DušanV Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 Tak nějak se v rámci preventivní údržby na současných motorech propaguje v médiích číštění škrtící klapky. Mám motor 1.2 Tsi 63 kW, kód CBZA Takže se chci na tomto fóru poptat po případných zkušenostech majitelů, jestli někdy již tuto klapku na konkrétním motoru čistili a jak na to ? Je nějaký fígl v jeho demontáži, očistě, popř. má to vůbec smysl ? Nemám žádnou domácí diagnostiku, ani nikde její neoficielní možnost, takže musím po očistě klapky znovu v servisu něco diagnosticky nastavovat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
podhrjan Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 Pokiaľ ti nevyskoci žltá kontrolka motora, takze by som to neriesil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
podhrjan Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Nemusis nic nastavovat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mida Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 Ahoj, já jsem o víkendu čistil a nastavoval škrtící klapku. Velmi často při volnoběhu po zahřátí motoru se na chvilku objevila porucha ESP a rozsvítil se symbol ESP a kontrolka tlaku v pneu. Porucha motoru ani jeho kontrolka nesvítila a motor neztratil výkon. Na diagnostice byla, ale jen závada u motoru - error code 6322 - neznámá chyba. Na internetu jsem dohledal porucha 6322 - systém nasávání vzduchu, příliš nízký průtok - vyčistit a nastavit škrtící klapku. Škrtící klapka vypadala asi jak u předchozího příspěvku (podle mě OK). S klapkou jsem vyčistil i snímač plnícího tlaku vzduchu co je na tlakové trubce (mezi turbem a klapkou). Demontáž je jednoduchá: Na čištění jsem použil sprej na škrtící klapky co jsem koupil v mototechně. V návodu od Škody je vyčistěte acetonem s pomocí štětce a hadry, která nepouští vlákna, nechat odvětrat a namontovat. Nastavení jsem prováděl podle: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y Tato závada se asi začala objevovat potom co se jsem nastartoval se slabou baterií a musel auto káblovat, možná stačilo odpojit, zapojit baterii po dobití, nevím. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mida Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Ahoj, tak po cca 40000 kilometrech od vyčištění klapky se opět po zahřátí motoru a na volnoběh začala objevovat porucha ESP a rozsvítil se symbol ESP a kontrolka tlaku v pneu. V diagnostice brzd porucha 01314 - řídící modul motoru - zkontrolujte paměť závad motoru. V motoru byla buď závada P307A 00- sací systém průtok vzduchu příliš malý a nebo P0068 - MAP/MAF korelace polohy škrtící klapky. Nejprve jsem zkontroloval netěsnost sání - OK, vyměnil vzduchový filtr - stejně bych jej měnil za cca 3000km a očistil čidla tlaku na sání před i za škrtící klapkou. Toto nepomohlo a tak jsem vyčistil škrtící klapku a znovu ji nastavil. Porucha se už neobjevila. Škrtící klapka příliš zašpiněná nebyla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_TDi Posted March 12 Share Posted March 12 Čistil jsem kolegovi na Roomsteru škrtící klapku protože auto házelo chybu do diagnostiky. Klapku jsem vyčistil a při tom jsem zjistil, že se zasekává díky opotřebovaným ozubeným kolečkům uvnitř. Neví někdo, jestli se dají koupit jen náhradní kolečka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.