Jump to content
suchi

Nepravidelný chod studeného motoru na benzín

Recommended Posts

Dobrý den,

rád bych se zeptal...... Při startu motoru za studena (benzín) dochází k nepravidelnostem v chodu na volnoběh. Občas to škube celým autem a při přidání plynu se motor dusí. Celé to trvá jen chvilku. Jakmile sytič stáhne otáčky chod se uklidní ! 
Myslíte si někdo, že by to mohlo být i něčím jiným než zasviněnnými vstřikovači benzínu ????? Vůz pak jezdí na LPG a tam jsou zalískané vstřikovače benzinu celkem běžná věc.
Roomster r.v. 2008, motor BTS 1.6 16V 77KW MPI.

Dík všem za názor :)

Mira

Edited by Pawouk
Upraven název tématu.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu sa riešia takéto problémy s motorom 1.4 16V 63kw

 

možno pomôže prečítať.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den,

Omlouvám se za pozdní odpověd, ale čas je bestie J

Ano tento problém už řeším v různých servisech 2roky.  Po několika hodinovém odstavení a vozu-špatné start v režimu benzinu.  Motor se tváří že jede na tři válce. Bud to lehce poškubává, v horší variantě to hází celým autem, a v nejhorší variantě se to po pár tempech zadusí a pak startuji na několikrát.  Cca po 1-3 minutách volnoběhu se pak chod srovná.

Bohužel při dvouletém trápení ve všech možných servisech, jsem utratil tolik času a peněz, že to ani nechtějte vědět. Mám tam plyn systém STAG 300 a jel jsem dokonce 400km do Strakonic kde má dílny autorizovaný dovozce tohoto systému. Zrepasovali plyn.vstřikovače, dali nový regulátor. Oprava 6.000kč. Výsledek 0.  V dalším servisu mi vyměnili benzin. vstřikovače a stratuje to kurva pořád stejně. V dalším chtěli borci měnit řetezové rozvody. Tak to už jsem zatrhl. Problém je už vůbec zdiagnostikovat, zda problém vychází z plynové či benzinové části vozidla. Jedni se vymlouvají na druhé. Plynaři na benzinaře a obráceně. Přehazují si mě jako horký brambor. Opravuje se systémem pokus-omyl.  Na dnešní dobu začínám být opravdu hodně naštvaný. O peníze si řekne každý a za všechno, ale zaručit nechce nikdo nic.  Vyrábíme atomové bomby, konstruhujeme a vyvíjíme složitosti o kterých se běžnému smrtelníkovi ani nezdá a druhou stranu nejsme schopni najít blbou závadu na vozidle.

 

Mám doporučení nechat dále zkontrolovat popř. vyměnit:

 1.Elektro-kabeláž

2. Lambda sondy

3. Tepelné čidlo

4. Jakousi klapku

5. Jakési korekce motoru

 

Nic z toho ted ale dělat nebudu.  Nemám další peníze na vyhazování  a popravdě řečeno mě po těchto zkušenostech přešla chuť.  Mám pouze v plánu pokusit se celý LPG systém odpojit. Jak mechanicky tak elektricky.  Uvidím pak zda se něco změní.

To je z mé strany vše. Nejspíš jsem vám moc nepomohl. Je mi líto.

Pokud se najde na tomto foru někdo kdo se s tímto problémem setkal, pak budu rád za každou radu či pomoc.

S pozdravem - Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, pokud chceš tento problém  vyřešit.

1.Odpoj plynovou řídící jednotku- nejlépe vyndat pojistku

2.Jezdi minimálně týden na benzín.Poku problém nadále setrvává je problém v benzinové části. 

 

3.Pokud tento jev zmizí je problém v plynové části.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Suchi" ale teraz by ti to malo štartovať dobre na prvý pokus keďže prišla jeseň a sú nízke teploty ,alebo ti to aj teraz štartuje blbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, je to tak. Čím více se ochlazuje, tím je to lepší. V mrazech pak ten problém ustává téměř úplně. Jak venkovní teploty vyskočí nad nulu zase se to začne objevovat. :( Má to nejspíš něco společného s okolní teplotou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 8. 11. 2019 na 20:19, milanosc napsal:

Ahoj, pokud chceš tento problém  vyřešit.

1.Odpoj plynovou řídící jednotku- nejlépe vyndat pojistku

2.Jezdi minimálně týden na benzín.Poku problém nadále setrvává je problém v benzinové části. 

 

3.Pokud tento jev zmizí je problém v plynové části.

Ahoj. No už jsem to zkoušel a škubalo to pořád. Jen jsem nikde nevytahoval pojistku. Jen jsem to na palubce vypnul. Nedokázal by si prosím místo "týdnu ježdění na benzín" specifikovat spíš kolik mám najezdit km ???? A netušíš, kde by u STAG 300 mohla být ta pojistka ???? Dík - Mira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, pojistka pro napájení řídící jednotky LPG se zpravidla umisťuje u kladného pólu baterie. Domontovaný samostatný kabel a na něm je pouzdro s nožovou pojistkou. Pokud jsou rozhozené korekce benzínové řídící jednotky, zpravidla po najetí cca 150 km se srovnají. Pokud i přes toto je stejná závada, je třeba hledat závadu v benzinové části. Jako první zkus flash řídící jednotky. Umí pouze autorizovaný servis.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, milanosc napsal:

Ahoj, pojistka pro napájení řídící jednotky LPG se zpravidla umisťuje u kladného pólu baterie. Domontovaný samostatný kabel a na něm je pouzdro s nožovou pojistkou. Pokud jsou rozhozené korekce benzínové řídící jednotky, zpravidla po najetí cca 150 km se srovnají. Pokud i přes toto je stejná závada, je třeba hledat závadu v benzinové části. Jako první zkus flash řídící jednotky. Umí pouze autorizovaný servis.

Rad vyzkousim a dam pak vedet.Zatim dik moc.M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suchi Pawouk tvůj dotaz umístil do sekce LPG a píše ti tam Karel,

který se LPG montážemi živí a skutečně tomu rozumí, tak se mu ozvi.

https://forum.skodahome.cz/topic/149156-%C5%A1patn%C3%A9-starty-motoru-na-lpg-v-re%C5%BEimu-benz%C3%ADn/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...