Jump to content
MejDej

Zvuk motoru

    Recommended Posts

    Nazdar chlapi, 
    mám měsíc nového Škoda Rapid 81Kw 1.0tsi a jsem s ním velmi spokojený. Hlavně jsem byl udivený jak je tichý a že i na tříválec dokáže pěkně táhnout.
    Normálně tankuju u Makra na Černém mostě, mám to cestou z práce, ale předevčírem jsem natankoval u Pap Oilu u nás ve vesnici a od té doby mi přijde, že je motor o něco hlučnější. Dříve nebyl slyšet až do 2800 otáček, ale teď už ho slyším od 2500. Přítelkyně si toho také všimla a dala mi za pravdu.

     

    Je možné že to je benzínem? Mám najeto cca 1100km a jezdím 25km do práce a zpět (dálnice) + nějáká ta cesta k rodičům a na výlety.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Máš auto v záběhu, mě se 1.2 TSI uklinil až cca kolem 3000 km, do té doby někdy dost brumlal, hlavně v zátěži. Jinak můžu potvdit, že na benzínu záleží. Moje subjektivní stupnice od nejtichšího k hlučnějšímu je:

    1. Power Shell 100oct

    2. OMV MaxxMotion 100oct

    ..

    ...

    dlouho nic

    3. Cokoliv v průměru jako MOL,Benzina

    ...

    dlouho nic

    4. Cokoliv ala JZD

     

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Turbomotory obecně jsou hodně náchylné na kvalitu paliva. Mám sice taky 1.2 TSI, ale spotřeba se mi mění v závislosti na tom, kde zrovna natankuju. Nechci dělat nikomu reklamu, ale aditivuju si sám VIFem + tankuju obyčejnou 95 u OMV. Pokud tankuju jinde (např. MOL), spotřeba mi jde nahoru klidně o 0,2 - 0,3 litrů / 100 km, což už není úplně zanedbatelné číslo. Sám za sebe ale doporučuju aditivum VIF :palec2:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dříve, než se to tady zvrhne, to zarazím - toto téma není o tom, co kdo tankuje bez návaznosti na zadání tématu. Nepatřičné příspěvky odstraněny.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Odopvěd zní. Skus tam dalších 1000 km lít nějaký kvalitní aditivovaný benzín. Mělo by se to pak zase ztišit.

    Já mám dobrou zkušenost z LukOil a Optimal 95. Je to nějaký beznín od Čepra a píšou že je kvalitní.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim chlapi, je pre 1.0 TSI prirodzeny "plechovy" zvuk pri nizsich otackach ako 1800-2000, najma pri preradeni z 1 do 2?

    Snazim sa udrziavat otacky v okruhu 2000, no niekedy sa podari preradit skor a po pridani plynu nieco rezonuje a vydava to plechovy zvuk, az kym neskocim do 3ky. Aktualny nabeh 1700km. Dikes ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jojo, tohle se mi taky ozývá, ale jen za studena. Jako když padá bedna s nářadím :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dobrý den, 

     

    mám rapida 1.0 TSI 71kw který má najeto 13 tisíc km a zvuk se za posledních 200 km výrazně změnil a je slyšet takový kovový zvuk viz video. Je to normální, nebo se mám něčeho obávat?

     

     

    Děkuji Všem za odpověď :) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahojte, vcera pri zastaveni po dlhsej jazde som v interieri pocul nasledovny zvuk, ktory predpokladam ze ide od motora (resp. klimatizacie?). Neviete nahodou niekto, co to moze byt? Auto ma nabehanych cca. 8000km, 81kw. V auguste 2018 (mesiac od prevzatia vozidla) bolo pocut v interieri pisklavy zvuk, aj pri zapnutej aj pri vypnutej AC. V servise mi povedali, ze nevedia identifikovat co to moze byt, vraj to mozno prestane alebo nech dojdem ked sa to zhorsi. V zime nic nebolo pocut a teraz toto. Dik za postrehy.

    Rapid.mp3

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj kompresor SANDEN mi dělá jiné pazvuky. Každopádně takový servis seřvat, pohrozit právnikem a najtí lepší servis, protože rozhodně nejde o zdravý zvuk. Nejhorší je, že samotné Škody se člověk nedovolá. Od té doby co zavedli "Info linku" a podobné kontaktní místa, rozuměj "odpadní koše", tak se člověk ničeho nedovolá. Zbývá jediné mít známého automechanika ve Škodě, který se pokusí něco s tím udělat.

    Já ale jako kněžna Libuše předpovídám - jednou Dacie bude brána za solidnější značku právě díky kontaktu se zákazníkem v s:ervisu :-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dobrý den,

     

    potřeboval bych poradit. V autorizovanem servisu mi rekli že je to normální což se mi opravdu nezdá.

    Při prvním startu ráno mi volnoběh vyskočí na 1400 otáček a zvuk je jak u traktoru, jako by tam 45 sekund klapaly ventily. Můžete mi někdo poradit kde by mohl být problém? Pro upřesnění přikládám video. Díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Podarilo se mi stahnout jen to posledni video. Chyba spise na me strane. 

    Nicmene tech 1400 otacek kratce po studenem startu neni problem. Zvuk v te stazene nahravce je tak spatny, ze tezko soudit. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim Mirass 88. Tiez sa mi podarilo stiahnut len posledne video. Mam Toledo 1.0TSI 81kw a musim potvrdit, ze tento prejav mam presne aj ja. Najviac je to znatelne ked nastartujem vyhriate auto na obed pocas letneho dna, idealne rovno aj so spustenou klimou. Povedal by som, ze ten plechvo-drnciaci zvuk je este vyraznejsi. Ked je chladnejsie, aut zahriate alebo v "nalade", tak to takto nedrnci. V servise boli zufali, lebo to vzdy skusali vyvolat na zahriatom zabehnutom motore (som 20 km od servisu) a samozrejme uz sa to neprejavilo. Je to dost neprijemny zvuk, niekedy ho pocujem pri rozbehu na krizovatke ked auto nie je dost zahriate alebo pri cuvani do mierneho kopceka do dvora aj ked je zahriaty, ale zda sa, ze aspon moj autorizovany servis to povazuje za bezny prejav... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je to normální. Když je myslím nad 15 nebo 18 stupňů, tak při studeném startu tam jde asi minutu bohatá směs, prý aby se rychleji zahřál katalyzátor. Dělala mi to i předchozí Fabia 2 1.6 16V.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×