Jump to content
Drizzy

Špatné starty 2.5 TDI 114kw 2003

Recommended Posts

Takže pánové přeji Vám krásný večer a chci poprosit o radu :(

 

Dopředu říkám 

 

V autě mám 5 novejch žhaviček a jedna je KO nejde vyndat .

A nová autobaterie vše děláno před týdnem .

A problém už trvá delší dobu ... Ještě před výměnou baterie .

 

A teď k problému : Ráno když přijdu k autu a je dejme tomu 0 stupňů venku žhavení mi blikne tak cca 3-4 sec a auto nastartuje OK. 

Ale jde mi o to že když jedu  1 km do obchodu nakoupit a vrátím se za 10 - 15 min zpátky k autu žhavení jen problikne a motor točí cca 10 sec a pak chytne a z vejfuku se vyvalí oblak bílého kouře . To samé dělá když je venku třeba 15 stupňů a já jedu třeba delší cestu kdy auto dosáhne teploty 90 stupňů  a já odejdu do práce na 5 hod a vrátím se z5 problém je tu znova . A tak prosím o pomoc :/ co to může být ??? Děkuji za všechny rady .

 

Jinak tento problém se děje hlavně když teplota motoru klesne pod 50 stupňů co je na palubce .

 

Motor : 2.5 TDI 

kW : 114

rv: 2002

Najeto : 215 tkm

Edited by Drizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud sutdený chytne a teplý má problémy, může být úhel sepnutí (dle VAG bod zážehu) špatně.

Zkotrolovat na VAGíně úhel na čerpadle, musí tam být 0 až minus 4 stupně

Pozor, běžný vag neumí minusové hodnoty, ideální je třeba supervag

Jemné doštelování bodu zážehu: stojíš před autem-shodit dolů horní kryt řemenice u Tvé pravé ruky-doštelování se provede povolením těch třech imbusů (jen povolením) a pootočením za řemenici. Do minusových poloh doleva, do plusu doprava. Dotáhnout, nastartovat, znovu data a zkontrolovat. Tento postup můžeš opakovat, dokud se nedočkáš správných hodnot. Ještě před tím zkontroluj nastavení napínací kladky ozubeného řemenu na čerpadlo. Na té kladce je zobáček, který musí být ve vymezených hodnotách (to pochopíš, až na to budeš koukat)

Toto doštelování se provádí zpravidla po výměně rozvodů, resp. já říkám, že je to nutností

Jestliže je úhel na čerpadle špatně, buď špatně startuje za studena a za tepla dobře, nebo obráceně, což by mohl být Tvůj případ.

Jakmile je nasteví úplně mimo správné hodnoty, tak za jízdy svítí ESP

Edited by SUP1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekuju ti Supe za radu :) . ESP mi naštěstí ještě nesvítí :D

Edited by Drizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapci hodnota povstřiku na VP44 má být 2 stupně za uvratí.Takže pokud se rozvody udělají přesně na přípravky a řemeny se napnou dle přesného správného postupu pak je vždy hodnota povstřiku už krásně hotová po rozvodech.Ti šmudlové v servisech kteří ty připravky nemají a ladujou rozvody u těchto motorů na fixoznačky,nemají šanci že bude vstřikování naladěno jak má být.

 

Drizzy má dle mě tento problém že to má rozhozený na časování a vstřikování.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jednoduchý,nastavý se dynamickej počátek vstřiku jak má být,dame nové čidlo teploty vody a pokud problem setrvá nadále muže si kolega šetřit na nové čerpadlo pač možná bude prostě před smrtí,toto je typický jev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Víš co? Zajeď si za Satasem, a když nevyřeší, tak dej vědět. On Ti povymění čidla, nastaví dynamický počátek vstřiku a když to nepůjde, řekne, že máš v prdeli čerpadlo.

Mimochodem, ty imbusy s velkejma dírama tam nejsou pro srandu králíkům, ale právě pro doštelování

Že jsem udělal už pár 2,5tDi (žádný VW a Audi, ale Superby), nastavujeme to furt stejně a funguje to

A šmudlové (jak jsi naznačil výše kolega) asi nejsme, páč si nemusíme dělat reklamu v podpisech, atd, práci si vybíráme, ale zato rádi pomůžeme a někdy i zadarmo, protože nás to baví

Tímto končím tuto debatu

Edited by SUP1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supíku1 tebe něco trápí že....že si vůči mě takový zlý,podrážděný a rozhozený.V minulém tvém poučném textu si chrochtal blahem jak je skvělé že se dělají tyto motory na přípravky a teď když o těch co to kreslí na fixy napíšu šmudlové tak jsi dotčen jako potrefená husička že my šmudlové nejsme.... máš to nějaký popletený.

Hele na rovinu a vážně.. přestaň utočit začal si to ty už v minulých příspěvcích a udělat ze mě idiota se ti zatím nepodařilo a hlavně nechápu proč okolo sebe tak kopeš,nic sem ti neudělal..Já mluvím tak jak mě zkušenosti poučili a jestli ke mě někdo odtud přijede nebo ne není to nejdůležitější.Práce mam tolik že lezu po čtyřech a veř mi že mu problém vyřeším pač auto s V6 tdi který sem nevyřešil tak takový doteď žádné není. 

 

Mimochodem, ty imbusy s velkejma dírama tam nejsou pro srandu králíkům, ale právě pro doštelování.....Tomu se říká nastavení dynamického počátku vstřiku mimochodem....

Edited by Satas

Share this post


Link to post
Share on other sites

chalani klud. obidvaja ste borci a robite tu dobru robotku pre nas. to ze mate sem tam odlisne nazory je ok ale netreba sa vadit. keby byvam vo vasom okoli s radostou by som vam zveril svoje auto! este raz diky za vase rady, sme radi ze vas tu mame a myslim ze hovorim za vacsinu chalanov ;-)

Edited by Ghostbuster

Share this post


Link to post
Share on other sites

chalani klud. obidvaja ste borci a robite tu dobru robotku pre nas. to ze mate sem tam odlisne nazory je ok ale netreba sa vadit. keby byvam vo vasom okoli s radostou by som vam zveril svoje auto! este raz diky za vase rady, sme radi ze vas tu mame a myslim ze hovorim za vacsinu chalanov ;-)

Máš pravdu souhlas,jenže kolega výše má prostě stále nějaký problém....od začátku co jsem se začal aktivněji přispívat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To satas: Dobrá usmíření YES?

Ale já se nepotřebuju usmiřovat,já sem uplně v klidu ty menstruuješ zbytečně,tak toho nech a je klid a mír,dyt to vůbec nemuselo vzniknout sakra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mně za studena pořád kolísali otáčky motoru  pořád sem hledal co to dělá nakonec z ničeho umřela baterka . po výměně  problém přestal  ale jakmile je motor zahřát  po kratké 4km trase př do obchodu a po 10min přijdu chitne hned ale nemožně to kolísa tak 10 vteřin někdy i chvílí potom občas ještě zakucká při nastavení  dynamického počátku vstřiku  sem zjistil že 0až -4 to kucká pořád ale jakmile  sem pootočil moc do + cca 1+ tak to nedělá startuje jak studený tak teplí tak na pul ohřátý ale po chlívy se rozvití ESP to chápu to děla to blbě nastavený čerpadlo ale proč nekucká v blbém nastavení a v správném jo ??? je k.o čerpadlo  

Edited by Radim Vrba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hojte,

 

řeším stejný problém jako Drizzi...
rv. 2006 , naběháno: 196 tkm, 2.5 tdi
Žhaviče: vyměněny nedávno

kde vidím problém:
ráno sednu do auta, otočím klíčkem - žhaví 2-3 vteříny - motor chytne na pohodu, bez problému a bez cukání..
jedu 20 kiláků, vypnu motor a auto stojí 6-8 hodin. Sednu do auta a otočím klíčkem. Kontrolka žhavení se nenamáhá svítit déle než půl vteřiny.. Motor točí tak 3-4 vteřiny a chytne.. (Když v tomto případě žhavím 2x 0,5 vteřiny :kol-28:  tak chytne na klid..). PODOTÝKÁM VĚTŠINOU A TÉMĚR BEZ DÝMU - jestli nějakej vyletí, tak nestojí za řeč a řekl bych naprosto v normě..

Ještě jsem zpozoroval jednu věc - když otočím po delším stání klíčkem a se startem motoru počkám, až mi na palubním počítači spadne hláška "připoutejte se" a vidím běžné funkce - tak motor chytá hned (kontrolka žhavení už cca 7 vteřin nesvítí)

žhaviče - vyměnil jsem všechny..

Proč jsem to vyměnil?

Zhruba začátkem zimy se tomu nechtělo startovat ani po ránu, ale nebylo to tak hrozný... Starty po několika hodinovým stání - to se tomu někdy chtělo a někdy nechtělo.. Jak byla zima tužší o to větší problém to byl. Dýmu jak ze slzáku k tomu nezbytně patřil..

Chvíli jsem to trápil, protože jsem ten čas na to nenašel, no ale tak teď, když už to s časem šlo, tak jsem se rozhodl to dát do kupy.. Výměna všech žhavičů a změna nastala taková, jakou jsem popsal na začátku..

 

tzn. ranní starty uplně v pohodě, po stání to je taky většinou ok, ale někdy to točí dýl.

 

 

A žádám Vás o radu :) otázka zní:
 

Proč kontrolka žhavení svítí po ránu 3 vteřiny a po 8 hodinovce stání neposvítí zlomek vteřiny? Moc tomu nerozumím, není tak nějaká parádni věc, která hlídá konstantní teplotu žhavičů a podle toho se řídí i kontrolka žhavení?

Jak se žhaviče chovájí po zhasnutí žhávící kontrolky? Udržují stále stejnou teplotu, nebo teplota ještě nějakou chvílí stoupá?

Doporučujete seřídít předvstřík?

Nezdá se mi, že tady bude na chybě čerpadlo paliva...

Díky moc za rady kluci.. :kol-47:

 

Edited by Pajuslimbus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každopadně zmeřit live data čerpadla a řj motoru a čidel.

Určitě kouknout na dynamycký počátek vstřiku při zahřatem motoru.

 

Auto žhaví ráno i pri cca 10 stupních tepla nekdy i při 15 prostě podle toho jak auto přes noc prochladlo.

Doba žhavení je řízena řj motoru a teplotním signalem z cidla chladící kapaliny a čidla venkovní teploty.

6havení funguje nasledovně:

 

Otočením kličku se sepne rele žhavek a sním svití i kontrolka žhavení,tato když zhasne tak jsou žhaviče na plný výkon rozsvícené a ted je třeba začít startovat.

Po naskočení motoru ale i nadale žhaviče jedou na plný výkon cca i 5 minut po startu v zavislosti na teplotě venku tzv dožhavování kvuli emisím a hladkemu spalovaní nafty ve valcích.

 

 

U motoru 3.0 tdi s DPF se spína například dožhavení i pri startu tepleho motoru .....debilní EU normy.

Edited by Satas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čaute :)

po dlouhé odmlce hlásím úplné vyřešení problému:

 

1. dlouhé starty s trochou dýmu i po ránu i po stání - vyřešila nová autobaterie. Hned po její instalaci byl znát značný rozdíl k lepšímu. Ráno to chyto hned po zhasnutí kontrolky žhavení a jednou za 2 týdny po dvouhodinovém stání to chytalo trošku dýl.

 

2. startování po několikahodinovém stání vyřešila výměna kontrolky teploty motoru - dle autonovy vykazovala falešné hodnoty.

 

od té doby - všechno šlape :) , tak snad to někomu pomůže.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíš čidlo teploty, že?
Aspoň je vidět, že někdy závažný problém má jednoduché řešení opravy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caute chalani, hladal som kde sa len da a nikde som nic nenasiel. Moj problem - ranny start, aka kolvek teplota, ziaden problem. No ked auto postoji cca 3 hodky a von je nizsia teplota, ako 4' aj ked je -15' motor toci dlhsie az po cca 10 sec. to chyti. Konkretny pripad, dnes rano teplota -1'ziaden problem, zaparkoval som o 9 vratil sa k autu o 12:30 von teplota 6' zhavenie len prebliklo ( sekunda ) a auto tocilo 10 sekund  az potom naskocilo. Vsetko tesne, zhavice nove - zhavia, teplotne cidlo nove, noze origo vstreby zo skody, rozvody na pripravky aj s cerpadlom, TDI graf ako ma byt,... Viete mi poradit? Dakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palivovy filtr, nebo palivovy ventil. Pritelkyni to delalo neco podobneho a byl to ventil co je na filtru..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 hodinami, Dibla napsal:

Palivovy filtr, nebo palivovy ventil. Pritelkyni to delalo neco podobneho a byl to ventil co je na filtru..

filter je novy, origo,... aj ventil na novy origo,... to bolo ako prve vymenene,...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj lidi,

 

mám už delší dobu problém se startem, konkrétně hlavně se studenými starty.

Čím studenější motor je, tím samozřejmě dlouho točím než motor chytne. Nevím jak přesně dlouho, ale přibližně při 20°C točim tak 4s, při 0°C zas přibližně 10s. Čím točím déle, tím víc zahulí bílí dým z výfuku. Když je motor zahřátej, tak motor chytne téměř okamžitě, i když to taky není úplně ono - možná v tom má prsty startér a já můžu jen hádat.

Osobně nevím čím by to přesně mohlo být, zda je v háji startér, vstřiky, hadičky, špatně seřízené čerpadlo nebo je úplně v háji... Ze všeho nejvíc hlavně doufám, že není čerpadlo na odpis. Sám bych byl schopen si vyměnit vadný kus za nový, ale když nevím v čem je problém, tak nebudu hádat a zbytečně sypat za díly, které budou v pořádku.

 

Můžu poprosit o pomoc či o radu? Je tu někdo, kdo měl stejný problém nebo někdo, kdo se v těchto motorech vyzná i poslepu a mohl se na to třeba i podívat?

 

Díky moc,

Václav R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...