Přejít na obsah

Vliv rozmeru pneu a kol na komfort


Krofnen

Doporučené příspěvky

V 21. 10. 2019 na 10:07, Dusab napsal:

Mam tiez Pirelli Cinturato XL, ale ma aj paket pre zle cesty cize zvyseny podvozok o 1,5cm. 


Nebude to pravě tím zvýšeným podvozkem, který bude pritvrzeny tak, aby se moc v zatáčkách nehoupal. Přeci jen je to těžký sup, ne octavia. A pravé to ti děla tu tuhost podvozku při 18”. 
Pokud píšeš o Cinturatech P7 z výroby, tak si myslím ze nejsou XL tedy index 98, ale klasika s indexem 94. Škodovka nedává z výroby letní pneu XL, pouze na zimních origo kompletech pro supa jsou XL. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napriklad oproti Passatu ma Superb (priblizne) o jeden stupen mekci prirazene stabilizatory. Ktere zrovna maji prave na ty naklony v zatackach vliv.

 

Nedalo mne to a dival jsem se na plast na fotce. A letni mam 94W, takze normalni. A protoze je chovani na letnich i zimnich s nepostrehnutelnym rozdilem, vliv XL pneu na mizerny podvozek muzu vyloucit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Musím ty 18" kola vyzkoušet na svém, i když nevím jaké máte motorizace VY a možná, že žiju ve vlastní naivitě a bude to stát za vyliž prdel, ale třeba co teď jezdím na 17" tak mám předpis huštění pneu na 2,4, ale to je dosti měkké a foukám je, aby to bylo takové pro mě normální na 2,7 a je to celkem OK, ale stále jak na peřině a mohlo by to být ještě malinko tvrdší, klidně bych snesl, měl bych lepší zpětnou vazbu od podvozku. Což by mohlo u 18" při normální předepsaném huštění, být také OK. Ale jak jsem psal, musím to vyzkoušet.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, přesně jak píšes Plzeňáčku, souhlasím že hraní si s tlakem pneu stojí za hovno.

 

Co se mě stalo, mám pneu 215/55/17XL Conti TS850P vzorek cca 7mm. No a v pátek jsem jel pořádně naložený pneu jsem tedy dofoukal na asi 3.0bar dle víčka.

 

Vše ok, v neděli jsem jel prázdný přes Bílou (silnice se nesolí, zákaz vjezdu nad 12tun kvuli ledovce) byl to celistvý led a při malém manévru jsem málem skončil ve škarpě, takový smyk jsem dlouho nezažil, naštestí ESP a anděl strážný zaúřadovali. Zastavil jsem a hned mě bylo jasné co je asi špatně, odpustil jsem kola asi na 2.4 (podle návodu) a světe div se, sup drží jak přibitý, vím v mojí situaci to byl extrém, ale i tak....

 

Za mě tedy s tlakem pneu moc neexperimentovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s tlakem nijak exeperimentuji, to bych dle mého musel každý týden foukat jinak, nebo-li na jiný tlak.  Mam 17” na 2,7 a za mě to je OK, není to o domnelem komfortu či vysnenych jízdních vlastnostech a celkovému podřizovat bezpečnosti jízdy. I při tak vysokém tlaku pro některé, nepocituji u svého supa žádný úbytek na komfortu jízdy, či změnu jízdních vlastnosti, kterou bych jakkoliv zaznamenal, kdyby tomu tak bylo, tak nefoukam na 2,7 ale na 2,4. Ba co víc u 17” kol mám tlak 2,7 uvedeny na vicku výrobcem jako jeden z možných tlaku pro uvedenou velikost kol. Nevím co mate uvedeno k tlaku VY,  ale já mám základní minimální tlak u 17” tak u 18” 2,4.

Co vím a je mi známo, tak u zimních pneu se doporučuje foukat o 0,2 více než je předepsaný tlak, z důvodu jeho úbytku, budu-li vycházet toliko z minimálního tlaku, jsem na nějakých 2,6. 

5F1361C2-D656-4888-ABF9-772FCCE3C03B.jpeg

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 20. 12. 2019 na 21:43, Cidling napsal:

Jo s tou šíři disku to tak nějak bude, já třeba sleduju i malinko měkčí 17” se zimními při šíři 215 na disku 6.5J než letní 215 na disku 7.0J. Ano jistý vliv na to bude mít i letní vs. zimní pneu, ale i tak jsou dvě stejně velké pneu na dvou jiných discích tedy jiné širé. Ono celkově kola a hlavně použité pneu jsou alchymie komfortního provozu a někdy by mě zajímalo jak k tomu, jaké kola dat na jaký model vždy dojdou. Yeti používal jak pro 215 tak pro 225 šíři 7.0J, Karoq u 19” pro 225 má 8.0J, Octavia 3 v 17” pro 205/50 používá disk širé 6.0J a Scala pro 205/50 v 17” už 6.5J a v 18” 205/45 dokonce 7.0J.  Čím je disk širší tím je i širší pneu, je roztazenejsi, což lze dobře sledovat třeba u Octavy 3 při 16” kolech 6,5J a 6,0J dvě stejně pneu 205/55 každá na uvedeném jinak široká. 
Pri použití disku o šíři 7,5J by mohlo dojít k možnému zlepšení komfortu, ale podle tabulek doporučených pro pneu 235/45/18 je disk širé 8,0J optimální a 7,5J je uváděn jako minimální širé pro uvedenou pneu.  

Vyskusane disky 18 so sirkou 7,5J. Oproti sirke 8J jednoznacne citelny rozdiel. Pohodlnejsie auto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 22. 5. 2020 na 18:05, Dusab napsal:

Vyskusane disky 18 so sirkou 7,5J. Oproti sirke 8J jednoznacne citelny rozdiel. Pohodlnejsie auto. 


Ja zase od zacatku letni seznony jsem na origo 18”, pneu Pirelli P7 cinto a super. Minimalni, skoro zadny rozdil oproti 17” v komfortu. Musim rict, ze i obyc podvozek je v komfortu spickove vyladeny. Zimni 17” jdou do sveta a na zimu chci taky 18”.  Vzhledem k tomu, ze mezi 17” a 18” opravdu minimalni rozdil, kdybych mel moznost, coz bohuzel nemam, rad bych vyzkousel 19”. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...