Přejít na obsah

Kontrolka motoru + špatné studené starty + benzín v oleji


Crozet

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám Octavii v kombíku 1.4 TSI 90kw rok 2009. Motor je CAXA. Najeto 175k kilometrů. Auto jsem cca 2 měsíce zpátky koupil. Byly na něm dělané nové rozvody, protože auto bylo myslím skočené a byl tam měněný olej. Nicméně jsem asi prvních 14 dní jezdil bez problémů. Až jednou jsem si všiml, že mi kolísají otáčky na volnoběh po studeném startu. Jasně, že otáčky vždy vyletí nejdříve nahoru, ale pak se mi dostali až tak dolů, že auto chcíplo. Až se motor zahřál, tak to už nedělalo. K tomu se mi pak rozsvítila kontrolka motoru. Jel jsem s tím k prodejci a zároveň k člověku, který auto servisoval. Chybu vymazal s tím, že chyba hlásila bohatou směs paliva a dal mi aditivum, že by to mohlo být tím, že auto stálo a mohlo to být benzínem atd.. Zase jsem nějaký čas jezdil (200km) a kontrolka se rozsvítila opět. Jel jsem za ním a byl my vyměněm vzduchový filtr a svíčky. Zase jsem chvíli jezdil (kolem 300km) a kontrolka se znovu rozsvítila. To už jsem jel za jiným známým a ten mi řekl, že chyba je pořád ta samá. Bohatá směs. ALE!! Když prý se podíval na olej(byl měněný cca 1500km před tím než se na to díval), tak z něho cítil benzín a to i z měrky a to je pravda. Říkal, že to může být buď MAF senzorem a nebo vysokotlakým čerpadlem. Nicméně šel nejdřív levnější variantou a vyměnil ten senzor a chybu opět smazal. Auto kontrolku rozsvítilo cca po 50 km. Jel jsem tedy k němu a schválně jsme vyměnili olej, jestli to pak bude smrdět po benzínu i po výměně. Ujel jsem cca 60 km a kontrolka se opět rožzsvítila. Včera jsem k tomu zase čuchal po cca 150 km a benzím jde z měrky krásně cítit. Příští týden už s tím jdu do helleru, ale chci se zeptat tady. Co by to mohlo být? Lambda?Čerpadlo?Vstřiky? Je pravda, že teď mi otáčky po studeném startu nespadnou tak aby auto chcíplo, ale když za studena nastartuju, tak auto jak by z výfuku poprdkavá a vždy u toho výjde trošku černý kouř a cca po minutě až minutě a půl se to auto hezky uklidní a je OK. Bohužel kontrolka pořád svítí, takže to bude určitě chyba bohaté směsi a v novém oleji je po nájezdu 200 km cítit benzín. A jak už jsem psal výše, tak diagnostika ukazuje jen bohatou směs. Spotřeba auta je celkem normální, i když jsem stejnou trasu ve stejném stylu jízdy(tempomat) jel i o litr víc. Zatím jsem nějak moc nepozoroval jestli mi ve vaně přibývá olej, protože mi přijde, že auto je víc u servisáků, než u mě. Fakt moc prosím o rady.

Díky

Editováno: , autor: Crozet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
před 11 minutami, Tonda-B napsal:

Čerpadlo bych vyloučil.

Z něj by šel benzín přímo do oleje, ale nebyla by bohatá směs.

Zapomínáš na celkové fungování motoru ... Díky naředěnýmu oleji se tento více odpařuje, takže odvětrání klikové skříně tyto páry, jak olejové tak benzínové přivádí do sání a odtud po spálení až k lambdasondě, která identifikuje příliš bohatou směs ... Si říká, kde se ten nadbytek benzínu bere :D

Ano, vstřiky za tím můžou být také.

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj pánové, tak jen pro informaci píšu, že to opravdu bylo vysokotlakým čerpadlem.

Nejsem si zcela jist,jestli tam byla nějaká netěsnost(těsnění a nebo jiný problém) apod., ale po výměně byl problém pryč. (teď klepu na dřevo)

Nyní najeto po výměně cca 4 tisíce km a vše šlape jak má. Takže pokud někdo z vás ucítí benzín z olejové vany a dia bude ukazovat bohatou směs, tak je to varianta poruchy.

Nicméně děkuji za rady a tipy.

PS: Pro jistotu jsem si koupi i ty svíce. Vše jsem koupil z netu cca za 3k.

 

Richard

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Nejdřív zkontrolujte nacvaknutí hadic odvětrávání nádrže (rádo se to vyklochtá z toho trnu), pak vedení paliva do vysokotlaké pumpy a z ní do railu - mně to třeba smrdělo, když jsem měl povolenej ten průchozí "šroub" spojující trubku do railu s čerpadlem. Potom bych vyměnil ten "šroub" (je předepsanej měnit pokaždé) + těsnění vysokotlaké pumpy (je to pořád relativně levný).

Váha vzduchu není zadara, stačí demontovat a prostříkat čističem na váhy za 200 - bývá po letech zanešená napečeným prachem.

A pumpu bych měnil až úplně nakonec, je to docela drahá věc na výměny typu "pokus-omyl".

 

Nicméně problémy autora vlákna mi trošku smrdí i netěsnýma vstřikovačema, takže pokud máte tohle, zkusil bych prověřit i to.

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...