Přejít na obsah

Vyčištění škrtící klapky


DušanV

Doporučené příspěvky

Tak nějak se v rámci preventivní údržby na současných  motorech  propaguje v médiích číštění škrtící klapky.  Mám motor  1.2 Tsi  63 kW, kód CBZA

Takže se chci na tomto fóru poptat po případných zkušenostech majitelů, jestli někdy již tuto klapku na konkrétním motoru čistili a jak na to ? Je nějaký fígl v jeho demontáži, očistě, popř. má to vůbec smysl ? Nemám žádnou domácí diagnostiku, ani nikde její neoficielní možnost,  takže musím  po očistě klapky znovu v servisu něco diagnosticky nastavovat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já jsem o víkendu čistil a nastavoval škrtící klapku. Velmi často při volnoběhu po zahřátí motoru se na chvilku objevila porucha ESP a rozsvítil se symbol ESP a kontrolka tlaku v pneu. Porucha motoru ani jeho kontrolka nesvítila a motor neztratil výkon. Na diagnostice byla, ale jen závada u motoru - error code  6322 - neznámá chyba. Na internetu jsem dohledal porucha 6322 - systém nasávání vzduchu, příliš nízký průtok - vyčistit a nastavit škrtící klapku. Škrtící klapka vypadala asi jak u předchozího příspěvku (podle mě OK). S klapkou jsem vyčistil i snímač plnícího tlaku vzduchu co je na tlakové trubce (mezi turbem a klapkou).

 

Demontáž je jednoduchá:

 

74700293_Demontrtcklapky.thumb.png.435c3a47af38f5ec9beb82b34bf79c50.png1156817000_Demontrtcklapky2.thumb.png.7fa487835a26a6ce046cd253fbbea0ac.png

 

Na čištění jsem použil sprej na škrtící klapky co jsem koupil v mototechně. V návodu od Škody je vyčistěte acetonem s pomocí štětce a hadry, která nepouští vlákna, nechat odvětrat a namontovat.

 

Nastavení jsem prováděl podle:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA

 

https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y

 

 

Tato závada se asi začala objevovat potom co se jsem nastartoval se slabou baterií a musel auto káblovat, možná stačilo odpojit, zapojit baterii po dobití, nevím:unsure:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, tak po cca 40000 kilometrech od vyčištění klapky se opět po zahřátí motoru a na volnoběh začala objevovat porucha ESP a rozsvítil se symbol ESP a kontrolka tlaku v pneu. V diagnostice brzd porucha 01314 - řídící modul motoru - zkontrolujte paměť závad motoru. V motoru byla buď závada P307A 00- sací systém průtok vzduchu příliš malý a nebo P0068 - MAP/MAF korelace polohy škrtící klapky. Nejprve jsem zkontroloval netěsnost sání - OK, vyměnil vzduchový filtr - stejně bych jej měnil za cca 3000km a očistil čidla tlaku na sání před i za škrtící klapkou. Toto nepomohlo a tak jsem vyčistil škrtící klapku a znovu ji nastavil. Porucha se už neobjevila. Škrtící klapka příliš zašpiněná nebyla.

 

 

221503234_IMG_20210313_15255843.thumb.jpg.33c3aae5fa065833241b85a923ffadb5.jpg                     349588008_IMG_20210313_15262144.thumb.jpg.78ac11d12250bbae0b5d2eca77651312.jpg                730798483_IMG_20210313_15252142.thumb.jpg.0cc0b4ba44f86a25f3d054c59ff81fa2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...