Přejít na obsah

omicron

Doporučené příspěvky

Mám určitý problém, resp. malou záhadu s režimem "plachtění" u DSG převodovky.

Pro upřesnění, je to motorizace 1.8TSi se 7DSG, výroba cca 9/2017 (viz podpis). Auto má také DCC, verze výbavy LK (mj. se čtením dopravních značek, viz dále).

 

Když použiji režim plachtění (automaticky s volbou Driving Mode Selection, buď ECO nebo Individual, kde mám tuto funkci předvolenou), tak to obvykle funguje jak má, ale kupodivu jsem zjistil, že někdy, ačkoliv jsou podmínky funkce zcela splněny to zůstane v nějakém rychlostním stupni (tj. např. E7), a nepřejde do volnoběhu (tj. E). Až po nějaké chvíli, kdy opakovaně přibrzdím, a poté opět přidám a plyn následně uvolním, se E konečně aktivuje... Opakovaně na stejném místě (!)

 

Začal jsem to sledovat a kupodivu jsem zjistil, že se to opravdu opakovaně děje na zcela stejných místech (!). Ať už se jedná o nějaký konkrétní úsek dálnice, nějaké konkrétní místo ve městě apod...  Skoro jakoby to z nějakých důvodů buď reagovalo na GPS polohu, limit rychlosti pro dané místo, příp. to reaguje na nějaké další veličiny, jako je rychlost, boční zrychlení apod...(?)

 

Nemá někdo podobnou zkušenost, případně i nějaké vysvětlení, v manuálu je o tom úplné ho.no na 4 řádcích...:wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to bych připustil, ale mě to nepřejde do plachtění opakovaně i na jednom dlouhém a rovném úseku dálnice D6 z mírného kopce u KV. Vždy když tím místem projíždím to zkouším, a vždy to nechce do E přejít, většinou až na konci toho úseku. Může to nějak kontrolovat i rychlost v místě (mám navi i čtení značek)  ? Jsem z toho "voľaký zmätený" ...:wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎24‎.‎5‎.‎2018 na 17:33, kacer1 napsal:

Nemám navigaci a dělá mi to uplně stejně. Připadá mi že kdy jdou kola do rejdu a diferák přenese točivý moment na jedno kolo tak to samo zařadí rychlost přesto že před tím auto jelo v plachtění.

 

Tak jsem to zkoušel a režim plachtění zůstane aktivní i při vjeti do poměrně ostré zatáčky. Žádná závratná rychlost, jizda ve městě...

Editováno: , autor: omicron
Odstranění Tapatalku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Samozřejmě že může, není to HDR automat, ale 2-spojkový automat (osobní zkušenost již s 3. DSG převodovkou).
"Plachtění" je nadstavbová funkce, která neutrál zařadí automaticky při vhodných podmínkách v režimu profilu "E" nebo "I" (ne tedy v každém jízdním profilu). Opět automaticky rychlost zařadí zpět, víceméně neznatelně a velmi rychle, např. stačí přidat plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád ? To se ale děje i při běžném automatickém řazení, ne ?

Že by fabrika tuto fičúru už takovou dlouhou dobu dávala do VW, Seatů i Škodovek, a toto jim unikalo ? Jak to tedy je ?

 

Kdysi při příchodu DSG se taková diskuze na toto téma kdesi již vedla, a již tehdy bylo deklarováno, že tento z mého hlediska možný mýtus přetrvává z HDM převodovek, ale tam je to jasné, že... Osobně mám již třetí DSG (DSG6 i DSG7), neutrál (byť ne v té automatice pro "plachtění") jsem vždy běžně používal hlavně na dojezdy apod., neměl jsem s tím žádný problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...