Přejít na obsah

Koroze výfukové soustavy


Meken

Doporučené příspěvky

Rád bych se tady s Vámi podělil o zkušenosti s výfukovou soustavou na voze Fabia III a s kvalitou těchto vozů, auto je rok a půl staré, má najeto necelých 10 tisíc KM, garážované. Při přezouvání na letní pneu,  jsem se velmi zděsil rozsáhlé koroze na výfukovém potrubím, viz foto příloha.  Dle autorizovaného servisu je výfuk vyroben z nerezového materiálu, dle mého názoru se jedná o nekvalitní materiál, když koroduje takto rychle. . Kamarád má Octavii I a výfuk nemá po 10 letých v takovém to stavu. Zkoušel jsem tuto věc řešit s reklamačním oddělením škoda, ale neúspěšně.

 

Níže přikládám jejich vyjádření:

"Výfuková soustava je konstruována dle koncernových předpisů a požadavků na vývoj a kvalitu dílů. Při vývoji výfuku jsou voleny materiály, které umožní předpokládatelné zajištění střední životnosti šesti let. Reklamovaný díl je vyroben z nerezové oceli určité jakosti, materiál 1.4512. Použitím ještě hodnotnějších materiálů výfuku by nebylo dosaženo vyšší (delší) životnosti, ale (pouze) odolnosti výfuku k pohledové korozi, která však na vozech třídy A00, A0 a A-Entry není vyžadována.Výfuk na fotografiích vykazuje pravděpodobné známky povrchové (optické) koroze, zasahující jen do nepatrné hloubky, která nemá vliv na funkci či pevnost dílu (výfuku), a jedná se pouze o pohledovou záležitost. Výfuk je 100% funkční když splňuje tlumení hluku, odvádí zplodiny a těsní, tudíž není důvod k reklamaci."

 

Je jasné, že nyní nemá koroze vliv na těsnost výfukového potrubí, ale jak tomu bude za 3roky, to se uvidím.

 

Jaká je Vaše zkušenost s výfukovou soustavou?

 

20180404_175857.jpg

Editováno: , autor: Meken
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já fakt nevím čemu se pořád divíte. Auta jsou spotřebka, FL verze aut jsou po 4-5 letech, to je životní cyklus modelu - to je životnost modelu podle VW (tak dlouho má vydržet doživotní náplň co se nemění) a tak dlouho by to mělo vydržet. A tady se počítá s 6 lety, to je cca. 1-2 roky navíc!

Se podívejte co před 20 lety stála Felicie nebo první Fabie, kolik to stojí dnes (cca. stejně) ale za těch 20 let se změnila daleko více cena vstupů -> zachování ceny + zdražení vstupů = šetření na materiálech a jinde. Navíc cílem automobilky není vyrobit auto co vydrží 20 let, počet obyvatel (kupců) je konečné množství a kdo by to kupoval když by kupci stačila 3 auta za život?!

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, LiveBomb napsal:

Já fakt nevím čemu se pořád divíte. Auta jsou spotřebka, FL verze aut jsou po 4-5 letech, to je životní cyklus modelu - to je životnost modelu podle VW (tak dlouho má vydržet doživotní náplň co se nemění) a tak dlouho by to mělo vydržet. A tady se počítá s 6 lety, to je cca. 1-2 roky navíc!

Se podívejte co před 20 lety stála Felicie nebo první Fabie, kolik to stojí dnes (cca. stejně) ale za těch 20 let se změnila daleko více cena vstupů -> zachování ceny + zdražení vstupů = šetření na materiálech a jinde. Navíc cílem automobilky není vyrobit auto co vydrží 20 let, počet obyvatel (kupců) je konečné množství a kdo by to kupoval když by kupci stačila 3 auta za život?!

 

Přijde mi docela absurdní, vyrábět v "zelené" Evropě produkty na 5-6 let, produkty, které by mohli klidně vydržet 20 let a produkty, které svou výrobou extrémně zatěžují životní prostřední a generují skleníkové plyny. Zelený pomatenci řeší pár gramů na euro normách, ale takové klíčové věci nechávají plout dál... že by zelený nebyly tak zelený jak se tváří ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Meken napsal:

Rád bych se tady s Vámi podělil o zkušenosti s výfukovou soustavou na voze Fabia III a s kvalitou těchto vozů, auto je rok a půl staré, má najeto necelých 10 tisíc KM, garážované. Při přezouvání na letní pneu,  jsem se velmi zděsil rozsáhlé koroze na výfukovém potrubím, viz foto příloha.  Dle autorizovaného servisu je výfuk vyroben z nerezového materiálu, dle mého názoru se jedná o nekvalitní materiál, když koroduje takto rychle. . Kamarád má Octavii I a výfuk nemá po 10 letých v takovém to stavu. Zkoušel jsem tuto věc řešit s reklamačním oddělením škoda, ale neúspěšně.

 

Níže přikládám jejich vyjádření:

"Výfuková soustava je konstruována dle koncernových předpisů a požadavků na vývoj a kvalitu dílů. Při vývoji výfuku jsou voleny materiály, které umožní předpokládatelné zajištění střední životnosti šesti let. Reklamovaný díl je vyroben z nerezové oceli určité jakosti, materiál 1.4512. Použitím ještě hodnotnějších materiálů výfuku by nebylo dosaženo vyšší (delší) životnosti, ale (pouze) odolnosti výfuku k pohledové korozi, která však na vozech třídy A00, A0 a A-Entry není vyžadována.Výfuk na fotografiích vykazuje pravděpodobné známky povrchové (optické) koroze, zasahující jen do nepatrné hloubky, která nemá vliv na funkci či pevnost dílu (výfuku), a jedná se pouze o pohledovou záležitost. Výfuk je 100% funkční když splňuje tlumení hluku, odvádí zplodiny a těsní, tudíž není důvod k reklamaci."

 

Je jasné, že nyní nemá koroze vliv na těsnost výfukového potrubí, ale jak tomu bude za 3roky, to se uvidím.

 

Jaká je Vaše zkušenost s výfukovou soustavou?

 

20180404_175857.jpg

Mam stejne stare a ojete auto, taktez garazovane a vyfuk mam v o trochu malo lepsim stavu, takze maji pravdu, je to opravdu bezny stav, nikoliv nepodareny kus...smutné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, LiveBomb napsal:

Ono jde proti sobě to být zelený vs. vyrábět a vydělávat. Jak sem psal, pokud by produkty byly trvanlivé za chvíli by nebylo pro koho vyrábět. Každý by všechno měl a když by to měl na 1/3 života .... ale to je OT.

 

To není tak úplně pravda. Kdyby octavia stále v základu 800 tisíc a ne 500 tisíc, plánovaná životnost by byla místo 5 let 10 let tak by automobilce klesl prodej o polovinu teoreticky, ale auto odchází ze světa i jinak než stářím takže reálně by to kleslo tak o 30-40% přičmež zisky by byly stejné, nebylo by třeba tolik výrobních kapacit náklady menší. Problém je v tom že aktuálně je vše postaveno na neustálém růstu, což je samozřejmě útopie. Dělat auto i na životnost 20 let by nebyl problém aniž by to automobilky a jejich lidi neuživilo, ale problém je v tom že by z toho nežilo X další lidí co si v tom točí prachy a pod, neživilo by to lidi co nikdy na práci nešáhli a defakto se nechají vyživovat jen proto že měly kapitál, někde si nakradli a pod. Prostě člověk reálně nikdy poctivě žít dobře nemohl a nemůže, jelikož na poctivého člověka alis hloupého se nabaluje příliš mnoho parazytů než aby si žil dobře. Ale to už jsme někde jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, taky uplne nechapu, oc jde.

Vyfuk je ok, netreba ho menit a pod auto se zpravidla nedivam. Je mi fakt jedno, jestli vyfuk pri vyfukovani vyfukovych plynu vypada dobre nebo spatne. Pokud vydrzi alespon deklarovanych 6 let (zkusenosti z minula hovori o vice letech), nemam s tim v tomto pripade nejmensi problem.

 

BTW, neni problem ho udelat z kvalitnejsiho materialu, ale chtel bych videt zakaznika, ktery by si byť jen dobrovolne priplatil za vyfuk, ktery sice vydrzi stejne, ale bude lip vypadat. O sportovnich vyfucich / tuningu řeč pochopitelne neni.

 

Nehledejte problemy tam, kde nejsou a smirte se s tim, ze mate auta z nizsich (levnejsich) trid. Az vyfuk odejde po 4 letech, stezujte si a zkuste reklamovat. Do te doby je to jen zbytecny povyk.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou pod auto koukám až když mi ten výfuk upadne, což se stává poprvé cca po 8 letech. Ty další už tolik nevydrží. U mé Fl jsem dával poslední díl teď na jaře. Byl před upadnutím, shnilý držák. Byl to 3. výfuk, auto r.v.2003. Výměnou mi v servisu vyhrožovali už 2 roky, letos jsem uznal, že to na výměnu je, ale kdo ví, třeba by ještě rok vydržel.

IMG-20180321-WA0001.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...