Přejít na obsah

Tvrdý brzdový pedál


TraCker

Doporučené příspěvky

Ahoj. Manželce se teď stává, že každé ráno, po práci nebo kdykoliv auto déle stojí, tak jí stvrdne pedál. Auto vůbec nebrzdí. Po nastartování zase vše OK. Kde může být problém? Podtlak, posilovač? Moc se v tom neorientuju. Podotýkám, že vůbec nefunguje ručka. Páka jde až nahoru lehce a brzdí tak na 10%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píše:  "Po nastartování zase vše OK....  ... Podotýkám, že vůbec nefunguje ručka." 

 

Ta ručka si myslím, že s tím nemá nic společného. Předpokládám 2 závady. Problém s malým únikem podtlaku v posilovači. A ručka, asi problém na bovdenech, nebo něco podobného. Asi tam budou bubny s 63kW výkonem.

Ten únik bych ještě zkontroloval, za jak dlouho po chcípnutí motoru přestane posilovač fungovat. Jestli to je víc než hodina, tak to asi bych neřešil, ale často kontroloval jestli se to nezhoršuje. Jestli je to hned, nebo jen pár minut, tak to už je vážnější. Ale nevím jak se kontroluje únik podtlaku. Bublinkovou vodou asi ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano v zadu jsou bubny a odhaduji, že je na nich ještě vše originál. Předky jsou měněné předloni včetně kotoučů. Zpátky k podtlaku. Dnes odzkouším, po hodině stání, jak je na tom pedál. Ono jde hlavně o to, že když stojí manželka někde v lehkém kopci a před startem sešlápne spojku(vyřadí) a posilovač nejde, tak jí auto ujíždí. A tady se scházejí ty dvě závady, kdy si nepomůže ani tou ručkou. Ta půjde určo na servis. Ohledně podtlaku. Jsou nějáká profláklá místa, kde by se to utíkat? Pač netuším, jak todle najít :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takovýhle jev mohou vyvolávat některá brzdová obložení jednoduše svým složením a stavem opotřebení.Prostě se stanou tvrdá jako kámen a je potřeba velké síly k tomu,aby brzdy brzdily.Když potom běží motor a posilovač,tak to zabrzdit jde.Ta nebrzdící ruční brzda pokud jde páka zvednout až nahoru,tak za tou pákou,když je odbržděná,vyndej z tunelu přihrádku a zkus dotáhnout matku na vahadle,které tam uvidíš.Pokud se pak krok páky zmenší a brzda bude normálně fungovat,tak potom jediné,co bude třeba vyměnit,budou vepředu destičky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Papírově má auto s nefunkčním podlakem stejně dlouhou brzdnou dráhu jako s podlakem. Ten posilovač je jen jakási komfortní funkce, ale v principu není nutností. Subjektivně se může zdát, že auto bez potlaku nebrzdí (tuhý pedál, je potřeba více síly), ale stále to musí brzdit. Pokud auto ujíždí, je někde něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Witttmann, je to "subjektivní" pocit. Ať s drahá polovička pořádně opře do pedálu (vší silou, teď jen jestli ví jakou sílu má veš :-)) a musí to ubrzdit. Brzdy brzdí normálně, jen je třeba výrazně větší síla na pedál.

 

A hledání netěsnosti? Mohlo by to tiše syčet, takže při vypnutém motoru poslouchat, případně zahýbat hadicí do posilovače, jestli se syčení nezmění. Netěsný by mohl být nějaký spoj nebo zpětný ventil v hadici.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano znám ten pocit, že když jsem zkusil brzdit bez posilovače - a to ještě u nového, tak se mě zdálo že to nebrzdí. Když je člověk zvyklý na posilovač. A zvláště jde-li o ženu. Popsaná situace je opravdu nepříjemná. Určitě by to chtělo aspoň tu ruční urychleně.

 

Ale jezdíval jsem se Š100 bez posilovače a nebyla potřeba tak velká síla na brzdu. A nebylo brždění o nic horší. V čem udělali soudruzi chybu, že dnešní auta musí mít tak velké síly na brzdový válec. Teoreticky bych řekl větší průměr brzdového válce - kratší dráha pedálu. Ale v praxi to tak není. Když jsem dobře nastavil čelisti v zadních bubnech, tak i na Š100 jsem měl krátký chod pedálu a brzdilo to jak do zdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám ten samý problém,když ráno šlápnu na brzdu,tak je pedál tvrdý a nebrzdí to. Zkoušel jsem už projít všechny hadice co se týká posilovače,ale nic jsem nenašel. Ta hlavní silná hadička se pak různě rozdvojuje na slabší,jde do nějakého ventilu a z něj pak jdou právě ty slabší a může to být na hodně místech. Mýdlová voda by asi nepomohla když je tam vlastně podtlak a ne tlak. Který ventil udržuje tento podtlak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...