Jump to content
Sign in to follow this  
Thomaser

Absolutní tlak sběrného potrubí

    Recommended Posts

    Zdravím,
    mam takové problém vyskytuje se mi chyba P0106 absolutní tlak sběrného potrubí. Projevuje se to tak, ze když je zahřáty motor a brzdím motorem z kopce, tak se rožnou kontrolky motoru a EPC. Když dam neutrál chcípne a již nenastaruje. Setkal se někdo s tímto problémem? Po smazáni kontrolek nastartuje, ale nereaguje vůbec na plyn.
    Díky moc za rady.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V 27. 7. 2018 na 14:07, Thomaser napsal:

    Zdravím,
    mam takové problém vyskytuje se mi chyba P0106 absolutní tlak sběrného potrubí. Projevuje se to tak, ze když je zahřáty motor a brzdím motorem z kopce, tak se rožnou kontrolky motoru a EPC. Když dam neutrál chcípne a již nenastaruje. Setkal se někdo s tímto problémem? Po smazáni kontrolek nastartuje, ale nereaguje vůbec na plyn.

    Klapka se zavře na tolik, že podtlak v sacím potrubí přesáhne povolený rozsah.

    Může být vadný - špinavý - ten kombinovaný snímač teploty, tlaku v sacím potrubí.

    Neuškodí ho vyndat a vyčistit.

    Ale můj tip je škrtící klapka. Když ji vyndáš a vyčistíš a pak uděláš základní nastavení, uvidíš jestli se to odstraní.

    Edited by Tonda-B

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím, MAP senzor jsem vyčistil a škrtící klapku taktéž a bohužel to samé. Při nezahřátém motoru se neprojeví nic, ale jak se zahřeje kapalina na 90°C a nechám auto brzdit rožnou se kontrolky a jsem na tom samém místě. Ještě mě napadá EGR, po 15 letech je ještě původní. Zkusím ještě tuhle možnost.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Thomaser,

    můžeš mi prosím poradit jak si vyndal ten MAP?

    já na to dneska koukal a zdá se mi, že jeden šroubek je schovanej za krytem rozvodů?

    motor AUB

    díky za info

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, těžce ale dostal jsem se tam, jsou tam 2 šrouby. Musíš nějak prostě se hezky tam dostat. Ano je schovaný za krytem. Naštěstí ten jde dát pryč pomocí dvou páček. Má chyba se objevuje stále, takže zkusím vyměnit po diskuzi EGR a MAP senzor, nic jiného mě nenapadá. Jedině škrtící klapka. Od začátku mě Fábia jen sere :D.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Myslíš sundat jen ten horní kryt rozvodů?

    ten je na dvouch perkach zajisteny, kdyz jsem to sundal, stále mi překáží ten spodní, co kreje celé soukolý rozvodů...

    je tam 1cm mezera mezi krytem a šroubkem, tan imbus ani nedostanu

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Všetky ostatné verzie tohto motora majú MAP senzor jednoducho demontovateľný, len pri AUB a hliníkovom potrubí niekde nemčúri urobili chybu. Tiež som neprišiel na to ako ho odmontovať, bez demontáže toho krytu rozvodu, ktorý mimochodom držia šróby vodnej pumpy :D. Všetky ostatné 1.4 16V majú MAP senzor trošku pootočený, aby sa dalo dostať ku šróbikom. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, mám také problém s tlakem ve sběrném potrubí. Fabia I 1.4 16V, 55kW, r.v. 2001, najeto 170 000 km. VAG hlásí tuto závadu:

    Číslo dílu: 036 906 034 BL
      Díl a/nebo verze:  MARELLI 4LV       3699
               Kódování: 00031
                Číslo dílny: WSC 13765
               Další informace: TMBHC46Y413253496     SKZ7Z0A0904746
    1 závad nalezeno.
    17566 - snimac tlaku v sacim potrubi (G71) - neverohodny signal
            P1158 - 35-10 - - - Sporadická

     

    S touto sporadickou závadou bojuji 2 roky.

    11/2016 se objevila poprvé, projevoval se pouze za jízdy za studena, závada na rok vyřešena výměnou čidla tlaku sání v sacím potrubí za nejlevnější čidlo koupené v první mototechně.

    11/2017 se závada objevila znovu, opět se projevovala pouze za jízdy za studena, vyměněno čidlo tlaku v sacím potrubí za originální, 10 měsíců vše OK.

    09/2018 se závada objevila opět a opět i s originálním senzorem se projevovala za jízdy za studena. Autoelektrikář mi zkontroloval elektroinstalaci k čidlu a prohlásil, že kabeláž je OK. Provedl jsem taktéž kontrolu hadic a narazil jsem na prodřenou hadici od podtlaku z posilovače brzd. Hadice vyměněna, závada vyřešena, ale jen na chvíli.

    Teď, když začalo mrznout ráno po nastartování začne kolísat volnoběh a rozsvítí se EPC s kontrolkou motoru. Po 10 s se volnoběh ustálí.

     

    Škrtící klapka vypadá takto:

    20181217_152427.thumb.jpg.31fda5f52db7a9804ef48df45039c651.jpg

     

    Měl bych dotaz. Pomohlo by vyčistit škrtící klapku a udělat nastavení akčních členů? Na fóru jsem se dočetl, že by mohl být problém v odlučovači oleje-přisávání falešného vzduchu přes odlučovač oleje. Automechanik mi řek, že by taky mohl být problém v katalyzátoru, přes který je přisáván falešný vzduch.

    Dále bych se chtěl zeptat, zda je potřeba mít připojenou slabou tvrdou hadičku od EGR ventilu k filtru sání (nad škrtící klapku). Automechanik mi řek, že hadička připojena být nemusí, že když je nad klapkou nemá žádný význam. Místo připojení u filtrboxu je zaslepeno silikonem. Tuto "úpravu" provedl autorizovaný servis tak před 12ti lety, když měl auto předchozí majitel. Já mám auto 10 let. Nepřipojenou hadičku jsem neřešil, protože nebyl žádný problém.

    Prosím o radu jak se s touto závadou poprat. S autem se jezdit dá, ale chtělo by závadu do STK vyřešit. Děkuji za vaše příspěvky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je to egrem...jeden prave reklamuji a druhy je z vrakace a po namontovani a par set kilometrech,auto n volnobwch chcipnea hazelo to chyby jako chyba sberneho potrubi anesmyslny pomer u cidla tlaku sporadicky.odpojil jsem egr a 800km je klid

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×