Jump to content
Marek Kollár

Po prehriati zhasne motor

Recommended Posts

Zdravim,

mam fabiu 1.2 htp 47kw r.v.2004 a najazdene 67 tis. km (som prvy majitel).

Tri roky riesim problem so zhasinanim motora (nejazdim casto, zatial som nechcel vela investovat). Auto som mal u viacerych mechanikov, ale nikto nevie najst presnu pricinu.

Problemy nastali zhruba potom ako mi odisiel vstrek na jednom valci a 15 km som dosiel domov na 2 valcoch. Mechanik auto odtiahol do servisu a vstrek vymenil.

Auto zdochyna vacsinou ked pridavam na otackach. Cez normalne dni pri trase doi 20km mi nezdochne, ale teraz pocas horucav je to pravidelne po prehriati, cize podla mna to ma nejaky suvis s teplom.

Nasledne odislo aj cerpadlo, ktore som vymenil. Ako prve som menil palivovy filter a sviecky. Potom snimac otacok kluky. Toho roku som zacal mat problemy zo startovanim tak som dal precistit a nastavit skrtiacku klapku, ktora bola nenormalne zanesena len zospodu. Problem so startovanim sa vyriesil, ale v horucavach motor zdochyna stale. Podotykam, ze zdochyna len ked auto rozbieham z nizkych otacok. Pred 2 rokmi som mal chybu na palubovke ten kohutik ci co to je a znamy to napojil na notebook a vyhodilo prilis bohate zmesy, chyba lambda sondy (cisla si nepamatam). Dal otestovat lambda sondu, ktoru vyhodilo ze je v poriadku. Chybu resetoval a odvtedy uz nevyskocila. Mozno som este na nieco zabudol, ale za tie 3 roky som uz zufaly.

Budem rad za kazdu radu co sem hodite.

Vopred kazdemu dakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtělo by to znovu na diagnostiku.

A pokud je to pořád moc bohaté, třeba zůstává otevřený vstřik.

Možná bylo dobré vyměnit i tu lambdu před katalyzátorem.

Nevím.

Pokud jsou to už 2 roky - určitě tu diagnostiku chceme znovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na diagnostike som bol asi 4 krat, raz v official servise a 3 krat u roznych znamych, ktori su skusenejsi, ale nevyhadzuje ziadnu chybu. mozno by to bolo dobre mat napojene na diagnostiku pocas jazdy ked to zdochne ale aj tak chybu vyhodit nemusi a ked som to uz dva krat skusal so znamymi tak chybu nevyhodilo ako naschval...

Tu lambdu prednu som objednal a vcera mi dosla, ale kupoval som pouzitu kedze novu sa mi neoplati kvoli tomu ze neviem ci je chyba v nej.

Nemoze to byt aj napriklad vzduchovy filter? Alebo zanesene vzduchove potrubie? Kedze to asi nedostava dostatok kyslika?

Dakujem za odpoved.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nerozumím dobře tvému výrazu "zdochýna".

Může to být že se motor zastaví a musíš ho znovu nastartovat?

Nebo spíš, že nejsou dobré reakce na přidání plynu? Tak jsem si to aspoň vysvětlil.

Já jsem jen zažil Fabii, kde nebyla v paměti žádná chyba a na emisích se ukázalo, že překračuje limit CO 4,5-násobně.

Majitel si na nic nestěžoval - ani na spotřebu.

Po výměně přední lambdy se emise dostaly na spodní hranici limitu a nebyl problém.

Prostě lambda, která by měla teoreticky vydržet 160 tis.km, nebyla v pořádku po 70 tis. km (ovšem byla asi 13 let stará).

A co se týče filtru vzduchu, tak předpokládám, že ten jsi už zkontroloval/vyměnil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomu zanesenému vzduchovému filtru by to i odpovídalo,že při prudkém přidání se motor dusí.To by ale měla být první věc,po které by měl každý mechanik jít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...