Přejít na obsah

Repase alternátoru Bosch


Jarda-k

Doporučené příspěvky

Dovolil jsem si vytvořit fotonávod na repasi alternátoru Bosch.

Jedná se o výměnu prvků které podléhají mechanickému opotřebení a dá se tak za asi 450 kč zabránit tomu, že altík vypoví službu

někde na dovolené, kdy se to nejmíň hodí. Repasi je vhodné udělat po nájezdu nějakých 200 - 250 tkm. Hodně ale záleží na druhu provozu.

Pokud má auto větší spotřebu elektrické energie, roste opotřebení uhlíků u kroužků, protože roste budící proud kotvy. Výhodou těchto

alternátorů je to, že při demontáži není, na rozdíl od staršího provedení odpojovat přívody statoru od diodového můstku, takže se není třeba opravy bát.

 

 

 

IMG_5418.JPG

IMG_5419.JPG

IMG_5420.JPG

IMG_5421.JPG

IMG_5422.JPG

IMG_5423.JPG

IMG_5425.JPG

IMG_5426.JPG

IMG_5430.JPG

IMG_5431.JPG

IMG_5457.JPG

IMG_5458.JPG

IMG_5460.JPG

IMG_5461.JPG

IMG_5462.JPG

IMG_5463.JPG

IMG_5464.JPG

IMG_5465.JPG

IMG_5428.JPG

Editováno: , autor: Jarda-k
  • Líbí se mi 3
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu smysluplná reakce.... Nikoho nenutím aby nakupoval auto kelly. 

Mě šlo hlavně o označení konkrétních náhradních dílů, které jdou koupit pod těmito kódy i na netu.

Jenže po přičtení dopravnýho je cenová úspora pryč, proto jsem zmínil Kelly,

který je v každý pr.eli a stačí tam brnknout a druhý den tam díly jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Děkuji za obsáhlý a přesný fotonávod. Po provedení rozborky a sborky na 280tkm/15let bych rád přidal pár postřehů pro ostatní kdo se do toho pustí jako já v garážových podmínkách:


- Připravte se na to, že nějaký šroub (regulátor, příložka ložiska) bude zarezlý a nepůjde povolit ani úderovým šroubovákem. Takže je dobré mít po ruce vrtačku, vytahováky a náhradní šrouby.

- Ložiska jsou přirezlá na hřídeli, a je k nim přístup na prd, takže bez stahováku se neobejdete

- Přední ložisko bude přirezlé k hřídely a nepůjde stáhnout. Takže je lepší podložit přední část alternátoru z boku špalíky a hřídel přes vhodnou podložku z ložiska vymlátit, teprve poté demontovat ložisko z karteru. V případě poškození závitu na hřídeli je potřeba závitové očko M16x1,5.

- Před montáží je dobré karter a ložiska nahřát, popř. hřídel zamrazit

- Před montáží volnoběžky zpět zkontrolujeme její funkčnost, popř. vyměníme

 

Výhoda vynaložené práce je vedle finanční úspory znalost použitých dílů a jakosti ložisek stejně jako prvovýrobní kvalita zpracování alternátoru. 

Regulátor jsem koupil nový, takže výměna uhlíků třeba za dalších 250 tkm :-)

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Super návod aj keď som naň nenatrafil skôr ale pri výmene ložísk a ostatných vecí to išlo celkom v pohode bez komplikácií.

Riešim si repas alternátora tiež taky bosch ale 023F všetko už mám hotove len objednával som regulátor F00M144128 ale poslali mi 1986AE0124... je tam v niečom rozdiel? Rozmerovo všetko sedí ale čo som na rychlo pozeral tak väčšinou je udávaný na staršie auta ako Octavia 1 alebo Golf 4 ja mám O2 2.0tfsi a ten čo by mal byt ma medené oko a ten čo mi poslali ma poniklované alebo aké to je , ide mi len o to či tam je nejaký rozdiel vo funkčnosti alebo napájaní?

Dik za odpoveď.

IMG_20230620_191706.jpg

thumb (1).jpeg

thumb.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...