Přejít na obsah

Přerušované hučení mezi 50 a 80 km/h


Honza K.

Doporučené příspěvky

Doufám, že mi neutrhnete hlavu, že zakládám nové téma, ale jedná se o dost specifický problém.

 

Fabia I, SDI - byly v háji přední tlumiče, silentbloky ramen, levý homokinetický kloub. Po výměně těchto dílů mi zhruba od 50 km/h do 80 km/h něco přerušovaně hučí nejspíš na přední nápravě. Předtím to nedělalo. Při pomalejší jízdě to slyšet není a při rychlejší už pak taky ne. Popíšu zvuk - je to něco jako přerušované drhnutí, přecházející s rychlostí otáčení kol v hučení. Není to moc slyšet, navíc jen z místa řidiče, ale je to tam. Jakoby něco štrejchalo o gumu nebo co. Dělá to při jízdě rovně, i v zatáčkách, charakter zvuku se nemění, jen se změnou rychlosti. Nesouvisí to s otáčkami motoru, dělá to v záběru i na vyřezený neutrál po rovině nebo z kopce.

 

Vše jsem kontroloval já pak i v servisu, ale na nic se nepřišlo. Co mě napadá:

- vadný nový homokineťák nebo hučící manžeta? Jenže to by se ozývalo praskání při jízdě v rejdu a to nepozoruju a hučící manžeta je asi blbost.

- vadný vnitřní kloub poloosy? Ale to by zas hučelo jen v záběru a na neutrál by se hluk aspoň zmírnil

- problém s horním uložením tlumiče? Horní uložení levého tlumiče ruplo při demontáži dvě ze tří matic, tak jsem tam musel ty matice navařit zpět (bylo to v neděli a auto jsem potřeboval), ale všechno drží, žádná vůle.

- pružiny jsem špatně usadil do spodní misky, jsou cca o 1 cm pootočené (nedotýkají se dorazu v misce)? Ale tohle by myslím nemělo mít vliv.

- nové silentbloky ramen jsou usazené správně. Dal jsem tam ty plné gumové, ale to by taky nemělo být tím. 

- jsou v háji tyčky stabilizátoru - o tom vím, chystám se měnit, ale to by dělalo bordel na nerovnostech a ne při ustálené jízdě, ne?

- brzdové kotouče už mají dost za sebou, mají vystouplý orezlý okraj, ale nehází, tak tím by to taky nemělo být, ne?

- poslední mě napadají ložiska? Ale zase to by se přece měnil zvuk v zatáčce a hučení by nepřestalo při 80 km/h. Taky by se to asi s nájezdem začalo zhoršovat, tohle je furt stejný.

 

Už jsem s tím najel tak 1500 km a zvuk se nezměnil. Mezitím se měnila komplet spojka (rozlítlo se ložisko), ale po výměně je zvuk beze změny. Nechal jsem převážit kola, nic. Geometrii jsem nedělal, ale auto jede rovně a gumy se zdá se mi nesjíždí. A i kdyby, sbíhavost nemůže způsobovat přerušované hučení, ne? Mechanik myslel, že je to urezlý kryt kotouče, ale po výměně nenastala žádná změna. Už jsem fakt zoufalej...dík za každou radu, ale nejlepší bude se na to asi vykašlat a jezdit.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu budu měnit přední kotouče a destičky, už jsou na výměnu + krycí plechy, Snažil jsem se zjistit jestli to není přecejen ložisko a při tý příležitosti jsem zjistil, že levý přední kotouč v jednom místě dost drhne o destičky, asi kromě toho že je sjetý je i lehce zvlněný. Prostě kolo nejde lehce roztočit, vždy se zadrhne v jednom místě o kotouč. Vzhledem k tomu že mám pocit, že popsaný zvuk zvuk jde od LP kola, tak uvidíme co po výměně brzd. Modlím se :) 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu drzet palce.. Ja kotouce menil pred par měsícema.. Takze se modlim aby to nebyla automaticka převodovka. Po rozebrani a složení leve predni poloosy (vycisteni obou kloubů a nova vazelina) to dela stene zvuky ale mnohem min casto. Ted uz spi nez okolo 50 a 80 tak nejak nahodile. Kolem 50 pak nic a pak kolem 70. Takze nejspis vymenim poloosu celou a uvidíme hehe 

Editováno: , autor: Terp Alka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě pak zajímalo, jak jsi dopadl, poloosu plánuju jako poslední možnost, ale už toho moc nezbývá. Ještě tak ty načatý ložisko a nebo pak něco v převodovce (manuál), to je asi ta nejhorší varianta. Ale utěšuju se tím, že když se to nemění zařazeno/vyřazeno, tak by snad nemuselo výt tak zle. 

Jinak kotouče s deskama jsem vyměnil, brzdí to teď výtečně a bez chvění, ale zvuk zůstal a řekl bych že se nezměnil. Zkontroloval jsem i horní uložení tlumiče, to sedí jak přibitý, pružiny už jsou na obou kolech taky ve správný pozici (opíraj se o doraz), kosti nový. Teď to nechám na nějaký čas být a budu čekat co se z toho vyvine. Se zvukem najeto aktuálně 3500 km a přijde mi to furt stejný.
Jak se u Tebe zvuk objevil? Zničehonic? Nebo jsi něco měnil než se to objevilo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nejvetsi strašák asi nas obou co jsem tak vsude vycetl je diferencial.. Presneji lozisko ulozeni poloosy v nem.. Pred tim nez to zaclo.. Menil sem brzdy kotouce i desky ATE. disky jsou to ty PowerDisc co maj vyfrezovany jakoby prstence. Mozna mi pribrzduje brzdic je pravda ze pri ty poloose jsem i menil tesneni pistku ve trmenu a prachovku a od ty doby to dela min hlasitě.divny ale ze kolo nehřalo vic nez je normal u tak tezkyho auta. Mam vymenenou uz pravou poloosu i lozisko levou poloosu jsem jen rozebral a slozil ale budu kupovat novou. Doufam ze me ted nikdo neukamenuje ale auto je volvo v50 2.4i (popis meho problemu je totozny s tvym a nikde sem nevyguglil podobnejsi ) poloosu budu menit pac kolem 200tis maj sluzbu uz určitě zasebou takze stejne by me to podle rady nadsencu do volv z t6r stejně čekalo. Zkus zahybat s vnitrnima kloubama jestli se nehybou v diferaku vic nez by meli. Ja tam mam vuli cca 3mm na kratší poloose coz je udajne jeste ok ale bojim bojim oprava je za bambilion a automat Aisin je z vrakace s praci za 40 takze budu doufat ze to dela ten trmen a vymena gumicky pomohla ale ne dostatečně tak asi novej trmen nebo ze nova vazelina utlumila naclej jeden z kloubu na poloose a pomuze nova pac po techto ukonech se zvuk zmenil. Omlouvám se ze tu spamuju s volvem ale auto jako auto. Pochybuju ze ma skodovka jinou horsi nebo lepsi technologii nez naparadenej ford :D najeto uz asi 3tis zvuk se nemeni jen zeslabl po tech dvou ukonech se sem popisoval jedna z nich to snad bude. Jeste je moznost ze je spatna řidici jednotka abs a proto trmen pribrzduje ne je to brzdovej valec nebo buhvi co... Je to šílený.. Vymenim poloosu a trmen a kdyz nic auto půjde k nadsencum z t6r v pragu. bohuzel ted jsem v zahranici a vracim se az za 3tydny tak bude pokracovat zjistovacka az pak.nejdriv poloosa ktera by me stejne čekala a kdyz nic tak pak se budu soustředit na ten trmen. Ja tem servisum u nas na severu proste neverim ze by to udelali lip :P výměna nesmyslů za absolutně nesmyslny ceny jako v kelly to je nesmysl. 

Editováno: , autor: Terp Alka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to hodně štěstí :D Já myslel že se bavíme taky o fabii. Mám to jednodušší v tom, že i kdyby to bylo v převodovce, tak do toho nezahučím jako ty. Auto má hodnotu tak 50 tisíc jako celek, takže částky který házíš by byly pro moji fábku likvidační, naštěstí díly jsou cenově někde jinde. Já se s tím zvukem začínám bohužel spíš smiřovat :) Už mě to nebaví řešit. Nepřijde mi, že by se to zhoršovalo, ale možná jsem jen nahluchlej. Takže zatím to dávám k ledu a až se to víc projeví, tak napíšu čím se to nakonec vyřešilo. Měj se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuální vývoj.

Zvuk se lehce zmírnil, občas se mi zdá že to není slyšet a pak se to zas objeví. Rychlost kdy se to projevuje se zúžila na zhruba 70 - 80 km/h pak se ztrácí a při 120 km/h a výše se lehce chvěje volant a trochu celá kastle. Kola jsou na 100% vyvážená dobře a oskákaná pneu není, zkoušel jsem je různě prohazovat.

 

Že by opravdu levá poloosa? Sice se to nemění když je motor v záběru (aspoň se mi nezdá), ale zase si říkám, že ta poloosa se točí furt, takže jestli je v kloubu lehce vyosená... Ložisko by se projevovalo jinak, myslím si. V zatáčkách beze změn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No me se pak uz zdalo i ze kdyz byla zima tak to nedělalo a kdyz bylo horko tak jo.. Je to sileny. Obednal jsem poloosu lozisko a trmen na levou stranu. V tydnu to vymenim. Pokračuje boj se zvukem. No každopádně tohle auto budu mít dlouho.. Uz ted bych ho neprodal za tolik aby se mi to vyplatilo. No aspon ze to je auto co za to stoji. Cisty bez rzi velmi pohodlný a silný. Dam vědět az budu vedet vic. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třmen...Já pozoruji u Fábie 1.4MPi ,řekl bych že od PP kola v celém rozsahu rychlostí,bez ohledu na to,jestli jsou kola rovně,nebo v rejdu,takové pravidelné škrtání,které zmizí při lehkém dotyku na brzdu.Říkám si,jestli to nefunguje tak,že mírné sevření kotouče nevymezí vůli té poloosy.Také mám v plánu se ještě tím problémem zabývat.Nevšimli jste si,jak ten zvuk reaguje na brždění?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, začínám se tím bavit :D Aktuálně mám od té doby najeto nějakých 5k. Zvuk kolem 80, kterej byl slyšet vždycky už není slyšet vždycky :D Spíš bych řekl, že je pořád ticho a občas se to prostě mezi 60 - 80 objeví, mění se s rychlostí otáček kola a pak to zas za čas přejde. Už jsem zacyklenej a vlastně si ani nejsem jistej jestli se to mění nebo nemění v zatáčce. Nicméně jsem si jistej, že už to neslyším pořád. Naopak v rychlostech od 110 do 130 (zhruba) je slyšet hučení (ale ne tak hlasitě, aby se třeba nedalo mluvit se spolujezdcem) i s vyřazenou rychlostí a jemné vibrace do volantu. Při rychlostech nad 140 je vše úplně ok a až do 170 (víc nejede :D) se auto chová naprosto normálně. No, a ještě ke všemu jsem včera píchnul gumu :D 

 

U mě to s brzdami nemá vůbec žádnou vazbu. Brzdíš, nebrzdíš - když se zvuk objeví, mění se jen s rychlostí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže sem vcajku.. Pomohla vymena levdho trmenu levy poloosy a levého loziska neco z toho to bylo. Suma sumarum 24 tis obe poloosy loziska levej trmen v pravo jen opravna sada... Kuli blbymu zvuku.. Ted je auto tichy jak novy..jako fakt :D byl to jedinej zvuk co to auto vydavalo.. Mozna bohuzel pac kdyby vrzalo tak bych to aspon neslysel.. Neco z toho to bylo.. Co, to uz se nedozvim heh... Sem stastnej ze to nebyl diferak v tom automatu.. Jestlo to nebyli ty osy a loziska.. No prej kolem 200 uz jsou na odpis skoro tak aspon mam klid do budoucna. Muj tip by byl asi ten trmen pac pri brzdeni to opravdu prestalo hned delat. Ale bylo to zavysle na rychlosti ta pri brzdeni samozrejme klesla a prestalo to dělat.. No jsem stastnej. Preju vam kuci hodne štěstí ad to take co nejdriv vyřešíte. Zdar!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

David7001 myslim ze mirne sevreni brzdy nemuze mit vliv na vuly v poloose.. Myslim ze budes. Mit problem spis v brzdach.. Bud to bude blbost typu prihlej chranic proti vodě nebo vypadla pruzinka na desticce nebo budel mezi destickou a kotoucem nebo hrana kotouče moc velka no nebo se ti nevraci lehce brzdic tudiz cepy vedeni trmene presneji gumicky.. Promazat silikonovym olejem.. Nebo koupit opravnou sadu za par kacek tam je i lepsi mazivo k tomu. Dal by mohl bejt problem s pistkem.. Jestli nejde lehce.. Nabobtla tesnici gumicka.. Nebo zrezlej pistek.. Je tam toho hodně.. Me vrzalo v pravym brzdici koupil sem velkou opravnou sadu vse vymenil gumicky tesneni pistek a bylo to dobry a zvuk ktery jsem zde popisoval delal nejspis trmen levý.. Na zactku to delalo dohromady vrz klep vrz klep.. Po oprave praveho brzdice zustalo jen klep klep. Repasoval jsem levy brzdic ale bez vymeny pistku a klepani se ztisilo ale nezmizelo úplně.. Jelikoz uz sem byl fakt beznadejnej a ze strachu ze to je diferencial v automatu s vidinou opravy za min 40tis sem koupil trmen novej.. Poloosy jsem mel vyndany rozebrany vycisteny nove naplněný ale bohuzel vzdy jsem delal vse pri stejny akci.. Poloosy i trmen vzdy se to nejak zlepsilo tak bud to nebo to.. No dnesni vymena popsanych věci zabrala.. Je pravda ze poloosa uz byla trochu vylestena uvnitř vnirniho a ve vnejsim i trochu ocuchana ale muj tajnej tip je ten brzdic.. Poloosy a loziska jsem menil s vidinou toho ze treba to neni ono ale tak jako tak bych je casem koupit musel. Každopádně muj styl opravy byl financne trochu mimo rozum coz uznavam. Treba ten brzdic stacilo jeste jednou rozebrat. Vymenit pistek a bylo by to ale uz jsem to proste nechtel za boha řešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak gratuluju k vyřešení - 24 tisíc není tak zlý. Máš spoustu věcí nových, vyměněných. To se neztratí, když si chceš auto delší dobu nechat :) Jinak u mě aktuálně zjištěná rozbíhavost předních kol (až se sjel vnitřek PP gumy). Dneska nebo zítra geometrie, pak uvidíme jestli se něco změní. Docela na to ale sázím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já kromě toho zvuku na tom autě nepozoruji nic zvláštního.Geometrie vypadá v pořádku,auto perfektně drží směr,volant je naprosto rovně.Vloni,když jsem ho koupil,jsem měl vymontovanou levou poloosu a měnil jsem utrženou manžetu.Brzdy jsem měl na tom autě rozebrané také.Vzadu jsem je musel předělat komplet,protože tam tekly válečky na obou stranách a vpředu jsem měl sundané třmeny,kotouče,na těch jsem obrousil hranu a měl jsem sundané i ty krycí plechy,ty jsem očistil a nabarvil.Třmeny jsem také očistil a nabarvil.Pístky jsem musel zamáčknout,tak počítám,že bych se všimnul,kdyby šel některý ztuha,nebo tekl.Destičky jsem vyměnil,takže se třmeny a pístky musely přestavit do jiné polohy.A jak jsem napsal...Za jízdy se ozývá to škrtání,které už při lehkém dotyku na brzdu přestane.Brzda se nijak nehřeje.Od té opravy to nenajelo moc,asi 2 tis.km.Počítám ale,že by to mělo být dost na to,aby se v těch brzdách ubrousilo to,co tam překáží,pokud je ten zvuk z nich.Ložiska předních kol budou nejspíš původní,z r.2000,najeto cca 160tis.km.Takže já plánuji ještě to prohlédnout,ale úplně za každou cenu to opravovat nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem po geometrii. Mám trochu blbé odklony (ale v toleranci), měl jsem špatný záklon na levém předním kole. Ale největší problém byla rozbíhavost. Nejsem fundovanej říct jak moc blbě to bylo, ale měl jsem celkovou sbíhavost na předku asi -45 minut (takže kola do V). Teď mám po seřízení mírnou sbíhavost, jak to má být. Mírné chvění volantu, které jsem dřív při vyšších rychlostech pozoroval zmizelo, aspoň mi to tak připadá. Ale to tiché hučení při 110 - 130 tam je pořád. Říkám si ale, že to teď můžou dělat blbě sjeté gumy vinou ježdění (5 tisíc km) s rozbíhavými koly. Mám jednu plonkovou sadu letních 165/70 R14 na plecháčích, tak to tam zkusím asi příležitostně dát a sezónu dojezdit na nich. Uvidíme, jestli se charakter zvuku změní nebo ne.

Co se týká přerušovaného hučení mezi 50-80 km/h, občas se mi zdá, že to udělá okolo šedesátky i teď po té geometrii, ale určitě to nedělá pořád. 

 

Takže skoro závěr - u mě nejspíš viníkem byla špatně nastavená sbíhavost (po výměně silentbloků a tlumičů jsem neudělal geometrii) a v návaznosti na to ten zvuk vydávají pneumatiky. Možná je k tomu přecejen ještě načaté ložisko náboje nebo vnitřní klouby poloos, ale dávám to prozatím k ledu. Fábie má přes tři sta najeto a už do ní za poslední dva měsíce zahučelo skoro 17 tisíc (ale zas je v podstatě komplet novej podvozek a brzdy + celá spojka) Když se projevy v budoucnu zhorší, budu vědět na co se zaměřit. Ještě zkusím tu druhou sadu pneu a povím jak to dopadlo. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...