Jump to content
Badura

Autobatéria

Recommended Posts

Ahojte, dnes som pozeral autobatériu na mojom aute a nepozdávajú sa mi na nej dve veci:

1) mám tam ten plastový kryt iba na jednom vývode

2) niekde som videl fotky Superb III batérie a ona je zakrytá kompletne v takom akoby kryte (taške, alebo čo je to), no a mne tam chýba tá vrchná časť, ktorá by tu baterku celú zhora zakryla

Dostal som to takto od nova, dajú sa prípadne tieto veci niekde dokúpiť? Ďakujem

39281979_2132196670387164_8077813759755681792_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shaarky ďakujem, ten odkaz čo si mi tu nahodil je na superba III? Pri výmene toho krytu by som sa zrejme nevyhol odpojeniu baterky :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viem, že to sem nepatrí, ale dnes na mojom druhom aute som pozrel na autobatériu a zbadal som nejaký skorodovaný kontakt, auto ide v pohode, všetko svieti, štartuje bez problémov, len mi niekedy vyresetuje hodiny na aute, môže to mať niečo spoločné s tým kontaktom? Inak chcem dať batériu aj premerať.

39685736_224230854938775_4162749489456611328_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som to aj vyčistil, len neviem, keď ten kontakt odpojím, či sa nezresetuju nejaké údaje (nemyslím tým čas, predvoľby rádia, ale imobilizér, alarm apodobné dôležité veci). Ešte by ma veľmi zaujímalo čo to spôsobilo, ostatné kontakty v celom aute sú bez známky korózie. Na Superbe ste niekto odpájali baterku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpojil som bateriu a zresetovalo sa kopec asistentov.Vstko svietilo ako stromcek.Postupne vsak pocas jazdy ponabiehali,akurat start stop a adaptivny tempomat potreboval aj po jazde vypnut motor a znovu nastartovat a vsetko bolo ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideálmní stav po výměně nebo odpojení baterky je nastartovat, rozjet auto do rychlosti 20 km/h pak zastavit, vypnou zapalování a znovu nastartovat . tak nějak je to i v dílenské příručcce

 

je třeba však nastavit dojezdy oken.... případně infotainment vozidla - podle doby odpojení aku

Edited by Aleš_BX
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

V návodu k Superbu je psáno, že u vozidla se Start -Stop systémem se smí startovací kabely připojit pouze na kostřící bod motoru a ne přímo na mínusový pól.

 

Ví někdo, jestli to platí jenom pro startované vozidlo, nebo i pomocné? A jestli je to jenom proto, že se tím oblbne ta věcička co sleduje úroveň nabití baterie nebo se tím např. může něco poničit?

 

Vím, že by se tak měla startovat i vybitá auta bez Start - Stop kvůli omezení jisker při připojování a startování, ale u vozidel se SS je to více zdůrazněno, tak jestli to má ještě jiný důvod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz jsem to tady nekde videl, ale chtel bych si to jeste overit . Jestlize pripojim nabijecku CTEK na baterku (start-stop) zapinate I kyz neni zima normalni rezim na nabijecce nebo ten zimni kde je ta vlocka?

Dekuji za odpoved

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Plzeňáček napsal:

V návodu k Superbu je psáno, že u vozidla se Start -Stop systémem se smí startovací kabely připojit pouze na kostřící bod motoru a ne přímo na mínusový pól.

 

Ví někdo, jestli to platí jenom pro startované vozidlo, nebo i pomocné? A jestli je to jenom proto, že se tím oblbne ta věcička co sleduje úroveň nabití baterie nebo se tím např. může něco poničit?

 

Vím, že by se tak měla startovat i vybitá auta bez Start - Stop kvůli omezení jisker při připojování a startování, ale u vozidel se SS je to více zdůrazněno, tak jestli to má ještě jiný důvod.

 

u start stopu vždy na kostřící bod vozidla, je to i přímo na baterce uvedeno, platí pro všechna auta se systémem start/stop

 

vozidla bez systému stsrt/stop (jako třeba manželčino Citigo MR 2018) kostřící bod nemají

 

platí to pro jakékoliv připojování čehokoliv u vozidel se systémem start/stop, tedy i pro startující vozidlo, tak i pro startované, tedy i pokud bude v motorovém prostoru instalována plašička kun, + na kladný pól baterie, - na kostřící bod, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 29 minutami, eiben napsal:

Uz jsem to tady nekde videl, ale chtel bych si to jeste overit . Jestlize pripojim nabijecku CTEK na baterku (start-stop) zapinate I kyz neni zima normalni rezim na nabijecce nebo ten zimni kde je ta vlocka?

Dekuji za odpoved

 

starší CTEK nabíječky mají symbol vločky, nové modely AGM

 

pro  AGM baterky, tedy pro ty pro systém start/stop vždy vločka nebo u novější AGM, nic jiného! je to napsáno i vnávodu k té nabíječce, tedy klidně i v létě!

 

z návodu staršího modelu 115968680_Vstiek.thumb.JPG.51809aee90dc9be3e048bb1f77925807.JPG a z novějšího modelu 975154070_Vstiek1.thumb.JPG.4b67d8e844c85775c3a230fe9808bc32.JPG

Edited by Aleš_BX

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 minutami, Aleš_BX napsal:

 

u start stopu vždy na kostřící bod vozidla, je to i přímo na baterce uvedeno, platí pro všechna auta se systémem start/stop

 

vozidla bez systému stsrt/stop (jako třeba manželčino Citigo MR 2018) kostřící bod nemají

 

platí to pro jakékoliv připojování čehokoliv u vozidel se systémem start/stop, tedy i pro startující vozidlo, tak i pro startované, tedy i pokud bude v motorovém prostoru instalována plašička kun, + na kladný pól baterie, - na kostřící bod, 

 

Já to tak mám, mám tam trvale připojený měřák i svorku od CTEK nbíječky a mám oboje na kostřícím bodu.

 

Ale členka rodiny někoho startovala přes kabely aniž bych to předem věděl a dali kleště přímo na oba póly baterky, tak mě zajímá, co tím mohli způsobit nebo způsobili a nikde jsem to nenašel... Pouze je v návodu k autu psáno: "U vozidel vybavených systémem START-STOP nesmí být pomocný startovací kabel připojen přímo na záporný pól akumulátoru, ale pouze na kostřicí bod motoru." - to chápu tak, že když já startuji vybité auto, pravidlo neplatí, ale když mě někdo bude startovat, je potřeba jeho kabel připojit na moji kostru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obecně by se u start/stopu neměl používat záporný pól akumulátoru, proto je tam ten zemnící bod, právě to zajiskření může (ale nemusí) nadělat více paseky než užitku...

Edited by Aleš_BX
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alesi diky. Mam starsi typ nabijecky CTEK, ale v tech obrazcich ktere jsi tam vlozil je napsano u programu auto, ze je taky pro nabijeni baterie AGM

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ano, ale výrobce doporučuje pro AGM baterie používat režim vločka, rep. AGM, režim autíčka bez vločky, rep. bez AGM, baterce AGM neublíží, ale lze dohledat, že právě režim s vločkou, rep. AGM je však pro baterku AGM vhodnější 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi 3x sa mi stalo, že po cca týždňovom státí auta štartovanie trvalo cca 3sekundy, kým štartér natočil motor. Teraz 5 dní stálo auto vonku, nočné teploty okolo -4°C, denné okolo +5°C. Zapojil som OBD2 a cez Car Scanner sledoval, ako je na tom napätie. Auto štartovalo znova dlhšie než obyčajne, Aplikácia ukazuje pokles na 8,4V. Nechal som auto trocha pobežať, vypol ho, zablikal diaľkovými, počkal....zopakoval som to, pokles pri štarte bol na 8,7V. Neviem, nakoľko je ten OBD2 adaptér presný, ale mám pocit že táto autobatéria v aute nemá dlhú životnosť.

 

Screenshot_2019-02-16-11-36-26-982_com.ovz.carscanner.png

Screenshot_2019-02-16-11-48-22-694_com.ovz.carscanner.png

Edited by janci47
použitie aplikácie Car Scanner, nie Carista

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 17. 8. 2018 na 1:20, Badura napsal:

Ahojte, dnes som pozeral autobatériu na mojom aute a nepozdávajú sa mi na nej dve veci:

1) mám tam ten plastový kryt iba na jednom vývode

2) niekde som videl fotky Superb III batérie a ona je zakrytá kompletne v takom akoby kryte (taške, alebo čo je to), no a mne tam chýba tá vrchná časť, ktorá by tu baterku celú zhora zakryla

Dostal som to takto od nova, dajú sa prípadne tieto veci niekde dokúpiť? Ďakujem

39281979_2132196670387164_8077813759755681792_n.jpg


Na kabelu máš u "-" pólu sondu proudu (napětí a teploty), která posílá data do řídí jednotky. Ta "inteligentně" nabíjí baterii jen na 80%, což ji ničí (sulftatace), snižuje její kapacitu a baterie pak neudrží napětí. 100% nabíjení zajistí rozpojení konektoru u sondy, současně se vypne Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

Edited by Caster
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty mas ozaj EFB?Lebo ja som mal aj v dizly a aj teraz v aute AGM.EFB mame vo Fabii a Rapide.Kazdopadne...ako si to skontroloval?Niesu nahodou uzatvorene a bezudrzbove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...