Přejít na obsah

výměna převodovky 5° za 6°


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Hore mas vypisane kody prevodoviek. Malo by pasovat asi zo vsetkych koncernovych aut, co maju motor napriec, avsak kazda ma ine prevodove pomery, takze prevodovkou napr. z Octavie si clovek zrovna moc nepomoze, nakolko ma prevody do pomala (ma vacsie kolesa, ktore to kompenzuju). To skor ti co maju Octavie nahadzuju prevodovky z Fabie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Hore mas vypisane kody prevodoviek. Malo by pasovat asi zo vsetkych koncernovych aut, co maju motor napriec, avsak kazda ma ine prevodove pomery, takze prevodovkou napr. z Octavie si clovek zrovna moc nepomoze, nakolko ma prevody do pomala (ma vacsie kolesa, ktore to kompenzuju). To skor ti co maju Octavie nahadzuju prevodovky z Fabie.

Aha, a která je tak optimální na tu 1.4 tdi? EWTnebo GGU?? jakou máš ty??

Editováno: , autor: lukyfabia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 roky později...
V 19. 11. 2012 na 18:04, mastik napsal:

6-ty stupen je u toho 6Q aj tak podstatne dlhsi, nez 5-ty st. u 5Q. To by si chcel v meste s tym 6Q jazdit na 3-tom stupni? Lebo motor ma pri 50 km/h cca 1900 ot/min na tom 3 st. 6Q prevodovky.

Mimo mesta tiez trochu problem, lebo napr. 5 stupen 6Q by mal pri rychlosti 90 km/h cca 1750 otacok. 6-ty stupen by si asi ani pri dialnicnom tempe nedal, lebo bud by ti padala rychlost, alebo by si muse dat hodne plynu aby to v tych nizkych otackach tahalo, co je dost neekonomicke a pre motor pohroma. Musis si uvedomit, ze ta 1.4 TDi ma iny priebeh krut. momentu, je posadeny vyssie nez u 1.9, takze sam musis vediet, ze ta 1.4 ako tak taha od 2000 ot., kedy ma nejakych cca 170 Nm. Pri 1800 ot. ma cca 140 Nm. To su hodnoty pre 59 kW verziu. Aj ked to das nachipovat na max co sa da, tak ten spodok do tych 2000 otacok sa v podstate moc nezmeni. Ale ked to chces silou, mocou, tak prosim. Rad sa necham poucit, ze je to v pohode, ze mas zrychlenie OK, spotrebu ze ti to znizilo atd. Ani tych penazi, ze ti neni luto tam tolko narvat....

Proste sa ti snazim nahovorit, ze ked chces riesit dlhsie stupne, tak daj 5Q z tej 1.9 (je ich plno, su lacne, vymena v dielni cca 2 hodiny). Este je jedna moznost prevodovky, a to konkretne z Fabie II (Polo) edicie Greenline, no ta sa bude obtiazne zhanat a v podstate je zanedbatelny rozdiel v prevodovych pomeroch, oproti tej klasike 5Q 1.9-ky.

Osobne mam 5Q z 1.9 a pri 100 km/h (tacho), motor toci cca 1950 ot (presne si to nepamatam). Neni to ideal?

Zdravím. Chtěl bych hodit ten delší 5 kvalt do Š Roomster 1,4 tdi 59/77 kw chip v jakém autě to prosím tě máš a z jakým motorem?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 13. 7. 2018 na 10:54, kmeca napsal:

Ahoj,

 

mám všetečný dotaz ohledně výměny 5° převodovky z fabie 1.4 tdi 51kw (BNM) za 6°, bude tam z něčeho pasovat? 

 

Díky

No tady je to mrtvé ale dle té diskuze co je dost stará sice pasuje ale je to k ničemu. Řeším to a sháním tu delší 5 st. Ta 6 je dost drahá na takovou přestavbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes dokončen hokus pokus 6nebo 5 kvaltu??   Škoda Roomster 1,4 tdi chip 59/77kw

6 kvalt pro motor 1,4 tdi  i když ten krátký je holý nesmysl. Ten motor to prostě neutáhne, odzkoušeno na Š Roomster. Náklady na převodovku a překopání byť vlastníma silami vyjde na 18 tis. Jízda s bídou na tu pětku. Šestka padá a padá a padá. Takže jsme zvolili delší 5 kvalt GGU s Fabie 1. Kola 16/195/45 lepší by byli pravděpodobně 15/50/185 asi by se dostal k 200 tacho. Takto 180 stejně jako s původní převodovkou ale o 500 ot/m míň a cca 2,5l míň okamžité spotřeby. Prostě přes 3500 ot/m už nemá sílu to přetlačit. Menší kola by zvýšili trochu otáčky tak by se možná dostal výš.  Jede to slušně otáčky proti původní krátké převodovce cca o 500 ot/m níž. Spotřeba na 100km okruhu cca o půl litru níž. Potvrdím až po delším ježdění. Celkově dojem super. Ztratilo se "dunění" které ten 3 hrnek vydával od 2500 ot/m.

Při 2500 ot/m  na pětku jede krásně 130km/h a momentalka je 4,1/4,8l.  Před tím 3100 ot/m a momentalka 6,6/7,2l průměr 6,8l/100km.

Při 100km/h 1950ot/m momentalka  2,7/3,4 a před tím momentalka 4,0/4,7 průměr 4,4l/100km.

Musí se na to trochu zvyknout a tam kde se jezdilo do zatáčky na 3 je třeba dát 2. Stejně tak zapomeňte na 4 jet 50 :-D Každopádně sem napíšu po pár tis. km jak se to chová celkově.

PS: Nezapomenout vyměnit po zahřátí v té převodovce olej!!! 

Přidávám pár fotek. 1 fotka s původní převodovkou. 2 fotka s GGU

20180424_101909.jpg

20180720_213343.jpg

20180720_205228.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 3. 2013 na 19:58, lukyfabia napsal:

Aha, a která je tak optimální na tu 1.4 tdi? EWTnebo GGU?? jakou máš ty??

Ty co jsou vypsané jsou stejné akorát GGU je o cca 200ot delší ale pro 1.4 je to moc. Spíš se hodí pro toho kdo jezdí dálnice. Po městě jezdíš na 3 :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Nie je ten chip na 77kw pre tú 1,4 veľa? Ak nie a má 77kw, tým pádom by mala byť v pohode prevodovka z 1,9tdi 77kw, či? Pasuje to?

Je nejaký rozdiel medzi Roomster a Roomster Praktik?

 

Hodím sem pre lepší prehľad sprevodovanie 1,4tdi 51kw

 

1st.

 

IMG_8697.thumb.jpg.fd1dbaefdf39631fb2a7d498c3f897e0.jpgIMG_8698.thumb.jpg.de699a78fd5e7e991fc34d49aed911b8.jpg

 

2st.

IMG_8699.thumb.jpg.cffd2653a2e8e9160f7237f0148d2b8c.jpgIMG_8700.thumb.jpg.8666c42e1507c973f55a0564b0323336.jpg

 

3st.

IMG_8701.thumb.jpg.b6d1eca3ec41441149d671dee8a90fa2.jpgIMG_8702.thumb.jpg.40a6342f0e6c1398527c1bb914c18b71.jpg

 

4st.

IMG_8703.thumb.jpg.1694aa1a0112916223ae23f0417e0d40.jpgIMG_8704.thumb.jpg.024fec0efe83e410fe1f6480def32639.jpg

 

5st. 

- 2000ot.

- 100km/h

- 3000ot.

- 130km/h

- 140km/h

- 150km/h

- 160km/h

IMG_8705.thumb.jpg.54223a63a3c9e147a32023ac5436ba08.jpgIMG_8706.thumb.jpg.c4d097d3c288c14b0ce791ef986674bf.jpgIMG_8707.thumb.jpg.a96dab4107a0528993a6157e9b0df575.jpgIMG_8708.thumb.jpg.f8c1b088afc6e311a135a0577a3bb295.jpgIMG_8709.thumb.jpg.b67a7affc2a737be39767d746fb546c5.jpgIMG_8710.thumb.jpg.9cac48488181a0e6f918868177f0d692.jpgIMG_8711.thumb.jpg.a5c34df3b99e857d85895e4d0b8f76e4.jpg

 

Ďakujem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...