Přejít na obsah

Přední stěrače


bojler

Doporučené příspěvky

Třeba se bude někomu hodit - zkusil jsem výměnu gumiček ve stíracích lištách Superbu:

 

1. prvně si musíte koupit auto, které má gumičky v dezolátním stavu a nebo je do tohoto stavu sám přivést

2. po splnění prvního bodu buď koupíte celé lišty v originálním balení/Bosch/Valeo a nebo zkoušíte dojít k totožnému výsledku levnější, ale o něco drastičtější cestou

3. potřebujete díl, který Škoda standardně nedodává a pochází od VW - originální gumičky do aerostěračů

4. Superb má lištu před řidičem dlouhou cca 65cm a před spolujezdcem kratičkou 45cm

5. Pokud takto měníte lišty poprvé, objednáte 1ks dílu 1K0955429B (teď 131Kč) a 1ks dílu 1K0955429D (180Kč) - jde o originální díl s nominální délkou 600 a 700mm

6. Až vám to přijde domů, leknete se, jestli poslali správný díl. Cedulka na pytlíku ale nekecá a číslo dílu sedí.

7. Kratší lišta je totiž kratší jen asi o 4-5 cm a má ... tramtadadá 65cm, takže by podle všeho měla stačit dvakrát ta kratší. Ke gumičkám jsou náhradní krytky.

8. Po sejmutí lišt z auta a srovnání krytek zjistíte, že jsou odlišné.

9. Chvilku budete zkoumat, kterou krytku zkusit sundat, aby šla gumička vytáhnout a nasadit nová. Když nebudete větší jelito než já, mírným páčivým pohybem v kombinaci s tahem krytku sundáte bez úplné destrukce. Napodruhé by se mně možná podařilo krytku sundat i bez povrchového poškození...

10. Pokud krytku zničíte, náhradní vám k ničemu nejsou a musíte si sehnat buď krytku jinde a nebo koupit celé nové lišty.

11. Vytáhnete gumičku.

12. Pokud budete bystřejší, dojde vám hned napoprvé, že je pohodlnější zkrátit novou gumičku podle délky vytažené staré. A ne hned nacpat novou gumičku do stěrače a potřebnou délku odhadovat.

13. Zachovanou krytku zpět nasadíte, ta zacvakne a spadla klec.

14. Doplním, že jsem tipnul pro sundání krytky pravou stranu stěrače (bráno po směru jízdy, nasazeného v základní poloze)

15. Pokud jste bystří jako já, děláte tuhle činnost při dešti a hned po nasazení lišt můžete kontrolovat výsledek.

16. Umyjete si ruce, schováte nepotřebné náhradní krytky pro budoucí pokolení a pochlubíte se manželce, že už může používat stěrače.

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

V poslední době mi začal levý přední stěrač nechávat přímo uprostřed, pod uchycením, nechávat nesetřenou stopu. Je dole široká asi 5  - 10 cm a postupně se zužuje do špice, končí skoro uprostřed okna. Výměna lišt nepomohla, chová se to úplně stejně. Neřešil jste někdo už něco podobného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný návod, dělám to podobně, akorát gumičky kupuji v autodílech, ne ze Škodovky. Výměnu u mne lze pouze provést na originálních stěračích s kterými auto přijelo. Zkoušel jsem měnit Bosch a Continental, jenže tam jsem pohořel - gumičky byly napevno. Krytky konce stěračů vůbec nesundávám a nasouvám to tam mezírkou v ocelové liště, jde to ztuha ale vždycky se podaří. Koncovky stěračů jsem sundával naposledy na Octavii I a to tak, že jsem nastavil svěrák aby se v něm stěrač stěrač pohyboval ale byl bez vůle. Pak stačilo trhnout a krytka byla dole bez poškození a znovu použitelná. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mne osobne sa na Fabii osvedčili stierače Bosch AeroTwin, na Superbe mám zatiaľ pôvodné.
Čo sa týka životnosti, výrazne sa mi predĺžila keď som začal auto garážovať a ešte viac, keď som dal tekuté stierače + začal som si dávať pozor, aby som napr. nezotieral napríklad ľad, čo asi malo tiež pozitívny efekt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz leta kupuji pouze stiraci listy (gumicky) na AliEx v nejdelsi delce k autum co mame doma.

Pouze zastrihnu na prislusnou delku. Drzaky zpravidla vydrzi roky.

Na SIII jsem menil poprve cele sterace letos zase za originaly (praskla zapadka na drzaku). Na druhem aute (A-K) jsou ted Bosch, ale tam byla vymena spise z duvodu spatne konstrukce originalnich steracu (L sterac je extra dlouhy - 700mm).

 

Dulezite je aby nebyly stiraci listy (gumicky) prilis stare a tvrde, jinak sterace skacou a spatne stiraji.

Sejmu koncovku a kryci plast, vysunu stiraci listu. Pak vse v opacnem gardu s novou listou.

Cela vymena zabere par minut. Menim dle potreby (1-3x) do roka podle najezdu - pri cene z AliEx je to korunova zalezitost a vysledek vzdy 100%.

Editováno: , autor: OnMiT312
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...