Přejít na obsah

Brzdy - krok pedálu


petrsmr

Doporučené příspěvky

Ahoj. Mám doma Fabii II combi, vyrobena 2009. Když šlápnu na brzdu, tak v podstatě hned začne brzdit.

Teď jsem dostal služební Fabii II combi, vyrobena unor 2008 a aby začala víc brzdit, tak musím nejdřív docela dost prošlápnout brzdu (tak do půlky). Když se sešlápne trochu, tak asi brzdí, ale opravdu minimálně. Od půlky sešlápnutí brzdy už mi přijde "odezva" pedálu stejná jako u mojí. Dřív jsem jezdil s Fabii I a tam se taky musel pedal vic proslapnout, nez to zacalo brzdit, ale ta mela vzadu bubny. Tady obě auta mají 1.4 16V a kotouče i vzadu. 

 

Když na to ve 40km/h dupnu, tak obě auta brzdí stejně razantně, u obou zabere ABS. Brzdy jsou podle mě ok, jen ten pedál je jiný.

 

Diagnostika nic nehlásí. Někdo říkal, že by prý mohl být problém v posilovači, někdo říkal že by mohl jít seřídit pedál, někdo že každý auto může mít jinak obehany valce. Podle servisaka v praci je vše ok. Nenapadá vás, zda by to nešlo nějak seřídit příp. jak se chová vaše auto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu to může být jen zavzdušněním? Před předáním bylo auto v servisu, kde menili destičky a potom celý systém odvzdušňovali.

Dokážu to odvzdušnit sám podle nějakého návodu nebo to musím někam dát? Na kolik to tak vyjde nechat odvzdušnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Služobná Fabia má evidentne už niečo odjazdené na tých kotúčoch/platničkách. Moja Fabia má už viac ako 134 tisíc km, pôvodné brzdy, a počas rokov sa brzdy zmenili podobne. Keď bolo auto nové, brzdy zaberali hneď hore, teraz výrazne zaberajú už nižšie. Ja som si to počas rokov nevšimol, až vtedy keď som si na víkend s kamarátom vymenil auto. Jeho Octavia RS mala nové brzdy ktoré dosť silno zaberali hneď hore, podobne ako na mojej Fabii keď bola nová, a kamarát si zase naopak hneď všimol, že na mojej Fabii nestačí pedál iba trochu poštekliť. Predpokladám, že keď niekedy vymením brzdy, tak to zase bude také, že brzdy budú silnejšie zaberať hneď hore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na krok pedálu by výměna obložení neměla mít žádný vliv.Pístky se vždy vysunou jen do maximálního zabrždění a vrátí se zpět u kotoučovek jen o tolik,kolik je odsune mírné boční házení kotoučů.To by měla být vždy téměř stejná vzdálenost.Pokud se krok pedálu nějak výrazně zvětší,může být důvod jednak v zavzdušnění a jednak ve větší boční házivosti (zvlnění) kotoučů.Pak destička musí urazit delší dráhu,než se přiblíží ke kotouči a to je ten delší krok pedálu.U bubnových brzd je také stále stejná vzdálenost obložení od bubnu zajištěna klínkem,který je vtahován pružinou do rozpěrky čelistí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Samozřejmě.Při zabrždění se těsnící kroužek jakoby prohne a při odbrždění se vrátí do původního tvaru a tím zatáhne pístek..To mírné házení může způsobit právě ten větší krok.Že se za jízdy ty destičky vzdálí víc.Stejně je důležité k tomu,aby posunulo plovoucí třmen,protože pístek je jen z jedné strany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je problém s házivostí disku by se mělo dát odhalit, když zkusí chody pedálu na stojícím autě a potom po/při jízdě. Jestli stojí na místě, tak k rozhození pístků od disku nemůže dojít. Jestli je to zavzdušněním tak je to vždycky. Mezi šlápnutím na brzdu chvíli počkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...