Jump to content

Vliv rozmeru pneu a kol na komfort


Krofnen

Recommended Posts

Já vzal právě předváděčku na 19", dokoupil jsem ještě zimní komplet 18", ale teď už tam nechávám ty devatenáctky, takže na vyzkoušení 18" si ještě rok počkám, tak jsem jen zvědavej, jestli je ten rozdíl velkej :D (17" jsem kvůli vzhledu a skoro stejný ceně jako za 18" okamžitě zavrhnul :D)

Link to comment
Share on other sites

Ja som to mal tiež na origo 19 letných a bral som na zimu origo 18. Na 18 som cítil (krátko po prezutí) že sú tichšie a mäkšie, ale keď som ich nafúkal na 2.7 ECO tak už ani tie 18 niesú moc komfortné. No a k tomu sa pridalo ešte aj známe klepanie DCC  a bolo vymalováno. :-)

Samozrejme tie 19 sú moc citlivé na kvalitu asfaltu. Šiel som po D1 z Bratislavy do Prahy a tam to bolo parádne poznať. A už sa mi ich podarilo aj preťať na rohu chodníka. Našťastie poisťovňa vymenila, ale od vtedy si dávam veľkého majzla na výmoly. Mnaželka má KIU sportage na balonovych 20 a tej to je úplne jedno :-)

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdravim vsechny majitele SIII a mam nasledujici dotaz na vase zkusenosti s provozem. V breznu jsem koupil L&K, 4x4, 140 kW s DCC (vyroba 10/2016) jeste na zimnich origo 18" Pirelkach (kola Pegasus). Po prezuti na letni Pirelky - koupil jsem opet komplet origo 18" sadu (Pegasus plus Pirelli) je dost znacny pokles v komfortu jizdy (napr. D1 i na novych usecich je naprosty horor) - auto jakoby stvrdlo, drnca to a jsou citit jemne vibrace pres karoserii do sedadla a simrani ve volantu i prakticky na dobre silnici (od cca 70-80 km) a prepnutim DCC modu zlepseni neni. Nejdriv jsem myslel na spatne vyvazeni kol, tak jsem je nechal prevazit jednou, pote i na Hunteru podruhe a nic. Resil jsem to i pres servis, zda neni neco s tlumicema, ale zda se to OK. Uz jsem se byl i projet v predvadecce a musim rict, ze to bylo v nekterych smerech lepsi (ty male vibrace tam nebyly), ale na druhou stranu byl podvozek jeste mozna tvrdsi (na stejny jizdni mod). Otazka je, zda mate nekdo zkusenosti, ze prechod ze zimnich na letni udelaji takovy rozdil. Procital jsem samozrejme veskere ostatni vlakna ohledne komfortu a DCC SIII (problem se znamym klepanin vzadu nemam), ale rad bych otevrel tuto novou diskuzi. Ted se chystam dat zpet zimni sadu, abych zjistil, zda je to opravdu zpusobeno letni sadou. Dal premyslim, ze bych presel na 17", ale to si nejdriv musim nejak vyzkouset.

Diky za jakekoli postrehy

Link to comment
Share on other sites

Možná se Ti to bude jevit jako nesmysl, ale z těchto důvodů jsem přešel že zimních 17" na 18" zimní. Nějak si nemohu pomoct, ale 18" tomu podvozku sedí prostě lépe, minimálně tedy letní. Nicméně ty 18" máš, ale přitom popisuješ to, co jsem pozoroval u 17".

Link to comment
Share on other sites

To deto: A jake pneu mas (myslim vyrobce)?

 

Neni tu nekdo z Brna a okoli, kdo by byl ochoten se treba projet v mem supu a podelit se o pocit z jizdy a potom treba trosku povozit me ve svem? Nepripada mi normalni, ze by auto v teto kvalite melo byt tak citlive na typ/velikost pneu. Ja jsem zvedav, jaka bude zmena, az to zitra prehodim zpet na zimni...

Edited by novak8791
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zdar chlapi,

 

zvažuji pořízení Supa vs Passata. Pracuji v byznyse a komfort je pro mě důležitý. Jezdím celé Čechy (ne Moravu), takže kombinace dálnice, silnice I.třídy, okresky. Velmi často čtu na různých diskuzích a fórech, že pořízení 18"kol vede k bouchání a hluku do kabiny vozu (platí i pro Passata). Speciálně na vašem fóru se řešil problém s DCC podvozkem. Doporučíte mi i nyní v r. 2018 auto s DCC? Ono totiž obecně platforma MQB i pro střední třídu vozidel bude dost tuze naladěná a 18" kola a více jsou v kombinaci s DCC asi skoro nutností, pokud si potrpím na komfort, že?

 

Ve volitelné výbavě jsou i akustická skla? Má to nějaký efekt ve vyšších rychlostech zejména na dálnici?

 

A má smysl jít do odvětrávaných sedaček s masážní funkcí?

 

Děkuji předem všem za vaše postřehy a zkušenosti,

 

Zdeněk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Za mě. Já s 18" s pneu Conti  a DCC nemám problém, komfort preferuji taky. Odvětrávané sedačky pro mě s kůží byla podmínka, používám denně. Masážní funkci jsem nebral, takže tady nevím. A nevím, jestli VW ErgoActive má masáž dělanou jinak než Škoda. Akustická skla fungují, rozdíl oproti Superbu bez nich jsem slyšel. I teď slyším aerodynamický hluk spíš zezadu přes obyčejná zadní okna než vpředu. Kdybych mohl, bral bych vrstvená skla i dozadu.

Link to comment
Share on other sites

před 6 hodinami, Delphin napsal:

Za mě. Já s 18" s pneu Conti  a DCC nemám problém, komfort preferuji taky. Odvětrávané sedačky pro mě s kůží byla podmínka, používám denně. Masážní funkci jsem nebral, takže tady nevím. A nevím, jestli VW ErgoActive má masáž dělanou jinak než Škoda. Akustická skla fungují, rozdíl oproti Superbu bez nich jsem slyšel. I teď slyším aerodynamický hluk spíš zezadu přes obyčejná zadní okna než vpředu. Kdybych mohl, bral bych vrstvená skla i dozadu.

 

Díky za postřehy z praxe :-). Je pravdou, že u Passata uvádí čelní a zadní skla akustická za příplatek, kdežto u Supa jenom přední boční skla :-( 

 

Z fóra u Passatu jsem dotazoval masážní funkci a bylo mi řečeno, že to sice není žádné terno, ale ani propadák. V bederní oblasti se vysune masáž a v horní části zajede a tak to jde prý pořád dokola po 10 min, pak je to potřeba znovu aktivovat. No může to být po dlouhé jízdě zajímavé zpestření, uvidíme jak to bude fungovat v reálu na nějaké předváděčce. 

 

Jaký využíváte nejčastěji jízdní režim u DCC a máte také progresivní řízení?

 

Zdeněk

 

Link to comment
Share on other sites

Jediná rada je vyzkoušet na vlastní oči a ruce. Dojem velmi záleží na konkrétní motorizaci, typu kol, podvozku. Já mám kombinaci standardního podvozku, 18tek, dieselu. Oproti firemní Octavii G-TEC (tzn. 130kg nad zadní víceprvkovou nápravou) je Superb sice extra houpavý, ale na retardérech a nerovnostech mnohem horší kostitřas. Je to velké překvapení, jak se auto chová. Trochu se to zlepšilo po úpravě tlaku pneu, ale i tak to mlátí. U bratra s DCC a 4x4 jsem si toho nikdy nevšiml.

 

Obdobně velký rozdíl u mojí bývalé služební OIII s 1.6TDI a následně testovací jízda s 1.4TSI. Stačí jiný motor se stejnými koly a fakticky jiné auto. Takže za mě ještě jednou - hlavně si vyzkoušej danou specifikaci.

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, bojler napsal:

Jediná rada je vyzkoušet na vlastní oči a ruce. Dojem velmi záleží na konkrétní motorizaci, typu kol, podvozku. Já mám kombinaci standardního podvozku, 18tek, dieselu. Oproti firemní Octavii G-TEC (tzn. 130kg nad zadní víceprvkovou nápravou) je Superb sice extra houpavý, ale na retardérech a nerovnostech mnohem horší kostitřas. Je to velké překvapení, jak se auto chová. Trochu se to zlepšilo po úpravě tlaku pneu, ale i tak to mlátí. U bratra s DCC a 4x4 jsem si toho nikdy nevšiml.

 

Obdobně velký rozdíl u mojí bývalé služební OIII s 1.6TDI a následně testovací jízda s 1.4TSI. Stačí jiný motor se stejnými koly a fakticky jiné auto. Takže za mě ještě jednou - hlavně si vyzkoušej danou specifikaci.

 

Díky za postřehy. Ono to tak v podstatě bude a fyziku ničím neošálíš. 

 

Podobně jsem si naběhl nedávno, když jsem si konfiguroval firemní Octávii combi III. facelift, 2.0TDI/150K. Zvolil jsem podvozkově jednoduchou vlečnou nápravu a ALU kola 17"/45 a to auto neskutečně přenáší nerovnosti všeho druhu do kabiny, potažmo i do sedáku.

Před tím Octávie combi III. 1.6TDI na pneu 16"/55 a minimální rázy do kabiny a sedáku. Rozdíl markantní.

 

Takže tak nějak tuším, že u SUPA nebo Passatu to bude podobné, i když jsou to auta o třídu výše. Kolega v práci má tu samou kombinaci, co popisuješ na Supu a příště by šel raději buď na  17" kola nebo za příplatek do  podvozku DCC.

 

Ale jak říkáš ve finále si to chce ty jednotlivé konfigurace vyzkoušet u dealerů a pak se rozhodnout.

 

Zdeněk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@michal2009 Michale, ostatní navazuji na téma Superb vs Passat při mém rozhodování co ve finále pořídím ohledně komfortu podvozku, tzn. hluk a použitá kola. Jenom připomenu, že určitě vím, že chci motorizaci 2.0TDI/150K s předokolkou, karoserie lift/sedan, kola určitě 18" even. 19". Porovnání podvozků bez i s DCC.

 

Děkuji,

 

Zdeněk

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zdravím páni, rozmýšľam, že by som dal na leto R18, konkrétne rozmer 215/45. Teraz tam mám zimné 16, čo vyzerá dosť otrasne:/ Bojím sa,že sa mi o dosť zníži komfort jazdy,a hlavne že si to odnesie zníženie životnosti podvozku a dostane poriadne zabrať.Sú moje obavy prehnané? Mám 1.4 tsi ACT bez 4x4 a nemám DCC.

V TP mám zapísané iba 16 a 17.  Osobne by som hneď išiel aj do R19, to auto vypadá potom fakt pekne, ale ten profil 40 bez DCC si neviem moc naživo predstaviť. Predtým som mal bmw e39, a tam boli letné 225/45 r17 a zdalo sa mi to úplne o.k  Na väčších kolesách som zatiaľ nešiel.

 

Má stým niekto skúsenosti? Čo by ste mi doporučili?

Link to comment
Share on other sites

V 20. 10. 2018 na 11:03, Miso223 napsal:

Zdravím páni, rozmýšľam, že by som dal na leto R18, konkrétne rozmer 215/45. Teraz tam mám zimné 16, čo vyzerá dosť otrasne:/ Bojím sa,že sa mi o dosť zníži komfort jazdy,a hlavne že si to odnesie zníženie životnosti podvozku a dostane poriadne zabrať.Sú moje obavy prehnané? Mám 1.4 tsi ACT bez 4x4 a nemám DCC.

V TP mám zapísané iba 16 a 17.  Osobne by som hneď išiel aj do R19, to auto vypadá potom fakt pekne, ale ten profil 40 bez DCC si neviem moc naživo predstaviť. Predtým som mal bmw e39, a tam boli letné 225/45 r17 a zdalo sa mi to úplne o.k  Na väčších kolesách som zatiaľ nešiel.

 

Má stým niekto skúsenosti? Čo by ste mi doporučili?

Mišo jak jsem psal o několik příspěvků výše moji zkušenost velmi negativní i na R17/45 alu kolech. Kdykoliv do toho auta sednu je to neskutečnej kostitřas. Mile tě nechám rád svézt pokud jsi z Prahy nebo okolí. Ale já to mám na 2.0 TDI. Ty máš benzín a to zase nemusí bejt taková trága. Jak už tady bylo napsáno mnohokráte, záleží na motorizaci to dělá docela dost. No a 18" to bych si raději někde dal zkušební jízdu abys z toho nebyl tuplem vyklepanej jako vepřovej řízek ;-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Všechny tyhle aspekty jsou neskutečně individuální a jediná rozumná a funkční rada je si tu velikost kol na svém autě vyzkoušet, půjčit si někde sadu v dané velikosti nebude rozhodně takový problém a bude to určitě jistější než si nechat poradit na internetu něco, co nejde změřit.

  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...