Přejít na obsah

Teplota oleje


okta3bk

Doporučené příspěvky

Zkušenosti s tím mám, ale ne dobré.

Tyhle teploty jsou měřené tam, kde je olej nejchladnější - ve vaně.

Na horním pístním kroužku je teplota oleje tak o 110 st.C vyšší.

Když vezmu v úvahu, že i nejkvalitnější syntetický olej hoří při 240 st.C, není to pro motor nic moc.

A pokud používáš jiný olej, může být jeho bod vzplanutí třeba i 200 st.C.

Když jsem měl olej na minimu a dolil k maximu, mělo to v zatížení za stejných podmínek tu dobrou vlastnost, že teplota oleje klesla o 8 st.C.

Ale výkonnější výměník voda-olej by pomohl víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, okta3bk napsal:

 

Radím používat jen plně syntetický olej, měnit ho po 15 tisících km.

Pokud existuje v požadované specifikaci olej s vyšší tepelnou zatížitelností (5W-40, 5W-50), používat ten. 

No a nebo předělat chlazení motorového oleje. 

AUDI A8 má výměník voda-olej s větší kapacitou a tedy i lepším chladícím účinkem. 

A někdo na Yeti 1,8 TSI, kde měl běžně 130 st.C na oleji, ho použil a o 20 st.C šla teplota dolů.

Tak jestli má ten výměník stejné rozteče a průměry trubek i pro tvůj motor, použít ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Filip Grůza napsal:

Je to normalni teplota.. na RS namerim klidne i 130C. 

To je docela hrůza. 

Mám srovnání u dvou sousedů, kteří si koupili T5 Caravelle 2,0 Biturbo 132 kW (napřed si ho koupil jeden a když ten druhý auto vyzkoušel, pořídil si ho za 3 měsíce taky).

Při najetých 8 000 km jsem se sousedem vjel na dálnici a po chvíli jízdy byla teplota taky taková. 

Dohodl jsem se se sousedem, že mu koupím adaptér pod filtr (ten je klasický plechový, ne papírová vložka), olejový chladič (poměrně velký, 13-řádkový), hadice atd. 

Jak řekli, tak učinili. Při jízdě s vlekem po dálnici ve vedru nebo i v kopcích při relativně pomalé jízdě na dvojku-trojku je teplota oleje do 110 st.C.

A teď má ten motor najeto 228 000 km. Výměny oleje po 10 000 km.

Druhý soused, kterému jsem nabídl totéž, prohlásil, že to je správně tak, jak to dělá Volkswagen a že nic na autě předělávat nebude. 

V 80 000 km se mu rozpadl jeden motor (ten mu ještě platil v rámci záruky Volkswagen), druhý motor vydržel něco podobného a odešel taky. 

Teď tam má třetí motor (ten už si platil sám) a celkově má auto najeto taky cca 200 tisíc km. 

Takže asi může každý říkat, že je to běžné, že je to normální, že to výrobce tak chtěl a myslel apod. 

Ale určitě to není dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Tonda-B napsal:

Radím používat jen plně syntetický olej, měnit ho po 15 tisících km.

Pokud existuje v požadované specifikaci olej s vyšší tepelnou zatížitelností (5W-40, 5W-50), používat ten. 

No a nebo předělat chlazení motorového oleje. 

AUDI A8 má výměník voda-olej s větší kapacitou a tedy i lepším chladícím účinkem. 

A někdo na Yeti 1,8 TSI, kde měl běžně 130 st.C na oleji, ho použil a o 20 st.C šla teplota dolů.

Tak jestli má ten výměník stejné rozteče a průměry trubek i pro tvůj motor, použít ho.

auto mám 3 měsíce tak jsem právě měnil teď olej  po 16000 km a myslel jsem si ,že se to zlepší a přijde mi že je to ještě horší  a dal jsem tam ten to olej Motorový olej CASTROL EDGE 5W-30  ,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, okta3bk napsal:

Zdravím,,chci se zeptat na teplotu oleje mám octavku 3     2.0   110 kw    při normální jízdě po rovině je teplota od 96C do 109C   a do kopce až 123C  venkovní teplota byla 30C to se mi nezdá normální ,,nemá s tím prosím taky někdo zkušenost???

 

Nepodléhej panice. Vyšší teplota při větším zatížení je přirozená. Krátkodobě 123 °C je naprosto v limitu. 

 

Vyšší viskozita (tekutost) oleje (5W-50) má jen málo společného s jeho větší tepelnou odolností. A naopak, viskoznější olej po motoru pomaleji teče a tím motor hůř chladí a sebe (olej) víc zahřívá! Ne na všechna místa je veden tlakem mazacími kanály.

 

Teplota prvního pístního kroužku je u všech motoru vyšší, je dána konstrukcí pístu, nemá smysl se tím zabývat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro tento typ motoru se mají používat oleje jen 5w30  507  ale kupoval jsem ho přes internet  cca za 1000  5l  ale po výměně oleje mi přijde že to hůř táhne a víc se zahřívá.Tak přemýšlím že ho koupím v obchodě a vyměním znova.

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co můžeš udělat jako běžný uživatel?

Moc toho není:

- používat jen kvalitní olej (třeba https://www.aci.cz/mi-78771-millers-oils-ee-longlife-5w-30-nanodrive-1-l_d173172.html )

- nejezdit ho tam dlouho - rok nebo 15 000 km

- když teplota oleje ve vaně překročí 110 st.C - ubrat

Kolega má jistě pravdu v tom, že není třeba podléhat panice (panika - strach před bohem Panem), že jsou to teploty běžné a že na horním pístním kroužku jsou vyšší.

Ale to neznamená, že jsou to teploty pro motor vhodné nebo doporučeníhodné.

Pokud je teplota na horním pístním kroužku vyšší než bod vzplanutí oleje, olej shoří, kroužky běhají ve válcích na sucho (to podstatně vyšší tření poznáš i ve ztrátě výkonu motoru) a jeho životnost se sníží.

Zplodiny hoření pak zatěžují zbývající olej, který pak rychleji degraduje.

Pardon, ty potřebuješ 5l balení: https://www.aci.cz/mi-78775-millers-oils-ee-longlife-5w-30-nanodrive-5-l_d173173.html

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tonda-B

Žiješ blaze, pokud si myslíš, že jsi sousedův tranďák zachránil tím, ze jsi vyměnil chladič. BiTDI v T5 jsou jeden velký konstrukční problém, žerou olej, špatné chladiče EGR, které se rozsypou do motoru a způsobí KO motoru apod. Rozhodně za to nemůžeš ty, těch faktorů je tam několik. 

 

Jinak MO jsou výborný oleje, ale oháníš se bodem vzplanutí a doporučíš olej, který má bod vzplanutí nad 200st, což moc přesný není, může to být klidne 205st. Za to třeba Mobil1 ESP Formula 5w30 má bod vzplanutí 254st. C. I to TBN u MO EE nestojí moc za řeč, to Mobil1 má lepší. A stojí polovic.. lepší koupit tento a měnit ho častěji.

 

Mobil1 je velmi kvalitní olej a 5L seženeš do 1000,- Kč. Za interval 30k km ho vyměním 3x, vždy po 10k km a to krátké trasy s autem nejezdím, na to mám jiné auto. Takto vím, že pro auto dělám to nejlepší. Asi je to i jízdou, ale v 98% mám po zahřátí 90-95st. C. Párkrát jsem tam měl snad kolem 105st. C., ale víc ne. Nechápu, jak někdo může udělat 130st.C. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Tonda-B napsal:

To je docela hrůza. 

Mám srovnání u dvou sousedů, kteří si koupili T5 Caravelle 2,0 Biturbo 132 kW (napřed si ho koupil jeden a když ten druhý auto vyzkoušel, pořídil si ho za 3 měsíce taky).

Při najetých 8 000 km jsem se sousedem vjel na dálnici a po chvíli jízdy byla teplota taky taková. 

Dohodl jsem se se sousedem, že mu koupím adaptér pod filtr (ten je klasický plechový, ne papírová vložka), olejový chladič (poměrně velký, 13-řádkový), hadice atd. 

Jak řekli, tak učinili. Při jízdě s vlekem po dálnici ve vedru nebo i v kopcích při relativně pomalé jízdě na dvojku-trojku je teplota oleje do 110 st.C.

A teď má ten motor najeto 228 000 km. Výměny oleje po 10 000 km.

Druhý soused, kterému jsem nabídl totéž, prohlásil, že to je správně tak, jak to dělá Volkswagen a že nic na autě předělávat nebude. 

V 80 000 km se mu rozpadl jeden motor (ten mu ještě platil v rámci záruky Volkswagen), druhý motor vydržel něco podobného a odešel taky. 

Teď tam má třetí motor (ten už si platil sám) a celkově má auto najeto taky cca 200 tisíc km. 

Takže asi může každý říkat, že je to běžné, že je to normální, že to výrobce tak chtěl a myslel apod. 

Ale určitě to není dobré.

Konstrukcne to RS zvlada i s touto teplotou a neni zadny problem.. ;) Ty auta maji dost pres 250t km a jezdi dal.. bez problemu ohledne oleje... 

to ze se mu vysypal motor.. bych nepripisoval oleji ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Filip Grůza Zajímavý, mám taky 135kw a nikdy jsem tuto teplotu na budíkách neviděl. Jezdím do rychlostních limitů, dálnice do 130km/h, většinou ovšem 110-120km/h. Je to verze s 4x4.

 

Souhlas s tou teplotou, obecně to problém nebude a motor zvládne ještě jednou tolik bez problémů. U O3 a S3 je ten teplotní management prostě jiný, než tomu bylo u dvojkové řady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, okta3bk napsal:

Děkuji za odpověď    a ten to olej je lepší jak castrol 5w30  ?

Olejů Castrol Edge je několik a tak nevím, se kterým srovnáváme.

Ale u toho Millera se mi líbí, že je dovezený z Velké Británie a že mu můžu věřit, že je pravý a plně syntetický.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, michal2009 napsal:

@Tonda-B

Žiješ blaze, pokud si myslíš, že jsi sousedův tranďák zachránil tím, ze jsi vyměnil chladič. BiTDI v T5 jsou jeden velký konstrukční problém, žerou olej, špatné chladiče EGR, které se rozsypou do motoru a způsobí KO motoru apod. Rozhodně za to nemůžeš ty, těch faktorů je tam několik. 

 

Jinak MO jsou výborný oleje, ale oháníš se bodem vzplanutí a doporučíš olej, který má bod vzplanutí nad 200st, což moc přesný není, může to být klidne 205st. Za to třeba Mobil1 ESP Formula 5w30 má bod vzplanutí 254st. C. I to TBN u MO EE nestojí moc za řeč, to Mobil1 má lepší. A stojí polovic.. lepší koupit tento a měnit ho častěji.

 

Mobil1 je velmi kvalitní olej a 5L seženeš do 1000,- Kč. Za interval 30k km ho vyměním 3x, vždy po 10k km a to krátké trasy s autem nejezdím, na to mám jiné auto. Takto vím, že pro auto dělám to nejlepší. Asi je to i jízdou, ale v 98% mám po zahřátí 90-95st. C. Párkrát jsem tam měl snad kolem 105st. C., ale víc ne. Nechápu, jak někdo může udělat 130st.C. 

 

Blaze žiji, o to nic.

2 stejná auta se stejnými motory a častým provozem s vleky na cestách do Německa, Polska atd.

Jediný rozdíl mezi nimi je, že u jednoho byl v 8 000 km přidán další chladič motorového oleje

(ten původní, který moc nechladil a má rozměry a tvar zhruba jako plechovka sardinek, je zachovaný a zůstal tam taky).

No a s tímhle motorem není žádný problém, zatímco tam, kde přidaný nebyl, byly už 2x problémy zásadní.

Možná je to náhoda, nebo zajímavá shoda okolností, ale já v tom příčinnou souvislost vidím.

Pokud mi někdo neprokáže opak - což ovšem nelze.

Vybrat nejlepší možný olej je asi trochu problém - nejjednodušší je vybrat nejlevnější.

To ovšem není cesta k šetrnému provozu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, okta3bk napsal:

Přesně to si taky myslím,,,ale zajímá mě proč se mi to tak hřeje a jestli to dělají i jené octávky s tím to motorem

Nejen Oktávky, ale i Yeti, Caravelle a další s různými motory.

To chlazení motorového oleje je prostě odfláknuté.

Vždyť se podívej jaký výměník voda-olej měla Oct I 1,9 TDI 66 kW, která do oleje topila podstatně míň a jak komický výměník tam máš ty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je možný, že tyto auta s odfláknutým chladičem najedou bez problémů 300 - 500k km a víc? Mrkni tady nebo na mobile.de, kolik jich jezdí. Nebude to zase tak horký, jak to vidíš, opravdu :rolleyes:

 

Navíc, aby to srovnání bylo alespoň trochu vypovídající, museli by jezdit se stejnýma váhama, měnit stejně často olej, stejná skladba tras apod, což pochopitelně není možné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro naftový motor je ideální provoz toho typu, co jezdí kamiony:

- dálnice

- částečné zatížení

- stálé otáčky .

Pokud někdo v Německu jezdí s pečlivě servisovaným autem v tomto režimu, nikdy se k vysokým teplotám oleje nedopracuje a životnost motoru může mít skvělou.

Ale kdo si zvykne vjet do levého pruhu dálnice a opřít si plyn o podlahu, nebude mít životnost motoru nijak skvělou.

To prostě nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...