Přejít na obsah

Absolutní tlak sběrného potrubí


Thomaser

Doporučené příspěvky

Zdravím,
mam takové problém vyskytuje se mi chyba P0106 absolutní tlak sběrného potrubí. Projevuje se to tak, ze když je zahřáty motor a brzdím motorem z kopce, tak se rožnou kontrolky motoru a EPC. Když dam neutrál chcípne a již nenastaruje. Setkal se někdo s tímto problémem? Po smazáni kontrolek nastartuje, ale nereaguje vůbec na plyn.
Díky moc za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 27. 7. 2018 na 14:07, Thomaser napsal:

Zdravím,
mam takové problém vyskytuje se mi chyba P0106 absolutní tlak sběrného potrubí. Projevuje se to tak, ze když je zahřáty motor a brzdím motorem z kopce, tak se rožnou kontrolky motoru a EPC. Když dam neutrál chcípne a již nenastaruje. Setkal se někdo s tímto problémem? Po smazáni kontrolek nastartuje, ale nereaguje vůbec na plyn.

Klapka se zavře na tolik, že podtlak v sacím potrubí přesáhne povolený rozsah.

Může být vadný - špinavý - ten kombinovaný snímač teploty, tlaku v sacím potrubí.

Neuškodí ho vyndat a vyčistit.

Ale můj tip je škrtící klapka. Když ji vyndáš a vyčistíš a pak uděláš základní nastavení, uvidíš jestli se to odstraní.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, MAP senzor jsem vyčistil a škrtící klapku taktéž a bohužel to samé. Při nezahřátém motoru se neprojeví nic, ale jak se zahřeje kapalina na 90°C a nechám auto brzdit rožnou se kontrolky a jsem na tom samém místě. Ještě mě napadá EGR, po 15 letech je ještě původní. Zkusím ještě tuhle možnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, těžce ale dostal jsem se tam, jsou tam 2 šrouby. Musíš nějak prostě se hezky tam dostat. Ano je schovaný za krytem. Naštěstí ten jde dát pryč pomocí dvou páček. Má chyba se objevuje stále, takže zkusím vyměnit po diskuzi EGR a MAP senzor, nic jiného mě nenapadá. Jedině škrtící klapka. Od začátku mě Fábia jen sere :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Všetky ostatné verzie tohto motora majú MAP senzor jednoducho demontovateľný, len pri AUB a hliníkovom potrubí niekde nemčúri urobili chybu. Tiež som neprišiel na to ako ho odmontovať, bez demontáže toho krytu rozvodu, ktorý mimochodom držia šróby vodnej pumpy :D. Všetky ostatné 1.4 16V majú MAP senzor trošku pootočený, aby sa dalo dostať ku šróbikom. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, mám také problém s tlakem ve sběrném potrubí. Fabia I 1.4 16V, 55kW, r.v. 2001, najeto 170 000 km. VAG hlásí tuto závadu:

Číslo dílu: 036 906 034 BL
  Díl a/nebo verze:  MARELLI 4LV       3699
           Kódování: 00031
            Číslo dílny: WSC 13765
           Další informace: TMBHC46Y413253496     SKZ7Z0A0904746
1 závad nalezeno.
17566 - snimac tlaku v sacim potrubi (G71) - neverohodny signal
        P1158 - 35-10 - - - Sporadická

 

S touto sporadickou závadou bojuji 2 roky.

11/2016 se objevila poprvé, projevoval se pouze za jízdy za studena, závada na rok vyřešena výměnou čidla tlaku sání v sacím potrubí za nejlevnější čidlo koupené v první mototechně.

11/2017 se závada objevila znovu, opět se projevovala pouze za jízdy za studena, vyměněno čidlo tlaku v sacím potrubí za originální, 10 měsíců vše OK.

09/2018 se závada objevila opět a opět i s originálním senzorem se projevovala za jízdy za studena. Autoelektrikář mi zkontroloval elektroinstalaci k čidlu a prohlásil, že kabeláž je OK. Provedl jsem taktéž kontrolu hadic a narazil jsem na prodřenou hadici od podtlaku z posilovače brzd. Hadice vyměněna, závada vyřešena, ale jen na chvíli.

Teď, když začalo mrznout ráno po nastartování začne kolísat volnoběh a rozsvítí se EPC s kontrolkou motoru. Po 10 s se volnoběh ustálí.

 

Škrtící klapka vypadá takto:

20181217_152427.thumb.jpg.31fda5f52db7a9804ef48df45039c651.jpg

 

Měl bych dotaz. Pomohlo by vyčistit škrtící klapku a udělat nastavení akčních členů? Na fóru jsem se dočetl, že by mohl být problém v odlučovači oleje-přisávání falešného vzduchu přes odlučovač oleje. Automechanik mi řek, že by taky mohl být problém v katalyzátoru, přes který je přisáván falešný vzduch.

Dále bych se chtěl zeptat, zda je potřeba mít připojenou slabou tvrdou hadičku od EGR ventilu k filtru sání (nad škrtící klapku). Automechanik mi řek, že hadička připojena být nemusí, že když je nad klapkou nemá žádný význam. Místo připojení u filtrboxu je zaslepeno silikonem. Tuto "úpravu" provedl autorizovaný servis tak před 12ti lety, když měl auto předchozí majitel. Já mám auto 10 let. Nepřipojenou hadičku jsem neřešil, protože nebyl žádný problém.

Prosím o radu jak se s touto závadou poprat. S autem se jezdit dá, ale chtělo by závadu do STK vyřešit. Děkuji za vaše příspěvky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...