Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím,

 

jsem novým majitelem Fabie 1,2 TSI. Co říkáte na občasnou jízdu s přívěsným vozíkem? Jedná se mě o nějaký menší vozík (s plachtou) s hmotností kolem 100 kg. A náklad když to přeženu max 250 kg? Jízda spíše po rovině, žádné hory atd. Je mi jasné že asi motor není na tahání to pravé ořechové, ale sem tam něco převézt by mohl ne?

Vloženo (editace)

Tak v době Š120 nebylo moc na výběr, ale teď kdybych si kupoval primárně auto na tahání vozíku / karavanu, tak šáhnu po něčem jiném než po 1,2 TSI. Všude čtu jak je ten motor malý poddimenzovaný atd. tak jestli to není trochu mimo mísu. 

 

Nejde mi o nic, jen se ptám..

Editováno: , autor: michalr
Vloženo

Jasně, pokud někdo chce pravidelně tahat karavan, nebo náklady, je toto auto a motor poněkud mimo mísu - to se jistě najdou vhodnější motorizace a vozidla, ale jinak v tom nevidím problém.

Vloženo

Bych to nějak neprožíval, 1.2 TSI EA211 jsou už relativně prověřené a dlouho na trhu. Navíc mají chladič oleje, takže ani vyšší zátěž není problém. Navíc při občasném použití to nevadí snad u žádného motoru :) 

Vloženo

Pises o hmotnosti 100kg+250kg naklad. Cize 350 spolu. Do kombi som napchal do kufra vyse 450kg a auto to zvladlo. Pri voziku to mas lepsie rozlozene, cize nebal by som sa toho. 

 

PS: 1.2 HTP 47kW v F1Combi mam utiahla kufor+vozik 1,4T (teda 1 400kg) a jazdi dodnes... 

Vloženo

Tahal jsem s F1 50 kw mnohem vic nez 500 kg a nic hrozneho, clovek jel normalne s ostatnima v ramci dopravnich pravidel. Nad 700 uz spis nouzove kousek dom ze stavebnin, dobre nalozit a bacha na dorazy zadni osy a hlavne brzdeni...to uz bylo znat. 

Vloženo

No neviem ako 66kW, ale moja 81kW má v papieroch, že najväčšia prípustná hmotnosť nebrzdeného vozíka 570kg a brzdeného 1100kg.. čiže tvojich 350kg musí dať s prstom v nose. :)

 

Čo sledujem, tak @Jan R. často ťahá niečo za jeho 1.0mpi.. a zatiaľ nespomína, žeby sa mu auto rozpadávalo. :)

Vloženo

Taky jsem zjistil, ze snad vic nez vaha nakladu brzdi pri vyssi rychlosti vysoka konstrukce s plachtou, takze pri delsi ceste vyroluju plachtu v predu a v zadni casti, aby vzduch mel cestu a vliv to ma obrovskej.

  • o 2 týdny později...
Vloženo
V 16. 6. 2018 na 10:26, brrrrm napsal:

No neviem ako 66kW, ale moja 81kW má v papieroch, že najväčšia prípustná hmotnosť nebrzdeného vozíka 570kg a brzdeného 1100kg.. čiže tvojich 350kg musí dať s prstom v nose. :)

 

Čo sledujem, tak @Jan R. často ťahá niečo za jeho 1.0mpi.. a zatiaľ nespomína, žeby sa mu auto rozpadávalo. :)

 

JJ, naposledy před měsícem příves s plachtou z Ikey. jeli jsme 180km, z toho 150 po dálnici. Místami po rovině i 110. Když se s motorem, hlavně s celým autem zachází správně, jak se má, není problém táhnout za tou 1.2 karavan do Chorvatska.

Snímek obrazovky 2018-06-27 v 20.51.38.png

  • o 4 měsíce později...
Vloženo (editace)

Tady spíš než slabý motor bude hrát roli menší váha Fabie, ne? Malinko uvažuji o malém zakrytovaném přívěsu s konstrukční rychlostí 130km/h. Velikostně jako ten IKEA vozík výše ale s lepší aerodynamikou. Zkušenosti s taháním ale zatím žádné nemám, tak by mě zajímalo, zda by byla taková cestovní rychlost s Fabií 1.2 81kw opravdu bezpečně dosažitelná nebo stabilita soupravy nebude na takové úrovni, aby se s tím dalo takto bez problému a stresu jezdit. Chápu, že na D1 na takovou rychlost asi můžu zapomenout, ale na lepších silnicích? Co myslíte?

Editováno: , autor: Croog
Vloženo

1.2/81kW má dost síly na rozpohybování dvou tun na 130 po +-rovině.

 

Co se týká stability: mám osobní zkušenost s F1 (bez ABS...), která je o něco těžší než FIII. Když jsem vezl malou káru s cca 200kg nákladu (dohromady asi 300kg) a v cca osmdesátce mi nějakej mamlas strčil čumák z vedlejší do pruhu. Padl jsem na brzdu a kára mě přestrkala do protisměru silnice druhé třídy. To by se mi s plně naloženým autem nestalo, byť by hmotnost soupravy byla stejná...

 

Osobně mám papíry i na B+E a nechápu střelce, kteří to frčí s naloženou károu 130 po dálnici... Ty síly, které vyvolá naložený přívěs, v rychlostech kolem 100km/h v ostřejším manévru jsou obrovské. A je už celkem jedno, jestli máš Fabii nebo Supa. Brzdy a motor na to dimenzované jsou, o tom žádná (1.2 HTP má pomalu horší poměr výkon/hmotnost v prázdném stavu, než Tvá souprava naložená na maximum) , rozkmitání soupravy za běžného provozu by mělo být měřeno při homologačních zkouškách - to je vlastně nejdůležitější trakční vlastnost nebržděného přívěsu. Ale jsou situace, které nikdy nepostihneš, a pak je velký rozdíl jet 80 nebo 130. Kinetická energie soupravy ve vyšší rychlosti je téměř trojnásobná...

 

Takže takto: s prázdným přívěsem bych strach plnou dálniční jet neměl, ale pokud je naložený, tak bych ani po dálnici rychleji než 80-100km/h nejel.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...