Jump to content
babytch

Nízké napětí na palivovém čerpadle

Recommended Posts

Ahoj,

mám problém s Fabii 2003 1,2  htp 47kw. Přestala startovat -> diagnostika bez chyb -> rozvody v poradku. Po dalším zkoumani jsme zjistili, že nespíná palivové čerpadlo. Zkusili jsme na něm změřit napětí a bylo tam nějakých 4,4V. Kdyz jsme ale pridali externí napajení z AKU baterie, zpustilo se cerpadlo a slo nastartovat. Nevíte kde hledat chybu?

 

Díky za reakce,

 

Babidorič Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkontroluj, případně vyměň pojistku č. 61. Změř na ní napětí. Pokud bude na ní bude 12V a na čerpadle ne, tak problém bude někde na modrobílém vodiči vedoucím od pojistek k čerpadlu.

Pokud na pojistce č. 61 nebude 12V, tak změř napětí na pojistkách 9, 24, 35. Tam musí být napětí stejné. Nebude-li 12V, tak je pravděpodobně vadné relé palivového čerpadla J17

relé palivovoého čerpadla.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dula jenom upřesnění: na samotné pojistce (tj. mezi jejími vývody) musí být napět 0V, 12V musí být mezi jejími jednotlivými vývody a kostrou. Je mi jasné, jak jsi to myslel, jen upřesňuji, ať nedojde k nedorozumění. Jinak napětí by se mělo dát změřit i mezi ovládanými vývody samotného sepnutého relé. Zkrátka najít místo na elektrické cestě k čerpadlu, kde dochází k úbytku napětí.

Edited by Johny.z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim, tak rele bylo vymeneno a cerpadlo uz funguje tak jak ma... Nastal jeste jeden problem...Kdyz auto ( dělá to pouze za studena) nastartuju, tak 20s bezi motor nepravidelne, cuká se a chvílemi to vypada, ze chcipne. Nakonec se vrati do normalniho chodu.. stalo se vam to? Resili jste neco podobneho?

 

Díky moc za reakce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměnili jsme i relé, které má na starost ovládání škrtící klapky, ale problémy stále přetrvávají ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil sem čidlo teploty odpojit, a změna se drobet projevila... misto velkého cukání 20s  z toho bylo malé cukání a cca 10s ... mohlo by to teda byt to cidlo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na diagnostiku mi to snad připojí automechanik v pondělí... Nejhorší je, že závada/cukaní se projeví jen ráno, když auto dlouho stojí a venku je teplota pod 20 stupňů. Přes den, i když auto stojí třeba 7hod tak to nastartuje úplně bez problémů. Mohlo by to teda být to teplotní čídlo? Je to těžký ho vyměnit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nakonec auto bylo v autorizovaném servise. Vyměnili mi svíčky ( které byly hodně opálené) a rovnou i teplotní čidlo. Auto krásně fungovalo, tak jak má. Dnes je tomu zhruba měsíc a kousek a už to při studeném startu cuká a smrdí zase. Takže zase zpátky do servisu a připravit si nervy a hodně peněz. Není tu někdo, kdo to řešil a vyřešil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...