Přejít na obsah

Vliv rozmeru pneu a kol na komfort


Krofnen

Doporučené příspěvky

V 6. 6. 2018 na 5:21, deto napsal:

Mam 17" letne bez DCC a uplne rovnaky pocit pri prechode zo zimnych (tiez 17"). Aj na kvalitnom povrchu vozovky mi jemne drnca volantom.

Chcem pockat do zimy a uvidime.

Ahoj

Mám letní 18 podvozek bez DCC

Najeto 38000km

A nad 130 km

Jse objevují vibrace od podvozku

Až to přechází do mírně vibrace do volantu. 

Máte někdo zkušenosti 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove/ Misaku 1, kdyz jsem toto diskuzni vlakno pred rokem zakladal, tak jsem myslel, ze mam problem s letnimi pneu, potazmo mozna novymi koly. Resil jsem to dost intenzivne, vyzkousel asi 4 ruzne sady kol 17-18", snazil jsem se to resit i ve Skodovce v ramci reklamace, ale samozrejme bez uspechu. Vyvazeni kol (na dvou sadach) se delalo na dynamicke vyvazovcce, ale zmena zadna (nebo spis jen drobne zlepseni, protoze jsem si tam nechal 17"). Jak tak cely rok sleduji tuto diskuzi, tak vidim, ze par z vas ma stejne pocity z jizdniho "komfortu" jako ja (vybrace do podvozku/karoserie, volantu). Ja jsem dokonce sedel ve 3 dalsich Supech o stejne specifikaci a jeden byl snad jeste "horsi" nez ten muj, zatimco druhy (I kdyz na 19") bez jakyhkoli vybraci. Nekdy na zacatku roku jsem to vzdal a od te doby se jen z casovych duvodu nemuzu dokopat, abych auto poslal "do sveta" a poridil si neco odpovidajici cene 1 mega.

Pokud by chtel nekdo ode me slyset me rocni zkusenoti s provozem (najeto cca 30K za 15 mesicu), tak jsem k dispozici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bojler napsal:

Kola a jejich profil nemůžou stát za problémy podvozku Superbu. To prostě nejde. Auto musí mít něco špatně - ať už geometrii, stav tlumičů pružin a nebo jejich sladění.

Jojo, to me povidej... ale myslis, ze ve skodovce se tim nekdo chce zabyvat? Ve 2 ruznych servisech odskouseli tlumice, geometrii, vyvazeni a vse je OK. Navic, kdyz ti technik rekne, ze on nic neciti a auto jezdi skvele, tak je to potom tezky. Nabidne, ze pokud chci (a zaplatim si to), tak muze vymenit zaveseni, poloosy a je nevim co vsechno, ale ze od toho nemam nic ocekavat. Proste diagnostika v servisu veskera zadna...

Faktem ale je ze se 17" kolama se to pocitove o chlup zlepsilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 15. 4. 2019 na 22:10, maxalera napsal:

Tak mam tie 20" obute na aute. Nejaky extremny rozdiel medzi zimnymi 18" nevidim. Su o cosi hlucnejsie, pravdepodobne bude mierne vyssia spotreba (vacsia stycna plocha). Zakruty su ale bezpecnejsie daju sa prejst rychlejsie, aj ked stale to naklana viac ako by som chcel. Po vyletnej jazde mozem povedat, ze sedia ako prilepene na ceste.

A o to ide. 

 

 

sw_3.jpg

summer_wheel_2.jpg

Mas ten rozmer aj v TP? Uvazujem na 18stky dat pneu 245/45 r18, ale rozmer nieje samozrejme zapisany v TP, teda z toho vyplyvaju iste rizika... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme mam to v papieroch. Predajca kolies mi dal certifikat, kde bolo typove schvalenie na moje auto a rozmery povolenych pneumatik.

Pokial chces ist na 18-ky ak to nie su americke alebo japonske kolesa, tak v zasade by nemal byt problem. 

Pozrel som konkretne tieto Dotz Misano a ten rozmer co chces sa da pouzit. A s certifikatom TUV to dokazes aj zapisat.

 

 

 

Screenshot from 2019-10-15 13-54-55.png

Editováno: , autor: maxalera
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak ako Martab pise. Este mozno skus u importera pozistovat, ci maju alternativne rozmery pneumatik pre original disky.

Pokial ano zaplatis si certifikat (ako CoC pri dovoze) a to si zapises do technicaku.

A tak ta asi sklamem. Tu som nasiel tie alternativy, ale tvoj romzer tam nie je.

https://webapps.skoda-auto.sk/rozmery-pneumatik

 

Teraz ma napadla taka otazka, preco tam chces dat sirsie pneu o 1 cm?

Myslim, si ze nie je taky rozdiel v jazdnych vlastnostiach a ani po vizualnej stranke.

Mozno ak si sa dostal k takym pneu a chces ich dat na auto.  

Ak chces lepsiu stabilitu tak daj radsej 10 alebo 15 mm podlozky aj z CE-ckom, dostanes sa na et34 resp et29 a to uz bude inak vyzerat.

nemusis zapisovat, len to nosit zo sebou v aute.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 16. 10. 2019 na 13:13, bojler napsal:

Tim smerem uvazuju pri laborovani nad podvozkem - jestli na vine nejsou mimo jine predevsim prave XL pneu.

 

Četl jsem někde na netu, ze ikdyž je XL pneumatika vyztužená více, má lepší rozložení hmotnosti a lépe tlumí, tedy lépe filtruje nerovnosti a v některých případech má i nižší valivy odpor oproti ne XL ve stejně rozměru. Ten článek bych asi dohledal. 
Já sám mám zkušenost z Octavia 3, kde byl u mě největší rozměr 205/50/17, na zimu jsem měl XL, luxus, komfort. Na léto ve stejném rozměru ne XL a bylo to znát, podstatně tvrdší, horší tlumení, vyměnil jsem za XL a bylo to znatelně lepší.  
Teď jsem koupil supa Tdi 140kw na 17” pneu Pirelli, komfort bez debat, hluk od zadní nápravy je (bouchani), zimní taky 17” ty jsou navíc XL - komfort. Uvažují o 18”, DCC nemám a mám strach do nich jít, aby neodesel pravé komfort. Pro mě nejdůležitější. Ano sup nevypadá na 17” kdo ví jak vábně, větší kola budou vždy peknejsi, ale buhuzel jsme v ČR, ne v Rakousku či Německu. 
 

http://www.mpneu.cz/indexypneumatik/

 

V článku, predposledni odstavec. 

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prezuval som z 18 letne na 17 zimne a ten komfort jazdy je o poznanie lepsi. Na 18 je podvozok tvrdsi (superb bez DCC s paketom pre zle cesty), citit to na nerovnostiach, co moze byt ale sposobene aj tym, ze letne pneu su tvrdsie ako zimne. Kedze na 18 je disk 8J original, uvazujem ze vymenim disk a dam tam 18 so sirkou 7,5J pri rozmere 235/45, tak by sa to mohlo zlepsit...teoreticky. Ten disk 18x8J je dost nachylny aj na poskodenie pri sirke 235/45. Presah pneu cez disk je len minimalny a podla mna sa na taky disk ziada trosku sirsia pneu. Ale to uz je kazdeho osobny nazor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jo s tou šíři disku to tak nějak bude, já třeba sleduju i malinko měkčí 17” se zimními při šíři 215 na disku 6.5J než letní 215 na disku 7.0J. Ano jistý vliv na to bude mít i letní vs. zimní pneu, ale i tak jsou dvě stejně velké pneu na dvou jiných discích tedy jiné širé. Ono celkově kola a hlavně použité pneu jsou alchymie komfortního provozu a někdy by mě zajímalo jak k tomu, jaké kola dat na jaký model vždy dojdou. Yeti používal jak pro 215 tak pro 225 šíři 7.0J, Karoq u 19” pro 225 má 8.0J, Octavia 3 v 17” pro 205/50 používá disk širé 6.0J a Scala pro 205/50 v 17” už 6.5J a v 18” 205/45 dokonce 7.0J.  Čím je disk širší tím je i širší pneu, je roztazenejsi, což lze dobře sledovat třeba u Octavy 3 při 16” kolech 6,5J a 6,0J dvě stejně pneu 205/55 každá na uvedeném jinak široká. 
Pri použití disku o šíři 7,5J by mohlo dojít k možnému zlepšení komfortu, ale podle tabulek doporučených pro pneu 235/45/18 je disk širé 8,0J optimální a 7,5J je uváděn jako minimální širé pro uvedenou pneu.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...