to meniť 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto je moj nazor na zaskuby s BSE

 

BSE je specialny motor kedze ma inu vacku a teda je nachylnejsi na dobru kompresiu valcov,tesnost sania plus dobre nastavene rozvody .Inzinieri mu zobrali dych na hranicu a ak sa nieco z toho pokasle je to za hranicou a vypadava najma na volnobehu.Tazko sa rozbehnut bez pridania. Hodnota na 12kanali meranych hodnot by mala  byt 28-87 a nehybat sa.Ak sa kompresia zmensuje vypadky su castejsie a najviac viditelne na volnobehu.

 

Moja posledna skusenost. Prekruzkovaval som BSE 2012 s 100 000km s LPG a po poskladani zmizli tie zaskuby a doteraz ide auto hladko.

Budem ho sledovat a uvidim jak sa bude menit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 22 minutami, mpatrikm napsal:

Toto je moj nazor na zaskuby s BSE

 

BSE je specialny motor kedze ma inu vacku a teda je nachylnejsi na dobru kompresiu valcov,tesnost sania plus dobre nastavene rozvody .Inzinieri mu zobrali dych na hranicu a ak sa nieco z toho pokasle je to za hranicou a vypadava najma na volnobehu.Tazko sa rozbehnut bez pridania. Hodnota na 12kanali meranych hodnot by mala  byt 28-87 a nehybat sa.Ak sa kompresia zmensuje vypadky su castejsie a najviac viditelne na volnobehu.

 

Moja posledna skusenost. Prekruzkovaval som BSE 2012 s 100 000km s LPG a po poskladani zmizli tie zaskuby a doteraz ide auto hladko.

Budem ho sledovat a uvidim jak sa bude menit.

 

 

to je dobrá úvaha,je vidieť že sa v tom dobre vyznas,každopádne sa ťa niečo opýtam,mám BGU a zaujíma ma prečo má riadiaca jednotka požiadaviek na 640 ot.? však je to na dolnej hranici a preto má zasklby keď to kolíše 640 až 608,keď som to kúpil držalo krásne 750,po štartu 1100 a teraz po štartu 800 a za tepla 640,čo donúti riadiacu jednotku nastaviť to tak nízko? musí tam dojčiat k nejakému elektrickému problému predca či?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikde som si nevsimol ze mas BGU.to je uplne ina kategoria.pravdepodobne egr netesni jak pri kupe.odpoj ho pri klapke a zaslep docasne a vyskusaj co sa zmeni.BGU nesmie skubat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 minutou, mpatrikm napsal:

Nikde som si nevsimol ze mas BGU.to je uplne ina kategoria.pravdepodobne egr netesni jak pri kupe.odpoj ho pri klapke a zaslep docasne a vyskusaj co sa zmeni.BGU nesmie skubat.

skúsim odpojiť,zaslepoval som to už pred cca rokom a zmena k lepšiemu nebola,naopak to bolo ešte horšie,auto bez výkonu atď,každopádne dik za tip ak by ťa ešte niečo napadlo tak nahod,každopádne viem že BGU by nemalo ale robí to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak BGU je jiná konstrukce - má EGR ventilem kvůli normě. BSE má jinou vačkovou hřídel. V jakém máš stavu škrtící klapku a teď tím nemyslím že je vyčištěná. Pokud máš najeto přes 200, tak je klidně možné, že regulátor a servomotorek nereaguje jak má na řízení pomocí lambda sond. Já osbně bych nejdřív měnil právě škrtící klapku a obě lambda sondy naráz. U tohodle si musíš být jistý že funguje správně, protože to jsou věci, které jsou spolu se správným nastavením rozvodů to nejdůležitější. Spolu s tim si nech proměřit komprese na valcích (to ti změří kde kdo za pár stovek, pro zkušený borce je to otázka půl hodiny). Tu klapku a lmbdy kup kvalitní prvovýrobu, nekupuj žádnej starej šrot, kup nový díl. Přinejhorším budeš mít náhradní. Klapka není úplně levná, ale je to nejdůležitější věc pro nastavení přívodu vzduchu. Jak tohle nefunguje, nebo to je vyběhaný, tak to můžeš řešit pořád. Jinak ECU ti to nehlásí, protože si s tim ještě dokáže poradit. Tyhle motory jsou strašně odolný.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, endru81 napsal:

Přesně tak BGU je jiná konstrukce - má EGR ventilem kvůli normě. BSE má jinou vačkovou hřídel. V jakém máš stavu škrtící klapku a teď tím nemyslím že je vyčištěná. Pokud máš najeto přes 200, tak je klidně možné, že regulátor a servomotorek nereaguje jak má na řízení pomocí lambda sond. Já osbně bych nejdřív měnil právě škrtící klapku a obě lambda sondy naráz. U tohodle si musíš být jistý že funguje správně, protože to jsou věci, které jsou spolu se správným nastavením rozvodů to nejdůležitější. Spolu s tim si nech proměřit komprese na valcích (to ti změří kde kdo za pár stovek, pro zkušený borce je to otázka půl hodiny). Tu klapku a lmbdy kup kvalitní prvovýrobu, nekupuj žádnej starej šrot, kup nový díl. Přinejhorším budeš mít náhradní. Klapka není úplně levná, ale je to nejdůležitější věc pro nastavení přívodu vzduchu. Jak tohle nefunguje, nebo to je vyběhaný, tak to můžeš řešit pořád. Jinak ECU ti to nehlásí, protože si s tim ještě dokáže poradit. Tyhle motory jsou strašně odolný.

je pravda že klapka má už za sebou dosť,240 tisíc,čo som kontroloval na vagu hodnoty tak aj voľnobeh myslím regulácie je v norme,ale súhlasím že to není smerodatne,lambda síce podľa vagu funguje tiež podľa predpisu ale má nastavené o máličko bohatšiu zmes cca 0.9946 malo by byť 1.0000 ,ako môžem to skúsiť vymeniť všetko naraz ale je to randal peňazí 

Share this post


Link to post
Share on other sites

HansHouse - musíš to brát jinak. Polož si základní otázku. Věříš tomu autu ? Pokud ano, tak tyhle díly musí fungovat naprosto bezpečně, jsou to díly, které se přímo podílí na řízení bohatosti směsi, rychlosti odezvy na regulace bohatosti, musí fungovat stoprocentně. Nemohu ti zaručit, že to tím je a ano krátkodobě je to hodně. Platí takové univerzální pravidlo, že pokud máš cenu na servis na staré auto do 1kč/1km tak je to všechno v pořádku, pokud ne, tak pryč s tím. Škrticí klapka je takový záludný element. Vona vypadá, že je v pořádku, ale je to elektromechanický díl a ten servomotorek, kterej hejbe klapkou, může být opotřebovaný. Buď na to máš testovací zařízení, nebo prostě jedeš podle dedukce a vyměňuješ díly, které se toho týkají. Ještě bys mohl pomocí VAGu změřit fuel trimy, je to krátkodobé a dlouhodbé přizpůsobení paliva, jak jsou tyto hodnoty nad 2% tak je někde problém - a může to být od klapky až po netesnosti v motoru. Jsou to věci které by měly být změřeny a vyhodnoceny. Také si nech určitě než budeš měnit tu klapku a lambda sondy změřit tlaky ve válcích.

 

Jinak nepřidávej mojí citaci, když je to reakce na komentář nad, je v tom pak strašnej bordel.

Edited by endru81

Share this post


Link to post
Share on other sites

vieš mi popísať ako na tú kontrolu? aký kanál to mabyt? skúsim to ale s tou klapkou môžeš mať pravdu lenže mám za to že by sa to časom zhoršovalo a že by to kolisalo ,mne otáčky ako tak drží ten prepad je o 40 ot dole 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkaz kde je krásně popsaná funkce fuel trimů: LINK

 

Přikládám soubor s měřícíma blokama : je to blok 032

 

Důležité je ale toto :

  • You can check your current state of trim by using VAG-COM or equivalent to look in Group 032 (in many modern ECU's, consult your Factory Repair Manual for the specific group for your particular vehicle) in your engine measuring blocks. The first two fields will have percentages. The first field tells the fuel trim at idle (Additive). The second field tells the fuel trim at elevated engine speeds (Multiplicative). Negative values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open. Positive values indicate that the engine is running too lean and oxygen sensor control is therefore making it richer by increasing the amount of time that the injectors are open.

    It is totally normal for both the first and second fields to be something other than zero. In fact, zeros IN BOTH FIELDS indicates that either you just cleared codes (which will reset fuel trim values) or something isn't working properly. If values get too far away from zero, it will cause a DTC (fault code) and can set off the MIL (commonly referred to as the Check Engine Light, or CEL). Specifications for normal operation are usually somewhere near +/- 10%.

 

030 - 049 - Mixture Control, O2S Heating, Catalytic Converter.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

aktualizujem,po výmene cidla klikovky sa mi podarilo nastaviť vyššie volnobezne otáčky,z 640-608 to má teraz 736-706 takže výpadky tam sú ale motor už nepadá pod hranicu minimálnych otáčok ktore má mať. So starým cidlom nastavenie voľnobehu nešlo nastaviť,teraz je to ok. Ešte skúsim adaptáciu klapky a uvidím .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brat ma Caddy 2004 BGU.pri 380 000km som mu vymenil len EGR a rozvodovy remen a sviecky s tym ze aj tak zbytocne vrazat do motora kedze zerie aj olej.

No teraz po 430 000km dostal cidlo na kluke kedze nic ine sa s motorom neriesilo.otacky sem tam zakolisu ale ziadne trhania sa nekonaju.Ziadne otacky som nenastavoval kedze to ani neviem

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR podozrievam ale nepoznám žiadnu dobrú metódu ako ho otestovať že naozaj je to on ktorý to všetko spôsobuje,ale dosť to na neho sedi,tie príznaky 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach jo, pišu to tady pořád do kola. Chápu, že každý není milionář. Pokud nemáš diagnostické přístroje na každou součást a nebo nevíš jak jednotlivé díly na tvém voze fungují, abys je mohl změřit jinak než speciálním diagnostickým nástrojem, tak musíš jít metodou pokus omyl a měnit díly od nejlevnějšího k nejdražšímu. Pokud to tím není, tak ho vyčistíš a máš náhradní. Jinak to nejde. Autorizovanej servis ti v tomto většinou nepomůže, pač tam dělaj jelita po učňáku. To bys musel mít štěstí, aby se tvoje auto dostalo právě k nejzkušenějšímu a nebo prostě znát nějakýho zkušenýho borce.

 

Nicméně základem toho, že začneš měnit díly je alespoň nějaká dedukce problému - dedukce na tvym autě, nikoliv ze zkušeností nás tady. Proto musíš mít nastudováno jak se chovají jednotlivé součásti tvého vozu, od řidící jednotky, přes různá čidla, sání, vstřikování až po měření baterie. Jak tohle nedáš, tak bude platit murphyho zákon, že vyměníš všechny díly a bude to úplně jinde a ty budeš akorát nasranej a o nás si budeš myslet, že jsme tlachalové na foru, ze tomu nerozumime.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mňa je situácia taká, že mi už to kolisanie nepriťahuje pozornosť ako predtým. To znamena že sa to zlepšilo , predtým to bolo omnoho horšie a viac to dráždilo. Po výmene dielov čo som tu písal (predná lambda, tesnenia, sviecky, kable, olej) po precisteni a nastavení sa to zlepšilo . Nemenil som nic ako čidlá, klapku ani zapalovaci modul. Je to lepšie a to by som ešte mohol teraz skúsiť dvihnúť otáčky, ale to neplánujem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...