shrek_85 Vloženo 21. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2018 Rozebíral jsem levé zadní dveře, protože mi přes ně tekla voda do auta (a taky jsem měnil omezovač dveří). Měl jsem vytažený nosník agregátů, zámek dveří i vnější kliku. Všechno jsem dělal přesně podle dílenské příručky. Když jsem to pak zkompletoval, zjistil jsem, že se mi trochu hůř vrací vnější klika. Napřed jsem myslel, že mi praskla (nebo se nějak vyhákla) ta pružinka na třmenu kliky. Ale když zatáhnu za kliku až nadoraz, tak na posledních 3mm je ta pružinka cítit. Navíc, když vydělám kliku ven a zaberu šroubovákem za tu vidličku, co vrací kliku, tak je cítit, že to pruží. Zkoušel jsem si na pravých předních dveřích, jak to má správně fungovat. Ta klika se má začít vracet až potom, co se utáhne ten aretační šroubek. Ale na těch levých zadních dveřích se to u mě chová stejně při povoleném i utaženém šroubku. Dá se tohle nějak opravit zvenku? Není pro mě problém koupit nový třmen kliky, ale nechtějí se mi znovu rozbírat ty dveře. Místo ztrouchnivělého těsnění na nosníku agregátů jsem tam natlačil silikon. Kdybych tam teď lezl znovu, tak bych se k tomu musel prořezat a pak to přetěsnit znovu. Jak přesně funguje ten aretační mechanismus? Když ten šroubek povolím o 3 otáčky, tak se uvolní ta kostka vedle kliky a zároveň se přestane klika vracet. Nevíte, jak to je udělané vevnitř, a co se na tom může pokazit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 25. Srpen 2018 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2018 (editace) Tak se mi to nakonec podařilo opravit bez rozebírání dveří. Ten aretační šroubek má velkou plochou hlavu, která pod sebou tlačí packu takového plechu, co zajíždí směrem ke klice a drží tu kostku vedle kliky. Z nějakého důvodu mi ta packa přeskočila až před hlavu toho šroubku. Takže jsem šroubek mohl utáhnout až nadoraz a nestalo se vůbec nic. Dokonce ani ta kostka vedle kliky tam moc nedržela, jak jsem později zjistil (stačilo tu kostku chytnout dvěma prsty, trochu s ní zakvedlat a byla venku). Povolil jsem ten aretační šroubek asi o 5 otáček a vytáhl jsem tu kostku vedle kliky. Potom jsem do té dírky pro povolování třmenu strčil plochý šroubovák směrem nad ten aretační šroubek a trochu víc zatlačil. Tím ten kousek plechu, který drží tu kostku, přeskočil zpátky do své provozní pozice a všechno začalo fungovat normálně. Klika se vrací jako na novém autě a ta kostka vedle kliky už bez povolení šroubku vytáhnout nejde. Editováno: 25. Srpen 2018, autor: shrek_85 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.