Jump to content

Vliv rozmeru pneu a kol na komfort


Krofnen

Recommended Posts

  • 3 months later...
před 19 hodinami, bady555 napsal:

 a co hluky od podvozku pri nerovnostiach? teraz mam zimne 17tky a letne mam pripravene 18tky, uz tie 17tky su celkom komfortne ale pri urcitych nerovnostiach  mi pride ten podvozok dost hlucny, bojim sa ze v lete to bude horsie 

horší to bude 100%, je to vlastnost, která je nepřímo úměrná snižování profilu.

Link to comment
Share on other sites

To rozhodne nie. Nedá sa to takto zjednodušiť. Čím širšia pneumatika, tým väčšia styčná plocha pneumatiky s asfaltom, tým väčší válivý odpor a teda aj hlučnosť od podvozka a podbehov. Pri zlej vozovke je však výška profilu pneumatiky dôležitá, vzduch v pneumatike absorbuje a tlmí nárazy.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

nemam rezervu, len tu sadu,preco? + mam sportovy podvozok, nie DCC ale znizeny od vyroby, neviem ci aj ten nebude mat na to vplyv, mam uz aj nove zadne tlmice, povodny ZP riadne buchal ale stale mi to pride hlucnejsie ako ked som predtym mal S2 facelift

Edited by bady555
Link to comment
Share on other sites

V 23. 2. 2019 na 16:41, janci47 napsal:

Čím širšia pneumatika, tým väčšia styčná plocha pneumatiky s asfaltom

 

Tak to v žádném případě. Širší pneumatika má širší ale užší (kratší) stykovou plochu. Velikost (plocha) stykové plochy je u všech stejně zatížených a nahuštěných pneumatik přibližně stejná.

Jde je velmi jednoduše změřit a při tom se o tom vedou nekonečné a mylné diskuze.

Edited by McMatej
Link to comment
Share on other sites

před 19 hodinami, bojler napsal:

Ano, polystyren vyplnujici muldu pro rezervu netlumil dle mnohych tak dobre, jako pneumatika s diskem. Resilo se, ze obrovsky zavazadlovy prostor funguje jako ozvucnice.

tak mi to aj pripada, niektore nerovnosti vobec nic a ine rana riadna, nieze klepe ze je nieco vybite ale ozyva sa to, zalezi na nerovnosti a rychlosti akou ju prejdes, hlavne v meste je to strasne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Tak mam tie 20" obute na aute. Nejaky extremny rozdiel medzi zimnymi 18" nevidim. Su o cosi hlucnejsie, pravdepodobne bude mierne vyssia spotreba (vacsia stycna plocha). Zakruty su ale bezpecnejsie daju sa prejst rychlejsie, aj ked stale to naklana viac ako by som chcel. Po vyletnej jazde mozem povedat, ze sedia ako prilepene na ceste.

A o to ide. 

 

 

sw_3.jpg

summer_wheel_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam S3 combi... zimu jazdim na 235/45 R18 ... minule leto som mal origo R19 235/40 a rozdiel som necítil...... podvozok mam tuhy (nemam DCC) od výroby športový teda -1.5cm ..... tento rok som na leto nahodil R20 245/35 a stale je to krasne komfortne.... absolutne ziaden rozdiel medzi r19 necitim..... 

PicsArt_04-15-08.29.56.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak to asi jezdis jen po rovnem asfaltu. Ja prehodil zimni 17" na letni 18" (taktez bez DCC) a ted toho lituji, ze sem je kupoval. Auto ztratilo veskery komfort kazda nerovnost cesty se prenasi do kabiny a volantu. Pneu predek zadek nafouknute na 2.2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...