Přejít na obsah

Chci si koupit Škodovku


VelikyPanda

Doporučené příspěvky

Zdarec lidičky,

 

Chtěl bych si koupit nějakou starou Škodovu, už mně štvou poruchy moderních aut, vysoký ceny náhradních dílů a složitost oprav. Chtěl bych něco levnýho, jednoduchýho abych si věci mohl opravovat sám a nemusel kvůli každý blbosti rozbít prasátko.

Najíždím ročně mín než 10,000km, většinou jezdím po městě, občas po okreskách a možná tak jednou za rok po dálnici tak že hledám něco s benzínovým motorem. Komfort není na prvním místě, hledám něco kde je odolnej podvozek na naše děravý silnice abych pořád nemusel měnit ramena a když tak aby nebyli drahý.

Jezdím hodně po městě tak že chi aby to mělo posilovač řízení, taky bych chtěl aby to mělo nějaký užitečný věci jako rádio, elektrický zrcátka, rozmrazování zadního skla, centrální zamykání, přední mlhovky a pokud možno tak všechny 4 elektrický okna.  Tak bych chtěl aby to mělo klimatizaci , airbag pro řidiče a spolujezdce a 5 kvaltovou manuální převodovku.

 

Došel jsem k tomu že by byla nejlepší Felicie a nebo Fábie. Láká mně spíš Felicie protože je jednoduchá a jsou na ní levný náhradní díly a vzhledově se mi líbí víc než Fábie. Chtěl bych spíš kombíka aby se tam vešlo víc věcí.

 

Ve Felicii jsou 2 motory, 1.3 a 1.6 od VW. Mně se líbí víc ten českej 1.3 než 1.6 of VW protože jsou tam hydroštosy a mám s VW špatný zkušenosti. Ale zase na druhou stranu bych spíš bral tu 1.6 aby se s ní líp předjíždělo a nevím jestli 1.3 měli klimatizaci. 1.3 a 1.6 mají skoro stejný výkon, jaký z nich je lepší?

Z jakýho roku je nejlepší koupit Felicii a v jaky výbavě, například GLX? Na co dávat pozor při koupi, kde hledat nejlepší ojetinu (jsem z Plzně) a jaky jsou roční náklady/nejčastější poruchy?

 

Případně, není lepší jít do Fábie a jakou hledat?

Díky. ;)

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia je nesrovnatelně bezpečnější a celkově modernější auto. Vzhledem k tomu, že ty nejstarší dnes stojí pár korun, je podle mě volba docela jasná. Jestli chceš škodovácký motor, tak ten se do Fabií dával taky (1.4 MPI) a kromě několika slabin byl velmi trvanlivý. Na nějaké velké předjíždění ale vhodný není. Jinak je výběr motoru na delší povídání, záleží kolik chceš za auto dát a co přesně očekáváš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne na takovehle jezdeni (jako druhe zalozni auto na crcani po meste) mam Fabku 1.2 htp. Vdecny auto. Moc teda nejezdi ma za 15 let 90t km (prave kvuli trasam po meste) ale taky zatim nic nestala krom naplni a mozna desky a pakny.. Nicmene i tak vetsinou dily za par korun. Spis premyslim co menit preventivne, protoze uz je mi to blby;). Tankuju ale Efectu nebo obcas Vervu a posledni dobou dodavam i Vif. Olej vetsinou obyč Starline, ale po 3/4 roce. Feldu ma táta 1.3ku a ač nikdy nebourana je shnila na skrz. Jinak motorove to drzak teda je. Meli sme je i sluzebni, dostavali neskutecny kour, udrzba jen to nutne a dozili temer 300tis km. Ja bych ale volil Fabii. Pokud bude udrzovana je uz nekde jinde nez Felda. Stejne zalezi jen na tobe. Feldu koupis za 15 a Fabku s pozadovanou vybavou hold draz. 

Editováno: , autor: Martin Z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám ted BMW e46 320d, do 100 to jede za 10-11 vteřin z kopce když je vlhko a chladnej vzduch. :D Celkem spolehlivý auto ale pořád odchází nějaký prkotiny, jedno spraviš a druhý se rozbije, a ceny náhradních dílů jsou drahý, starý lidi prodávají ještě za víc než nový a celkem je to takový rozčarování. Očekáváš že to bude kvalitní ale není, nedávno jsem myl tapecírunk na stropě jen tak vlhkým hardem a teď to všude odpadává. Auto který kdysi stálo přes milion. :angry: Ještě je tam čerpadlo VP44 který taky odchází a nový je drahý, a celkem už jsem z toho unavenej. Chtěl bych něco jednoduchýho kde nebudu muset rozbíjet prasátko kvůli každý opravě, kde nejsou žádný načasovaný bomby jako VP44 a prostě něco co bude normálně fungovat, neudou padat tapecírunky, nebude praskat kůže na sedačkách, nebudou se lámat žádný čudlíky, loupat lak atd... kol119

 

Kolik stojí ročně údržba takový Fábie 1.4? Z jakýho roku a s jakou výbavou jí hledat? Kde jsou nejlepší ojetiny? Moje BMW je dovezený z Itálie a není na něm žádná koroze, chtěl bych zase takový auto. Za kolik se dá sehnat Fábie v dobrým stavu?

Lidi mi taky často říkají jak je dobrý jezdit na LPG, jakej názor na to máte vy?

 

Editováno: , autor: VelikyPanda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už to s ojetými auty chodí. :) I na Fabii může odejít leccos (servo, stahovačka, zrovna i ten tapecírunk prý často padá), ale ceny ani dostupnosti dílů se asi bát nemusíš. 1.4 MPI ročník viz kolega výše a koupíš ji snad od 20 tisíc. Pokud nejsi tolik limitovaný cenou, je nejlepší volba z konce výroby 1.4 16V 59 kW (už německý motor). Kde jsou nejlepší ojetiny? To je těžké. České bazary i inzerce jsou plné zanedbaných vraků, chce to dobře vybírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu tema Fabia, takze nejlip, kdyz si to projdes sam. Urcite tam nejaky casty zavad, tipy a udrzbu resi. Me jeste nastesti klep klep nic zavazneho s tim najezdem nepotkalo, takze sem spokojenej. Zvlast interier mam jako novej, sice socka, svihadla vsude, zadna klima, jeden pytel, nemam ani radioB) a ani central, ale dela co potrebuju. Jo a dodam, ze sluzebni htp co mela v praci manzelka sla do bazaru s 360t km.. Sam bych tomu neveril nevidet;)

Editováno: , autor: Martin Z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to sice můžeš lít olej, ale když budeš vycházet z průměru, tak provoz 10 let staré fabie bude vydávat při nájezdu 10K km ročně cca. 50 až 70 000 Kč vč. paliva, oleje, filtrů, gum a nejčastější údržby, to je dle zprůměrované tabulky. 

 

Když jsme u té felicie, tak sice zrezlá být může, ale pořád se dají sehnat dobře opravené kousky, obvykle stačí nechat udělat nové prahy, to zas tolik stát nemusí. Jinak 1.6 ve felici jela jak kojot. Felcka s dobře zajetým 1.6 motorem rozhodně v závodění potrápí i legendární octavii 1.9 PD 77/81 kW, tvrdit že to není na předjíždění je dost mimo.

Nicméně to bude staré auto a i když se sežene A/C verze tak otázka zda to bude fungovat a co to bude stát opravit. Já bych dnes už auto bez klimy nechtěl, o to víc jsem překvapený, že klimatizace u nové fabie je až u nejvyšího modelu započítána v ceně jinak příplatek a úplně vypadl climatronic, jako proč ?

 

Já jsem byl zapřísáhlí odprůce všeho eletrického v autě a automatický klimatizací tuplem, ale co jsem okusil climatronica v OII FL tak už nikdy jinak :-D

 

 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na klimu auto nejezdí, ale já jako řidič na klimu rozhodně jezdím. Radši bych autem v parných dnech vůbec nejel a jel MHD než se pařit v autě co klimu nemá nebo nefunguje. Oteklých rudých očích a zánětů zvukovodu jsem si užil už dost.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už je subjektivní. Dříve jsem klimu používal jen v nejvyšší nouzi, nesnesu totiž když je zanedbaná a plná svinstva, ale teď na ni nedám dopustit.

 

Ale k tématu, myslím si, že Panda by se měl v první řadě ujistit, že ví, co chce. Je docela možné, že ani taková patnáctiletá Fabia nebude zrovna leštěnka bez investic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se byl podívat na nějaký Fábie, v bazarech mají absolutní šrot. Měli tam jednu 1.9 TDi dovezenou z Německa, prorezlou jako ementál, týpek to nemohl nastartovat tak přivezl jinou baterku. Pak to sotva chytlo, svítila kontrolka volantu s vykřičníkem a on mi říkal že to je tou slabou baterkou, bubliny ve zpětným zrcátku, nefunkční klima, týpek mi tvrdil že stačí dofouknout a pak jsem stáhl okna a jedno z nich nešlo zatáhnout tak mi zase říkal že je to tou baterkou.  Ještě to mělo nějaký poničený těsnění kolem oken, najeto přes 200,000km a chtěl za to 68,000kč. :D Ty překupníci lžou hned jak tě pozdraví, obzvlášť když si myslí že jsi mladej a nerozumíš tomu.

 

Benzínový modely jsem našel jenom na internetu ale jsou taky drahý, ve více měně dobrým stavu a se základní výbavou jsem 1.4mpi našel jenom okolo 60,000kč což se mi zdá moc. Našel jsem ještě jednu Felicii ale až někde za Prahou která na fotkách byla super čistá a ve velmi pěkným stavu, byla to taky 1.4 akorát neměla klima a chtěl za ni 65,000kč, že prej má najeto 46,000km, což se mi na rok 1997 zdá nereálný pokud to celou dobu nestálo někde v muzeu. :D


https://www.sbazar.cz/autofilek/detail/27682242-skoda-felicia-glx-16-super-stav

Budu hledat dál ale zdá se mi že protože škodovky jsou tak vyhledávaný, najít dobrej kus za dobrou cenu v ČR bude strašně těžký.

Editováno: , autor: VelikyPanda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...