Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
michalr

Jízda s přívěsným vozíkem

    Doporučené příspěvky

    Zdravím,

     

    jsem novým majitelem Fabie 1,2 TSI. Co říkáte na občasnou jízdu s přívěsným vozíkem? Jedná se mě o nějaký menší vozík (s plachtou) s hmotností kolem 100 kg. A náklad když to přeženu max 250 kg? Jízda spíše po rovině, žádné hory atd. Je mi jasné že asi motor není na tahání to pravé ořechové, ale sem tam něco převézt by mohl ne?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A proč by proboha nemohl? Vozíky se tahaly za Š120 nebo Trabantem, tak o co ti jde?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak v době Š120 nebylo moc na výběr, ale teď kdybych si kupoval primárně auto na tahání vozíku / karavanu, tak šáhnu po něčem jiném než po 1,2 TSI. Všude čtu jak je ten motor malý poddimenzovaný atd. tak jestli to není trochu mimo mísu. 

     

    Nejde mi o nic, jen se ptám..

    Editováno na michalr

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jmenovitých 81kW ti přijde málo? Mimo mísu trochu to je, ale jen tvůj dotaz:rolleyes:.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jasně, pokud někdo chce pravidelně tahat karavan, nebo náklady, je toto auto a motor poněkud mimo mísu - to se jistě najdou vhodnější motorizace a vozidla, ale jinak v tom nevidím problém.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    66kW je uplně stejná konstrukce jako 81kW. Takže o to větší máš konstrukční rezervu. Urážet se nemusíš.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Rozhodne nejsem urazeny. Jen je zbytecne to asi resit kdyz vec je jasne dana

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na občasné tahani voziku staci i htp. TSi si s vozíkem poradí jak nic. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Bych to nějak neprožíval, 1.2 TSI EA211 jsou už relativně prověřené a dlouho na trhu. Navíc mají chladič oleje, takže ani vyšší zátěž není problém. Navíc při občasném použití to nevadí snad u žádného motoru :) 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pises o hmotnosti 100kg+250kg naklad. Cize 350 spolu. Do kombi som napchal do kufra vyse 450kg a auto to zvladlo. Pri voziku to mas lepsie rozlozene, cize nebal by som sa toho. 

     

    PS: 1.2 HTP 47kW v F1Combi mam utiahla kufor+vozik 1,4T (teda 1 400kg) a jazdi dodnes... 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tahal jsem s F1 50 kw mnohem vic nez 500 kg a nic hrozneho, clovek jel normalne s ostatnima v ramci dopravnich pravidel. Nad 700 uz spis nouzove kousek dom ze stavebnin, dobre nalozit a bacha na dorazy zadni osy a hlavne brzdeni...to uz bylo znat. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No neviem ako 66kW, ale moja 81kW má v papieroch, že najväčšia prípustná hmotnosť nebrzdeného vozíka 570kg a brzdeného 1100kg.. čiže tvojich 350kg musí dať s prstom v nose. :)

     

    Čo sledujem, tak @Jan R. často ťahá niečo za jeho 1.0mpi.. a zatiaľ nespomína, žeby sa mu auto rozpadávalo. :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Taky jsem zjistil, ze snad vic nez vaha nakladu brzdi pri vyssi rychlosti vysoka konstrukce s plachtou, takze pri delsi ceste vyroluju plachtu v predu a v zadni casti, aby vzduch mel cestu a vliv to ma obrovskej.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 16. 6. 2018 na 10:26, brrrrm napsal:

    No neviem ako 66kW, ale moja 81kW má v papieroch, že najväčšia prípustná hmotnosť nebrzdeného vozíka 570kg a brzdeného 1100kg.. čiže tvojich 350kg musí dať s prstom v nose. :)

     

    Čo sledujem, tak @Jan R. často ťahá niečo za jeho 1.0mpi.. a zatiaľ nespomína, žeby sa mu auto rozpadávalo. :)

     

    JJ, naposledy před měsícem příves s plachtou z Ikey. jeli jsme 180km, z toho 150 po dálnici. Místami po rovině i 110. Když se s motorem, hlavně s celým autem zachází správně, jak se má, není problém táhnout za tou 1.2 karavan do Chorvatska.

    Snímek obrazovky 2018-06-27 v 20.51.38.png

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tady spíš než slabý motor bude hrát roli menší váha Fabie, ne? Malinko uvažuji o malém zakrytovaném přívěsu s konstrukční rychlostí 130km/h. Velikostně jako ten IKEA vozík výše ale s lepší aerodynamikou. Zkušenosti s taháním ale zatím žádné nemám, tak by mě zajímalo, zda by byla taková cestovní rychlost s Fabií 1.2 81kw opravdu bezpečně dosažitelná nebo stabilita soupravy nebude na takové úrovni, aby se s tím dalo takto bez problému a stresu jezdit. Chápu, že na D1 na takovou rychlost asi můžu zapomenout, ale na lepších silnicích? Co myslíte?

    Editováno na Croog

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    1.2/81kW má dost síly na rozpohybování dvou tun na 130 po +-rovině.

     

    Co se týká stability: mám osobní zkušenost s F1 (bez ABS...), která je o něco těžší než FIII. Když jsem vezl malou káru s cca 200kg nákladu (dohromady asi 300kg) a v cca osmdesátce mi nějakej mamlas strčil čumák z vedlejší do pruhu. Padl jsem na brzdu a kára mě přestrkala do protisměru silnice druhé třídy. To by se mi s plně naloženým autem nestalo, byť by hmotnost soupravy byla stejná...

     

    Osobně mám papíry i na B+E a nechápu střelce, kteří to frčí s naloženou károu 130 po dálnici... Ty síly, které vyvolá naložený přívěs, v rychlostech kolem 100km/h v ostřejším manévru jsou obrovské. A je už celkem jedno, jestli máš Fabii nebo Supa. Brzdy a motor na to dimenzované jsou, o tom žádná (1.2 HTP má pomalu horší poměr výkon/hmotnost v prázdném stavu, než Tvá souprava naložená na maximum) , rozkmitání soupravy za běžného provozu by mělo být měřeno při homologačních zkouškách - to je vlastně nejdůležitější trakční vlastnost nebržděného přívěsu. Ale jsou situace, které nikdy nepostihneš, a pak je velký rozdíl jet 80 nebo 130. Kinetická energie soupravy ve vyšší rychlosti je téměř trojnásobná...

     

    Takže takto: s prázdným přívěsem bych strach plnou dálniční jet neměl, ale pokud je naložený, tak bych ani po dálnici rychleji než 80-100km/h nejel.

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×