Jump to content
novak8791

Vliv pneu a kol na komfort

Recommended Posts

Kola a jejich profil nemůžou stát za problémy podvozku Superbu. To prostě nejde. Auto musí mít něco špatně - ať už geometrii, stav tlumičů pružin a nebo jejich sladění.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, bojler napsal:

Kola a jejich profil nemůžou stát za problémy podvozku Superbu. To prostě nejde. Auto musí mít něco špatně - ať už geometrii, stav tlumičů pružin a nebo jejich sladění.

Jojo, to me povidej... ale myslis, ze ve skodovce se tim nekdo chce zabyvat? Ve 2 ruznych servisech odskouseli tlumice, geometrii, vyvazeni a vse je OK. Navic, kdyz ti technik rekne, ze on nic neciti a auto jezdi skvele, tak je to potom tezky. Nabidne, ze pokud chci (a zaplatim si to), tak muze vymenit zaveseni, poloosy a je nevim co vsechno, ale ze od toho nemam nic ocekavat. Proste diagnostika v servisu veskera zadna...

Faktem ale je ze se 17" kolama se to pocitove o chlup zlepsilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, MIŠÁK 1 napsal:

Můžeš mě prosím poslat tem tip 17 kol

Děkuji 

Jak to myslis? Proste misto puvodnich 18" kol tam ted mam 17".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doteraz som jazdil na Superbe z fabriky Brigestone Potenza S 001 235-40-19..vyborna pneu,ale az teraz po prechode na Pirelli P7 Cinturato rovnakeho rozmeru som pochopil,aka bola pre Superb prilis "sportova",tvrda a hlucnejsia....Fakt Pirelka jazdi tichucko,ako v bavlnke a s dostatocnou istotou

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 15. 4. 2019 na 22:10, maxalera napsal:

Tak mam tie 20" obute na aute. Nejaky extremny rozdiel medzi zimnymi 18" nevidim. Su o cosi hlucnejsie, pravdepodobne bude mierne vyssia spotreba (vacsia stycna plocha). Zakruty su ale bezpecnejsie daju sa prejst rychlejsie, aj ked stale to naklana viac ako by som chcel. Po vyletnej jazde mozem povedat, ze sedia ako prilepene na ceste.

A o to ide. 

 

 

sw_3.jpg

summer_wheel_2.jpg

Mas ten rozmer aj v TP? Uvazujem na 18stky dat pneu 245/45 r18, ale rozmer nieje samozrejme zapisany v TP, teda z toho vyplyvaju iste rizika... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozrejme mam to v papieroch. Predajca kolies mi dal certifikat, kde bolo typove schvalenie na moje auto a rozmery povolenych pneumatik.

Pokial chces ist na 18-ky ak to nie su americke alebo japonske kolesa, tak v zasade by nemal byt problem. 

Pozrel som konkretne tieto Dotz Misano a ten rozmer co chces sa da pouzit. A s certifikatom TUV to dokazes aj zapisat.

 

 

 

Screenshot from 2019-10-15 13-54-55.png

Edited by maxalera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď použiješ stejný rozměr pneu a parametry disku jako máš v TP, nebo koupíš kola s typovým listen a necháš si do TP zapsat alternativní rozměr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tak ako Martab pise. Este mozno skus u importera pozistovat, ci maju alternativne rozmery pneumatik pre original disky.

Pokial ano zaplatis si certifikat (ako CoC pri dovoze) a to si zapises do technicaku.

A tak ta asi sklamem. Tu som nasiel tie alternativy, ale tvoj romzer tam nie je.

https://webapps.skoda-auto.sk/rozmery-pneumatik

 

Teraz ma napadla taka otazka, preco tam chces dat sirsie pneu o 1 cm?

Myslim, si ze nie je taky rozdiel v jazdnych vlastnostiach a ani po vizualnej stranke.

Mozno ak si sa dostal k takym pneu a chces ich dat na auto.  

Ak chces lepsiu stabilitu tak daj radsej 10 alebo 15 mm podlozky aj z CE-ckom, dostanes sa na et34 resp et29 a to uz bude inak vyzerat.

nemusis zapisovat, len to nosit zo sebou v aute.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pneu v takom rozmere a tie 235tky na 18 sa mi zdaju na nase cesty trochu tvrde. Tak by som to tam nasadil keby sa to dalo papierovo. O 1cm sirsia guma by nemal byt problem aby sa vosla na auto a nerobila nejake problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tam stejny rozmer 235/45/18 bez DCC a je to fakt dost tvrde. Priste zkusim koupit nove pneu bez zpevnenych boku plaste XL  a mozna to nebude tak drncat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tim smerem uvazuju pri laborovani nad podvozkem - jestli na vine nejsou mimo jine predevsim prave XL pneu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozno to bude tym typom a zameranim pneu...ako som pisal vyssie....u mna Pirelli P7 ovela komfortnejsia,ako Brigestone Potenza...a to su obe 96W XL

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě P7 Cinturato XL mám. Při přezouvání kola naskočila na ráfek až při víc jak čtyřech barech.

 

EDIT: ted jsem se dival na pneumatiku a podle vseho jsem kecal a mam normalni neXL

Edited by bojler

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 16. 10. 2019 na 13:13, bojler napsal:

Tim smerem uvazuju pri laborovani nad podvozkem - jestli na vine nejsou mimo jine predevsim prave XL pneu.

 

Četl jsem někde na netu, ze ikdyž je XL pneumatika vyztužená více, má lepší rozložení hmotnosti a lépe tlumí, tedy lépe filtruje nerovnosti a v některých případech má i nižší valivy odpor oproti ne XL ve stejně rozměru. Ten článek bych asi dohledal. 
Já sám mám zkušenost z Octavia 3, kde byl u mě největší rozměr 205/50/17, na zimu jsem měl XL, luxus, komfort. Na léto ve stejném rozměru ne XL a bylo to znát, podstatně tvrdší, horší tlumení, vyměnil jsem za XL a bylo to znatelně lepší.  
Teď jsem koupil supa Tdi 140kw na 17” pneu Pirelli, komfort bez debat, hluk od zadní nápravy je (bouchani), zimní taky 17” ty jsou navíc XL - komfort. Uvažují o 18”, DCC nemám a mám strach do nich jít, aby neodesel pravé komfort. Pro mě nejdůležitější. Ano sup nevypadá na 17” kdo ví jak vábně, větší kola budou vždy peknejsi, ale buhuzel jsme v ČR, ne v Rakousku či Německu. 
 

http://www.mpneu.cz/indexypneumatik/

 

V článku, predposledni odstavec. 

Edited by Cidling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prezuval som z 18 letne na 17 zimne a ten komfort jazdy je o poznanie lepsi. Na 18 je podvozok tvrdsi (superb bez DCC s paketom pre zle cesty), citit to na nerovnostiach, co moze byt ale sposobene aj tym, ze letne pneu su tvrdsie ako zimne. Kedze na 18 je disk 8J original, uvazujem ze vymenim disk a dam tam 18 so sirkou 7,5J pri rozmere 235/45, tak by sa to mohlo zlepsit...teoreticky. Ten disk 18x8J je dost nachylny aj na poskodenie pri sirke 235/45. Presah pneu cez disk je len minimalny a podla mna sa na taky disk ziada trosku sirsia pneu. Ale to uz je kazdeho osobny nazor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toho natazeni pneu na disk jsem si taky vsiml. Trochu to vypada, jako na autech tuzeru, kteri koupi velke disky, ale na pneu uz nezbyde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiez si myslim. Horsie je ze nemas pomaly na vyber tam dat vacsie pneu, iba dodatocnym zapisom do TP...s cim sa nikomu nechce babrat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo s tou šíři disku to tak nějak bude, já třeba sleduju i malinko měkčí 17” se zimními při šíři 215 na disku 6.5J než letní 215 na disku 7.0J. Ano jistý vliv na to bude mít i letní vs. zimní pneu, ale i tak jsou dvě stejně velké pneu na dvou jiných discích tedy jiné širé. Ono celkově kola a hlavně použité pneu jsou alchymie komfortního provozu a někdy by mě zajímalo jak k tomu, jaké kola dat na jaký model vždy dojdou. Yeti používal jak pro 215 tak pro 225 šíři 7.0J, Karoq u 19” pro 225 má 8.0J, Octavia 3 v 17” pro 205/50 používá disk širé 6.0J a Scala pro 205/50 v 17” už 6.5J a v 18” 205/45 dokonce 7.0J.  Čím je disk širší tím je i širší pneu, je roztazenejsi, což lze dobře sledovat třeba u Octavy 3 při 16” kolech 6,5J a 6,0J dvě stejně pneu 205/55 každá na uvedeném jinak široká. 
Pri použití disku o šíři 7,5J by mohlo dojít k možnému zlepšení komfortu, ale podle tabulek doporučených pro pneu 235/45/18 je disk širé 8,0J optimální a 7,5J je uváděn jako minimální širé pro uvedenou pneu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 21. 10. 2019 na 10:07, Dusab napsal:

Mam tiez Pirelli Cinturato XL, ale ma aj paket pre zle cesty cize zvyseny podvozok o 1,5cm. 


Nebude to pravě tím zvýšeným podvozkem, který bude pritvrzeny tak, aby se moc v zatáčkách nehoupal. Přeci jen je to těžký sup, ne octavia. A pravé to ti děla tu tuhost podvozku při 18”. 
Pokud píšeš o Cinturatech P7 z výroby, tak si myslím ze nejsou XL tedy index 98, ale klasika s indexem 94. Škodovka nedává z výroby letní pneu XL, pouze na zimních origo kompletech pro supa jsou XL. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napriklad oproti Passatu ma Superb (priblizne) o jeden stupen mekci prirazene stabilizatory. Ktere zrovna maji prave na ty naklony v zatackach vliv.

 

Nedalo mne to a dival jsem se na plast na fotce. A letni mam 94W, takze normalni. A protoze je chovani na letnich i zimnich s nepostrehnutelnym rozdilem, vliv XL pneu na mizerny podvozek muzu vyloucit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musím ty 18" kola vyzkoušet na svém, i když nevím jaké máte motorizace VY a možná, že žiju ve vlastní naivitě a bude to stát za vyliž prdel, ale třeba co teď jezdím na 17" tak mám předpis huštění pneu na 2,4, ale to je dosti měkké a foukám je, aby to bylo takové pro mě normální na 2,7 a je to celkem OK, ale stále jak na peřině a mohlo by to být ještě malinko tvrdší, klidně bych snesl, měl bych lepší zpětnou vazbu od podvozku. Což by mohlo u 18" při normální předepsaném huštění, být také OK. Ale jak jsem psal, musím to vyzkoušet.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...