Jump to content
Sign in to follow this  
chobott

Elektrika pro tažné zařízení

Recommended Posts

Tak si občas říkám, že bych si udělal za Citigo tážné v ofiko podání držák kol a s tím souvisí elektrika, říkal jsem si že by se dala jednotka Trailer treba z Polo ?

 

koupil bych konektory do světel a udělal si propojky....

 

neresil to nekdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jop koukal jsem. Ale u nej je to cena to tazne co ma on je za cca 15tis.

Bezne dostupne tazne za CG je cca 2-5tis bez elektriky to by bylo jeste zajimave.

Koukam pak po nejakem zajimavem reseni elektriky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tažný, který je homologovaný jako nosič kol (těch se vyrábí několik) vyjde levněji. Namontovat ten kus železa je nejjednodušší část práce. Elektrika se nedá jednoduše nacvakat do světel, jako se to dělalo dřív, elektroinstalace na novější vozidla mají vlastní řídící jednotku s vlastním napájením (z té vedou kabely k zásuvce s vyjímkou jednoho světla, tuším brzdového, to jediné jde ze zadní lampy) propojenou na can-bus. Je to ta "zajímavěší" část práce, rozebral jsem půl auta (plasty) až pod rádio, ale šlo to podle návodu v pohodě (žádné tápaní kam co zapojit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@korcakaOmlouvám se, dlouho jsem to tu neprohlížel - manuál někde určitě mám - jestli je to ještě aktuální, můžu ho pohledat. V pdf ho nemám, pouze na tažné. Součástí tažného elektrika nebyla, je to položka - zboží - zvlášť - konkrétně mám toto: http://www.eshop-rychle.cz/taznazarizeni/eshop/0/0/5/1220-El-prislusenstvi-specificke-7PIN-S-Mii-S-Citigo-VW-Up

Jestli si to dobře pamatuju, tak dopředu vedou jen 3 kabely - jeden je napájení řídící jednotky elektriky tažného (jednotka se montuje pod L boční plast kufru) vede k baterce do motorového prostoru, zbývající dva se napojí na can-bus. Vzadu z jednotky pak vedou kabely k zásuvce, jeden kabel do LZ lampy (tuším to brzdové), jedek kabel z origo elektriky se přeštípl a propojil s jednotkou - tuším že to byl kabel od zadních pípáků, které se při zapojení zásuvky přívěsu deaktivují. Nic složitého, nejhorší byl (pro mě) boj s plasty.

Edited by Sir_Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...