Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Minelan

Motor se dusí a po chvíli nejde ovládat plyn

    Doporučené příspěvky

    Zdravím, dnes jsem se rozhodl vyčistit škrtící klapku. Mám na to přípravek od den braven. Klapku jsem si celou vyndal a opatrně vyčistil. Malinko jsem pročistil i kousek pod klapkou. Vše jsem složil a když jsem nastartoval, tak motor vyletěl na 2500 ot a hned spadnul na nějakých kolísavých 900. Při těchto otáčkách neuvěřitelně hází. V tuto chvíli se dá s autem normálně jet. Když to nechám cukat na volnoběh, tak se po chvíli zvednou otáčky na 1250 a motor se relativně uklidní. Nicméně nejde ovládat plyn, když ho sešlápnu tak otáčky kolísají 1100 až 1800 a kolem auta je dost cítit přepálený benzín. Svítí mi epc, takovej ten vykřičník v trojúhelníku a celý je to v zatočený šipce a konkrolka motoru. Diagnostika ukazuje p0106 a p0170. Setkal jste se s tím někdo? Kde bych měl hledat problém? Jelikož jde ze začátku normálně ovládat plyn a jet, tak si myslím, že klapku jsem nepoškodil. Na nic jiného jsem nešahal.

    Screenshot_20180809-134423.png

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jedna z nejjednodušších možností je, že se škrtící klapka špatně zkalibrovala. Pokud se z auta odpojí škrticí klapka a vyčistí se, tak se pak po znovu připojení musí udělat její "základní nastavení" (např. programem VAG-COM). Škrtící klapka by se sice měla zkalibrovat sama, ale já mám zkušenosti, že se jí to samotné moc "nedaří" a je lepší to udělat "ručně".

    Jinak pokud si při čištění klapky odpojoval i akumulátor, tak je dobrý udělat taky "základní nastavení" ERG ventilu. Ono se toho po odpojení akumulátoru u Fabie s tímhle motorem (resp. s těmito řídícími jednotkami) má udělat celkem dost.

     

    Máš nějaký diagnostický kabel s programem VDS-PRO, nebo VAG-COM nebo VCDS?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     

    Postup jak udělat základní nastavení škrticí klapky je v příslušné dílenské příručce na straně 128 (popř. přehledněji rozepsáno na straně 74 ).

    Postup jak udělat základní nastavení ventilu zpětného vedení výfukových plynů (EGR) je na stranách 76 a nebo 126.

    Pokud si odpojil baterku, tak by se měl také nastavit kód readiness. Popis jak to udělat najdeš na straně 18. Nicméně já mám zkušenost, že readiness se nastaví samo, pokud se po výše zmiňovaném základním nastavení vydáš na zhruba 30 km projížďku, přičemž posledních 10 km to občas vytočíš až k červeným otáčkám.

     

    Příručku můžeš stáhnout na fóru zde.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky za tipy, nakonec pomohlo klapku nastavit vagem 2x po sobě. Asi jsem jí při čištění otevřel zbytečně velkou silou. Každopádně už všechno běhá jak má, jen mě překvapilo co za chyby dokáže udělat nenastavená klapka. Psalo mi to chybu čidla nadmořské výšky, egr, výparů z nádrže, netěsnost sání a ještě ke všemu nějakou trvalou chybu, že je něco v motoru odpojeného ačkoliv nebylo. Trouba nejsem klapku jsem zapojil správně a x-krát zkontroloval. Každopádně hned po opakovanén nastavení uplně vše zmizelo ;-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ok, tak paráda. Je možné že pružina na klapce už má nejlepší léta za sebou a ten "strečing" při čištění jí neprospěl. Jinak mám pocit, že náhodně generované chyby jsou u tohodle auta vlastně normální. Např. u mě se po odpojení baterie "překóduje" ŘJ motoru - takže se generují chyby s EGR ventilem, přestane fungovat klimatizace, odezva na plyn je tragická. Stačí správně nakódovat, udělat zákl. nastavení, smáznout chyby a auto zase jede ok.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×