Přejít na obsah

Výměna xenonové žárovky D5S


sliver

Doporučené příspěvky

Mno, mě to čeká v nejbližší době. Při rozsvícení světel pravá vždy po cca 3 sec od rozsvícení na sekundu zhasne. Takže se na to psychycky připravuju. V DP píšou že nárazník musí dolů, protože bez toho nejde vyndat světlo a bez toho zase demontovat víčko výbojky a vyndat výbojku...... Což o to, ono to prý jde i bez toho nárazníku (viz montáž xenonů některými uživately tady), ale nerad bych si ho nějak natáhl nebo zdeformoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U SupůIII je podobné téma. Někdo už měnil výbojku tak, že oddělal plastový podběh pro lepší přístup zezadu ke světlu. Což by mohla být cesta. Otázka je, kolik místa je mezi korpusem světla a výztuhou na blatníku, jestli je vzdálenost dostatečná pro vyjmutí výbojky. Demontovat víčko tudy totiž půjde určitě docela dobře, i když i to bude stejně chtít ruce a prsty gynekologa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec vše dobře dopadlo. Na levé straně stačilo vyndat jen baterku a servisní zátku v podběhu.  Na pravé straně stačí vyndat jen tu zátku v podběhu. Tam byl trochu problém se zpětným zapojením konektoru do spodní části výbojky ale to bych spíš viděl na mojí nešikovnost. Doufám že tyhle výbojky vydrží minimálně stejně jako ty původní.

Editováno: , autor: sliver
Chyba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak našel..... Na autodily+ je výbojka za super cenu 750, se slevou fórum škoda home a bez dopravy. Zítra se pustím do výměny. Diagnostika totiž trvale hlásí zkrat na kostru pravé žárovce, tak snad to bude jen tim, že se výbojka loučí a zhasne při startování výbojky......

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde je návod, vzniklý při výměně výbojek u mého auta.

Nářadí: malá gola, redukce na bit, torx T??, krátký a středně dlouhý nástavec (vhodný je použít magnetický), delší pinzeta na manipulaci se šrouby a konektorem, ploché kleště.

Pro líné: výbojky lze vyměnit i bez sundavání kol ani plastového podběhu, pokud má člověk normálně veliké ruce a je zručný na manipulaci ve ztížených prostorech. Ti, co mají lopaty, si kolo a podběh raději sundají. U motoru TSI 63/77kW se ani nemusí demontovat akumulátor a to ani pokud máte větší aku než standardní mikroaku 36Ah. Přístup ke světlu je tam tak akorát.

1. Kolo vytočit směrem ven.

2. Vytrhnout krytku v plastovém podběhu - použít drátek z výbavy vozidla nebo jakékoliv ploché kleště.

3. Vyšroubovat torx směrem do motorového prostoru - gola + redukce na bit.

IMG_20180819_090624.thumb.jpg.6a1bfcffd4b9fc1ae110d85a806a7a97.jpgIMG_20180819_091025.thumb.jpg.3eebc3c40d302dfd4fac9b75d564562a.jpg

4. Vyšroubovat dolní šroub a šroub u blatníku - gola + redukce na bit + krátký a středně dlouhý nástavcec.

IMG_20180819_090853.thumb.jpg.94ef8711107596f6fc27945d31405759.jpgIMG_20180819_094327.thumb.jpg.8578e907ae48995961ee819bc38ce9f2.jpg

5. Víko světla vyjmout směrem do motorového prostoru.

6. Vytočit kolo směrem dovnitř pro lepší přístup skrz otvor v plastovém podběhu.

7. Plastovou páčku aretace výbojky, která je vpravo od tělesa výbojky, přesunout směrem nahoru.

IMG_20180819_095341.thumb.jpg.6358c7666aade87974d2bcbe6d132183.jpgIMG_20180819_095413.thumb.jpg.010ddc4c99cc9185815ddff2ad5681a0.jpgIMG_20180819_092121.thumb.jpg.52dc3dd5eb914fe0f1aea4d68b174ef0.jpgIMG_20180819_092214.thumb.jpg.a08d6a6e0fd912117a3bbfa5a2610ced.jpg

POZOR, hned vedle je plechová páčka clony pro pravostranný provoz, správná poloha pro nás je v dolní poloze. Mě se podařilo tuto páčku nechtíc přesunout nahoru společně s plastovou páčkou zajištění výbojky a parprsek světla nové výbojky pak byl oříznutý a s dvěma zuby na hraně a nevěděl jsem, čím to je. Ono totiž s tou clonou nejde moc pohnout zpět, pokud tam výbojka není.

IMG_20180819_145331.thumb.jpg.cb4366d381d76cc45b01702c07fdae7e.jpg

8. Výbojku vysunout dozadu a sklopit o 90°, baňka míří nahoru. Je tam málo místa, svazek světla je krátký, je to obouruční práce, přístup je lepší otvorem v plastovém podběhu, druhá ruka shora spíš pomáhá fixovat polohu výbojky vůči dílům blatníku.

IMG_20180819_095816.thumb.jpg.10d512f784dd94f2327a51d2dd0a12b0.jpgIMG_20180819_095838.thumb.jpg.a2f30840eae9d9304ec8384153f54dff.jpg

9. Zmáčknout pojistku na konektoru směrem ke konektoru (na obr. ve směru šipky) a pinzetou konektor vysunout z výbojky. Přístup je shora mezi blatníkem a černým plechem nad světlem.

IMG_20180819_092916.thumb.jpg.8c3b17a22053712d76fc472415ce6c7c.jpg

10. Výbojku opatrně vyjmout skrz otvor v plastovém podběhu. Je to trochu jako ježek v kleci, ale jde to.

11. Novou výbojku vsunout dovnitř světla stejnou cestou a montáž provést v obráceném pořadí. Doporučuju před zpětným namontováním víka světla vyzkoušet rozsvícení výbojky, zda je vše OK.

12. V servisu nechat seřídit světla.   

 

 

Editováno: , autor: miklisek
  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dnes má být opět kontrola v AS,je zajímavé že levé světlo se měnilo minulý týden znovu,protože mechanik namontoval nový,který byl ale uvnitř poškrábaný,ale toho jsme si všimli až doma a ten svítil dobře a pravý s tím zubem ,tak jsme na to přišli po noční jízdě že je něco špatně.Jinak foto štítků ze světel.Odpoledne uvidíme jak dopadla oprava.

20190611_162759.jpg

20190611_162848.jpg

20190611_162905.jpg

20190611_163214.jpg

20190611_163333.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak opraveno,při předání auta pouze suše řečeno,že byla překlapnuta páčka na levostranný provoz,ani slovo omluvy za práci mechanika,natož něco o kompenzaci za ztracený čas,projetý benzín apod.Oprava nekvalifikovaného přístupu mechanika(doposud prý vždy nové světlomety došli z ŠA v pořádku) ale provedena až po rozhovoru s majitelem servisu Autospol Boskovice.Tak nevím jestli si pro naše vozy nemám hledat jiný servis.

20190613_192613.jpg

20190613_192623.jpg

20190613_192632.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
před 15 hodinami, Kent napsal:

světla svítí neruší okolí.... Dneska i sebemenší změna od normálu je úpravaa ale pokud člověk bude lépe vidět (a neoslňovat) ty naše díííry a vše  tak stojí i nějaké změny vzhledu. 

já to chápu, sám bych chtěl vidět lépe a aby to líp vypadalo, ale pak tě někdo napere, řekne že jsi ho oslnil, najdou ti tam LEDky ..

radši bych potunil ty xenony, aby svítili jako nové ( renovace ) .

sám jdu touto cestou, ale každý, ať si dělá co chce že jo.

Ale třeba já už moc neblikám dálkovýma na ty co mě oslňují, protože většina nových aut s led matrixem a podobně tě na chvíli oslní ..

takže to že na tebe neblikl, bych nebral jako fakt , že neoslňuješ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také od jiste doby mám rád vše originál a schválené jak má být. 

Co se týče svítivosti, ne nadarmo výrobce testoval a homologoval určitou věc a muze to mít i jiné dopady.

Na silnici, kdy jezdím pracovně hodně i v noci, mam kolikrát chuť někomu do těch světel něčím praštit. Vesměs mají nasraný žárovky velké svítivosti pochybných výrobců a člověk proti nim vidí houno. Ihned bych za to bral OTP a tučnou pokutu k tomu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...