Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
ares1978

Tlakove nadoby CNG - tlakova zkouska

    Doporučené příspěvky

    Dnes jsem po dotazu v autorizovanem servisu na tlakove zkousky dostal odpoved, ze nic takoveho se nedela, pouze kontrola pri servisni prohlidce, tedy tesnost a pohledova kontrola lahvi. Toto si ovsem protireci s normou ISO 19078, kde je stanoveno (pry - vysvetlim-a  pokud neni navodem vyrobce stanoveno jinak) periodicke prezkouseni tlakovych lahvi po 5ti letech. PRY - norma neni nikde na netu verejne dostupna, alespon se mi to nepovedlo, takze pouze utrzky, nebo nahledy, kde v casti 7, ktera neni k videni se pojednava o prohlidkach, tak ta uz v nahledu neni. Ceny normy ke stazeni jsou az usmevne, nasel jsem za 3600, nejlevneji 450 kc. Souvislost s lahvemi ma i norma ISO 11439=cng lahve, ISO 1446-plnici hrdla, pripadne ISO15500-Komponenty paliv. systemu CNG. 

     

    Stalo by za pripomenuti, ze za servis odpovida provozovatel a pokud by doslo nedejboze k nejakemu psouku ala VW Touran a pripadnemu zraneni bez prislusnych revizi a zkousek, bylo by to nemile, jak pro postizeneho, tak pro majitele.

     

    Ma nekdo nejakou relevantni informaci ohledne skodovackych (a jinych) cng lahvi?


     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U LPG nadrze je platnost revize 10 let od data vyroby, proc by to melo byt u CNG jinak?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    V dílenské příručce se píše toto:
    478734903_CNG-kontroly.thumb.PNG.8ff9b7352357314af14a8447e3e7ce9f.PNG

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 12 minutami, osobne napsal:

    U LPG nadrze je platnost revize 10 let od data vyroby, proc by to melo byt u CNG jinak?

    protoze u CNG se jedna o lahve 200 bar a LPG 60 bar, tudiz pro CNG jakozto vysokotlak plati neco jineho. U LPG platnost revize=zivotnost a nelze prodlouzit, u cng je zivotnost (jak u kterych) 20 let a tlakove zkousky by se jich mely tykat, je to stejne, jako lahve dychacich pristroju, lahve technickych plynu atd.

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takze 20 let, to je dvakrat tolik co LPG nadrz. Tlakova zkouska podle me muze prodlouzit zivotnost tlakove nadrze vzdy o dva roky, ale vzhledem k cene tlakove zkousky se to nevyplati, levneji vyjde nova tlakova nadrz.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pawouk: hovori se v prirucce nejak obsirneji o te "vizualni" kontrole? Protoze u cng by mela byt z duvodu koroze i zevnitr lahve...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 15 minutami, osobne napsal:

    Takze 20 let, to je dvakrat tolik co LPG nadrz. Tlakova zkouska podle me muze prodlouzit zivotnost tlakove nadrze vzdy o dva roky, ale vzhledem k cene tlakove zkousky se to nevyplati, levneji vyjde nova tlakova nadrz.

    prodlouzit nemuze, jak jednou projde zivotnost vysokotlake lahve, mela by byt vyrazena z pouzivani a znehodnocena. Na takovou lahev ani soudny revizak nŕevizi neudela a jen sebevrah by flasku bez revize plnil.

    Jen pro predstavu: exploze LPG 

     

    exploze CNG 

    a par fotek z blizka https://www.thesun.co.uk/news/3295576/shocking-moment-car-explodes-at-petrol-station-while-being-filled-up-with-fuel-killing-one-woman-and-injuring-three/#

    necemu takovemu bych se rad vyhnul...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Kazdopadne ja si nedovedu predstavit, ze by se ve vozidle tlakova zkouska delala, vzdyt pri ni musi napustit tlakovou nadobu doplna vodou nebo jinou kapalinou a pak uz ji vsechnu odtamtud asi nedostanes, akorat by to pak znicilo motor.

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pri zkousce musi lahve ven z auta. Delaji se i tlakove zkousky tlakem plynu ( netusim jestli se nejedna npr. pouze o nizkotlke lahve), lahev se da do specialniho kontejneru, ktery vydrzi pripadnou explozi a pak se vynda jen praskla lahev, otevrena jako konzerva. Tak jako tak ma aute ro nikdo delat nebude.

     

    Dnes zkusim zajet natuknout mistni stk, jsou na stejnem dvore, jako prodej a servis skodovky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pri zkousce musi lahve ven z auta. Delaji se i tlakove zkousky tlakem plynu ( netusim jestli se nejedna npr. pouze o nizkotlke lahve), lahev se da do specialniho kontejneru, ktery vydrzi pripadnou explozi a pak se vynda jen praskla lahev, otevrena jako konzerva. Tak jako tak ma aute ro nikdo delat nebude.

     

    Dnes zkusim zajet natuknout mistni stk, jsou na stejnem dvore, jako prodej a servis skodovky.

     

    Tak dle vyjadreni technika na stk chtel nejdrive revizi. Na dotaz, jestli skutecne revizi, nebo kontrolu plynotesnosti ze servisu odpovedel, ze nejake potvrzeni. A ze servisu to bude stacit? Jo, bude.

    Pote se zeptal, jestli k tomu mam nejakou pruvodni knizecku jako u LPG. Ne  nemam..

    Nasledoval dotaz, jak jsou lahve ulozeny, jestli volne pristupne, nebo pod krytem. Kdyz se dozvedel, ze pod krytem, tak prohlasil, ze do toho stejne nemuze lezt, protoze ma zakazano cokoliv demontovat, proste gulas poplatny nasemu statu. Navic jsem se dozvedel, ze na te stk budu prvni  s  CNG a ze mi nemohou udelat emise, takze jsem se ptal u opravdovych odborniku:))

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    tak po temer petimesicnim martyriu se skodovkou a jejich ruznymi linkami jsem konecne dostal fundovane vyjadreni, ze ktereho vyplyva, ze se norma ISO 19078, ktera uklada tlakove zkousky kazdych 5 let, se na CNG vozidla vyrobena Skodou auto, nevztahuje. 

     

    Je to podivne, ale u vozidla, kde je zastavba udelana dodatecne a dle jednoho z reviznich techniku maji tyto lahve silnejsi steny, nez pro origo zastavbu, se dela tlakova zkouska kazdych 5 let, u slabsiho originalu to ma vydrzet 20 let bez tlakovky. Prijde mi to jako solidni kocourkov...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×